بازدید 30919
با مذاکرات وین

اعلام پایان دور جدید مذاکرات در وین/مقام اروپایی: مذاکرات برای متن پیش‌نویس توافق پایان یافته است/ مقام ایرانی: هنوز نمی توانیم از نهایی شدن متن توافق سخن بگوییم

دور جدید مذاکرات هسته‌ای در وین که پس از پنج ماه وقفه از روز پنج شنبه هفته گذشته آغاز شده بود، امروز دوشنبه پنجمین روز خود را پشت سر گذاشت و به پایان رسید. با پایان این دور از گفت‌وگوها، هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران ساعاتی دیگر به تهران باز خواهد گشت.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷ 08 August 2022

اعلام پایان دور جدید مذاکرات در وین/ مقام اروپایی: مذاکرات برای متن پیش‌نویس توافق پایان یافته است/ مقام ایرانی: هنوز نمی توانیم از نهایی شدن متن توافق سخن بگوییم

بین الملل تابناک: دور جدید مذاکرات هسته‌ای در وین که پس از پنج ماه وقفه از روز پنج شنبه هفته گذشته آغاز شده بود، امروز دوشنبه پنجمین روز خود را پشت سر گذاشت و به پایان رسید. با پایان این دور از گفت‌وگوها، هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران ساعاتی دیگر به تهران باز خواهد گشت.

پیش از این یک مقام ارشد اتحادیه اروپا خیر داد که مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین امروز تمام می‌شود. این مقام مدعی شده که متن توافق نهایی شده است.

اولیانوف: در صورت موافقت طرف‌ها با پیش نویس اتحادیه اروپا برجام احیا می‌شود
۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۰۱:۲۱

سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات این کشور در مذاکرات جاری درباره رفع تحریم‌ها را برعهده دارد اعلام کرد در صورت موافقت طرف‌ها با پیش نویس اتحادیه اروپا برجام احیا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، اولیانوف دوشنبه شب در پیامی در حساب توییتری خود نوشت: هماهنگ کننده اتحادیه اروپا متن نهایی پیش نویس احیای برجام را منتشر کرد. 

وی افزود: شرکت کنندگان در مذاکرات وین اکنون باید تصمیم بگیرند که آیا با این پیش نویس موافقند یا خیر. در صورت عدم مخالفت، برجام احیا خواهد شد. 

توزیع متن نهایی پیش نویس توافق میان طرفین
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۱۹:۵۸

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران از توزیع پیش‌نویس سندی که در آن مسیر از سرگیری اجرای کامل برجام تشریح شده خبر داد.

اولیانوف در توییتر نوشت: «خبر فوری! هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا «متن نهایی» پیش‌نویس توافق احیای برجام را توزیع کرد. شرکت‌کنندگان در گفت‌وگوهای وین اکنون باید تصمیم بگیرند این پیش‌نویس مورد پذیرش آنها هست یا خیر. چنانچه مخالفتی وجود نداشته باشد توافق هسته‌ای احیا خواهد شد.»

گزارش پولیتیکو از جزئیات و توافقات انجام شده در وین
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۱۹:۵۳

نشریه پولیتیکو هم در گزارشی درباره آخرین وضعیت مذاکرات نوشت: «مقام‌های غربی می‌گویند رایزنی بر سر مسائل فنی که در متن نهایی توزیع‌شده توسط جوزپ بورل باز بودند به پایان رسیده است.»

طبق ادعای این نشریه، پیش‌نویس نهایی که بر روی میز است به مشخص کردن گام‌هایی می‌پردازد که ایران و آمریکا بایستی برای ازسرگیری اجرای کامل برجام بردارند. اتحادیه اروپا امروز متن نهایی آماده شده را رسما تقدیم طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات خواهد کرد و از ایران و آمریکا خواهد خواست بر سر آن به توافق برسند.

مطابق این ادعا، چنانچه توافقی حاصل شود وزیران خارجه کشورها برای احیای کامل برجام به شهر وین بازخواهند گشت. یک مقام غربی به پولیتیکو گفت: «شانسی واقعی برای توافق وجود دارد اما همانند همیشه تردیدهایی هم وجود دارند.»

پولیتیکو نوشته در پنج روز گذشته مذاکره‌کنندگان به راه‌حل‌هایی برای برخی «سوالات فنی» دست یافته‌اند که در متن نهایی برای احیای برجام هنوز باز بودند.

یکی از این سوالات به جزئیات نصب مجدد دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مربوط می‌شود. ایران این دوربین‌ها را در ماه ژوئیه و بعد از تصویب یک قطعنامه ضد ایرانی توسط شورای حکام آژانس اتمی خاموش کرده بود.»

مرندی: طرف‌های مذاکره باید تصمیم نهایی را در باره متن توافق بگیرند
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۱۹:۴۹

سید محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده ایران در وین نوشت که در این دور در باره پیشنهادهای اتحادیه اروپا و دیگر طرف ها برای حل مسائل باقی مانده، مذاکره و بررسی شد.

 مرندی در پیامی توئیتری در پایان دور اخیر مذاکرات وین افزود: ایران به تعامل سازنده با بررسی پیشنهادهای تازه، ادامه خواهد داد.

به نوشته مرندی؛ هر چند نقش هماهنگ کنننده (انریکه مورا) از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما طرف ها باید در باره متن نهایی آتی تصمیم بگیرند.

ارائه چند ایده از سوی مورا در رابطه با مسائل باقی مانده
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۱۹:۴۸

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) ۱۷ مرداد ماه به تشریح این دور از مذاکرات رفع تحریم در وین پرداخت.

در همین خصوص این مقام ارشد وزارت امور خارجه گفت: در ۴ روز گذشته مذاکرات فشرده‌ای در خصوص چند موضوع باقی‌مانده برای اطمینان از تامین ملاحظات و‌ نگرانی‌های کشورمان برگزار شد. در جریان این گفت‌وگوها ما مواضع خود را با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشتیم و در برخی موضوعات نیز پیشرفت‌های نسبی حاصل شد.

این مقام ارشد ایرانی بیان کرد: با توجه به مباحث صورت گرفته طی سه روز گذشته، امروز (دوشنبه) ۱۷ مرداد ماه «انریکه مورا» هماهنگ کننده گفت‌وگوها و معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چند ایده در مورد برخی موضوعات باقی‌مانده به طرف‌ها ارائه داد. ما به محض دریافت این ایده‌ها، پاسخ و ملاحظات اولیه خود را به وی منتقل کردیم، اما طبیعتا این موارد نیازمند بررسی جامع است و نظرات و ملاحظات تکمیلی خود را به هماهنگ‌کننده و سایر طرف‌ها منتقل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بدون تردید اصل اساسی برای ما حراست از حقوق و تأمین منافع ملت ایران است.

این مقام ارشد ایرانی خاطرنشان کرد: احقاق این حقوق و تامین منافع و تضمین اجرای پایدار تعهدات طرف مقابل و جلوگیری از تکرار رفتارهای غیرقانونی آمریکا دغدغه جدی تیم مذاکره‌کننده است.

مقام ایرانی: هنوز نمی توانیم از نهایی شدن متن توافق سخن بگوییم
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۱۹:۴۳

یک مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۷ مرداد ماه در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد ادعای روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر احتمال آماده شدن متن نهایی توافق در وین ظرف چند ساعت آینده، گفت: با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن سخن بگوییم.

این مقام وزارت امور خارجه افزود: هیأت مذاکره‌ کننده جمهوری اسلامی ایران نظرات سازنده خود را با هدف پیشبرد مذاکرات به طرف مقابل ارائه کرده و نتیجه گفت‌وگوها به اراده طرف مقابل برای اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم بستگی دارد.

وی اضافه کرد: همچنان معتقدیم در صورتی که تصمیمات مناسب طرف مقابل اتخاذ شود، می‌توان به سرعت مذاکرات را جمع‌بندی کرد، اما هنوز در این مرحله قرار نداریم.

خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال هم که اخبار مربوط به مذاکرات را رصد می‌کند در توییتر به نقل از «مقام ارشد یکی از سه کشور اروپایی» نوشت: «متنی که توسط هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا روی میز قرار گرفته منتهی الیه انعطاف‌پذیری همه ما ماست. این به منزله پایان تقریباً یک سال و نیم مذاکره است. اکنون زمان تصمیم‌های نهایی است.»

مقام اروپایی: مذاکرات برای متن پیش‌نویس توافق پایان یافته است 

مقام ارشد اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که مذاکرات وین درباره متن پیش‌نویس توافق به پایان رسید.

این مقام اتحادیه اروپا که طبق رویه مرسوم خواست نامش فاش نشود، گفت: هیات ها وین را ترک می کنند. مذاکرات برای دست یافتن به یک متن پایان یافته است و ما متنی را تولید کرده ایم.

وی اضافه کرد: آنچه الان اتفاق می افتد بستگی به پاسخ مشارکت کنندگان دارد.

او گفت که اتحادیه اروپا منتظر پاسخ گروه ۱+۴ و ایالات متحده آمریکا درباره متن پیش‌رو است و جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره با وزرای امور خارجه کشورهای مشارکت کننده در تماس خواهد بود.

نماینده اتحادیه اروپا در پاسخ به سووالی درباره برداشت او نسبت به موضع ایران از متن پیش‌رو هم گفت اطلاعاتی ندارد و مواضع طرف‌ها پس از دریافت پاسخ‌ها روشن می‌شود.

او برای شفاف کردن روند گفت‌وگوها تکرار کرد: چون ما به متن دست‌یافته‌ایم مذاکرات به پایان رسیده است. ما اینجا بودیم که متنی را تولید کنیم و اکنون پایتخت‌ها باید تصمیم‌گیری کنند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۰
دقیقا شد مانند قطعنامه ۵۹۸. متن و جام را نهایی کردند و گذاشتند در برابر ایران. حالا ایران هم نمی پذیرد تا مانند ۵۹۸ فشار انقدر زیاد شود که بعد ار تاخیر فراوان راهی دیگر در برابر ایران جز پذیرفتن و سر کشیدن جام نماند
دیشب مطابق هر سال در ایام محرم در شب عاشورا در تورنتو در برنامه مرکز اسلامی امام مهدی تورنتو در خیابان بی ویو شرکت کردیم. این مرکز دیوار به دیوار و همسابه کنبسه و مرکز فرهنگی یهودیان کانادا با پارکینگ بررگ هست. در ایام رمضان و محرم و اعیاد اسلامی که ظرفیت پارکینگ مرکز اسلامی ایرانیان پر مبشود ما همیشه ماشین خود را در پارکینگ مرکز یهودیان پارک می کنیم و مسئولان ان نیز با روی باز گیت ها را باز می کمند و از ما استقبال میکنند. چه میشود که در کانادا ما نسبت به هم چنین رواداری و همزیستی را اعمال میکنیم ولی در خاورمیانه میخواهیم انها را از روی نقشه پاک کنیم.
باقری صبح با اولیانوف دیدار کرد
باقری ظهر با اولیانوف دیدار کرد
باقری بعد ظهر با اولیانوف دیدار کرد
باقری امشب با اولیانوف دیدار کرد
دیگه حرفی ندارم
چی شد بالاخره؟
طرف ایرانی رفته از گلستان گل بچینه ( شبیه زمان عقد و ازدواج )
احتمالا مذاکره کنندگان ایرانی دیکشنری فارسی به انگلیسی خود را در تهران جا ءذاشته اند و برگشتند تا آن را با خود ببرند
آمریکا هم با متن نهایی توافق ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا موافقت کرد چرا اینقدر از اخبارعقبید
مثل تموم عالم حال منم خرابه خرابه خرابه
مثل تموم بختها بخت منم تو خوابه
تو خوابه تو خوابه
سنگ صبورم اینجا طاقت غم نداره نداره نداره
طاقت اینکه پیشش گریه کنم نداره نداره نداره
حالی واسم نمونده دنیا برام سرابه
داد می زنم که ساقی می خونه بی شرابه
یادی نکردی از من رسم رفاقت این نیست
اشکی برام نریختی عشق و صداقت این نیست
دشمن راه دورم دردلم زیاده
جاده به جز جدایی هیچی به من نداده
مذاکرات رفع تحریم ها؟؟؟ مگه تحریم ها نعمت نبودند؟؟؟
برجام صد در صد امضاه خواهد شد؟؟؟؟فقط مانده بعضی چیزها را ماست مالی کنند و ان را یک پیروزی اعلام کنند؟؟؟
یعنی نتیجه مذاکرات برجام فاتحه مع الصلوات ازفردا دلار بسرعت بالا میرودارزش پولمان بهمان سرعت پائین میآید گرانی تشدیدمیشود وبیچاره قشر متوسط
ما با استکبار سازش نمی کنیم. اینها یزید و شمر و عمر هستند!!!
نمایندگان دولت رئیسی چرا زورتون میاد توافق رو امضا کنید؟؟
توافقی در کار نیست.
غربی ها تکنیک فریب رسانه ای را دارند دنبال می‌کنند و ان این است که متن نهایی توزیع شده
تا فرصت دفاع ایران و نقد به متن توزیع شده گرفته شود
از اولش هم معلوم بود در دقیقه ۹۰ توافق انجام خواهد شد
مذاکره کنندگان ایرانی فقط فاز منفی میده
شاید ناراحت هستن که داره توافق انجام میگیره
چرا متن ارائه شده توسط اروپا را منتشر نمی کنید و به رفراندوم عمومی نمی گزارید؟
مقامات ایرانی هنوز از اروپا گردی خسته نشدن و کلی لیست خرید دیگه هم دارن، پس حالا حالاها مردم ایران سرکارن
این توافق بدون تضمین واقعی و قابل عمل از سوی آمریکا هیچ و پوچه. چون چند وقت دیگه انتخابات کنگره هست و بدست گرفتن اکثریت توسط جمهوری خواهان و از اون طرف هیچ شرکت یا کشور خارجی حاضر به سرمایه گذاری بدون تضمین نیست و دوباره دست ایران خالی است با پشتی از تعهدات
خبر فوری
آمریکا: آماده توافق سریع بر اساس متن اتحادیه اروپا هستیم
در پی اعلام پایان مذاکرات احیای برجام در وین و ارائه «متن نهایی» اتحادیه اروپا، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این متن «بهترین و تنها مبنای ممکن برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران است».

این سخنگو گفته است که آمریکا آماده توافق سریع بر اساس متن پیشنهادی اتحادیه اروپا است.

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به این که ایران بارها گفته است که آماده احیای توافق هسته‌ای است، گفت باید «ببینیم که آیا رفتارشان با گفتارشان یکی است».
ای تابناک جان خودت کاملا اطلاع داری اگر کرملین نبود وضع ایران و توافقات این نبود. الان هم فقط و فقط روسیه مخالف برجام است همانطور که قبلا هم ثابت شد. بعیده اجازه بدهند
به این آمریکاییهای تروریست و اروپاییهای بی تعهد اصلا اعتماد نکنید .اینها به هیچ چیز پایبند نیستند .
باید دید در چند روز آینده اگر قیمت دلار پایین آمد توافق انجام میشود اگر نیامد و قیمت سیر سعودی داست توافقی در میان نیست
توافق با امریکا نباید صورت بگیرد
مذاکره کنندگان ایرانی خودرا مسخره مردم کرده اند .
اقايان با پول بيت المال فقط دارند مسافرت هاي اروپايي شان انجام مي دهند عشق وحال مي كنند وبا هزينه هاي گزاف ملت را را مچل خودشان كردند بهتر است اين قدر اقتصاد كشور را معطل اين برجام كفتي نكنند وبيخودي مردم را خون به جگر نكنند اگر قرار است توافق نكنند هرچه زودتر تمام اش كنند و زير همه چيز بزنند وملت را از بلا تكليف در بياورند
تیم ایران بی جهت وقت تلف میکند
هر یک روز که تحریم ها ادامه دارد با این قیمت نفت 200 میلیون دلار ضرر است
زودتر نهایی کنید تا فشار از روی مردم برداشته شود
لعنت به روسیه خائن
تجربه نشان داده كه برجام هيچ خاصيتي براي كشور نخواهد داشت الا يك تاثير رواني كوتاه مدت چرا كه اولا هيچ سرمايه گذار خارجي در مدت كوتاه 2 سال باقيمانده تا پايان رياست جمهوري بايدن و همچنين تهديد غيرمستقيم سرمايه گذاران توسط دولت آمريكا در ايران سرمايه گذاري نخواهد كرد و ثانيا اينكه ظرفيت توليد نفت كشور به دليل عدم سرمايه گذاري در سالهاي اخير چندان بالاتر از وضعيت فعلي نيست لذا دل بستن به برجام سرابي بيش نيست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان