بازدید 14968

پیام آیت‌الله صدر به طرف‌های درگیر در عراق

حسین اسماعیل الصدر، از علمای شیعه عراقی در بیانیه‌ای اعلام کرد: از تمام طرف‌های سیاسی و بقیه طرف‌ها می‌خواهیم سلاح و تمام تنش‌ها را که به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عراق منجر شده است کنار بگذارند.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ 30 August 2022

به گزارش  تابناک، در پی بالاگرفتن درگیری‌ها در منطقه سبز بغداد که ۷۳۰ کشته و زخمی برجای گذاشت، یکی از علمای شیعه عراق معترضان و طرف‌های درگیر عراق را به مذاکره و آرامش دعوت کرد.

به نقل از شفق نیوز، حسین اسماعیل الصدر، از علمای شیعه عراقی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تمام طرف‌های عراقی را به مذاکره و آرامش دعوت می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم آتش فتنه را خاموش کنند؛ اگرچه سکوت اولویت دارد و ماندن در خانه بهتر است. در این وضعیت پر از تنش در سایه تنش‌ها و کشمکش‌های داخلی از تمام طرف‌های سیاسی و بقیه طرف‌ها می‌خواهیم سلاح و تمام تنش‌ها را که به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عراق منجر شده است کنار بگذارند.

وی گفت: این تنش‌ها تنها به ویرانی و خونریزی بیشتر منجر می‌شود. شما خونتان را در جنگ‌های آزادی علیه تروریسم صرف کردید. چگونه ممکن است تنش‌های سیاسی با ساکنان یک خانه (کشور عراق) این کار را بکند؟ غیرمنطقی و غیرانسانی است که جنگی بین برادران رخ بدهد. ما امیدواریم خداوند عراق و عراقی‌ها را از هر شر و بدی حفظ کند.

عراق از ظهر دوشنبه و درپی کناره گیری مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از صحنه سیاست و یورش حامیانش به منطقه سبز شاهد تنش و ناآرامی در پایتخت و شماری از شهر‌ها است.

منابع پزشکی عراقی گزارش دادند که در درگیری‌های دوشنبه در منطقه سبز بغداد، پایتخت عراق، ۳۰ تن کشته شدند که گفته می‌شود از این تعداد، شماری نیرو‌های امنیتی هستند.

همچنین گزارش شده که شمار زخمی‌های این درگیری‌ها نیز به ۷۰۰ تن رسیده است که ۱۱۰ تن از آن‌ها نیرو‌های امنیتی هستند.

درگیری‌ها در عراق پس از یورش حامیان جریان صدر به منطقه سبز بغداد و ورودشان به کاخ ریاست جمهوری در پی کناره‌گیری مقتدی صدر، رهبر این جریان از سیاست آغاز شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار