بازدید 11780
۲

زمین‌گیر شدن بیش از ۲۰ هواپیما در فرودگاه بغداد

العربی الجدید می‌نویسد: بر اساس سندی که به بیرون درز کرده است، بیش از ۲۰ هواپیمای از کار افتاده و معیوب در فرودگاه بین‌المللی بغداد زمینگیر شده و مدت‌هاست مورد تعمیر قرار نگرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 19 August 2022

 

به گزارش  تابناک از شفقنا، به نقل از العربی الجدید، زمینگیر شدن بیش از ۲۰ هواپیما یکی از نمود‌های بارز فساد در این کشور است که احزاب در اغلب قرارداد‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دولتی دخالت دارند.

بر اساس سندی که از سوی دفتر وزیر حمل و نقل عراق خطاب به شرکت دولتی خطوط هواپیمایی این کشور نوشته، آمده است: شمار هواپیما‌های غیر فعال به بیش از ۲۰ هواپیما در فرودگاه بغداد رسیده است که رقمی هولناک و نشانگر مدیریت نادرست این شرکت و پیگیری وظایف بخش فنی در تعمیر و نگهداری هواپیماهاست.

طبق این سند، «این امر بر فعالیت شرکت هواپیمایی، زمان حرکت هواپیما‌ها و خدمات‌رسانی به شهروندان تاثیر منفی خواهد داشت و مسئولیت این مساله برعهده مدیریت شرکت و بخش فنی است که اهتمامی به تعمیر و نگهداری هواپیما‌ها و تامین قطعات مورد نیاز برای تعمیر آن نداشته است.

در این سند آمده است، «این وضعیت بیانگر وجود فساد بزرگ در این پرونده است کما اینکه مساله دو هواپیمای ایرباس (A۲۲۰) هنوز تعیین‌تکلیف نشده است و دو هوایپمای (B۷۳۷-۷۰۰) پس از تحویل‌گیری از شرکت «فلای بغداد» حدود ۳ ماه است که در فرودگاه بین المللی بغداد زمینگیر شده است و این امر علاوه بر وارد آمدن خسارت به هواپیما‌ها نشانگر بی توجهی و عدم جدیت در بازگرداندن آن به پرواز‌ها علیرغم دستورات مستمر شخص وزیر است.

شرکت خطوط هواپیمایی عراق هیچ توضیحی ارائه نکرد

وزارت حمل و نقل عراق در پایان از شرکت خطوط هواپیمایی خواست اقدامات لازم را سریعا انجام دهد، در غیر این صورت، اقدامات معمول برای حفظ بیت المال و بازگرداندن هواپیما‌ها به وضعیت طبیعی به منظور استفاده در حمل و نقل تجاری انجام خواهد شد.

شرکت خطوط هواپیمایی عراق تاکنون هیچگونه توضیح و توجیه رسمی یا فردی درباره این هواپیما‌ها ارائه نکرده است، اما یک مقام مسئول در فرودگاه بین المللی بعداد تاکید کرد:برخی از هواپیما‌ها حدود یک سال است که زمینگیر شده است.

این مقام عراقی که نخواست نامش ذکر شود، گفت: تسلط برخی احزاب و گروه‌های سیاسی بر فردوگاه بغداد و قرارداد‌های آن منجر به کاهش آشکار عملکرد آن شده است.

وی گفت: زمینگیر شدن این هواپیما‌ها بخشی از اهمال‌کاری و فساد مالی و مدیریتی است، ارجاع هواپیما‌ها به تعمیر تنها در قالب قرارداد‌های فسادآلودی انجام می‌شود که برخی گروه‌ها در آن دست دارند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
زمین گیری نیمی از هواپیما های ایرلاین های ایرانی نشانه چیست!؟
شایع است در ایران حدود یکصد و پنجاه هواپیما زمین گیرند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار