بازدید 6515

زندانی محکوم به قصاص پس از ۲۳ سال آزاد شد

کد خبر: ۱۱۳۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸ 20 August 2022

خانواده مرد میانسال که 23 سال قبل به دست یک تبعه افغانستانی به قتل رسیده بود، با رضایت و گذشت از قصاص باعث آزادی مرد زندانی شدند. رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد:با رضایت اولیای دم مقتول، یک محکوم به قصاص پس از ۲۳ سال تحمل حبس به زندگی بازگشت و با دستور مقام قضایی از زندان آزاد شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در تشریح این خبر گفت: یکی از اتباع افغانی ساکن ایران در سال ۷۷ در یکی از روستاهای شهرستان خفر مرد مسن ۶۰ ساله‌ای را به خاطر اختلافات قبلی به قتل رساند. پس از طی شدن مراحل رسیدگی قضایی حکم بر قصاص قاتل صادر و رأی صادره آماده اجرا شد اما به لحاظ عدم پیگیری و تقاضای اجرای حکم از سوی اولیای دم، محکوم پرونده ۲۳ سال را در زندان سپری کرد.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضائیه بر تلاش همه‌جانبه مجموعه قضایی بخصوص شوراهای حل اختلاف برای مصالحه پرونده‌های قصاص و گذشت صاحبان حق گفت: شعبه ۴۲ شورای حل اختلاف ویژه زندان عادل آباد شیراز به عنوان یکی از فعال‌ترین شعب صلح شورا در کشور تلاش در خور توجهی را درخصوص مصالحه این پرونده انجام دادند که این تلاش‌ها به ثمر نشست و یک محکوم به قصاص دیگر در استان فارس از قصاص نفس رهایی یافت و به زندگی دوباره بازگشت.

وی از فعالیت مضاعف اعضای شعب شوراهای حل اختلاف استان از ابتدای ماه محرم و در راستای اخذ رضایت از اولیای دم در راستای پویش «به عشق حسین (ع) می‌‌بخشم» خبر داد و اظهار امیدواری کرد: افراد در سایر پرونده‌های اختلافی نیز به این پویش بپیوندند و به عشق امام حسین (ع) اختلافات خود را خاتمه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار