بازدید 7025

روغن ارده کنجد سفید قهوه ای اردکان یزد

کد خبر: ۱۱۳۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 13 August 2022

با استفاده از کنجد و پوست کردن آن و تحت فشار قرار دادن این محصول مایع به وجود می آید که به آن ارده کنجد پوست کنده اردکان تهران نیز می گویند که به عنوان وعده فوق العاده مناسب و مقوی برای صبحانه از آن استفاده می کنند و به شدت قوی است به نحوی که انرژی کل روز بدن را می توان از این محصول دریافت کرد. البته باید گفت که این محصول را اکثرا در زمستان به عنوان صبحانه مصرف می کنند چرا که طبیعت این ماده غذایی گرم بوده و به شدت برای افرادی که مزاجی سرد دارند مفید است و در فصل سرما نیز کارآمد می باشد و بدن را می تواند در طول سرمای زمستان گرم نگهدارد و کل انرژی بدن را تامین کند. به طور کل می توان گفت ارده کنجد تماما خاصیتهای کنجد را در خود دارد به همین دلیل در ادامه مطلب خاصیتهای ارده نیز مشابه خاصیتهای کنجد می باشد چرا که ارده کنجد یکی از مشتقات کنجد است.

روغن ارده کنجد سفید قهوه ای اردکان یزد

خواصهای زیاد این محصول باعث شده که قیمت آن بالا برود و جز محصولات لاکچری به حساب بیاید و فروشگاه ها آن را جز کالای لوکس حساب کنند و قیمتی متفاوت برای آن در نظر بگیرند، ارده کنجد اردکان خواص زیادی دارد که در ادامه به توضیحات در مورد آن می پردازیم. این محصول به شدت برای لاغری مناسب است چرا که با مصرف مقداری از آن انرژی زیادی دریافت می کنید و دیرتر نیاز به غذا دارید در نتیجه لاغر خواهید شد، ارده کنجد به شدت برای کسانی که چربی خون بالایی دارند مناسب است و چربی را کاهش می دهد و تنظیم می کند، از طرفی هم برای تقویت حافظه کودکان بسیار مناسب و مصرف روزانه آن را اکثر پزشکان توصیه می کنند، حلوا با ارده کنجد سفید منبع غنی از کلسیم است و به تنهایی می تواند کلسیم کل بدن را تامین کند تا بدن از کلسیم بی نیاز شود.

ارده کنجد سیاه سفید قهوه ای

امروزه با استفاده از تنوع غذایی در صبحانه مان وجود ارده کنجد سیاه در رنگهای سفید و قهوه ای با شیره خرما در سر سفره های ما ایرانیان بسیار امری حائز اهمیت است. در خصوص حوزه کنجد باید بگویم که این ماده غذایی به خاطر طعم تلخی که دارد به آن شیره هایی از قبیل شیره انگور نبات و خرما به آن اضافه می کنند  طعمی بسیار بسیار لذیذی را به این ارده کنجد می دهد اما مصرف آن در برخی کشورها همچون عراق به گونه دیگری است چرا که آنها  ابتدا خرما را در سینی قرار می دهند و سپس مایع به دست آمده یعنی ارده کنجد را روی آن می ریزند و اجازه می دهند که قشنگ آمیخته شود پس از آن، آن را مصرف می کنند و  این مورد عمده ایرانیانی که اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام به کربلا مشرف می‌شوند بسیار دیده ایم و جالب است که این ماده غذایی در این بلاد نیز مخاطب خودش را دارد و اینان نیز به خواص بی نظیر کنجد دست یافته اند.

روغن ارده کنجد سفید قهوه ای اردکان یزد

در اشاره به اینکه ماده غذایی بی نظیر ارده کنجد سفید قهوه ای بسیار مغذی بوده  شکی نیست لذا خواص بی نظیر آن است که آن را متمایز می کند با دیگر مواد غذایی و ادویه جاتها چرا که یکی از آنها خواص ضد پیری است که بسیار باورنکردنی این نقایص را برطرف می کند این موضوع حتی درمان نازک شدن مو تاری دید و همچنین زنگ زدن گوش بسیار بسیار حائز اهمیت بوده و عملکرد خوبی را به نسبت به داروهای شیمیایی که وجود دارد کاربرد داشته است دانه های کنجد و ارده ای که از آن تعبیه می شود مالامال از ویتامینهای B و آهن است. یکی از موارد بسیار حائز اهمیتی که کاربرد زیادی در طب سنتی دارد و توصیه اطبا و حُکمایِ قدیم برآن شده است استفاده از این ماده به خاطر کاربرد فراوانی که برای پوست و استخوانها دارد،  این مورد به خاطر جلوگیری از پوکی استخوان و همچنین به خاطر وجود ویتامینهای e بسیار برای سلامتی این نواحی مورد اهمیت واقع شده است.

روغن ارده کنجد اردکان یزد

همانطور که مستحضر هستید روغن ارده کنجد اردکان یزد، سرشار از پروتئین و خواص می باشد که متقاضیان متعددی برای تهیه ی آن اقدام می نمایند. لازم به ذکر است که روغن کنجد، از دانه‌ های کنجد خام و فشرده حاصل می شود که برای استفاده از آشپزی، دارویی، آرایشی و غیره کاربرد دارد. همچنین این محصول، اثرات قدرتمندی بر سلامتی شما دارد و از بیماریها جلوگیری می نماید که از مزیت مهم آن بشمار می رود. ما در این مطلب قصد داریم بطور کامل و جامع به این محصول پرکاربرد بپردازیم، از شما خواهشمندیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

روغن ارده کنجد سفید قهوه ای اردکان یزد

امروزه افراد از روغن ارده کنجد یزد استفاده می نمایند زیرا از خواصهای متعددی برخوردار است و برای سلامتی بسیار مفید می باشد که روغن ارده کنجد اردکان یزد، طعم و عطر عالی دارد که در تمامی آشپزیها بکار می رود و آشپزها در تهیه ی غذاهای خود از این محصول پرکاربرد استفاده می نمایند. همچنین این محصول خواص درمانی بسیاری دارد که می توان از برای جلوگیری از فشارخون بالا، دیابت و غیره استفاده نمود که از مزیت مهم آن محسوب می گردد. لازم به ذکر است، این روغن سرشار از ویتامین است و با مصرف آن می توان به تقویت سلامتی خود کمک بسزایی نموده و از فواید آن بهره مند شویم. این محصول بسیار کامل است و از عناصر معدنی روی و کلسیم عامل مهمی در تقویت استخوانی بدن نقش بسزایی دارد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر