بازدید 3077

تعریف و تمجید وزیر کشور از پدافند هوایی ایران

وزیر کشور با بیان اینکه پدافند هوایی ایران در ردیف قدرتمندترین پدافندهای هوایی جهان گفت: پدافند هوایی در ایران خودکفا، مقتدر و مستقل است و خیال هرگونه تعدی به فضای کشور را از دشمنان سلب کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 01 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، احمد وحیدی امروز در آئین گرامیداشت ۱۰ شهریور روز نیروی پدافند هوایی گفت: پدافند هوایی در جمهوری اسلامی ایران خودکفا، مقتدر و مستقل است و خیال هرگونه تعدی به فضای کشور را از دشمنان سلب کرده است.

وی با تجلیل از شهدای سوباشی و سایر شهدا به آیه ۲۳ سوره احزاب اشاره کرد و افزود: عهد خدا این است که در حفظ امانت او کوشا باشیم. آنهایی که بار امانت را برداشته اند حتی از مومنانشان هم به این عهد عمل نکردند بلکه "من المومنین رجال صدقوا ما عاهدواالله".

وزیر کشور نزدیکترین مصداق این دسته از مومنان را رزمندگان اسلام و نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد که تحت فرمان ولی خدا و رهبر فرزانه جانانه برای دفاع از حریم حرم ایستاده اند و ادامه داد: یاد شهید سلیمانی را با ذکر این جمله از ایشان گرامی بداریم که فرمود ایران ما حرمی است که اگر حفظ شود سایر حرم ها هم حفظ خواهد شد. حفظ این حرم یعنی حفظ قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و برپا داشتن این پرچم بلند بر فراز این سرزمین مقدس که بخش زیادی به عهده نیروهای مسلح و دلاورمردانی است که گوش ها و ذهنشان شنوا و بیدار است و تمام توطئه های دشمن را کشف می کند و در برابر آن چندان اقتداری به نمایش می گذارد که دشمن خیال تجاوز هم به سرش نزند.

وی خاطرنشان کرد: در حالیکه اقصی نقاط عالم در جنگ و ناامنی می سوزد و دشمن استکباری در هرجا که بخواهد دخالت می کند و پیکر کشورهای اسلامی از تجاوزات و تعدی ها و توطئه های نظام استکباری و رژیم صهیونیستی خونین است، نمی‌توانند ذهنیت تعدی و تجاوز به خاک ایران را در سر بپرورانند که بخاطر حضور و آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر کشور تاکید کرد: هر روز که شما در سنگرهای خود برای دفاع از این کشور و نظام در مقابل دشمن آماده اید، آن روز، روز شما است و البته امروز که به طور اختصاصی روز عزیزان پدافند هوایی است.

وحیدی ارتقای نیروی پدافند هوایی را تحولی مهم دانست و یادآور شد: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی حافظ آسمان های کشور در مقابل حرکت دشمن است و رشد و تعالی بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی ایران در ردیف قدرتمندترین پدافندهای هوایی جهان است، اظهار کرد: امروز پدافند هوایی ایران مفتخر است که قریب به اتفاق تجهیزات آن، تولید داخلی است و این ظرفیت توسعه یافته است.

رئیس شورای امنیت کشور حوزه عملیاتی پدافند هوایی را زمین، دریا و هوا برشمرد و گفت: بر پایه دانش و فناوری‌هایی که این نیرو به صورت خودکفا به دست آورده است، چنان قدرتی خلق شده که دشمن بارها و بارها باید فکر کند که چگونه بخواهد به فضای ایران نفوذ کند و نخواهد توانست.

وحیدی در این زمینه یادآور شد: بارها ملاحظه کردید که بعضی تلاش کردند حتی به شکل پهپادی به فضای ایران نفوذ کنند، که یا مورد حمله قرار گرفتند و سرنگون شدند یا مجبور به فرار شدند یا به زمین نشانده شدند.

وی خاطرنشان کرد: این قدرت در جهان طنین افکن و بسیار مهم است. سلاح های در اختیار این نیرو، جزو برترین و پیچیده‌ترین سلاح‌ها است و این ظرفیت با تشکیل قرارگاه مشترکی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به یک توانمندی بزرگ تبدیل شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر