بازدید 6454

حکم اعدام برای قاتل 4 نگهبان شرکت در شهریار

کد خبر: ۱۱۳۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ 30 August 2022

قاتل نگهبانان شرکت کشتیرانی شهریار و ضارب مأموران انتظامی در خیابان طالقانی تهران از سوی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شد.

به گزارش ایران، قاضی صلواتی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی با اشاره به اتهامات متهم گفت: اتهامات متهم به نام علیرضا محاربه و افساد فی‌الارض از طریق تیراندازی به سمت افراد و مأموران فراجا، مباشرت در ۴ فقره قتل عمدی، شروع به قتل با استفاده از سلاح گرم نسبت به ۵ نفر از مأموران فراجا و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شهر تهران و شهرستان شهریار با استفاده از سلاح گرم است.

وی افزود: با عنایت به گزارش مرجع انتظامی و نظریه اداره تشخیص هویت در خصوص بررسی علمی صحنه جرم و نظریه کمیسیون پزشکی قانونی در خصوص صحت و سلامت روانی متهم حین ارتکاب جرم و زمان معاینه، اظهارات شهود و حاضران در صحنه جرم و فیلم دوربین مداربسته مستقر در محل، متهم اقدام به تیراندازی به سمت مأموران فراجا کرده و این اقدام موجب ایجاد رعب و وحشت مردم شده است.

قاضی صلواتی بیان کرد: با توجه به قراین و شواهد منعکس در پرونده، اقدامات متهم از مصادیق محاربه است و بر اساس مواد ۲۷۹، ۲۸۳ و بند الف ماده ۲۸۲ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، برای متهم حکم اعدام صادر شده است.

حکم به صورت حضوری به متهم اعلام شده و ظرف مدت ۲۰ روز قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل