بازدید 27650
با صد و شصت و نهمین روز حمله روسیه به اوکراین

آمادگی کوزوو برای مقابله با تهاجم نظامی صربستان/ چین: آمریکا عامل اصلی جنگ در اوکراین است/درخواست وزریر خارجه اوکراین برای تحریم تمامی مردم روسیه/جلسه اضطراری شورای امنیت درباره نیروگاه زاپوریژیا

صد و شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ 11 August 2022

آمادگی کوزوو برای مقابله با تهاجم نظامی صربستان/ چین: آمریکا عامل اصلی جنگ در اوکراین است/درخواست وزریر خارجه اوکراین برای تحریم تمامی مردم روسیه

بین الملل تابناک: صد و شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: حمله اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا، اقدام تروریستی است
۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۲۱:۲۱

بعد از حملات توپخانه‌ای و موشکی ارتش اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا در جنوب شرقی این کشور و متهم کردن روسیه به انجام این حمله، مسکو این اقدام کی‌یف را تروریستی خواند.

«ایوان نِچایف» معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت: «بمباران نیروگاه زاپوریژیا توسط اوکراین یک اقدام تروریستی است و می‌تواند منجر به فاجعه‌ای شود که پیامدهای آن فراتر از حادثه چرنوبیل است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نچایف طی نشست خبری در مسکو، گزارش‌ها در مورد پیشنهاد کره شمالی برای اعزام داوطلبان برای شرکت در عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را ساختگی و جعلی خواند.

وی درباره صادرات مواد غذایی از بنادر اوکراین نیز اظهار داشت: «کشتی‌های مملو از غلات از اوکراین به کشورهای نیازمند نمی‌روند، بلکه به غرب می‌روند و این موضوع صحت ایده‌های حل بحران جهانی غذا را زیر سوال می‌برد».

این دیلمات روس درباره کمک نظامی آمریکا به اوکراین توضیح داد: «ایالات متحده با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای خصوصی، اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد که منجر به نظامی‌شدن فضا می‌شود».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، نچایف همچنین تاکید کرد که عرضه کنترل نشده تسلیحات غربی به رژیم کی‌یف از هم‌اکنون منجر به افزایش قابل توجه قاچاق و فروش آنها در بازار سیاه اینترنتی شده است.

انگلیس سامانه‌های موشکی بیشتری به کی‌یف می‌فرستد
۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۲۱:۱۷

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که کشورش به زودی سامانه‌های راکتی چند پرتابی بیشتری را در اختیار اوکراینی‌ها برای حمله به توپخانه‌های روسیه قرار خواهد داد.

به گزارش رویترز، بن والاس در ادامه افزود که این تجهیزات موشکی به اوکراین در «دفاع از خود» در برابر توپخانه‌های سنگین روسیه کمک خواهد کرد.

وزیر دفاع انگلیس اظهار داشت که آخرین محموله جنگ‌افزارهای نظامی که انگلیس در اختیار اوکراینی‌ها قرار می‌دهد برای آن‌ها امکان ادامه جنگ با روسیه را فراهم می‌کند.

والاس با بیان اینکه لندن با ارسال محموله‌های جنگی به کی‌یف پیام واضحی را به مسکو می‌فرستد، افزود که انگلیس و سایر کشورهای غربی با فراهم‌سازی تجهیزات نظامی و جنگی، به اوکراین برای ادامه این جنگ کمک می‌کنند.

بر اساس این گزارش، این سامانه‌های راکتی چند پرتابی می‌توانند اهداف تا فاصله ۸۰ کیلومتری را منهدم کنند.

مسکو: روسیه در اوکراین با ناتو می‌جنگد
۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۱۴:۰۹

معاون رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که روسیه "مطمئنا" با ناتو در اوکراین می‌جنگد نه با خود اوکراین.

به گزارش آر تی، سرگئی کرینکو، معاون رییس دفتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی در مجمع دانشمندان جوان سیاسی روسیه، گفت که رهبری اوکراین مردم خود را فروخته است تا از طرف ناتو علیه روسیه بجنگند.

وی افزود که کشورهای غربی از مرگ اوکراینی‌ها تا زمانی که این امر منافع آنها را تامین کند، ناراحت نیستند. ما به خوبی می‌دانیم که در خاک اوکراین علیه اوکراین نمی‌جنگیم و قطعاً علیه مردم اوکراین هم نمی‌جنگیم.

کرینکو گفت: کل بلوک ناتو در اوکراین در حال جنگ با روسیه در اوکراین با دستان اوکراینی است. او دولت کی‌یف را به دلیل این خشونت ها مقصر دانست و آن را متهم کرد که اجازه می دهد کشور و مردم آن در "رویروی اساسی جامعه غربی علیه روسیه" قربانی شوند.

او تصریح کرد: ناتو با کمال میل با روسیه «تا آخرین اوکراینی» آنطور که خودشان می‌گویند بدون تردید مبارزه خواهد کرد. چرا که نه؟ آنها از این بابت ناراحت نیستند.

کرینکو در این ویدئو کنفرانس به حاضران گفت: بن بست روسیه و غرب بسیار فراتر از درگیری در اوکراین است. تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای که آمریکا و متحدانش علیه مسکو اعمال کرده‌اند و «حمله‌های اطلاعات روانی» به مسکو نیز بخش‌های اساسی درگیری هستند.

او با استناد به اسناد طبقه بندی شده غربی گفت که مخالفان مسکو هنگام تصمیم گیری در مورد پاسخ خود به اقدام نظامی روسیه در اوکراین اشتباه محاسباتی کرده بودند.

اعتراض استونی به نقض حریم هوایی این کشور توسط روسیه
۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۱۴:۰۸

وزارت خارجه استونی اعلام کرد که در اعتراض به نقض حریم هوایی این کشور توسط یک بالگرد ام‌آی-۸ روسی، «ولادیمیر لیپائف» سفیر روسیه در تالین را برای ارائه توضیحات احضار کرده است.

به گزارش تارنمای خبری «یورو ویکلی نیوز» (euroweeklynews)، بنابر اعلام این وزارتخانه، نقض حریم هوایی استونی توسط روسیه در منطقه‌ای در جنوب شرقی این کشور رخ داده که طی آن بالگرد روسی بدون مجوز و به مدت یک دقیقه وارد حریم هوایی استونی شده است.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه استونی ضمن «بسیار مهم، تاسف‌بار و غیرقابل‌قبول» دانستن این واقعه، اعلام کرده که در جلسه با سفیر روسیه درباره لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورها و حقوق بین‌الملل تاکید شده است.

این گزارش می‌افزاید: بنابر اعلام استونی، سال گذشته نیز روسیه پنج بار وارد حریم هوایی این کشور را نقض کرده است.

این درحالی است که روز گذشته، دولت‌های استونی، فنلاند و اعضای اتحادیه اروپا که با روسیه مرز مشترک دارند، با این استدلال که شهروندان روسیه در حالی که کشورشان سرگرم جنگ در اوکراین است، نباید تعطیلات خود را در اروپا بگذرانند، از دیگر کشورهای اروپایی خواسته اند که صدور روادید گردشگری را برای روس ها متوقف کنند.

جسله اضطراری شورای امنیت درباره نیروگاه زاپوریژیا
۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۱۴:۰۸

شورای امنیت سازمان ملل به دلیل احتمال خطر یک فاجعه هسته‌ای در نیروگاه زاپوریژیا یک جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد. این نیروگاه در روزهای اخیر چندین بار هدف قرار گرفته است. گروه هفت از روسیه خواسته است از نیروگاه خارج شود.

به گزارش دویچه وله، با توجه به تشدید نگرانی از وقوع یک فاجعه هسته‌ای در نیروگاه اتمی زاپوریژیا در جنوب اوکراین، شورای امنیت سازمان ملل امروز پنجشنبه نشستی اضطراری در نیویورک برگزار می‌کند. به گفته محافل دیپلماتیک رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قرار است اعضای شورای امنیت را در جریان وضعیت این نیروگاه قرار دهد.

این نیروگاه و اطراف آن از اوایل ماه مارس تحت اشغال ارتش روسیه است. در روزهای اخیر زاپوریژیا چند بار هدف حمله قرار گرفته است. روسیه و اوکراین یکدیگر را مسئول این حملات می‌دانند. به گفته منابع اوکراینی شامگاه سه‌شنبه ۱۸ مرداد، دست کم ۱۴ نفر در اطراف نیروگاه هسته‌ای بر اثر این حملات کشته شدند.

قرار است در نشست شورای امنیت رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ۱۵ عضو شورای امنیت درباره مسائل ایمنی نیروگاه توضیح دهد. طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی او همچنین قصد دارد تلاش‌ها برای اعزام یک هیئت کارشناسی به زاپوریژیا را سرعت بخشد. گروسی در روزهای اخیر درباره "خطر بسیار واقعی یک فاجعه هسته‌ای" هشدار داده است.

کشورهای گروه هفت نیز از روسیه خواستند ارتش خود را از سایت نیروگاه هسته‌ای خارج کند. وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه مشترک خود گفتند: «تسلط روسیه بر این نیروگاه هسته‌ای منطقه را به خطر می اندازد.»

روسیه در کنار چین، فرانسه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا یکی از اعضای دائم شورای امنیت و از حق وتو برخوردار است. چین در حال حاضر ریاست ادواری این نهاد را بر عهده دارد.

آمادگی کوزوو برای مقابله با تهاجم نظامی صربستان
۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۱۴:۰۵

"آلبین کورتی" نخست وزیر کوزوو همزمان با بدتر شدن نزاع با اقلیت صرب در این کشور اعلام کرد که آماده ایستادگی مقابل حمله احتمالی از سوی صربستان هستیم.

نخست وزیر کوزوو روز (چهارشنبه) به خبرگزاری رویترز گفت: نمی‌گویم آنها (صرب ها) این هفته یا هفته آینده به ما حمله می‌کنند، اما سهل انگاری است که احتمال افزایش تنش‌ها و درگیری‌های جدید را نادیده بگیریم.

تنش ها بین صربستان و کوزوو در اوایل ماه جاری میلادی مجددا شعله ور شد؛ زمانی که پریشتینا اعلام کرد که صرب های ساکن شمال که مورد حمایت بلگراد هستند و نهادهای کوزوو را به رسمیت نمی‌شناسند، ملزم به استفاده از کارت شناسایی و پلاک‌های خودرو صادر شده در پریشتینا هستند.

پس از آن کوزوو تحت فشار ایالات متحده و اتحادیه اروپا، موافقت کرد که قانون شماره گذاری خودروها را تا ۱ سپتامبر (10 شهریور) به تعویق بیندازد و صلح‌بانان ناتو بر رفع موانع راه اندازی شده توسط صرب‌ها نظارت کنند.

آلبن کورتی طی مصاحبه‌ای به زبان انگلیسی با رویترز اظهار کرد: نباید از این بگذریم که این سیاست های تهاجمی بلگراد می‌تواند به نوعی به حمله علیه کوزوو تبدیل شود. ما هوشیار هستیم، اما نمی‌ترسیم.

کوزوو یک کشور کوچک محصور در خشکی بالکان، تقریبا یک دهه پس از قیام چریکی علیه حکومت بلگراد، در سال ۲۰۰۸ از صربستان استقلال یافت. صرب ها ۵ درصد از جمعیت ۱.۸ میلیونی کوزوو که ۹۰ درصد آن آلبانیایی نژاد هستند را تشکیل می دهند.

حدود ۵ هزار نفر از آنها در شمال کوزوو، نزدیک مرز با صربستان زندگی می کنند. ۴ هزار نفر باقی مانده در جنوب رودخانه ایبار زندگی می کنند و از پلاک های صادر شده توسط دولت کوزوو استفاده می کنند.

صربستان افزایش هر گونه تنش و درگیری با کوزوو را تکذیب و پریشتینا را به پایمال کردن حقوق اقلیت صرب متهم می‌کند.

روسیه: ناتو به دنبال توجیه استفاده از سلاح هسته ای است

وزارت خارجه روسیه در بحبوحه نگرانی‌ها از گرایش جهان به سمت یک جنگ هسته‌ای اعلام کرد که انتظار می‌رود در آینده کشورهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هرگونه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را توجیه کند.

به گزارش خبرگزاری ریانوستی، آندری بلوسوف، معاون هیات روسیه در کنفرانس بررسی معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) به تصمیم گیری در مورد وضعیت یک بلوک نظامی- سیاسی هسته‌ای در ناتو اشاره کرد که مستقیم در بیانیه نهایی نشست مادرید این سازمان بیان شده است.

وی در این باره گفت: جامعه منع اشاعه هسته‌ای هنوز باید پیامدهای این شرایط را تجزیه و تحلیل نماید، که ما را مجبور می کند نگاهی متفاوت به وضعیت اعضای غیرهسته ای بلوک، به ویژه آنهایی که تسلیحات هسته ای آمریکا در قلمرو آنها مستقر هستند، بیندازیم. در این رابطه، این سوال وجود دارد که چگونه حضور سلاح‌های هسته‌ای خارجی و مشارکت آن‌ها در اتحاد هسته‌ای با تعهدات آن‌ها در ان‌پی‌تی همراه می‌شود.

به گفته این دیپلمات روسی، مسکو مدت زیادی است که چنین سوالی را در رابطه با ماموریت‌های هسته‌ای مشترک ناتو برای آزمایش استفاده از سلاح‌های هسته‌ای که در آن اعضای غیرهسته‌ای ناتو هم مشارکت فعالانه دارند، مطرح می‌کند.

بلوسوف اشاره کرد که مسکو پیشتر اظهاراتی شنیده که این روش ناقض ان‌پی‌تی نیست و اینکه انجام چنین ماموریت‌هایی در مرحله آماده سازی معاهده ان‌پی‌تی توافق شده است.

معاون هیات روسی در کنفرانس بررسی معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای چنین استدلال‌هایی را بهانه‌ای برای توجیه اقدامات مغایر با مفاد کلیدی ان‌پی‌تی ـ که به عنوان مبنای امنیت بین‌المللی شناخته می‌شود ـ خواند و افزود: اگر همه این حقایق را جمع‌بندی کنیم، اینطور نتیجه‌گیری می‌شود که در آینده می‌توان انتظار داشت که کشورهای عضو ناتو هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای را توجیه کنند.

این دیپلمات روس با بیان اینکه اسناد دکترین آمریکا استفاده از تسلیحات اتمی را به بهانه تهدید منافع حیاتی خود یا متحدانشان مجاز می‌داند، گفت: تحلیل این نظر به این نتیجه می‌رسد که ایالات متحده توانایی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را در هر زمان، به هر دلیل و علیه هر کشوری محفوظ می‌دارد و صرفاً اعلام می‌کند که منافع حیاتی آنها تحت تأثیر قرار گرفته است. این یک تهدید واقعی است؛ به ویژه با توجه به این واقعیت که ایالات متحده تنها کشوری است که زرادخانه اتمی خود را عملی استفاده کرده است.

درخواست وزیر خارجه اوکراین برای تحریم تمامی مردم روسیه

وزیر خارجه اوکراین چهارشنبه شب بار دیگر از کشورهای غربی خواست تا تمام مردم روسیه را به دلیل حمایت آن‌ها از دولت این کشور در جنگ با اوکراین تحریم کنند.

به گزارش رویترز، دیمیترو کولبا در حساب توییتری خود نوشت: روس‌ها از جنگ با اوکراین حمایت می‌کنند. تا زمانی که آن‌ها احترام به مرزهای بین المللی را نیاموخته‌اند، نباید حق عبور از آن‌ها را داشته باشند.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هم اعلام کرد که راه جلوگیری از الحاق قسمت بیشتری از خاک اوکراین توسط روسیه این است که کشورهای غربی تمام مردم روسیه را تحریم کنند.

زلنسکی در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: مهمترین تحریم‌ها بستن مرزهاست، زیرا روس‌ها خاک کشورهای دیگر را اشغال می‌کنند. روس‌ها باید تا زمانی که روش خود را تغییر دهند در انزوا زندگی کنند.

چین: آمریکا عامل اصلی جنگ در اوکراین است

سفیر چین در مسکو آمریکا را "تحریک کننده اصلی" جنگ در اوکراین دانست و گفت واشنگتن به دنبال "خرد کردن" روسیه است.

به گزارش الجزیره، ژانگ هانهویی گفت که آمریکا با گسترش مکرر ائتلاف ناتو و حمایت از نیروهایی که به دنبال همسویی اوکراین با اتحادیه اروپا به جای مسکو بودند، سعی کرد روسیه را به حاشیه بکشاند.

وی ادامه داد: واشنگتن به عنوان آغازگر و تحریک کننده اصلی بحران اوکراین، ضمن اعمال تحریم‌های همه جانبه و بی‌سابقه علیه روسیه، به تامین تسلیحات و ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین ادامه می‌دهد.

سفیر چین اضافه کرد: هدف نهایی آمریکا، خرد کردن روسیه از طریق یک جنگ طولانی مدت و چوب تحریم‌هاست.

ژانگ از سفر هفته گذشته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان انتقاد کرد و گفت که واشنگتن در تلاش است، تاکتیک‌های مشابهی را در اوکراین و تایوان برای احیای ذهنیت جنگ سرد، کنترل چین و روسیه و برانگیختن رقابت و تقابل قدرت‌های بزرگ»، به کار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۴
چرا باید کل مردم روسیه تحریم شوند بهتر نیست که اصلا مردمی نداشته باشند این چه فرقی با تفکر آدولف هیتلر داره
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
من طرف روسیه نیستم ولی نئو نازی چرا الان در اوکراین فراوان شدند این دیدگاه دولت اوکراین چه فرقی با دیدگاه حاکمانه پوتین نسبت به اوکراین داره شاید زلنسکی کسی بدتر از پوتین بشه سال های سال است که اوکراین غرق در فساد شده چند شورش شبه انقلاب ولی ویران کننده متاسفانه در اوکراین عین آب خوردن دیکتاتور میاد و میره از یانوکوویچ گرفته تا زلنسکی و پروشنکو چقدر خنده داره وقتی یک ریس جمهور سرنگون میشه و نقطه ای از قوم دیگر شورش میکنه
لعنت بر اوکراین فاشیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
خجالت‌ بکش‌ مزدور‌ !
حاج بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
لعنت بر روسیه جنایتکار کمونیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
۱۶:۰۷
مزدور تر از غربگدا نداریم
عجب تاریخ تکرارمیشود آنهم بطرز زشتی یادمان است درزمان جنگ ویتنام آمریکادرویتنام باکمونیستهای حمایت شده ازطریق شوروی سابق وهم پیمانانش درپیمان ورشو میجنگید وآخرهم با گردن خمیده مجبوربه ترک ویتنام شد البته زمانه فرق کردچون همان دشمنان آمریکای طرف جنگ پس ازچندی ازپایان جنگ ازبهترین دوستان شدند ولی امروزبرعکس هم پیمانان ناتو ًهمان حمایتی راازاوکراین میکنند که هم پیمانان ورشو میکردند البته فرق مختصری اینجااست درآنزمان امریکابرای راندن کمونیستهائی که ازویتنام شمالی به ویتنام جنوبی رفته بودند میجنگیدولی امروزروسیه عملیات ویژه میکند که تمام خاک اوکران راضمیمه خاک خود کند اما نتیجه یکیست حال آیابین اوکراین وروسیه درآخرجنگ همان دوستی ومودتی که بین آمریکاوویتنام پدید آمد حاصل خواهد شد هیچکس نمیداند بهتربود اقای پوتین مقداری کتاب تاریخ معاصررامطالعه میکرد که نه خودراگرفتاردردسرمیکردونه دنیارا البته خودایشان هم میداندکه اگرکسی انگشت به ماشه سلاح هسته ای ببرد اول ازهمه خودش نابودمیشود که شرط عقل نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
بهتر نیست قبلش رئسای جمهور آمریکا کمی کتاب تاریخ بخوانند .
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
اتفاقا پوتین تاریخ را خوب مطالع کرده و فهمیده که یا باید پای ناتو را در جا بشکند در غیر اینصورت انها با مدیریت امریکایی ها روسیه را نابود خواهند کرد.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
این شمشیر دولبه ای است ممکنه حتی بر عکس بشه در هر صورت مردم یک کشور آسیب خواهند دید بیست درصد از خاک اوکراین اشغال شده شاید روزی پس بگیرند شاید دیکتاتور همه جا هست مهم نیست آمریکا باشد یا روسیه همه عین هم هستند آمریکا نیاز به رقیب داره پس دلخوش به کمک آمریکا نیستم اوکراین خودش باید از این دام خارج بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
ویتنام الان نظامش سوسیالیستی هست
بهتره یکم مطالعه کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
ناشناس آمریکایی عزیز،ویتنام دقیقا توسط حزب کمونیست مشابه چین اداره می شود .
کمونیست ها هار شدن بعد از روسیه و چین الان نوبت صربستان شده
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
بنظرتدبرعکس نیست این امریکا نیست که هار شده که کوزوو را تحریک میکند کمی فکر کن . هر جا فتنه ایی بر پا میشود جای پای شیطان بزرگ مشخصه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
روسیه نظامش کمونیستی نیست
بی سواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
ولی سابقه استفاده کدام کشور در بمب اتمی و کودتا در کشورهای دیگر بیشتر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
اربابت هار شده بود دنیارو تحریم میکرد زور میگفت الان کشورها یکی یکی دارن از زیز بار دیکتاتوری آمریکا خارج میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
هر جا فتنه ای هست پای آمریکا در میانه. اوکراین، تایوان، آمریکای لاتین و برای من ایرانی از زمان کودتای ۲۸ مرداد تا الان هنوز زخم های این شیطان بر پشت های من هست
امریکا‌ ابرقدرت‌ نظامی‌ و اقتصادی‌ و سیاسی‌ ..... دنیاست‌
هرکاری‌ که دلش‌ خواسته‌ در دنیا‌ انجام‌ داده‌ است‌ ولی‌ برای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ بد نکرده‌ چرا که‌ اول‌ افغانستان‌ را از دشمنان‌ ایران‌ تخلیه‌ کرد‌ بعد‌ صدامیکه‌ ۸ سال‌ جنگ ایران‌ نتوانست‌ او را تضعیف‌ کند‌ را‌ ساقط‌ کرد‌ و اگر‌ گذاشته بودند‌ مخریین‌ داخلی‌ و خارجی‌ که برجام‌ پا بگیره‌ وضع‌ اقتصادی ایران‌ هم خوب شده بود‌ .
ولی‌ چین‌ و روسیه‌ در مقابل‌ قدرت‌ امریکا‌ هیچ‌ عددی‌ نیستند‌ و هرگز‌ جرات‌ پنجه‌ در پنجه‌ انداختن‌ با او را ندارن‌ لذا‌ توده‌ ایهای‌ بیچاره‌ بیخود‌ دل‌ به این‌ گری‌ گوریها‌ نکنند‌ .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
محمود جان یه زمانی جراتشو نداشتن
الان دارن کم کم پیدا میکنن جرات
واسه پایان جنگ روسیه از مردم اکراین بخواد همه سیاست مدارای مخالف روس رو برکنار کنن و یک دولت بیطرف رو انتخاب کنن و بعد از انتخابات هم یک قرارداد صلح با اکراین امضا کنن
دلقک توهماتش تمامی ندارد .خودش عرضه ندارد دنیا احمق غرب باید پول و سرباز و اسلحه بهش بدن که بتواند غلطش را بپوشاند . حالا هم مردم روسیه را دنیا تحریم کند عقلش پوک شده
گسترش جنگ به نفع پوتین است تایوان کوزوو چه شباهتی هر جنگ در اروپا و آسیای شرقی بنفع پوتین است پس امیدوارم سیاست مداران آمریکایی این اشتباه را تکرار نکنند
تزاری علیه تزاری دیگر می‌جنگد بیچاره مردم اوکراین و روسیه
ببخشید ها اقای تاریخ خوان ظاهرا شما فقط تاریخ می خونید بهتره کمی سیاست و روابط خارجه که اقای پوتین بلده یاد بگیرید
حمله روسیه عملیات ویژه برای اینکه امریکا بیش از این پرو نشه و مثل بچه ادم بشینه سر جاش و به تعهداتش که به گروباچف داده پایبند باشه
گر چه به جز تاریخ ویتنام تاریخ فروپاشی شوروی و پیمان ورشو می خوندی این حرف ها رو نمی زدی
تابی جان اینقدر که تو تراوشات پوپولیست های روسیه رو منعکس میکنی خود روسیه نمیکنه
صربستان باید کوزوو رو با خاک یکسان کنه
لعنت بر فاشیست
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی
مرده باد ولادیمیر زلنسکی یهودی
روسیه‌ به اکراین‌ حمله‌ کرده‌ و اشغالش‌ کرده‌ اونوقت‌ امریکا‌ مقصره‌ ؟!
این‌ چینیها‌ هم که بما رسیدند‌ شدن‌ ابرقدرت‌ !
مثل‌ میکروب‌ رشد‌ کردند‌ دارن‌ دنیا‌ را با چالش‌ اسکان‌ روبرو‌ می کنند‌ !
خخخخخخخخخخخخخ ... جسله اضطراری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هنوز هم روسیه و چین با آمریکا رفیق هستند سیاست اینکه در آخر ایران رو گیر بندازن ۳ کشور از یک ریشه ک قدرشونو ب رخ جهان میکشن
متاسفانه ولودیمیر زلنسکی باعث ویران شدن اوکراین شد آیا منصفانه واقعا روسیه در موقعیت ضعف قرار داره الان پوتین دنبال یک بهانه برای فرار از اوکراین است ترسم از حماقت زلنسکی است بهتر است از کریمه حرف نزنه چون ممکنه پوتین را آتیشی کنه الان روسیه با توان کامل نیومده نباید جنگ به خاک کشور سوم منتقل بشه چون بنفع پوتین است خدارو شکر که هنوز چین و روسیه سر اوکراین باهم متحد نشدن
لعنت بر غربگدا های.......
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل