بازدید 48892

فیلمی که به جریمه ۱۱۷ میلیارد تومانی منجر شد

انتشار فیلم خشک شدن چند اصله درخت در خیابان ولیعصر(عج) سبب جریمه ۱۱۷ میلیارد تومانی مالک متخلف و تشکیل پرونده قضایی برای این موضوع با ورود دادستانی شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 02 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، اوایل مردادماه بود که انتشار فیلمی از خشک شدن چند درخت در خیابان ولیعصر (عج) و در محدوده خیابان محمودیه با واکنش مهدی پیرهادی در هشتادمین جلسه شورای شهر تهران مواجه شد.

ماجرای یک فیلم

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در تذکر پیش از دستور هشتادمین جلسه شورای شهر تهران در واکنش به فیلم فوق‌الذکر با اشاره به خشک شدن درختان خیابان ولیعصر گفت: متأسفانه تعدادی درخت در این خیابان خشک شده است.

وی ادامه داد: از شهرداری می‌خواهم تمام تلاش خود را برای حفظ درختان انجام دهد و بررسی کند که علت خشک شدن این درختان چه بوده است.

پیرهادی با بیان اینکه اقدامات حقوقی و قانونی در دین رابطه صورت گرفته است گفت: خواهش من این است که این موضوع در مراجع قضائی بررسی شود.

خشک شدن تدریجی چندین اصله درخت در خیابان ولیعصر (ع)

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در گفتگو با خبرنگار مهر و با تشریح جزئیات این موضوع گفت: متأسفانه گزارشی مبنی بر قطع حدود ۱۲ درخت در خیابان ولیعصر (عج) و در محدوده خیابان محمودیه به ما ارائه شد و در اسرع وقت به دوستان اعلام کردیم که موضوع را پیگیری کنند.

پیرهادی خاطرنشان کرد: شواهد دال بر این است که متأسفانه این درختان خشک شده‌اند و موضوع توسط سازمان بوستان‌ها در حال پیگیری است تا مشخص شود که علل وقوع این موضوع چه بوده است. ساختمان‌ساز به‌مرور درختان را خشک کرده است یعنی طی دو سال سه گذشته اینها خشک شدند و مالک توجه نداشته است و بر اساس گزارش‌ها مصالحی که پای درخت ریخته شده بودند منجر به خشکیده شدن درختان شده‌اند.

در همین راستا؛ شهرداری منطقه یک نیز اعلام کرد: این اقدام توسط مالک ملک نوساز در خیابان ولیعصر (عج) تقاطع محمودیه پلاک ۲۷۲۸ انجام شده و ۱۰ اصله درخت چنار در این محدوده در سال‌های گذشته در حین عملیات ساختمانی خشک شده که در همین خصوص ضمن بررسی کارشناسی توسط کارشناس رسمی دادگستری و پیگیری اداره حقوقی منطقه، موضوع در کمیسیون ماده ۷ منطقه نیز مطرح شده و در حال صدور رأی جریمه با بالاترین ضریب است.

ورود دستگاه قضائی به ماجرای خشک شدن درختان خیابان ولیعصر (عج)

موضوع به اینجا ختم نشد؛ چرا که علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران به دادستان تهران مأموریت داد تا ضمن تشکیل کارگروهی تخصصی، علل وقوع این حادثه را احصاء و در صورت احراز وقوع تخلف و یا جرم اقدامات لازم در چارچوب قوانین و مقررات صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر این گزاره که محیط زیست شهری از مصادیق حقوق عامه محسوب می‌شود، گفت: از آن‌جا حفظ حقوق عامه یکی از مأموریت‌های دستگاه قضائی محسوب می‌شود، در صورت احراز تعدی به حقوق عمومی جامعه با جدیت برخورد خواهد شد.

تشکیل پرونده قضائی برای خشک شدن درختان خیابان ولیعصر (عج) با ورود مدعی‌العموم

در ادامه و در پی دستور القاصی، علی صالحی، دادستان تهران از تشکیل پرونده قضائی برای بررسی علت خشک شدن درختان خیابان ولیعصر (عج) خبر داد و گفت: به‌منظور حفظ و صیانت از منابع طبیعی، در این رابطه پرونده قضائی در دادسرای ناحیه یک تهران تشکیل شد.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده قضائی، بلافاصله موضوع جهت بررسی دقیق به کارشناس مربوطه ارجاع شد. دستورات لازم برای تسریع در رسیدگی پرونده و دریافت نظرات کارشناسی و مشخص شدن علت به‌وجود آمدن حوادث مذکور برای درختان صادر و با عوامل و مرتکبان واقعه برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.

تکلیف مالک متخلف برای کاشت ۱۳ اصله درخت در محل خشک شدن درختان

در ادامه و در حاشیه برگزاری هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران، علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از تکلیف مالک متخلف ساختمان که اقدام به خشک کردن ۱۳ اصله درخت کرده بود، به کاشت ۱۳ اصله درخت در همان موقعیت خبر داد.

جریمه ۱۱۷ میلیارد تومانی برای مالک متخلف ملک خیابان ولیعصر (عج)

ماجرای خشک شدن درختان خیابان ولیعصر (ع) به اینجا ختم نشد؛ چرا که مهدی پیرهادی در حاشیه هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر و در جمع خبرنگاران از جریمه ۱۱۷ میلیارد تومانی برای مالک متخلف در جلسه کمسیون ماده ۷ شهرداری تهران خبر داد و گفت: احتمالاً مبلغی هم قوه قضائیه به عنوان جریمه تعیین کند و مجموعه حقوقی شهرداری تهران و منطقه یک پیگیر کیفری موضوع هستند.

اطلاعات به‌دست آمده حاکی از این است که در کنار جریمه ۱۱۷ میلیارد تومانی برای مالک متخلف، پرونده قضائی که با ورود مدعی‌العموم در این خصوص تشکیل شده، در حال رسیدگی و طی فرایندهای قضائی است.

تعامل مدیریت شهری با دستگاه قضائی در خصوص مصادیق حقوق عامه

علیرضا نادعلی در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص تعامل شورای شهر و مدیریت شهری با دستگاه قضائی در خصوص مصادیق حقوق عامه گفت: ما به‌عنوان نمایندگان مردم از بعد نظارتی جایگاه حضور خود در این کرسی‌ها می‌توانیم ایرادی را دنبال کنیم، یک ترک فعل و یا تخلفی که رخ داده را شناسایی کنیم و در مورد آن تذکر دهیم و دوستان مدیریت شهری نیز وظیفه دارند موضوع را دنبال کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران با ابراز خرسندی از ورود دستگاه قضائی به مصادیق حقوق عامه در بعد مسائل شهری اظهار کرد: اینکه دستگاه قضائی خصوصاً به‌عنوان مدعی‌العموم پیرو این موضوع فعال شود، قابل تقدیر است؛ چرا که بسیاری از اوقات زمانی که دستگاه قضائی وارد این عرصه می‌شود، جامعه حس امنیت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه این رفتارها تجربیات جدیدی است، اذعان کرد: البته به این معنا نیست که در قبل سابقه نداشته اما ورود بیشتر در حوزه‌هایی مانند محیط زیست و مسائلی از این قبیل که از مصادیق حقوق عامه است، برای مردم سبب امیدواری می‌شود و برای شورا نیز اتفاق مثبتی است.

نادعلی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از ورود دادگستری استان تهران نسبت به ماجرای خشکاندن درختان خیابان ولیعصر (ع) گفت: تصور بر این است که با همکاری میان‌بخشی بتوان کار را با نتایج بهتر و قابل توجه‌تری پیش‌برد و آثار مثبتی را برای شهر و شهروندان به‌دست آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۷
نفس کار که جلوگیری از اینکه فضای سبز و درختان خشک شوند بسیار خوب است.اما ای کاش با مفسدین اقتصادی هم جنین برخوردهای قاطی صورت کیرد.
فقط میخوان مردم رو از هر طریقی تیغ بزنن و بچاپن...

خب بگن ده برابر درختایی که خشکونده درخت بکاره...

دیگه 117 میلیارد تومن دیه وجریمه برا چی آخه!!!!؟؟؟؟

دیه یه آدم مگه چقده؟؟

مگه یه محل آدم کشته!!؟؟
باریکلا اگه تو همه تخلفات اینجوری ورود میکردن و جریمه های سنگین میذاشتن وضعمون این نبود ...
به نظر من آب رفته به جوی برنمی‌گردد ، باید طی سه سالی که این اتفاق در حال افتادن بود شهرداری منطقه ۱ متوجه موضوع میشد ، و از روند خشک شدن جلوگیری میکرد ، نه تنها نکرده بلکه با انتشار فیلم متوجه شدن ، اگر فیلم هم منتشر نمیشد ، شاید شهرداری متوجه نمیشد
چه دردی از مردم کم میشه درخت چندین ساله را می برند شعردازی وعوامل نمی بینند بعد اگر در خت خشک شده طبیعی را بخوان ببرن
علاوه بر جایگزین کردن جریمه میکنند. تازه با این جریمه جیب شهردار ی وعواملش پر میشه
سنگ بزرگ علامت نزدنه ایران مال ۵۰۰۰ میلیلرد بدهی داشت با ۳۰۰ میلیلرد سرو تهش رو بستن شهرداری به فضای سبز ناحیه شهردار ناحیه معاون شهری این همه حقوق میده مواظب این المانهای شهری باشن اگه مردم گیر نمیدادن اونا سکوت میکردند پس خودشون مالک راهنمايي کردن فساد رو دیگه هیچ کاریش نمیشه کرد
نوش جون ادم متخلف .
باید تا دینار اخرش رو ازش بگیرن و مجبورش کنن همونجا درخت بکاره
به نظر من حتما باید حکم زندان هم داده بشه در خد یک جنایت هستش اینکار. این شخص مستقیما در مرگ مادر بزرگ من که بر اثر الودگی هوا بوده است نقش دارد
سنگ بزرگ علامت نزدن است..وچون طبق قانون نیست و زور گفتن است .فقط بخاطر گول زدن آدم ها هست.پس باید تمام دولت مردان کشور بعد انقلاب تمام فضای پوشی کشور را از بین بردن و فرسایش خاک در کشور ده ها بار بیشتر از متوسط جهانی است....حالا بخند بین چقدر این شورا ها چقدر بخاطر خودشان بدزدند دروغ تحویل این ملت میکند ...
وقتی مالک مصالح ساختمانی پای درختان می ریخت چرا شهرداری منطقه در زمان احداث ساختمان سکوت کرده
و جلوی آن را نگرفته است،؟ این تخلف شهرداری و ماموران آن نیز لازم است بررسی شود،
ملت جو‌ زده و متوهم جریمه این ده‌درخت به ملت نمی رسد خرج بریز و بپاش عزیزان از ما بهتران میشه حالا اینکه‌تخلف صورت گرفته تقریبا حتمی است ولی جریمه هم باید منطقی باشد مثل‌اینکه برای یک تخلف ساده طرف را نباید‌کشت این آقایان با تحریک ملت همیشه متوهم دنبال اغراض خود هستند و این گناه‌و تخلف بزرگتری است
نکته قابل تامل، چپاول و تاراج علنی جنگل های هیرکانی و ساخت و سازهای گسترده، همگی دلیل بر دست های پنهان داره و سکوت مرگبار سیستم قضا و دستگاه های ذیربط حاکی از دست ها و عوامل بانفوذ و منافع مستقیم دستگاه های دولتی داره
خیلی خوبه
انشا الله که این جریمه وصول بشه
احسنت
مرحبا
پس دادستانی و دادگستری از این کارها هم بلدند
خدا رو هزار مرتبه شکر
چون وقتی دادستانی میاد تو همچین موضوعی ورود میکنه . طبق قاعده اولویت بندی یعنی تمام موارد با درجه اهمیت بالاتر و مثل اختلاسها رانت ها دزدی های کلان صاحب منصبان و ... رو حل کرده که فرصت پرداختن به قطع درخت و پیدا کرده
درثانی
گوش اون مالکی که درختای خیابون و خشک کرده باید برید
یا نکنه درختهای ملک خودش بوده؟
در اون صورت مگه مالک اختیار ملک خودش و نداره؟
یعنی شهرداری میخواد وظیفه احداث بوستان و فضای سبزی که باید خودش احداث کنه رو به خرج مردم انجام میده؟
مگه زمین کاربری کشاورزی بوده
در اون صورت هم وقتی چهار طرفش ساخت و ساز شده باشه میتونه تغیر کاربری بده
شهرداری یا دادستانی چطور میتونه بگه برای حفظ فضای سبزی که شهرداری موظف به ایجادشه و نبودش قصور شهرداریه پس حق مالکیت خصوصی مالک و خق دخل و تصرف در مایملک ملغی است
خدمت اقاب پیرهادب ماموران سهرداری تمام وکمال اادر جریان خسک شدن ان درختان بود چون حساب بانکی انهرا دراین ۴ سال رصد کنید معلوم میشود که انها رشوه گرفته وسکوت کردن چون یک اجد جابجا کنب مامور بالای سرتان است اخه چطورخشک سدن را نبینند
یعنی تواین چند وقت ناظران فضای سبز ندیدند این درختان در حال خشک شدند حتما باید یک نفر فیلم بگیرد تا شما متوجه بشید مشکل از جای دیگست
این درختان یادگار جوانی ماست باید صاحب این ملک را علاوه برجریمه وادار می کردن همان جا دوباره درخت چنار بکارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل