بازدید 14151

ترکیه به کشورهای بالکان: زمستان در راه است!

وزیر امور خارجه ترکیه گفت، کشورش به حوزه بالکان در تأمین گاز مورد نیاز در زمستان کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ 02 September 2022


به گزارش تابناک، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه گفت، کشورش تأمین گاز کشورهای حوزه بالکان در زمستان را تضمین می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چاووش‌اوغلو در نشستی در بلگراد گفت: «جنگ در اروپا یک ندای بیدارباش است. شاهد هستیم که نسبت به شوک‌های مختلف تا چه اندازه آسیب‌پذیر هستیم. زمستان در راه است».

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: «امنیت غذا و انرژی به چالش‌های مشترکی تبدیل شده‌اند. هیچ دستورالعملی به غیر از همبستگی کارساز نیست. ما به‌عنوان کشور ترکیه بهترین تلاش خود را برای اجرای توافق غلات استانبول به کار می‌گیریم».

او در ادامه اظهاراتش گفت: «ما همچنین نهایت تلاش خود را می‌کنیم به همسایگان خود در بالکان در تضمین رفع نیاز به گاز در زمستان کمک کنیم».

این مقام ترکیه‌ای گفت، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هفته آینده به کشورهای حوزه بالکان سفر خواهد کرد و «اوضاع در بوسنی و هرزگوین در صدر دستورکار وی خواهد بود. نمی‌توانیم اجازه دهیم درگیری دیگری در قلب بالکان رخ دهد».

در پی اعمال چند دور تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه بابت جنگ در اوکراین، بسیاری از کشورهای اروپایی با بحران انرژی مواجه هستند.

مقامات کشورهای مختلف اروپایی به شهروندان خود هشدار داده‌اند باید به‌خاطر مشکل در تأمین انرژی، زمستان سختی را تحمل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار