بازدید 4104
۱

هشدار نسبت به تکرار فاجعه چرنوبیل در شرق اروپا

مقامات نیروگاه زاپوروژیه نسبت به تکرار فاجعه چرنوبیل و فوکوشیما در این نیروگاه به دلیل ادامه حملات نیروهای اوکراینی هشدار دادند.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 29 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «یوگنی بالیتسکی»، رئیس اداره منطقه‌ای نظامی-مدنی نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه هشدار داده است که حادثه احتمالی در این نیروگاه هسته‌ای که به دلیل گلوله باران ارتش اوکراین صورت می‌گیرد، می‌تواند فاجعه هسته‌ای چرنوبیل و فوکوشیما را در منطقه تکرار کند.

بالیتسکی گفت: در صورت انتشار تشعشعات، عواقب آن نه تنها برای منطقه زاپوروژیه فاجعه بار خواهد بود، بلکه منطقه را فرا خواهد گرفت.

کارشناسان بر این باورند که اگر دیزل ژنراتورهای پشتیبان و پمپ‌های متحرک از کار بیفتند، هسته نیروگاه بیش از حد گرم می‌شود و در نتیجه کارخانه راکتور فرو می‌ریزد، مواد رادیواکتیو در جو منتشر می‌شود و سپس صدها کیلومتر دورتر پخش می‌شوند.

این مقام مسئول هشدار داد که یک حادثه احتمالی در نیروگاه زاپوروژیه می‌تواند به یک فاجعه برای اروپا تبدیل شود و تشعشعات می‌تواند به کانال کریمه و دریای سیاه سرایت کند.

بالیتسکی گفت: حادثه چرنوبیل ده‌ها کشور را تحت تأثیر قرار داد و نیروگاه اتمی زاپوروژیه به عنوان بزرگترین نیروگاه در اروپا است، بنابراین همه باید از این موضوع آگاه باشند.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروگاه اتمی زاپوروژیه بار دیگر توسط نیروهای اوکراینی گلوله باران شده است. سه گلوله در منطقه یک ساختمان ویژه زاپوروژیه که سوخت هسته‌ای جدید و زباله‌های رادیواکتیو جامد را ذخیره می‌کند، سقوط کرد. همچنین یک گلوله نیز در کنار ششمین واحد نیروگاه زاپوروژیه افتاد و پنج گلوله دیگر در مقابل یک ایستگاه پمپاژ فرود آمد که خنک کننده یکی از راکتورها است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
پوتین دیوانه شده/ سوار گاری شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست