بازدید 9966

کنایه رسانه روس به اف‌بی‌آی درباره اسناد اتمی آمریکا

مجری یک برنامه معروف روسی در کنایه‌ای به آمریکایی‌ها گفت، نگران اسناد محرمانه کشف شده از منزل رئیس جمهور سابق آمریکا نباشند.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ 15 August 2022

به گزارش تابناک به نقل از فارس، مجری یکی از رسانه‌های روسی روز دوشنبه به گمانه‌زنی‌ها درباره کشف اسناد اتمی آمریکا در عمارت شخصی رئیس جمهور سابق این کشور واکنش نشان داد.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، میزبان برنامه پربازدید «شصت دقیقه» در شبکه «روسیا ۱» به کنایه گفت: «معلوم شده که تحقیقات علیه ترامپ به ناپدید شدن اسناد محرمانه کاخ سفید و توسعه تسلیحات اتمی توسط آمریکا مربوط است».

این مجری روسی افزود: «اف‌بی‌آی نگفته که [اسناد درباره] چه نوعی از تسلیحات بوده یا اینکه دقیقاً چه چیزی در منزل ترامپ پیدا کرده‌اند. واضح است که اگر اسناد مهمی باشند، قبلاً در مسکو خوانده شده‌اند».

او با بیهوده دانستن تلاش نهادهای جاسوسی آمریکا در این زمینه گفت: «این جستجوها چه فایده‌ای دارد؟»

ماه فوریه ۲۰۲۲، هنگامی که کمیته تحقیق درباره حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در حال بررسی اسناد آرشیو ملی بود مشخص شد که رئیس جمهور سابق آمریکا پس از خروج از کاخ سفید چندین جعبه اسناد رسمی دولت را به عمارت اعیانی خود به اسم «مار ئه لاگو» منتقل کرده است. در میان این اسناد، نامه‌های گرم و صمیمی بین او و رهبر کره شمالی نیز پیدا شدند.

بعد از این اتفاق، روز چهارشنبه هفته گذشته نیوز ویک افشا کرد که یک فرد نزدیک به ترامپ به اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) خبر داده که رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان اسناد و مدارکی را نزد خود نگه داشته است. این اظهارات در نهایت به تفتیش عمارت ترامپ و ضبط چند جعبه دیگر از اسناد منتج شد.

رئیس جمهور سابق آمریکا بامداد ۱۸ مرداد اعلام کرد عمارت او در فلوریدا، تحت محاصره، یورش و اشغال گروه بزرگی از ماموران اف‌بی‌آی قرار گرفته و آنها حتی گاوصندوق وی را نیز تفتیش کردند. روزنامه «واشنگتن پست» نوشته بود اف‌بی‌آی به‌دنبال اسناد مرتبط با تسلیحات اتمی در اقامتگاه ترامپ می‌گشته است.

روزنامه «نیویورک تایمز» درباره دلیل این بازرسی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده بود: «صندوق‌هایی که ترامپ پس از خروج از کاخ سفید به مار-ئه-لاگو منتقل کرد، حاوی اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده بود. ترامپ در بازگرداندن ۱۵ جعبه حاوی محتویات درخواست شده توسط مقامات آرشیو ملی، ماه‌ها تأخیر کرده بود».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار