بازدید 16268
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

گزیده‌ای از سخنرانی‌های هیتلر / روح برلین در ۱۹۴۵ / قدیمی‌ترین تصاویر از سرخ‌پوستان / تئوری بازی چیست؟ / زاگاتو، زیبایی را مجسم می‌کند

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷ 19 August 2022

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


روح برلین در 1945

تصاویر رنگی و با کیفیت از برلین، تنها چند ماه پس از اشغال توسط ارتش سرخ روسیه با تصاویری از زندگی روزمره مردم و تاثیر قابل رویت اشغال توسط روس ها؛ شهری ویران و مردمی که سعی در بازسازی آن می‌کنند. غم ویرانی و اشغال شهر همراه با شادی اتمام جنگ و رهایی از دیکتاتوری هیتلر در چهره مردم برلین مشهود است.

 


قدیمی‌ترین تصاویر از سرخ‌پوستان

قدیمی‌ترین تصاویر مربوط به سرخ‌پوستان آمریکا، از جمله مراسم و لباس های اصلی این قوم کهن و سرکوب شده آمریکایی همین طور صحنه هایی از شکار بوفالو، بافتن گلیم و آتش روشن کردن و پخت نان به روش های سنتی این قوم که انسان را به یاد فیلم‌های وسترن می اندازد. همین طور یک صدای ضبط شده از موسیقی سنتی سرخ‌پوستان که از قدیمی ترین اجراهای اصلی باقی مانده از آن دوران است. این ویدیو را در «تابناک» می بینید.

 


گزیده‌ای از سخنرانی‌های هیتلر

شاید باورتان نشود اما اینها جملات هیتلر است: «ارزشمندترين داشته شما در دنيا مردم خود شما هستند»، «ما به مردم غني نمي‌گوييم که لطفا به مردم فقير چيزي بدهيد، به جاي آن مي‌گوييم که مردم آلمان، به خود ياري کنيد!»، «باور ما به آلمان راسخ است و اراده ما کوبنده و هنگامي که اراده و باور اينچنين گرم به هم آميخته باشند، دیگر حتي عرش هم شما را انکار نخواهد کرد» و «يک دولت جديد به راحتي از آسمان نمي‌افتد، بلکه بايد از بين مردم برويد چون زماني که من به وفاداري، باور، اعتماد، تعصب و تعهد نياز دارم، بايد به جايي بازگردم که هنوز اين ارزش‌ها در آنجا پيدا مي‌شود و اين ارزش‌ها هميشه در بين خود مردم يافت مي‌شود». گزیده‌ای از سخنرانی های هیتلر دیکتاتور آلمانی که شنیدن آن زاویه دید جدیدی از شخصیت و باورهای او ایجاد می‌کند و درک چرایی به قدرت رسیدن و در قدرت ماندنش تا روز خودکشی اش را راحت تر می‌کند، در «تابناک» با زیرنویس فارسی می‌بینید.

 


تئوری بازی چیست؟

«تئوری بازی / Game Theory» یکی از تئوری های پرکاربرد در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اقتصادی است. در این انیمیشن با این تئوری آشنا می‌شوید؛ اینکه چگونه می‌توان از تئوری بازی استفاده کرد؟

 


زاگاتو، زیبایی را مجسم می‌کند

«زاگاتو / Zagato» یک شرکت مستقل بدنه سازی خودروست و مرکز طراحی آن در شمال غربی میلان واقع شده است؛ جایی که ۲۳ هزار متر مربع مساحت دارد و ۱۱ هزار متر مربع آن مسقف است. این شرکت بدنه خودرو‌های زیادی را طراحی کرده و ساخته است و بخش بسیار اعظمی از آن‌ها خودرو‌های آلفا رومئو بوده‌اند. در این ویدیو به صورت خاص به یکی از خودرو‌های آلفا رومئو پرداخته شده است. مدل آلفا رومئو ۱۹۰۰ اس اس زد (Alfa Romeo ۱۹۰۰ SSZ) که از سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۹ تولید شده است. این خودرو نیز خود در این سال‌ها در چند مدل به بازار عرضه شده بود که در این ویدیو، مدل SSZ دیده می‌شود که بسیار زیبا و اسپرت است. طرفداران آلفا رومئو این ویدیو را از دست ندهند.

 


زیست شبانه در رم

«رم / Rome» بزرگترین و پرجمعیت‌ترین و همچنین مرکز ناحیه لاتزیو است که در کنار رودخانه تِوِره و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته‌ است. کشور واتیکان در درون شهر رم قرار گرفته‌ است. رم یکی از مهم ترین مقاصد توریستی جهان محسوب می‌شود. کلوسئوم، موزه واتیکان، فواره تروی، پانتئون، رومن فروم، میدان ناوونا، موزه بورگزه، پله‎های اسپانیایی، قلعه سن آنجلو، کلیسای سنت پیتر و... بخش کوچکی از نقاط دیدنی رم محسوب می‌شود. پیش از این، تصاویری از رم را در تابناک دیده‌اید و اکنون وقت تماشای بخش کوچکی از زیست شبانه در رم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
البته می دونید که هیتلر هیچوقت خودکشی نکرد بررسی هایی که بعدها روی جسد هیتلر انجام شد نشون داد که جنازه متعلق به اون نبود و حتی به احتمال زیاد جنازه یک زن بود هیتلر طبق گمانه زنی ها به کشور کوچکی در افریقا به همراه تیم نزدیکش نقل مکان کرد و الان در اون کشور افریقایی یک اقلیت هستند که موهای بلوند و چشم ابی دارند و زبانشون المانی هست. البته این مطالب هرگز رسانه ای نشد چون با روایت سنتی تاریخ در تضاد بود و من هم وقتی این موضوع رو راجع بهش فهمیدم و از زبان شاهدان عینی که به اون منطقه سفر کرده بودند شنیدم متعجب شدم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل