بازدید 67345
با صد و هفتاد و دومین روز حمله روسیه به اوکراین

هشدار کیسینجر: در آستانه جنگ با روسیه و چین قرار داریم/رونمایی از موشک بالستیک جدید اوکراین برای حمله به مواضع روسیه /اوکراین: انگیزه ای برای مذاکره صلح با روسیه نداریم

صد و هفتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ 14 August 2022

هشدار کیسینجر: در آستانه جنگ با روسیه و چین قرار داریم

بین الملل تابناک: صد و هفتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تلاش تل‌آویو برای معامله با روسیه در پرونده آژانس یهود
۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۲۱:۳۰

منابع خبری از آخرین تلاش‌های دولت رژیم صهیونیستی برای جلب رضایت روسیه و پایان دادن به بحران شکل گرفته میان دو طرف در پرونده "آژانس یهود" پرده برداشتند.

روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: "به دنبال بحران شکل گرفته در روابط میان روسیه و اسراییل و اقدام مسکو علیه "آژانس یهود" اخیرا اسحاق هرتزوگ، رئیس اسراییل در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این باره گفت‌وگو کرد. طبق اطلاعات درز یافته درباره این گفت وگوی تلفنی، قرار است که یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسراییل وعده بنیامین نتانیاهو برای انتقال مالکیت کلیسای روس در قدس را در ازای پایان دادن به بحران آژانس یهود به روسیه منتقل کند.

طبق این گزارش، بنیامین نتانیاهو و نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به مقامات روسیه وعده داده بودند که مالکیت کلیسای مذکور را به این کشور منتقل کنند اما این وعده را اجرایی نکردند.

در همین راستا، یک مقام ارشد آژانس یهود گفت که ممکن است این آژانس تصمیم خود برای متوقف کردن فعالیت‌های این آژانس در روسیه را اعلام کند و این فعالیت را طریق اینترنت و تلفن ادامه دهد. طبق گزارش روزنامه اورشلیم پست، این تصمیم در جریان نشستی در مقر آژانس یهود در قدس اتخاذ شده است.

مسئله کلیسای مذکور مربوط به درگیری بر سر قطعه زمینی است که کلسیای الکساندار در کنار کلسیای «مقبره مقدس» در محله قدیمی قدس بر روی آن بنا شده است. طبق گزارش الشرق الاوسط، این کلسیا برای روسیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از مهم‌ترین عبادتگاه‌های کلیسای ارتدوکس روسیه در جهان به شمار می‌آید. کلسیای مذکور در اواخر قرن نوزدهم میلادی بنا شده و به همراه زمین در اسناد حکومت عثمانی به نام «امپراتوری روسیه» به ثبت رسیده است.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین، روابط مسکو و تل‌آویو پرتنش شده است. آژانس یهود به پناهجویان اوکراینی کمک کرده تا در پی حمله روسیه، در سرزمین‌های اشغالی ساکن شوند.

در ادامه تیرگی روابط میان روسیه و اسراییل، وزارت دادگستری روسیه دادخواست انحلال "آژانس یهود" را ارائه کرد."

پاپ: جنگ اوکراین توجه همگانی را از بحران گرسنگی منحرف کرده است
۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۲۰:۳۶

پاپ فرانسیس رهبر واتیکان روز یکشنبه گفت که جنگ اوکراین توجه همگانی را از مشکل جهانی گرسنگی منحرف کرده و خواستار کمک فوری و اضطراری غذایی به منطقه شاخ آفریقا برای جلوگیری از قحطی قریب الوقوع شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ پاپ در سخنرانی هفتگی در میدان سن پیتر با اشاره به منطقه شاخ آفریقا گفت: مردم این منطقه که تاکنون نیز در شرایط بسیار خطیر و دشواری می زیسته اند، اکنون به علت خشکسالی در معرض گرسنگی و قحطی مرگبار قرار دارند.

سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد "فائو" در ماه اوت اعلان کرد: در صورت ادامه مرگ و میر دام ها، ادامه بالا رفتن بهای کالاهای اساسی و نرسیدن کمک انسانی به آسیب پذیرترین ساکنان سومالی، ممکن است ماه آینده (سپتامبر) در این منطقه اعلان وضع اضطراری گرسنگی و قحطی کند.

رهبر واتیکان به زائران و گردشگران حاضر در این میدان گفت که خواستار جلب توجه به بحران خطیر انسانی است که سومالی و برخی نواحی کشورهای همسایه اش را در برگرفته است.

کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل متح (یو ان اچ سی آر) و شورای پناهجویان نروژ چند روز پیش اعلان کردند که از ژانویه نزدیک به یک میلیون تن در سومالی بی خانمان و آواره شده اند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد و دیگر نهادها خواستار افزایش بودجه برای کمک به جلوگیری از بروز قحطی در سومالی شده اند که یکی از آسیب پذیرترین کشورها در برابر تهدیدهای دگرگونی های اقلیمی هستند.

پاپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: متاسفانه جنگ اوکراین توجه و منابع مالی را منحرف کرده، در حالی که اهدافی شامل مبارزه با گرسنگی، مراقبت های بهداشتی و آموزش، شایسته بیشترین تعهد هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «مارتین گریفیث» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، همراه با هشدار در باره خشکسالی کم سابقه در کشورهای کنیا، اتیوپی و سومالی و تکرار قطحی یک دهه پیش، اعلام کرد بیش از ۲ میلیون کودک در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی مفرط قرار دارند.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد، با اشاره به خشکسالی کم سابقه در شاخ آفریقا گفت که نزدیک به ۲ میلیون کودک در معرض خطر مرگ در اثر گرسنگی شدید قرار دارند.

در حالیکه خشکسالی در مناطقی از کنیا، اتیوپی و سومالی به شدیدترین وضعیت در بیش از ۴۰ سال گذشته رسیده است، نهادهای امدادی به دنبال جلوگیری از تکرار قحطی یک دهه پیش هستند که منجر به مرگ صدها هزار نفر شد.

گریفیث در نشستی که در ژنو پشت درهای بسته برگزار شد، گفت که سازمان ملل متحد تنها بخش اندکی از بودجه مورد نیاز را برای مقابله با خشکسالی در اختیار دارد.

وی پیشتر اذعان کرده بود که درگیری ها در اوکراین خطر انحراف توجه مالی و معنوی جهان را از سایر مناطق فقیر در پی دارد.

براساس بیانیه پایانی نشست برگزار شده در ژنو، اتحادیه اروپا که میزبان مشترک این رویداد بود، ۶۳۳ میلیون یورو (۶۷۴.۴۰ میلیون دلار) برای تقویت امنیت غذایی منطقه و کانادا نیز ۷۳ میلیون دلار بودجه تخصیص می دهند.

به گفته گریفیث، چهارمین فصل بارانی ناموفق در مناطق ذکر شده آفریقا به احتمال زیاد یکی از بدترین شرایط اضطراری آب و هوایی را در تاریخ رقم می زند.

وی در اظهارات خود در نشست مذکور تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیون نفر در کنیا، سومالی و اتیوپی با گرسنگی شدید دست و پنجه نرم می کنند و دامداران این مناطق نیز نزدیک به سه میلیون راس دام خود را در اثر خشکسالی از دست داده اند.

هیات بین دولتی تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد که بالاترین مقام جهانی در زمینه آب و هوا بشمار می رود نیز در خصوص وضعیت کنونی مناطق ذکر شده در آفریقا گفت که امواج گرما، خشکسالی و بارندگی های شدید در دهه های آینده با ادامه افزایش دمای کره زمین بیشتر خواهد شد.

تلاش بایدن برای تغییر رژیم در روسیه
۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۳:۳۸

«تولسی گابارد» نماینده سابق کنگره و نامزد ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا جمعه (۱۲ اوت) به «فاکس نیوز» گفت، جو بایدن از درگیری در اوکراین برای مهندسی «تغییر رژیم در روسیه» و تغذیه مجتمع نظامی-صنعتی استفاده می‌کند. در همین حال به گفته او، متحدان اروپایی آمریکا همانطور که بایدن «نظم نوین جهانی» خود را می‌سازد، بها می‌پردازند.

به گزارش «راشا تودی»، این نماینده سابق کنگره از هاوایی تحریم‌های ضد روسیه دولت بایدن را که به گفته او تنها به ایالات متحده و اروپا آسیب رسانده و سود بی‌سابقه انرژی را نصیب مسکو کرده، انتقاد کرد.

او با اشاره به قیمت‌های بی‌سابقه برق در فرانسه، کاهش روشنایی عمومی و کمبود قریب الوقوع گرمایش در آلمان و محدودیت‌های مصرف انرژی خانگی و تجاری در انگلیس و اسپانیا گفت: اروپا در حال حاضر در یک بحران عظیم انرژی قرار دارد. چرا همه این‌ها اتفاق می‌افتد؟ به دلیل تحریم‌های جو بایدن، که چیزی کمتر از یک محاصره امروزی نیست. این مشکل عرضه است که جو بایدن ایجاد کرد و روسیه اکنون از آن سود می‌برد.

طبق این گزارش، پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در ماه فوریه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا چند دور تحریم اقتصادی را علیه روسیه اعمال کردند. ایالات متحده همچنین واردات نفت و گاز روسیه را متوقف کرده، در حالی که اتحادیه اروپا قطع تدریجی صادرات انرژی روسیه را آغاز کرده است. با امتناع چند کشور اروپایی از پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل - همانطور که مسکو خواسته - و با تحریم‌های اتحادیه اروپا که مانع از تعمیر خطوط لوله گاز می‌شود، اتحادیه اروپا که برای حدود ۴۰ درصد گاز خود به روسیه وابسته است، با افزایش هزینه‌های انرژی و تورم مواجه است. در همین حال، انتظار می‌رود روسیه سود گاز خود را در سال جاری دو برابر کند.

به نوشته راشا تودی، در حالی که ایالات متحده میلیاردها دلار تسلیحات به اوکراین پمپاژ می‌کند، گابارد استدلال کرد که درگیری در این کشور هیچ وقت بر سر اخلاق نبوده است. او توضیح داد: این ارتباطی با مردم اوکراین یا «حفاظت از دموکراسی» ندارد. در مورد تغییر رژیم در روسیه و بهره برداری از این جنگ برای تقویت ناتو و تغذیه مجتمع نظامی-صنعتی است.

این نماینده سابق کنگره آمریکا افزود: از نظر جو بایدن، حتی ایجاد یک نظم جهانی جدید است. او می‌گوید «ما باید آن را رهبری کنیم» و تلاش می‌کند این کار را انجام دهد، حتی اگر این به معنای رساندن ما به آستانه فاجعه هسته‌ای باشد.

بایدن علناً اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نمی‌تواند در قدرت بماند؛ اظهاراتی که بعدا کاخ سفید مجبور شد از آن عقب‌نشینی کند. در ماه مارس هم بایدن به خبرنگاران گفت که «نظم جهانی جدیدی وجود خواهد داشت و ما باید آن را رهبری کنیم».

رونمایی از موشک بالستیک جدید اوکراین برای حمله به مواضع روسیه
۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۳:۳۶

در حالیکه ارسال تسلیحات غرب به اوکراین در نبرد با روسیه کمک شایان توجهی به کی‌یف نکرده است، برخی منابع رسانه‌ای شنبه شب به وقت تهران مدعی شدند که اوکراین در حمله هفته گذشته خود به یک پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه از یک موشک بالستیک برد بلند جدید استفاده کرده است.

به گزارش وبگاه «نیوز مکس» یک مقام اوکراینی به روزنامه «نیویورک تایمز» گفت که کی‌یف پشت این انفجارها بوده و از موشک بومی استفاده کرده است. این نخستین حمله این شکلی به یک پایگاه نظامی روسیه در کریمه بود. در حالیکه منابع خبری غربی به نقل از اوکراین مدعی از بین رفتن چند هواپیمای نظامی در این پایگاه شدند، اما روسیه تمام این ادعاها را تکذیب کرد.

اوکراین مدعی است این موشک به طور تمام و کمال ساهت صنایع دفاعی این کشور است. ساعاتی پس از انفجار، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، قول حمله مشابه داد.

وی در سخنرانی خود مدعی شد: «این جنگ روسیه علیه اوکراین و علیه تمام اروپای آزاد آغاز شده و باید با آزادی کریمه پایان یابد.»

تا این لحظه، چگونگی حمله اوکراین به پایگاه هوایی در بندر کریمه کمی مرموز است زیرا این مکان خارج از برد تمام توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی عملیاتی اوکراینی است.

زلنسکی: تحریم‌های جدید باید صنعت هسته‌ای روسیه را هدف بگیرد
۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۳:۳۵

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد، کی‌یف و شرکایش تاکید دارند که تحریم‌های جدید علیه روسیه باید صنعت هسته ‌این این کشور را هدف بگیرد.

به گزارش اوکراینسکا پراودا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی گفت:" اشغالگران از نیروگاه اتمی زاپروژیا به شیوه بسیار بدی استفاده می‌کنند تا باعث وحشت مردم شوند. آنها در واقع پشت این نیروگاه پنهان شده‌اند تا بتوانند شهرهای نیکوپل و مارهانتس را به توپ ببندند. آنها در اقدامات تحریک‌آمیز بی‌امانی از جمله گلوله‌باران منطقه اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا دست دارند و تلاش می‌کنند تا نیروهای بیشتری در این منطقه مستقر کنند تا بیش از پیش باعث ارعاب کشور ما و کل جهان آزاد شوند."

وی افزود: "اگر کسی در روسیه فکر می‌کند که آنها قادر خواهند بود با این اقدامات به چیزی برسند، سخت در اشتباه است. تنها دستاورد تهدیدات و باج‌گیری روسیه افزایش بسیج تلاش‌های جهانی برای رویارویی با ترور است. هر روزی که نیروهای روسیه در منطقه نیروگاه اتمی زاپروژیا و در مناطق اطرافش بمانند، تهدید پرتوافشانی در اروپا به سطحی بسیار بالاتر از اوج رویارویی‌ها در دوران جنگ سرد می‌رسد."

زلنسکی در ادامه گفت: بدون شک، باید پاسخ قاطعی به این مساله داده شود. دیپلمات‌های اوکراینی و نمایندگان شرکای اوکراین هر کار بتوانند برای تضمین اینکه تحریم‌های جدید علیه روسیه صنعت هسته‌ای این کشور را هدف گیرد، انجام خواهند داد.

زلنسکی همچنین تاکید کرد که هر همکاری رسمی با روسیه و همدستانش در این عملیات باج‌گیری از طریق نیروگاه اتمی زاپروژیا باید توسط یک دادگاه بین‌المللی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: هر سرباز روسی که به طرف این نیروگاه تیراندازی کند یا از آن به عنوان یک سپر استفاده کند باید بداند که آنها توسط اداره اطلاعات، سرویس مخفی و ارتش اوکراین به طور ویژه هدف قرار می‌گیرند.

روسیه: آمریکا زلنسکی را پای میز مذاکره بیاورد
۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۳:۳۲

دولت روسیه از واشنگتن خواست تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، زلنسکی را برای بازگشت به مذاکرات تحت فشار قرار دهد.

به گزارش تاس، الکساندر دارچیف، مدیر دپارتمان آمریکای شمالی در وزارت امور خارجه روسیه گفت: واشنگتن برای جلوگیری از شکست باید ولودیمیر زلنسکی(رئیس جمهور اوکراین) را مجبور به بازگشت به مذاکرات با روسیه کند.

وی تاکید کرد: این بهترین راه حل برای واشنگتن است.

دارچیف افزود: بهترین راه حل برای واشنگتن برای جلوگیری از شکست تحقیرآمیز، همانطور که اخیرا در افغانستان اتفاق افتاد، این است که رئیس جمهور اوکراین را وادار کند که مقاومت پوچ خود را رها کرده و قبل از اینکه خیلی دیر شود، به میز مذاکره بازگردد.

دارچیف خاطرنشان کرد که واشنگتن ترجیح می‌دهد به خواسته‌های مسکو گوش ندهد.

وی ادامه داد: باید هشدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را یادآور شوم که پمپاژ مداوم تسلیحات ساخت آمریکا و ناتو به نیروهای مسلح اوکراین و تشکل‌های مسلح و افراطی که به‌طور گسترده علیه مردم صلح‌جو استفاده می‌شود، تنها درد و مشکلات نظام کی‌یف و جنگ را طولانی و تعداد تلفات آن را چند برابر می‌کند.»

حمله روسیه علیه اوکراین از ۲۵ فوریه آغاز شده و به رغم تلاش‌های غرب و در راس آن آمریکا برای به شکست کشاندن و منزوی کردن روسیه با توسل به تحریم‌ها همچنان ادامه دارد.

اوکراین: روسیه دسترسی به داروها را مسدود می کند
۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۳:۳۱

- ویکتور لیاشکو وزیر بهداشت اوکراین مدعی شد که مقامات روسیه بارها از تلاش‌ها برای ارائه داروهای دولتی به مردم در شهرها، شهرک‌ها و روستاهای اشغالی جلوگیری کرده‌اند.

 ویکتور لیاشکو وزیر بهداشت اوکراین در مصاحبه با آسوشیتدپرس مقامات روسیه را به ارتکاب جنایت علیه بشریت از طریق مسدود کردن دسترسی به داروهای مقرون به صرفه در مناطقی اشغالی متهم کرد.

لیاشکو در ادامه افزود: در تمام طول شش ماه جنگ روسیه (اجازه) کریدورهای بشردوستانه مناسب را نداده است تا بتوانیم داروهای خود را در اختیار بیمارانی قرار دهیم که به آنها نیاز دارند.

وزیر بهداشت اوکراین خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که این اقدامات با نیت روسیه انجام می شود و آنها را جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی می دانیم که مستند شده و به رسمیت شناخته خواهد شد.

به گفته سازمان ملل، دولت اوکراین برنامه ای دارد که به افراد مبتلا به سرطان و بیماری های مزمن دارو ارائه دهد اما با این وجود تخریب بیمارستان‌ها و زیرساخت‌ها به همراه جابه‌جایی حدود ۷ میلیون نفر در داخل کشور، درمان را مختل کرده است.

هشدار کیسینجر: در آستانه جنگ با روسیه و چین قرار داریم

هنری کیسینجر سیاستمدار کهنه کار و وزیر امور خارجه پیشین آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در آستانه جنگ با مسکو و پکن در مورد مسائلی است که خود در ایجاد آنها نقش داشته است.

این سیاستمدار کهنه کار آمریکایی در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا گفت: ما در آستانه جنگ با روسیه و چین در مورد مسائلی هستیم که تا حدی بدون درنظر گرفتن عواقب، در ایجاد آنها نقش داشته ایم.

کیسینجر سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلیتیک آلمانی-آمریکایی است که به عنوان وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت‌های ریچارد نیکسون و جرالد فورد فعالیت کرده‌ و اکنون ۹۹ سال سن

دارد، گفت: آمریکا تنها می تواند از گسترش تنش ها جلوگیری کند و به دنبال ایجاد گزینه باشد.

کیسینجر در مورد اوکراین گفت که در گذشته بهترین نقش این کشور مانند فنلاند به عنوان یک پل میان روسیه و غرب بود.

با این حال، عملیات نظامی روسیه در اوکراین دیدگاه کیسینجررا تغییر داده و او را به این باور رسانده که پس از بیان جنگ اوکراین باید "به هر شکلی، رسمی یا غیر رسمی، به عنوان عضوی از ناتو در نظر گرفته شود."

وزیر خارجه پیشین آمریکا همچنین استدلال کرد که روسیه احتمالا به عنوان یک توافق با اوکراین، کریمه و بخش‌هایی از دونباس را در کنترل خود خواهد داشت.

این دیپلمات کهنه کار آمریکایی پیشتر گفته بود جهان به رهبران بهتری نیاز دارد و به جو بایدن هشدار داده بود از «رویارویی و تقابل بی‌پایان» با چین پرهیز کند.

وی گفته بود: وضعیت کنونی ژئوپلتیکی به «انعطاف پذیری نیکسونی» برای کاستن از درگیری ها بین آمریکا و چین و روسیه و اروپا نیاز دارد.

کیسینجر که در دهه ۱۹۷۰ به از سرگیری روابط آمریکا و چین کمک کرد، هشدار داد که نباید چین به یک نظام سلطه در جهان تبدیل شود.

این دیپلمات پیشین آمریکایی گفت بایدن باید نگران باشد که اهمیت درک سلطه چین بر سیاست های داخلی ورود پیدا کند.

کیسینجر در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشت: بایدن و دولت های قبلی آمریکا بسیار تحت تاثیر ابعاد داخلی دیدگاه ها درباره چین بوده اند.

وی تاکید کرد: البته مهم است که جلوی هژمونی چین یا هر کشور دیگری گرفته شود. اما این چیزی نیست که بتوان از طریق رویارویی های بی پایان به آن دست یافت.

کیسینجر قبلتر هم گفته بود روابط خصومت آمیز فزاینده بین آمریکا و چین خطر بروز «فاجعه در جهان مشابه جنگ جهانی اول» را دارد.

بدست گرفتن کنترل کامل روستای پیسکی در منطقه دونتسک توسط روسیه

خبرگزاری اینترفکس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد، نیروهای روسی کنترل کامل روستای پیسکی در منطقه دونتسک اوکراین را به دست گرفتند.

 اگرچه خبرگزاری اینترفکس از کنترل منطقه دونتسک توسط نیروهای روسیه خبر می دهد اما رویترز و الجزیره نتوانستند ، این گزارش را تأیید کنند.

نیروهای روسی و طرفدار روسیه بیش از یک هفته پیش گزارش داده بودند که کنترل کامل پیسکی را به دست گرفته اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای روسیه یک سامانه موشکی HIMARS را که توسط ایالات متحده تهیه شده بود در نزدیکی کراماتورسک اوکراین و یک انبار مهمات برای این سامانه را منهدم کردند.

اوکراین: انگیزه ای برای مذاکره صلح با روسیه نداریم

"میخائیلو پودولیاک" مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کی یف هیچ انگیزه ای برای از سرگیری مذاکرات با مسکو ندارد زیرا این به معنای پیروزی روسیه است.

به گزارش خبرگزاری تاس، پودولیاک شنبه شب گفت: کی یف گفت و گو با روسیه را منحصراً در سطح حل و فصل موضوع مبادله اسرا و همچنین اجساد کشته شدگان حفظ می کند .

پودولیاک در ادامه افزود: مذاکرات امروز با فدراسیون روسیه تنها به معنای یک چیز است و آن اینکه روسیه برنده شده است.

مقام اوکراین با اشاره به اینکه هیچ گفتگویی از سوی نظامیان وجود ندارد خاطرنشان کرد: ما در سطح درباره آزادی اسرا، تبادل اجساد و غیره گفت وگوهایی داریم.

پیشتر "الکساندر دارچیف" مدیر بخش آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه گفته بود که ایالات متحده باید ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را متقاعد کند که به میز مذاکره با مسکو بازگردد.

دیپلمات روسیه بر این باور است که تنها از این طریق آمریکا می تواند از شکست تحقیرآمیز که اخیراً در افغانستان رخ داد، جلوگیری کند.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵۲
میگم چقدر جالبه که برای نشر اخباری از آمریکا، به جای ارجاع دادن به منبع اصلی که در این مورد فاکس نیوز هست، به راشاتودی ارجاع می دین! اصلا هم شک نمی کنین که راشاتودی و تمام صنعت پروپاگاندای روس الان سخت مشغول انتشار اخبار دروغ و جعلی هستن… البته قبول دارم که شنونده باید عاقل باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
فوتی های آمریکا در روز قبل گذشته 346 نفر
یعنی بعد دوسال هنوز این کدخدای ابرقدرت اینقدر فوتی دارد و سرانی فوتی اش نسبت به جمعیت دوبرابرایران است.
اما شما کدخدا پرستان بیدار نخواهید شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
راست می گی . رسانه های آمریکا هم برلب رضای خدا خبر پراکنی می کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
کیهان رفیق شریعتمداری که شده شعبه دوم راشاتودی

در ایران و واقعا تاسف بار است

که کیهان از اسلام انقلابی به هواداری و طرفداری از

روسیه کمونیستی متجاوز و اشغالگر رسیدند !!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
۱۵:۱۱
اصلا میدونی کمونیسم چیه؟
کمونیسم چه ربطی به دین داره ؟
روسیه نظامش کمونیستی نیست
بی سواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
پوتین در دوره حکومت کمونیستی مامور جاسوسی اطلاعاتی در آلمان شرقی کمونیست بوده است

و هنوز تمام مدیران و مسولان روسیه از بازماندگان حکومت کمونیستی روسیه هستند

و قانون و اخلاق و مرام و مسلک کمونیستی در خون و

ژن های آنها نهادینه شده است و هنوز کمونیست هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
اوکراین: انگیزه ای برای صلح با روسیه نداریم.
دولتی که جان و مال و کاشانه شهروندانش اهمیت بسیار دارند.
سر آمریکا به سلامت باشد که دشمنش تضعیف می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
۲۰:۵۱
اگه اینطوری باشه که اوکراین ، بلاروس و... کمونیستی هستند
واقعا بی سوادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
رسانه های غربی هم منبع جنگ روانی و دروغ پراکنی هستن
زلنسگی روزهای آخرراسپری میکندوحنگ بزودی بانابودی زلنسگی خاتمه پیدامیکند@!@.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
ماشالله به ادب اصول گرات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
هزاران درود و آفرین بر زلنسکی که مردانه در کنار

مردمش ، مانند شیر ایستاده و ارتش متجاوز اشغالگر

روسی کمونیستی را در نطفه خفه کرده اند

و بزودی و پس از عقب نشینی دادن روسهای متجاوز

بداخل روسیه وارد خواهند شد و انتقام خون مردم

بی دفاع و بیگناه و شجاع اوکراین را خواهد گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
زلنسکس کنار مردمش که نه فقط دلش به حمایت ناتو خوشه
مردمانش همه فرار کردن و اونایی که موندن چون سربازن اجازه خروج ندارن
"روسیه: آمریکا زلنسکی را پای میز مذاکره بیاورد" با این درخواست روسیه یاد یک بنده خدایی افتادم که با قویتر از خودش سرشاخ شده بود، وقتی دید کم آورده و داره می خوره داد زد یعنی یک مسلمون پیدا نمی شه ما را جدامون کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
من یاد کتک خوردن هالک قلابی افتادم !!!؟؟

خخخخخخخخخههههههههههههههخخخخخخخخخخ
لازم به مذاکره نیست
اگر روسیه دست از تجاوز بردارد جنگ به خوبی و خوشی تمام می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
چشم . روسیه داره با اکراین بازی می کنه .
کمکه برزگی نکرده؟
تغییر رژیم در روسیه اصلأ صلاح نیست چه شوروی باشه چه پوتین چه رژیم سلطنتی همه تمامیت خواه هستند و عاشق تهاجم به کشور های همسایه خود بهترین کار منتظر مرگ پوتین باشید این حرف را از من داشته باشید فساد مقامات اوکراینی آخر به اوکراین ضربه میزند
:)
تابناک جان این ادعا که "ارسال تسلیحات غرب به اوکراین در نبرد با روسیه کمک شایان توجهی به کی‌یف نکرده است" را دیگر از کجا آوردی؟ حتی شبکه های دروغ پراکنی اسپوتنیک و RT روسیه هم چنین ادعایی نمی کنند. فقط برو ببین موشک های دوش پرتاب جاولین آمریکا و NLAW انگلیسی-سوئدی چند هزار تانک و دیگر خودروهای روسیه را منهدیم کرده اند. یا موشک های دوش پرتاب استینگر آمریکا و Starstreak انگلستان چه بلایی سر جنگنده ها، بالگردها و پهپادهای اشغاگران آورده اند. و صد البته، موشک های هدایت شونده زمین به زمین هیمارس با انبارهای مهمات راهبردی و مقرهای فرماندهی روسیه در عمق جبهه چه کرده اند.
اضافه شدن موشک بالستیک جدید بومی اوکراین هم به زرادخانه آن کشور تلفات مالی و جانی نجومی اشغالگران را بیش از پیش افزایش می دهد، همانطور که در اولین حمله اش به پایگاه هوایی روسیه در کریمه اشغالی اقلا (با استناد به تصاویر ماهواره ای، نه ادعای اوکراین) 8 جنگنده روسیه را نابود کرد.
پاسخ ها
مرتضی
| United States of America |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
اوووف...با این همه قدرت چرا به جای یک پنجم اکراین که تو مشت روسیه است یک پنجم روسیه تو مشت اوکراین نیست...هزارتا تانک روسی نابود شده؟؟؟؟میدونی هزارتا ینی چی اصلا روسیه یک چهارم قدرت نظامیش رو هم هنوز استفاده نکرده...و اوکراینی ها به خاک سیاه نشستن...هه ناراحت اوکراین هستیم چون با طناب آمریکا رفت توی چاه...چند وقت دیگه قراره غرب با پرچم لهستان به غرب اوکراین حمله کنه تا از روسیه عقب نیوفته...این وسط دیگه اوکراینی وجود نخواهد داشت...ببم جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
وااای چقدر دقیق - چندین هزار تانک نابود شده ؟
خیلی خندیدم
فعلا که روسیه قسمتس از خاک اوکراین رو گرفته
روسیه تضعیف نشده دوستان اتفاقا داره به هدفش یعنی نابودی بشریت است میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
داروهاتو میخوری ؟
من هم اگه مثل اوکراین، توسط تمام قدرتهای دنیا پشتبانی میشدم، تمایلی به صلح نداشتم
تسلیحات قدیمی روسیه بدرد نمیخوره اونوقت یک جایی دنبال گرفتن آن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
درسته
ولی تسلیحات مدرنشو هنوز نیاورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
ناموسا تا حالا یه هواپیمای جنگی از نزدیک دیدی. چند تا از هواپیماهای روسیه با ذکر خصوصیاتشون رو بگو. چرا وقتی چیزی سرت نمیشه . هنوز یه اسلحه کلاش از نزدیک ندیدی اظهار نظر میکنی؟
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
اتفاقا کلاش گرفتم قبول کن دیگه تانک های روسیه از رونق افتادند ولی از نظر موشکی روسیه از آمریکا قویتر است در ضمن چرا روسیه این همه خرج سوخو پنجاه هفت کرده که فقط سه تا ساخته تسلیحات روسی واقعا مضخرف هستند
یروز می نویسید اسرائیل دیگه داروهای پوتین رو نمیده و با جان پوتین بازی می کنه امروز از عظمت روسیه می گید یک چیز رو نمی خواهید بگید و اون اینکه پوتین یا هر قدرت دیگه ای بدون يهوديها هرگز سر پا نمی مونه
زنده باد ولادیمیر پوتین
زنده باد شرق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
پوتین یک جاسوس کا گ ب رژیم کمونیستی روسی از پدر و مادری

یهودی ارتودکس است که مثل سگ از اسراییل وحشت دارد
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
باشه ولی بدون اگر پوتین درجنگ برنده بشه و ما توافق نکرده باشیم سراغ ما هم میاد اما باتوافق میتونیم بعنوان میانجی وارد عمل بشیم نه اینکه سلاح بدیم به مسکو و بیطرفیمونو زیر سوال ببریم خلاصه اینکه یا نه شرقی نه غربی یا هم شرقی هم غربی
اگه تسلیحات غرب کمک شایانی نمیکرد جنگ تا الان ۷ ماه طول نمیکشید روسیه این همه تلفات نمیداد . ۱۶ عراده هیرماس چنان غوغا کرد که چند صد هزار توپ خانه روسیه انگشت بدهان ماندند حالا فرض کنید یک جنگ تمام عیار بین ایالات متحده و روسیه در بگیره فکر کنم کار به هفته نکشه به جرعت میتونم بگم f22های امریکا تو روز اول جنگ کل سامانه های اس۴۰۰ رو محو میکنن
پوتین بازنده میدان بوده و هست پوتین اشغالگر
پارسال این موقع هیچکدوم از این هموطنان کشته مرده اکراین اسم زلنسکی رو هم در عمرشون نشنیده بودند چند سال دیگه هم فراموش می شه. ولی پوتین از زمان فروپاشی شوروی سابق شناخته شده بوده ده سال دیگه هم سرجاش هست.
در سیاست ما یه سری مهره داریم که سیاستمدار هستن. یه سری مهره داریم که تاریخ مصرف دارن. اونهایی که سیاستمدار هستن جایگاهشون و حفظ می کنن اونهایی که موقتی هستن بعد یه مدت به تاریخ می پیوندن. درست مثل خواننده هایی که دو تا آلبوم می دن بیرون یه مدت معروف می شن بعد کسی دیگه اسمشونم به خاطر نمی آره.
برادر ، روسیه با همه ارتشش به اوکراین که یک دهم روسیه است ، اقتصادش هم یک بیستم روسیه است ، با ارتشی که مثلا رده دوم یا سوم دنیا است به ارتش ۴۸ دنیا حمله کرده ،در طی یک هفته گذشته موفقیتش فتح یک روستا بوده ، تازه ان هم قطعی نیست ، ۸ تا هواپیماش را در کریمه زدند ، ۱۲ تاش را در بلا روس ، ان وقت میگی تسلیحات غربی هیچ تاثیری در روند جنگ نداشته. یعنی مرحوم گوبلز از ان دنیا برای شما درود فرستاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
باشه تو می گی نزده مام می گیم نزده خخخخ
بلخره عامل جنگ جهانی و کشتار مردم جهان خواهند شد بزرگترین درسی که تاریخ یاد میدهد اینکه هیچکس از تاریخ درس نمیگیرد
دقت کنید همان طور که در اوایل جنگ جهانی دوم شوروی و آلمان نازی باهم همکاری کردند سر اشغال لهستان ممکن است لهستان به غرب اوکراین حمله کنه البته نه نظامی دقت کنید پوتین به بهانه بازپسگیری سرزمین های امپراتوری تزاری به اوکراین لشکرکشی کرد و اگر به سخنان مقامات لهستان توجه کنید میگن سرزمین های تاریخی لهستان باید برگرد به آن میدونید کجا ها غرب اوکراین کشورهای لیتوانی لاتویا و منطقه کالینگراد روسیه و بعضی نقاط کشور های چک و اسلواکی و اتریش آیا کمک لهستان از سر رضای خدا است نه لهستان حتی از روسیه هم بدتر است اونا اول به آلمان نازی حمله کردند و باعث آغاز جنگ جهانی دوم شدند الان هم دارند زلنسکی را وادار به تهاجم به کریمه میکنند تا اوکراین تضعیف بشه همان طور که خسارات زیادی به ارتش روسیه تحمیل شده همان طور هم به اوکراین وارد شده اوکراین که تضعیف بشه لهستان بهانه مثل حمایت از لهستانی تباران غرب اوکراین به اونجا حمله می‌کنه یا بایک رفراندوم خودتون که میدونید یعنی چی
زنده باد زلنسکی کبیر
زنده باد اکراین
زنده باد امریکا
اگه امریکا نبود الان باید زیر پرچم روسیه میجنگیدیم
در ضمن نظام سیاسی روسیه کمونیستی نیست امپریالیستی است کمونیستی شوروی بود که منقرض شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
هم چین هم رووسیه ترکیبی از سرمایه داری و ناسیونالیسم هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
روسیه سرمایه‌داری و ناسیونالیسم هست
ولی چین کمونیسم و ناسیونالیسم هست
روسیه تو جنگ شکست نخورده چون بزرگتریت قدرت موشکی جهانه اگه بخواد در عرض یک ساعت کیف رو با خاک یکسان میکنه بقول معرف به زمین سوخته تبدیل میکنه ولی داره جنگ رو لفت میده تا به اهدافش برسه
اونه خیلی سیاستشون بالاس ما از سیاست چیزی بلد نیستم ما هیچ اطلاعاتی نداریم ولی اونا از ماهواره تا انواع سرویس های امنیتی دارن و میدونن دنبال چی هستن
حالا بمانده چه اهدافی داره ما هم نمیدونیم
روسیه شروع کننده جنگی بوده که تا گردن در باتلاق اکراین گیر کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
بااشه گیرکرده :))))
عملیات نظامی روسیه؟ یا جنایت نظامی روسیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
هیچکدوم جننایت نظامی امریکا و زلنسکی در حق مردم اکراین
تفکرات برخی هموطنان در ۴۰ سال پیش گیر کرده هنوز گمان دارند فرانسه و انگلیس ابرقدرت هستند و دنیا بر پایه تولیدات امریکا و ژاپن و المان می چرخد. کاش یه سری به امارهای جدید اقتصادی بزنند. ابرقدرتهای اقتصادی جهان نوظهور: چین هند اندونزی و در سالهای اتی مصر خواهند بود. در اروپا بیشترین تعداد دانشجویان زبان خارجی مربوط به زبان چینی است.
زنده باد ولادیمیر پوتین
مرگ بر بایدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار