بازدید 4659

۱۴ نفر از عناصر گروه تروریستی الشباب کشته شدند

ارتش سومالی بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که در پی عملیات نیروهای امنیتی در جنوب این کشور ۱۴ نفر از عناصر گروه تروریستی الشباب کشته شدند.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷ 06 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ارتش سومالی اعلام کرد که عملیات امنیتی در استان شبلی سفلی واقع در جنوب این کشور انجام داده است.

بر اساس این گزارش، این عملیات در شهرک‌های «ردبلی» و «رقلی» واقع در استان شبلی سفلی انجام شد و در جریان آن ۱۴ تن از عناصر گروه تروریستی الشباب کشته و تعدادی از مخفیگاه‌های این تروریست‌ها نابود شد.

این در حالی است که گروه تروریستی الشباب روز شنبه در منطقه «هیران» واقع در مرکز سومالی دست به اقدامات تروریستی زد که به کشته شدن ۲۰ نفر از شهروندان این کشور منجر شد.

«حسن شیخ محمود» رئیس جمهور سومالی سه‌شنبه گذشته گفته بود که آماده جنگی همه‌جانبه علیه گروهک تروریستی الشباب هستیم.

الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده، پایه‌ریزی کرده است.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

گروه الشباب قصد حمله به واحدهای اتیوپی در نیروهای مأموریت اتحادیه آفریقا در سومالی را «AMISOM» داشته است و نیروهای هوایی اتیوپی علیه گروه الشباب در سومالی بارها دست به حمله زده‌اند.

نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی تحت پشتیبانی سازمان ملل متحد است و نزدیک به ۲۰ هزار سرباز که اتباع اوگاندا، اتیوپی، بوروندی و کنیا هستند در آن فعالیت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار