بازدید 4638

اسانس زیره سیاه کوهی فوق العاده اسانس زیره خاص

کد خبر: ۱۱۳۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 11 August 2022

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اسانس زیره و لیموترش باید در جای خنک نگهداری شود و دور از دسترس کودکان باشد.

اسانس زیره به دلیل خاصیت درمانی و دارویی که دارد باعث شده تا خیلی از شرکت های دارو سازی از روی این محصول نمونه برداری کنند و قرص های گیاهی آن را تولید کنند. این محصول میتواند از اسانس زیره سیاه یا سبز تشکیل شود که هر کدام فواید بی نظیر خود را به همراه دارد.

افرادی که تب سردی دارند و به نحوی سرد مزاج هستند توصیه میشود که حتما از اسانس زیره زنجبیل استفاده کنند، تا کمتر دچار سردی معده شوند و مصرف آن باعث می شود تا از بیماری های گوارشی در امان بمانند.

اسانس زیره سیاه کوهی فوق العاده اسانس زیره خاص

همچنین افرادی که مدام در حال سرما خوردگی و آنفولانزا هستند میتوانند این اسانس پر کاربرد را در برنامه روزانه خود قرار دهند، پس همانگونه که مشاهده می فرمایید اسانس زیره فوق العاده است و برای هر دردی درمان است همچنین این اسانس بی نظیر برای افرادی که دچار تشنج می شوند بسیار مناسب است.

در بسیاری از کشور های آسیایی مانند اندونزی دیده می شود که در غذا های محلی و خیابانی خود از اسانس زیره زعفران استفاده میکنند. این اسانس به قدری پر کاربرد می باشد که بسیاری از کشور های اروپایی خواهان خرید آن هستند.

مصرف اسانس زیره به تنهایی برای خانم های باردار مفید می باشد اما اگر همراه با زعفران باشد ممنوع است زیرا باعث به خطر افتادن جنین می شود. زعفران به تنهایی هزاران فواید دارد، و وقتی با اسانس زیره ترکیب شود خواص آن چندین برابر می شود.

اسانس زیره سیاه سبز کوهی

این دانه با سابقه استفاده که به بین النهرین باستان بازمی گردد، اکنون به دلیل طعم متمایز، قوی و معطرش در سراسر جهان محبوبیت دارد.

زیره از دوران باستان در اروپا و مصر کشت می شده است و این یک افزودنی محبوب به غذاهای آسیای جنوبی، آفریقای شمالی و آمریکای لاتین است و حتی در برخی از پنیرها نیز یافت می شود و به عنوان یک گیاه دارویی، زیره به طور سنتی به عنوان یک ضد اسپاسم، ضد اسپاسم، مسکن، آرام بخش و محرک با فعالیت ضد باکتریایی گزارش شده استفاده می شود.

اسانس زیره سیاه کوهی فوق العاده اسانس زیره خاص

فواید زیره برای سلامتی بسیار زیاد است از زمانهای قدیم، زیره به طور سنتی برای درمان بیماریهای مختلف استفاده می شده است همچنین این دانه دارای فرآورده های متفاوتی نیز است که اسانس زیره سیاه کوهی یکی از پر طرفدار ترین محصول می باشد.

مهمترین فواید زیره برای سلامتی عبارتند از:

کاهش التهاب: زیره دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به بهبود آرتریت روماتوئید، آترواسکلروز، پریودنتیت، زخم و سایر بیماریهای التهابی کمک می کند.

حمایت از عملکرد دستگاه گوارش: خواص ضد نفخ زیره می تواند به کاهش نفخ، سوء هاضمه، نفخ و اسهال کمک کند.

از سوی دیگر، تحقیقات علمی مدرن نشان می دهد که خواص زیره می تواند برای موارد زیر نیز مفید باشد:

التیام زخمها: نشان داده شده است که زیره سبز بازسازی بافت را تشویق می کند، از زخمها در برابر عفونت محافظت می کند و خونریزی ناشی از ساییدگی را کاهش می دهد.

ارتقاء عملکرد سالم کبد: زیره به تنظیم فعالیت کبد کمک می کند که آن را برای درمان بیماریهایی مانند هپاتیت مزمن مفید می کند.

علاوه بر این، زیره در مطالعات اولیه خواص ضد چربی خون را نشان داده است که ممکن است برای درمان عوامل خطر دیابت مانند چاقی، کلسترول بالا و تری گلیسیرید بالا مفید باشد.

اسانس زیره تازه

برای اینکه بتوانید مرغوب ترین و تازه ترین محصولات زیره از جمله اسانس آن را خریداری کنید، بهتر است به نمایندگیهای این محصولات مراجعه کنید.

همان طور که می دانید زیره جز گیاهان دارویی ارگانیک می باشد که علاوه بر مصارف خوراکی و طعم دهی، مصارف دارویی نیز دارد.

برای این گونه مصارف تمام گیاه و غنچه آن را می چینند و آنها را خشک کرده و بعد از اینکار تمام محصول را می کوبند.

برای اینکه بتوانند اسانس زیره را تهیه کنند، میوه ان را بعد از چیدن به طور کامل خشک می کنند و بعد از آن توسط دستگاه روغن گیری می شود.

اسانس زیره سیاه کوهی فوق العاده اسانس زیره خاص

زیره به طور کلی دارای 4 الی 7 درصد اسانس روغنی بوده و روغن گیری آن به وسیله دستگاه های صنعتی از طریق تقطیر انجام می شود که این محصول را اسانس زیره خاص تبدیل می نماید.

زیره به صورت گیاهی دارای مواد معدنی و مقداری قند می باشد و حاوی مقادیری آلبومین و نشاسته می باشند.

باید توجه داشته باشید که میزان کالری و کلسیم در میزان معینی از زیره بیشتر از مواردی چون پروتئین، آهن، کربوهیدرات و منیزیم می باشد.

اسانس این محصولات از دو نوع زیره تهیه می شود که شامل زیره سبز و زیره سیاه بوده و که نوع سیاه آن به زیره ایرانی معروف می باشد.

این نوع از گیاه دارای مقدار زیادی فیبر می باشد که در نوع اسانس آن هم وجود داشته و برای لاغری بسیار مفید می باشد.

میزان بالای فیبر در اسانس زیره باعث کاهش چربی خون می شود و با کم شدن میزان اشتها، کمک بزگی به تناسب اندام می کند.

زیره های سبز هم در طبیعت به صورت خودرو می باشند و هم به صورت پرورشی برداشت می شوند.

تنها زیره سیاه می باشد که فقط به صورت خودرو می روید و در قسمتهای کوهستانی یافت می شود که کرمان محل اصلی این محصولات می باشد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار