بازدید 205843
با مذاکرات هسته ای

الجزیره: توافق هسته ای دارای 4 مرحله است/ خارج شدن 17 بانک و 150 نهاد ایرانی از تحریم در روز نخست/ نامه اسرائیل به بایدن برای انصراف آمریکا از ورود به برجام/ اعلام زمان احتمالی توافق از سوی نماینده روسیه

با گذشت سه روز از پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام، اظهارنظرها و گمانه زنی های متفاوتی مطرح شده است. در حالی که منابع روسی و اروپایی، پاسخ ایران را مثبت ارزیابی کرده اند اما همچنان خبری از پاسخ آمریکا منتشر نشده است و سکوت و ابهام بر فضای مذاکرات حاکم است.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ 19 August 2022

اولیانوف: هنوز مسائل پیچیده‌ای برای احیای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد/حمله سناتور جمهوری خواه به دولت بایدن به خاطر توافق احتمالی با ایران

بین الملل تابناک: با گذشت سه روز از پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام، اظهارنظرها و گمانه زنی های متفاوتی مطرح شده است. در حالی که منابع روسی و اروپایی، پاسخ ایران را مثبت ارزیابی کرده اند اما همچنان خبری از پاسخ آمریکا منتشر نشده است و سکوت و ابهام بر فضای مذاکرات حاکم است.

کره جنوبی از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد
۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ۲۲:۲۴

معاون وزیر خارجه کره جنوبی طی گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با مذاکره‌کنندگان ارشد آمریکا و اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای وین، بر توافق با ایران برای احیای برجام تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، دفتر «چو هیون دونگ» معاون وزیر خارجه کره جنوبی، آخرین پیشرفت‌ها در مذاکرات برای احیای برجام را موضوع گفت‌وگوی این مقام کره‌ای با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا و «انریکه مورا» نماینده اروپا در مذاکرات اعلام کرد.

براساس این بیانیه، «چو هیون دونگ» ابراز امیدواری کرد که احیای برجام به حل و فصل مسائل بین تهران و سئول بیانجامد.

یونهاپ نوشت: بعد از خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ و بازگشت تحریم‌های ایران، به خاطر بلوکه شدن هفت میلیارد دلار دارایی های ایران در دو بانک کره ای، روابط تهران و سئول با چالش مواجه شده است.

روسیه: تاثیر اسرائیل بر توافق احیای برجام اندک است
۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ۲۲:۲۳

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات احیای برجام، مخالفت اسرائیل با توافق احیای برجام را «غیرمنطقی»‌ و با تاثیر‌گذاری اندک توصیف کرد.

اولیانوف روز جمعه ۲۸ مرداد (۱۹ اوت) در یک نشست خبری گفت: «مبالغه است اگر بگوییم که اسرائیل هیچ تاثیری ندارد، اما تاثیرش چشمگیر نیست.»

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، نماینده این کشور در سازمان‌های بین‌المللی در وین، همچنین گفت:‌ «موضع اسرائیل را درک نمی‌کنم. اسرائیل از وضع امروز که ایران بسیار فراتر از چارچوب تعهداتش در برجام رفته است، ناراضی است.» او تاکید کرد که برجام ابزاری برای مهار و کنترل «قابل اطمینان»‌ برنامه اتمی ایران است.

اولیانوف افزود: «به نظر من موضع اسرائیل در قبال توافق احیای برجام غیرمنطقی است.»

فرستاده روسیه همچنین گفت که شمار فراوانی از مقام‌های اسرائیلی که اغلب بازنشسته‌ شده‌اند، می‌گویند که توافق فعلی «خوب است.» و افزود: «به باور من مخالفت اسرائیل، مانع حصول توافق برای احیای برجام نمی‌شود.»

عصبانیت یک نهاد آمریکایی از درآمد یک تریلیون دلاری ایران پس از توافق احتمالی
۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ۲۲:۰۸

آندریا استریکر، معاون رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی در توییتی با انتشار عکسی مدعی شد که در صورت توافق احتمالی در وین بر سر برجام، ایران در سال اول به درآمدی ۲۷۵ میلیارد دلاری دست خواهد یافت و این مبلغ تا انتهای سال ۲۰۳۰ تا یک تریلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در این توییت با طرح ادعاهایی از دست‌یابی ایران به این دارایی‌ها انتقاد کرد و مدعی شد که ایران تا ۲۰۳۰ در صورت اقدام برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای "توقف‌ناپذیر" می‌شود.

وزارت امور خارجه کشورمان در سال ۱۳۹۸، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و مدیر آن را در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.

الجزیره: توافق هسته ای دارای 4 مرحله است/ خارج شدن 17 بانک و 150 نهاد ایرانی از تحریم در روز نخست
۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ۱۸:۲۶

شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه اعلام کرد پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای دارای 4 مرحله و دو بازه زمانی است که هر کدام 60 روزه است.

به گزارش الجزیره، منابع آگاه با بیان اینکه در روز نخست پس از امضای توافق هسته‌ای 17 بانک و 150 نهاد اقتصادی ایرانی از لیست تحریم خارج خواهند شد، اعلام کردند:همزمان از روز نخست اجرای برجام، تهران به صورت تدریجی به توافقات برجامی بازخواهد گشت.

الجزیره به نقل از منابع یاد شده ادامه داد: همزمان با اجرای برجام، 7 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد خواهد شد و بر اساس توافق پیشنهادی تهران طی 120 روز از امضای توافق، سطح صادرات خود را به 2.5 میلیون بشکه نفت در روز خواهد رساند.

الجزیره افزود: توافق پیشنهادی همچنین بر پرداخت غرامت مالی توسط امریکا در صورت خروج مجدد از برجام تصریح دارد.

منابع مذکور اظهار داشتند: ایران طی 120 روز از امضای توافق هسته‌ای، 50 میلیون بشکه نفت به عنوان بخشی از سازوکار راستی‌آزمایی صادر خواهد کرد.

آمریکا: با اسرائیل بر سر برجام اختلاف تاکتیکی داریم
۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ۱۶:۰۹

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب گفت، واشنگتن و تل‌آویو در مورد برنامه هسته‌ای ایران اختلافات تاکتیکی دارند.

پرایس در نشستی خبری گفت: «موضع رسمی اسرائیل در قبال ایران تغییری نکرده است. شکی نیست که ما و اسرائیلی‌ها اختلافات تاکتیکی داریم اما شکی هم نیست که از نظر هدف راهبردی که ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، دارای اشتراک کامل هستیم».

وی درباره پاسخ آمریکا به نظرات تهران درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین گفت: «بررسی پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. ما پاسخ خود را مستقیم و به شکل خصوصی به اتحادیه اروپا منتقل خواهیم کرد».

نامه اسرائیل به بایدن برای انصراف آمریکا از ورود به برجام
۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ۱۶:۰۸

یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی روز پنج‌شنبه در نامه‌ای به جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا نوشت: پیش‌نویس توافقنامه‌ای که اتحادیه اروپا به ایران داده است، با خطوط قرمز دولت بایدن هم‌خوانی ندارد.

وی افزود: پیش‌نویس توافقنامه‌ اتحادیه اروپا - که گفته شده پیشنهاد نهایی است - با اصولی که آمریکایی‌ها به آن پایبند بوده‌اند، مطابقت ندارد.

 

رایزنی‌ مالی و مورا با کره جنوبی درباره مذاکرات هسته ای
۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ۱۶:۰۶

وزارت خارجه کره جنوبی جمعه (۱۹ اوت) از گفت‌وگوهای تلفنی پشت سر هم معاون وزیر امور خارجه این کشور با «رابرت مالی» و «انریکه مورا» مذاکره‌کنندگان ارشد ایالات متحده و اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، طبق بیانیه این وزارتخانه، «چو هیون دونگ» با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و انریکه مورا میانجی اتحادیه اروپا گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه‌ای داشت تا در جریان جدیدترین پیشرفت مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) قرار بگیرد.

طبق این گزارش، در این گفت‌وگوهای تلفنی، چو بر حمایت سئول از احیای برجام تاکید و ابراز امیدواری کرد که توافق بتواند به حل و فصل مسائل معلق کره جنوبی در ارتباط با ایران کمک کند.

اولیانوف: هنوز مسائل پیچیده‌ای برای احیای برجام وجود دارد

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز (جمعه) گفت احتمال حصول توافق در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران و احیای توافق هسته‌ای وجود دارد.

اولیانوف طی سخنرانی در همایش گروه رسانه‌ای «روسیا سِگودنیا» اظهار داشت: «موارد زیادی برای احیای توافق هسته‌ای حاصل شده است. امیدواریم تا قبل از اول سپتامبر، اجماعی برای احیای توافق هسته‌ای داشته باشیم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با بیان اینکه هنوز مسائل پیچیده‌ای برای احیای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد، اما توضیح داد: «۳ متن برای احیای توافق هسته‌ای وجود دارد و اتحادیه اروپا در تلاش است بین دیدگاه‌های طرف‌ها ارتباط برقرار کند».

این دیپلمات روس درباره کارشکنی‌های آمریکا در روند مذاکرات وین تصریح کرد: «ما این تصور را داریم که واشنگتن خواهان حل و فصل مسائل باقیمانده غیرمرتبط با توافق هسته‌ای ایران است. دولت آمریکا در دنیای کاملاً متفاوتی زندگی می‌کند زیرا آنچه در این پروژه نوشته‌شده دست یافتنی نیست».

اولیانوف با رد ادعاهای آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی درباره برنامه موشکی و هسته‌ای ایران، تاکید کرد: «هیچکس نتوانسته ثابت کند که ایران موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک اتمی دارد. درخواست‌هایی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اورانیوم ایران و غنی سازی آن وجود دارد، اما موضوع فوری نیست».

به نوشته ریانووستی، وی همچنین افزود که توافق بر سر احیای برجام ممکن است «به معنای واقعی کلمه در چند روز آینده» حاصل شود.

حمله سناتور جمهوری خواه به دولت بایدن به خاطر توافق احتمالی با ایران

سناتور جیم ریش عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا در رشته توئیتی از سیاست دولت جو بایدن درباره احیای برجام انتقاد کرد.

 او در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «ایران برای تضمین برجام از دولت بایدن خواسته تا به تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایان دهد، از شرکت‌های غربی فعال در ایران محافظت کند و به ایران اجازه دهد تا در صورت خروج دولت آینده آمریکا از توافق، کار ساخت تسلیحات هسته‌ای را تسریع بخشد.»

این سناتور جمهوریخواه افزود: «این خواسته‌های ایران، باج‌خواهی است و به‌ عنوان یک شکست بزرگ، پس از خروج فاجعه‌بار از افغانستان، برای سیاست خارجی بایدن در تاریخ ثبت خواهد شد.»

او در ادامه نوشت: «این معامله، امنیت شرکای ما و آمریکایی‌ها در منطقه را تهدید خواهد‌ کرد. ایران همچنان به طراحی ترور مقامات سابق آمریکایی، کمک به روسیه با پهپادهای مسلح برای حمله به اوکراین، و حمله به سربازان و دیپلمات‌های ما ادامه می‌دهد.»

جیم ریش در پایان مدعی شد: «لغو تحریم های ایران تنها اقدامات تروریستی ایران را افزایش خواهد داد.»

در پاسخ به این رشته توییت، شورای امنیت ملی کاخ سفید در حساب توییتری این نهاد نوشته است: «هیچ یک از این ادعاها صحت ندارند. ما به هیچ وجه چنین شرایطی را نمی‌پذیریم. ما همچنین نباید توافقی را که موثر بود ترک می‌کردیم تا حالا شاهد تسریع فزاینده برنامه هسته‌ای ایران باشیم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹۷
حمله سناتور آمریکایی به بایدن برای توافق احتمالی ....
حالا اونایی که برجام رو پاره می کردن یا وسط مجلس آتش می زدند و خیمه شب بازی راه انداخته بودند ، از این خبر خوشحالند یا ناراحت ؟
پاسخ ها
دادا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
این سناتور امریکائی احمق است کاری که بایدن انجام میدهد بنفع جهان است توافق خوب با ایران به نفع کل جهان است ولی کشمکش بیخودی با ایران کار خظر ناکی است
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
متاسفانه چون حزب ازاد و شایسته سالاری نداریم، نمایندگان چاپلوسی تحویل میدیم که فقط فکر شو آف هستند و مسابقه اینکه کی پیش رئیس عزیزتره . من من !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
بی ربط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
دانشمند جان تو خودت اصلا ربطی بین خبر و نظرت می بینی . آمریکا پاره می کنه شما چرا یقه بقیه رو گرفتی
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
این حرف اوج حماقت است.در شرایطی که اونا از برجام خارج شدن.بی ارزشش کردن چه کاری میشد کرد؟؟کلوخ انداز را پاداش سنگ است.دوست عزیز شما خود حقیر پندارید.خدا شفات بده
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
دوباره بدهی کره جنوبی هم علم شد
لامصب این ۷ میلیارد دلار کره جنوبی اینجا هم امدکه در عزا و عروسی می اید
بعد از این چه تخیل بافی دارید؟
برجااااااام شروع و ۷ میلیارد کره جنوبی ازاد و پولها برود پیش
مابقیپولهای حیف و میل شده
چهل میلیارد دلار در چین چه میشود؟؟؟؟؟
بدهی ایران فقط مال کره جنوبی است ظاهرا
تمام پولها ی بلوکه شده را هم همتی گفت پیش خور شده پس جو الکی ندهید
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
قابل توجه آن هایی که می گفتن از داخل کشور برای توافق برجام سنگ اندازی میشه، پس منشا آن خارج بوده نه تو ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
برجام 3
دادن مروارید
در برابرمروارید غلتان
چند بار فریب می خورید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
پس با این حساب جنگ اصلی در میان آمریکایی ها است که توافق بشه یا نه. و اینکه دایم توپ به داخل ایران می انداختند فقط سناریوی تبلیغاتی بود
جوان انقلابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
ما تمام مردم انقلابی ایران تا لقمه آخر نان ایستاده ایم و با هیچ کسی سازگاری نداریم.
روزبه
| United States of America |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
وقتی منافع کشور تامین بشه و مضرات توافق کاهش پیدا کنه چرا توافق صورت نگیره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
وقتی که رییس جمهور سابق امریکاحناب ترامپ برجام راپارهدمیکند از نظر این رییس‌جمهور برجام فاقد ارزش است حالا به نظر جناب عالی بایدنمایندگان مجلس ایران برجام پاره شده را ببوسند آخه چقدرعده ای خود فروخته هستنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
ببنید منافع عموم مردم کجاست
آن راه درست خواهد بود
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
شما دارید دیگر کشورها را در امور داخلی ایران دخالت می دهید آن وقت امدی پز می دهی؟
این اسرائیلی های کثیف عوض اینکه خفه خون بگیرند دارند برعلیه ایران سم پاشی میکنند وافعا تن این نجس ها میخاره کاری نکنید این 25 سال شما به 25 ثانیه برسه مثل اینکه از دنیا سیر شده اید به شما مهلت داده زندگی بکنید شما دارید جفتک میندازید براتون گران تمام میشه پس خفه بشید
چه گیری افتادیما! آقا بمبمونو درست کنیم.
در جواب سناتور آمریکایی ایران مقامات سابق را تهدید نکرده بلکه برای اجرای عدالت قاتلان سردار سلیمانی را که رسما به انجام آن اعتراف کرده اند به سزای اعمالشن می‌رساند آن شاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
دقیقا
لعنت بر کاسبان تحریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
لعنت به اصطلاح طلبان که به بهانه رفع تحریم دو بار رای گرفتند
و کاری هم برای مردم نکردند
جز وطنفروشی و نقد دادن و وعده تحویل گرفتن
محمد معرفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
هزاران لعنت بر کاسبان تحریم! هموناییکه با سوء استفاده از شرایط و قدرت و رانتی که دستشون داشتند خون مردم رو توی شیشه کردن و بار خودشونو بستن مثل برادران رییس جمهور و معاون اول دولت سابق، دختر و داماد وزرای دولت سابق، خود وزرای هزارمیلیاردی دولت سابق که به دروغ شعار رفع تحریم میدادن و وعده رفع بالمره تحریمها از روز اول رو دادند ولی شاهد بودیم که خودشونم جزو لیست تحریم قرار گرفتن
دلاور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
ما چه کاره ایم که انتقام سردار سلیمانی رو بگیریم مردم در عذاب هستند خداوند انتقام گیرنده سخت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
کاسب تحریم نداریم و این اصطلاحی بود که احمدی نژاد اختراع کرده و شما غرغره می کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
لنعت بد ساد دلان طرفدلر غرب طرفدلر دشمن قسم خورده ایرانن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
دشمن قسم خورده برادران عراقیتان هستند که یکی یکی به دامان عربستان می خزند.
اینکه برجام دوباره امضا بشه یا نشه خیلی دیگه مهم نیست مهم مردم ایران هستن ک دیگه هیچ امیدی ب اینده ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
شما جزء مردم ایران نیستی
از قول مردم ایران صحبت نکن
مهران
| Germany |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
چرا اینقدر خودباخته. برجام که درست بشه، شما میتونی اونموقع توانایی های خودت را در کار و کاسبی نشون بدی، دیگه مقصری نیست که ناتوانی خودت را گردنش بندازی.
در نروژ هم مردمی هستند که نا امید هستند.
تو هر شرایطی در ایران خیلی از مردم عادی خوب پول در میارن و خوب زندگی می‌کنند و گرنه آخر هر هفته نباید جاده ها به سمت تفریگاهها را یک طرفه کرد. کسی که وضعش بده تو خونه میشینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
آلبانی نشین ها که تا دیروز به خاطر امضا نکردن برجام به ایران حمله می کردند ، حالا رمز حمله را عوض کردند . نا امیدی فقط برای دشمنان ایران است و بس
رویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
چرا امید نداریم نا امید خودتی ما امیدمون جز خدا به هیچ کس نیست تا خدا رو داریم غم نداریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
تو از البانی چه میدونی از امید مردم ایران؟
زود قضاوت نکنید برجامو به آتش کشیده شده صبور باشید.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
خودت فهمیدی چی گفتی
اینها نوکر اسرائیل هستند و آرند با ایران بازی می‌کنند بایدن میخواست همان اول ریاست جمهوریش توافق کند اینقدر الاف کردند که الان توافق تا انتخابات بعدی امریکا مدت کوتاهی باقیمانده دلتان را به امریکا و اروپا خوش نکنید
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
دلموتو به چی خوش کنیم عزیز؟
یه مورد واقعی معرفی بفرمایید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
الان ظرف چند سال گذشته که بخاطر تحریم های

جهانی ، روزی متوسط ۲۵۰ میلیون دلار یعنی روزی

۸هشت هزار میلیارد تومان داریم ضرر میکنیم

و اعراب همسایه اتکنولوژی جدید روز غرب دارند

بسرعت میدانهای مشترک گاز و نفت مان را تخلیه و به

هر بشکه متوسط ۱۰۰ دلار می فروشند

و اسراییل و کاسبان تحریم و تندروهای جبهه پایداری

اها وروسیه ، دعا میکنند که توافق برجام به فرجام نرسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
نوکران اسراییل کسانی هستند که همچون اسراییل

با برجام علنا مخالف هستند و بس

و مانع تراشی و سنگ اندازی و دخالت منفی و سخنرانی

های متعدد هر روز و هفته ای میکنند
بزارین توافق اجرا بشه بعد بهم بپرید هنوز خبری نشده دنبال محکوم کردن هم هستین اگر موافق و مخالف وجود نداشته باشد که راه صحیح قابل پیش بینی نیست
پاسخ ها
دوست دار بچه شیعه ها
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
احسنت بهترین حرف دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
به نتیجه رسیده. دوران جمع کردن دلار و طلا تموم شده!
مرندی پیام معنادار خوبی به اروپاییها گفته که هوا در حال سرد شدن است تا یکماه بعد مجبورند با عجز التماس با شرایط ایران توافق کنند و تن به قبول برجام بدهند تمام.
دیگه هیچ فرقی برامردم ایران ندارد جوانی ما به فنا رفت می‌خوام صدسال دیگه هم توافق شکل میگیره چه سودی برا ما داره
توافق یا عدم توافق فرقی بحال مردم نداره
قاتلان سردار سليماني هرجايي باشند ودر هر پست ومقامي مطمعن باشيد روزي تيغ تيز ايرانيها را زير گلوي خود خواهند ديد
صدتاربرجام هم امضا بشود

وضعیت اقتصادی مردم ایران
همین که است نه تنها بهتر نمی شود

بلکه به مراتب بدتر هم می شود

چرا بروید مطالعه کنید از اول انقلاب تا الان چه اتفاقاتی در اقتصاد ایران افتاد

بروید مطالعه کنید

مطالعه کنید
مخالفین‌ برجام‌ بدونند‌ که‌ با طولانی‌ شدن‌ پروسه‌ مذاکرات‌ و در نهایت‌ امضای‌ همون‌ برجام‌ نتیجه‌ ای‌ جز‌ ضرر‌ برای‌ ملت‌ نداشته‌ است‌ .اگر‌ همون‌ ابتدای‌ توافق‌ قبلی‌ ازش‌ استقبال‌ میکردیم‌ سنگینتر‌ بودیم‌ و به‌ ترامپ‌ نکبت‌ در زدن‌ زیر‌ میز‌ کمک‌ نمی کردیم‌ .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
ساعت خواب آنها می‌خواستند برجام های بعدی را بگنجانند هرچند فرقی هم ندارد و دوباره دبه می شود!
۹۹درصد توافقی انجام نمیشه.اندک ترمش اروپا اون هم بخاطر جنگ اوکراین
اقا ما بخاطر اینکه رییسی گفته بود برجامو قبول نداره بهش رای دادم
چرا اینقد دروغ
کجا رفت انقللابی گری
تو که از روحانی هول تری برا توافق
اینها می خواهند در عرض 120 روز 50 میلیون نفت غارت کنند سپس پول ایران حاصل از نفت دباره جیره وفریز کنند . نصیحت می کنم نفت نفروشید تا اینکه تمامی پول مردم ایران برگردانده نشود. بعد اطمینان از پول خود . دوباره نفت بفروشید اما اول پول به ایران بیاید یا جنس خریدار شده سپس نفت تحویل داده شود. تا اینکه هر یک ماه تصفیه حساب کنید خصوصا کره ج وژاپن. یعنی پول اول مقابل نفت.
دراین 43 سال یک راهبرد تاکتیکی که باعث ارتقاءجایگاه کشور درعلم وفناوری وحفظ سرمایه های انسانی نبوده ودر سایر موارد هم مشکلات تشدید پید ا کرد وحضور نظامیان درقدرت ویا حضور مسولان که دانش آنها بیشتر در حوزه ماجد وحوزه بوده ومتاسفانه در جایگاه علمی حرفی برای گفتن ندارند ونمونه اخیر همین رییس مجلس که یک نظامی بدون دانش وسوابق دانشگاهی .
مگه قرار نبود ما نه با آمریکا مذاکره کنیم نه جنگ نه سازش!؟ خب پس چی شد؟
چقدر اشتباه پشت اشتباه هر توافقی با امریکا اشتباه است مگر سفارت امریکا را دوباره تاسیس کنید هر ریس جمهوری که بیاد رو کار میخواهد دوران خوبی از هر لحاظ برای خودش ثبت کند که نامش جاودانه بماند واین توافقات پایدار نیست زیرا طرز تفکر آدمها متفاوت است و ریس جمهورهای آینده امریکا کنگره و مجلس سنا
هیچ اتفاقی نمیوفته وفقط دولت پول گرفت وصنعت هسته ای رانابود کرد وداد رفت
نباید زیر بار این قرارداد ننگین رفت
بارها رهبری گفته میتوانیم به تنهایی از مشکلات عبور کردیم اگر مردم همت کنند
تا سناتورهای ارشد و کنگره اجازه نده توافقی درکار نخواهد بود
در شرایط فعلی جهانی
ممکن است امریکا و کشورهای اروپایی ناگزیر شوند امتیازاتی را در توافقنامه احتمالی بدهند
ولی در اولین فرصت بعد از کاهش تنش بین چین و امریکا و سازش اوکراین. وروسیه دوباره از برجام خارج خواهند شد و کشور دوباره شوک جدیدی به مراتب بدتر از شوک های قبلی را تجربه خواهد کرد.
دست دزدان داخلی را مردانه قطع کنید وجلوی اختلاس را بگیرین فکر کارمندا و بازنشستگان باشین حقوق های دوایر مختلف را همسان سازی کنید بقول خودتان حکومت عدل علی را راه بیندازید نه آنکه شرکت نفتی ها و یا پتروشیمی ها و یا تعدادی دیگر که در جاهای مختلف مشغول بکارند وحقوق های بالا دریافت می‌کنند وتعدادی حقوق پایین این ناعادلانه بودن در پر اختی ها و عدم مدیریت صحیح و بیکاری و اقتصاد بیمار کشور وتورم افسار گسیخته و عدم قیمت‌های ثابت در کشور ملت را ناراحت و فقیر کرده متاسفانه بفکر مردم خودمان باشید که ملت متاسفانه از عملکردتان نارحتن من کشور را دوست دارم و جانم رافائل کشور میکنم حیف است چنین ملت شریفی که داریم آقایانی که اختلاس ودزدی می کنید خدا را درنظر بگیرید
ظاهرا روسیه از توافق کنونی راضی نیست. احتمالا دو تا استان باید ازمون بگیره تا سیر شه.
چرا الجزیره باید خبر بده چرا تابناک باید از خبر الجزیره بنویسه
دوستان مطمئن باشید هیچ وقت توافق صورت نمیگیره.
کارکرد برجام در بهترین و ایده آلترین شرایطش تثبیت شرایط مالی و اقتصادی ایران - برای مدت محدود- است. توقع بهتر شدن اوضاع را نداشته باشین!
سلام بنظر می‌رسد آمریکا اختیاری برای توافق ندارد و اصل ماجرا اسراییل هست که انهم حسابش معلوم است بهتر است ما دنبال زندگی خودمان باشیم
مگر رهبری نفرمودند که به امریکاییها اعتماد نداریم چند دفعه باید از یک سوراخ گزیده شویم ؟
یعنی به راحتی از قرار داد خارج شد و ما کلی ضرر کردیم کشک نمیخاهید هزینه که ترامپ به اینده جوانان تحمیل کرد بگرید همشه بعد یک طرف قرار طرف دبه کنند باید خسارت پرداخت کند
با انجام توافق اجازه دهید ما هم یک زندگی عادی مثل بقیه مردم دنیا داشته باشیم
آمریکابرجام ترک میکندبه درک ماهم بمب اتم میسازیم تاجهان بیادزیرسلطه مان وآمریکابشه نوکرمامابرجام رهاباشدبه اتم دست پیدامیکنیم بهتر
درود بر روحانی روشنفکر ومرگ بر روسیه متجاوز وکا سبان تحریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
مرگ بر آمریکا متجاوز
اوه دوباره بدهی کره جنوبی!!!!!!!
دیگه اگر برجام اجرا شود بدهی کره جنوبی به حساب نمی آید و پرداخت میشود!!!
صد میلیااااااااارد دلار مگه از اجرای برجام جدید ازاد نمیشود باز ۷ میلیارد کره جنوبی مطرح است؟؟؟؟؟؟
این ۷ میلیارد دلار کره عجب برکتی داره
میگویند که شکم سیر از گرسنه خبر ندارد و کاملا درست گفته اند ایا واقعا در کشور عزیز ما هستند کسانی که منافع خودشان و گروهشان را به منافع کشورشان ترجیح داده و نگذارند که اب خوش از گلوی مردمشان پایین برود تا منافع گروهشان تامین بشود جلل الخالق که هنوز هم شاهد دیدن چهره سودجویانی هستیم کهبخاطر منافع حزبی و گروهکی اشان منافع کشورشان را قربانی کنند
بیچاره مردم خدابه داد این مردم نجیب برسد
هم خالف در مجلس ودولت نیست ک ملت ایران شب گرسنه میخوابند
اسرائیل هم که مخالفت میکنه باز بعضیا به داخلیا فحش میدن. این دیگه یه جور بیماریه
سناتورهای امدیکایی میخواهند فروش عادی نفت را ممنوع کنند شما شایعات برجامی امتیازات برجامی و خبر مجدد ۷ میلیارد دلار کره جنوبی پخش میکنید؟
خطر فوق العاده بالا
خب دست شما درد نکنه
حالا از این ۵۰ میلیون بشکه نفت ک فروختید ب هر نفر ایرانی چند میلیون باید بدید ؟!!!!
فکر میکنم هر نفر ایرانی ربطی ب دهک های یارانه نداریم کلا ملت ایران تقریباً نفری باید ۱۴۶۰ یک میلیارد و چهارصد و شصت میلیون تومان برسه خب حداقل باز میشه گفت بعد از ۴۰سال عمر از خدا گرفتن میتونم حداقل ازدواج کنم با این پول
خوبه دیگه شمام ب وعده‌ها تون عمل می‌کنید و ب جامعه پیر شده روح تازه ای رو امید می‌بخشید...
شمایی که پرچم.المان بالای گفته شماست حرف مفت نزنید در ایران زندگی نمیکنید وایرانی نیستید من یک زن هستم وتا اخر عمرم از دین اسلام کشور عزیزم ایران واز هم وطن عزیزم دفاع خواهم کرد شماها کور خواندید که ما ایرانیها ایران وایرانی را تنها بگذاریم
این اسرائیل هست که سنگ اندازی می‌کند اما غرب پرستان همش میگن روسیه، روسیه
ای کاش توافق کنند... اصلا دوست ندارم جنگ بشه ودشمنی بیشتر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
جنگ بشه؟
سلام :::اینم امضای برجام یعنی چنان مردم را تشنه نگاه داشته اند انگار همین فردا اول صبح تمام قیمت ها مباد بسال ۱۳۵۷--ذهی خیال باطل(خدایا ما را نکش تا چند سالی ببینم ان وقت چی خواهد شد) شاید ما زیاد اشتباه کنم شای برجام اقایون را ببینیم
اگه آمریکا واروپا قابل اعتماد نیستند دنبال چی میرید مردم ایران قابل احترامند تحریم ها از این سختر که نمیشه مرگ یکبار شیون یکبار تازه اگه تحریم ها برطرف بشه دریغ از یک ریال ارزانی اقلام ضروری
اسرائیل خدا شاهده بخوای تو جریان برجام سنگ اندازی کنی ملت ایران با تمام توان به اسرائیل حمله ور می‌شوند مردک اگه برجام بشه ما با شما اختلافات مون تمام میشه هم شما خوشبخت میشین هم ما چرا خودتون رو لوس میکنید
به مردم توضیح بدید رفع تحریم های بانکی در چه حدی است؟ آیا باعث وصل شدن مردم ایران به سیستم های پرداخت بین المللی میشه؟
این نشون میده که امضای برجام هم برای ما و هم دنیا بسیار مدبرانه و عاقلانه بوده است در آن زمان ما را از خطرات بزرگی نجات داد و حتی تورم برای اولین بار در سی چهل سال گذشته تک رقمی شد . و دنیا هم به جز اسراییل و عربستان راضی بود و هسته ای هم همانگونه که مشخص است پا بر جا مانده بود اما ترامپ اوضاع را خراب کرد به گونه ای که آمریکا هم حالا در گل مانده چه کند ای کاش بعد از آمدن بایدن هر چه زودتر برجام را به سرانجام رسانده بودیم . دریغا
اکه پول بلوکه شده ایرانو کره بده نفری۲۴۷۰۰۰۰۰۰تومان میفته
بدون بمب اتم ایران امنیت و آرامش نخواهد داشت چه با برجام چه بی برجام از من گفتن من یک چوپانم سواد آن چنانی ندارم حداقل اورانیوم غنی شده بیرون از ایران خارج نکنید
به فرض توافق حتی برجام ۲ هم تاریخ مصرفش پیشاپیش از طرف رژیم جعلی اسرائیل تعیین میشه .
برجام اگر کاسبان تحریم میذاشتن باید چند سال پیش توافق میشد نوشدارو بعد از مرگ سهراب
امریکا و اروپا هم که بخواهند، روسیه نمیزاره ایران با غرب رابطه برقرار کنه، قول میدم اگه هم توافقی بشه بعد از توافق دوباره کارشکنی تندروهای داخلی و ... شروع بشه
آمریکا یک دولت واحد نیست که بخواهد به تعهدات بین المللی پاسخ دهد جمهوری خواه دمکرات اسراییل صهیونیست بین الملل و هزار ... توله زاده بر روی تصمیمات ایالات متحده تاثیر می گذارد و اجازه هیچ گونه عمل مثبتی را به آمریکا نمی دهند حتی اگر آن تصمیم به نفع منافع مردم آمریکا باشد و به ضرر زورگویان باشد سد راه آن تصمیم می شوند
خدا پدر الجزایر و سایر خبرگزاری ها را بیامرزد اگر این ها نبودند ما اصلا از مفاد برجام و توافق و غیره بی اطلاع میشدیم
اصلا کاش برجام به انجام نرسد آمریکای خبیث و جهان سرمایه داری با امضای برجام تنفس مصنوعی به ما میدهند که چند تا نفس دیگه بکشیم
امضای برجام مثل دفعه قبل تاثیری برای مردم ندارد
دوستان توافق خوبه.کاش اتفاق بیفته این حباب بازار از بین می‌ره گرانی اجناس مختص به ایران نیست جهانی هست اگه تورم اجناس نباشه عمران کار اقتصادی بی معنی میشه این حباب بازار که بین محصول کارخانه و بازار که توایران بخاطر تحریم اتفاق افتاده از بین می‌ره رشد دلار در تمام دنیا هست
مواد غنی شده باید در ایران تحت نظر آژانس می ماند و اینطوری برجام تضمین می شد. اقدام برگشت پذیر در مقابل اقدام برگشت پذیر. در هر قراردادی امکان عدول و زیر پا گذاری هست. حتی اگرهزارتا قول کتبی و شفاهی هم داده باشند.اقدام متقابل همسنگ تنها بازدارنده ی لغو یکطرفه هست.بتون ریزان دفعه قبل آیا نمی فهمیدند که ممکن است در عمل ،کاغذ نوشته ها اتفاق نیفتدو آمریکا و غرب از قولشان برگردند.؟هیچ کشوری دوباره موادرا پس نمیده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان