بازدید 122313
با مذاکرات وین

افزایش تحرکات و شدت گرفتن رایزنی‌ها در وین / کاهش اختلافات بین ایران و طرفین غربی/ اتحادیه اروپا: به توافق در وین خوش‌بین هستیم

پس از پنج ماه وقفه، مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام ـ که از فروردین ۱۴۰۰ آغاز و در اسفند همان سال متوقف شد ـ از روز پنجشنبه سیزدهم مرداد ۱۴۰۱ از سر گرفته می‌شود؛ مذاکراتی که چشم انداز مشخصی درباره آن وجود ندارد و طرفین مذاکره کننده، روایات مختلفی درباره آن ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ 06 August 2022

اتحادیه اروپا: به توافق در وین خوش‌بین هستیم

بین الملل تابناک: پس از پنج ماه وقفه، مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام ـ که از فروردین ۱۴۰۰ آغاز و در اسفند همان سال متوقف شد ـ از روز پنجشنبه سیزدهم مرداد ۱۴۰۱ از سر گرفته می‌شود؛ مذاکراتی که چشم انداز مشخصی درباره آن وجود ندارد و طرفین مذاکره کننده، روایات مختلفی درباره آن ارائه می‌دهند.

اولیانوف: اختلاف کم در وین باقی مانده است
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۰۱:۵۴

نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در «وین» پایتخت اتریش گفت، همه مذاکره کنندگان فرصت دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند.

به گزارش منابع خبری، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرت رفع تحریم‌ها در وین در توییتی در این زمینه نوشت، مطمئنا هیچ موضوع لاینحلی در دستور کار قرار ندارد. علیرغم چند اختلاف باقی مانده، همه مذاکره کنندگان فرصت دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند.

گزارش المیادین از کاهش اختلافات در وین
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۰۱:۵۲

گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها روز (شنبه) ۱۵ مرداد ماه، برای سومین روز متوالی و با برگزاری جلسات در سطوح‌ مختلف، از جمله رایزنی‌های فنی و کارشناسی در جریان است.

شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگار خود در وین گزارش داد، طی دو روز گذشته، درباره پیشنهاد اروپا و ایده‌های تهران، تبادل نظر شد.

وی تأکید کرد در مذاکرات رفع تحریم‌ها، پیشرفت‌هایی صورت گرفته است، ولی هنور بر روی موضوعاتی که تا کنون باقی مانده است، توافق نهایی صورت نگرفته است.

خبرنگار المیادین همچنین خبر داد که آنچه درباره عقب‌نشینی ایران در مذاکرات گفته می‌شود، بازی رسانه‌ای غربی است و با واقعیت همخوانی ندارد.

در دو روز گذشته نیز طرف‌ها در گفتگوها و جلساتی که در فرمت‌های مختلف برگزار شد، در مورد چند موضوع باقیمانده به ارائه دیدگاه‌ها، تبادل نظر و بحث پرداختند.

افزایش تحرکات و شدت گرفتن رایزنی ها در وین
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۲۲:۳۷

امروز (شنبه) عصر هتل کوبورگ شاهد جلسات پی‌درپی هیات‌های مشارکت کننده در گفت‌وگوها بود. حوالی ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران برای دیدار و گفت‌وگو با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها وارد هتل کوبورگ شد.

این جلسه حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید و آقای باقری حوالی ساعت ۱۸، درحالی که برای خبرنگارانی که مقابل هتل کوبورگ برای انتشار آخرین خبرها انتظار می‌کشند، دست تکان می‌داد محل را ترک کرد. دقایقی بعد خودروی حامل هیات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران مقابل هتل کوبورگ ظاهر شد و بهروز کمال‌وندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سووال خبرنگاران درباره اینکه مذاکرات چطور پیش‌ می‌رود، گفت: بد نیست. او در خصوص موضوعات پادمانی هم اظهار داشت که گفت‌وگوها جریان دارد.

کمتر از ده دقیقه بعد، علی باقری دوباره به محل مذاکرات بازگشت، اما این‌بار کار وی ۱۰ دقیقه طول نکشید و سپس هتل را ترک کرد.

هم زمان کارشناسان هیات چین و روسیه نیز وارد هتل کوبورگ شدند تا در گفت‌وگوها شرکت کنند. «وانگ کوان» مذاکره کننده ارشد چین نیز، هم زمان با انتشار این خبر وارد ساختمان محل مذاکرات شد تا با انریکه مورا دیدار کند.

باقری با مورا دیدار کرد
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۲۰:۳۰

 

 علی باقری عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان در سومین روز از مذاکرات وین با معاون رییس اتحادیه اروپا و  هماهنگ کننده برجام دیدار کرد.

 در سومین روز مذاکرات کارشناسان ایران و اتحادیه اروپا بحث‌های فنی و حقوقی را در چارچوب حل و فصل مسایل پادمانی میان ایران و آژانس دنبال کردند.

 

حمله هوایی روسیه به مقر نیروهای خارجی در اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۸:۴۳

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای هوافضای این کشور بیش از ۸۰ مزدور را در حمله به پایگاه لژیون خارجی اوکراین در منطقه دنپروپترفسک کشتند.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: در حمله دقیق نیروهای هوافضای روسیه به پایگاه لژیون خارجی در منطقه دنپروپتروفسک، بیش از ۸۰ مزدور خارجی کشته و ۱۱ قطعه تجهیزات ویژه منهدم شدند.

این مقام روس همچنین تاکید کرد که نیروهای هوافضای روسیه دو فروند هواپیمای Su-۲۵ اوکراینی را در ۲۴ ساعت گذشته سرنگون کردند.

وی یادآور شد که یکی از این دو هواپیما توسط هواپیمای عملیاتی و تاکتیکی در نبردی هوایی در نزدیکی شهرک سولنتسوف در منطقه کرووگراد منهدم و هواپیمای دیگر نیز با پدافندهای هوایی در نزدیکی شهرک رادگوسپنویه در منطقه خرسون سرنگون شد.

کوناشنکوف گفت که پدافند هوایی روسیه در روز گذشته ۸ هواپیمای بدون سرنشین را در مناطق خارکف و زاپوروژیه سرنگون کرد.

تصاحب میلیون ها دلار دارایی های روسیه در اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۷:۵۷

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز شنبه گفت که کشورش نزدیک به ۷۶۵ میلیون دلار اموال روسیه را در اوکراین مصادره کرده است و قصد دارد مقادیر بیشتری را هم توقیف کند.

به گزارش تارنمای راشا تودی؛ زلنسکی به نقل از مقام های دولتی در نشست توقیف دارایی های روسیه افزود: افزون بر اموالی که تاکنون توقیف شده، بیش از ۹۰۰ قلم تاسیسات و دارایی متعلق به دولت روسیه قرار است توقیف شود و در صورت به حساب آورده شدن دارایی های ساکنان و شهروندان روسیه در کنار اموال دولت این کشور، شمار آن به نزدیک ۳۶ هزار قلم می رسد.

زلنسکی گفته است که از این دارایی های تصاحب شده به عنوان غرامت زیان های ناشی از درگیری کنونی نظامی در اوکراین استفاده خواهد شد.

اوکراین بر اساس فرمان پنجم اوت، می تواند ۹۰۳ قلم دارایی دولت روسیه را در اوکراین به دولت یا شهروندان این کشور انتقال دهد که از این تعداد ۷۹ قلم حقوق شرکتی و ۸۲۴ قلم املاک و مستغلات است.

زلنسکی این اقدام را گام نخست در راهبرد دولتش برای معامله با دارایی های روسیه برشمرده و گام بعدی، توقیف دارایی های این کشور در غرب برای بازسازی اوکراین خواهد بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ۱۵ اسفند ماه گزارش داد که مقامات کی یف در تماس با آمریکایی ها ادعا کرده اند روسیه قصد دارد سومین نیروگاه اتمی اوکراین را محاصره و به تصرف درآورد.

زلنسکی در تماس با سناتورهای آمریکایی گفت که نیروهای روسیه که تاکنون ۲ نیروگاه هسته ای اوکراین را تصرف کرده اند، در حال پیشروی به سمت سومین نیروگاه هستند که در میکولایف، واقع شده و یکی از چندین شهری است که روس ها سعی داشته اند محاصره کنند.

نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا در جنوب شرقی شهر انرهودار که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا محسوب می شود، تحت تسلط ارتش روسیه قرار دارد. نیروگاه هسته ای چرنوبیل هم که فعال نیست، در اختیار روس هاست.

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای چینی درباره برجام
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۵:۵۰

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین امروز (شنبه) ۱۵ مرداد ماه در گفت وگویی تلفنی در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه طرفین از جمله افزایش روابط اقتصادی و تجاری و مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها به رایزنی پرداختند.

امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها که در وین در جریان است، ضمن اشاره به تلاش فعالانه طرف ایرانی برای نیل به یک توافق پایدار و قوی، بر لزوم واکنش واقع‌بینانه آمریکا به پیشنهادهای سازنده جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مختلف برای انجام توافق، تاکید کرد.

وزیر امور خارجه چین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور چین به آیت‌الله رئیسی، توسعه روابط دوجانبه را منطبق با منافع دو کشور توصیف و بر رد یکجانبه‌گرایی در فضای بین‌المللی و حمایت از منافع کشورهای در حال توسعه تأکید کرد.

وانگ‌ یی ضمن قدردانی از مواضع ایران در خصوص تمامیت ارضی چین، به مخالفت بخش بزرگی از جامعه جهانی با مداخله آمریکا در امور داخلی کشورها اشاره کرد.

وزیر خارجه چین همچنین با اعلام حمایت از تداوم مذاکرات هسته‌ای و رویکرد جمهوری اسلامی ایران به گفت‌وگوها، ابراز امیدواری کرد مسیر دیپلماسی به حصول توافق منجر شود.

وی همچنین بر اهمیت ادامه رایزنی مستمر و نزدیک مقامات دو کشور تاکید کرد و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات را منطقی و‌ حکیمانه خواند.

استقبال چین از ادامه روند مذاکرات هسته‌ای ایران
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۵:۴۵

سخنگوی وزارت امورخارجه چین با استقبال از ادامه مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران در وین، تاکید کرد آمریکا به عنوان کشوری که باعث ایجاد مشکل درمسیر اجرای برجام شد، باید اشتباهاتش را جبران کند.

به گزارش تارنمای رسمی وزارت امورخارجه چین، خانم «هوا چون یینگ » سخنگوی وزارت امورخارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی، با استقبال از شروع دوباره مذاکرات برجام در وین گفت با ازسرگیری مذاکرات فرصتی جدید برای یافتن راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای مسئله هسته‌ای ایران پیدا می‌شود. ما امیدواریم تمامی طرفین از این فرصت استفاده کنند و مضاف شدن تلاش‌های دیپلماتیک نشانگر حسن نیت و انعطاف پذیری برای پیدا کردن راه حل برای مسائل عمده در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

وی در ادامه سخنانش افزود آمریکا کشوری است که بحران هسته‌ای ایران را ایجاد کرد . حال زمان آن رسیده تا این کشور اشتباهاتش را جبران کند و فعالانه به نگرانی‌های منطقی ایران برای مذاکرات و رسیدن به نتایج سریع پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین همچنین خاطرنشان کرد پکن از نزدیک با تمامی طرفین در تماس است و نقش فعال و موثر خود را در پیشرفت مذاکرات انجام می‌دهد.

این دیپلمات چینی بار دیگر تاکید کرد ما در آینده مذاکرات برای مشارکت در اجرایی کردن تواقفنامه هسته‌ای ایران سهیم هستیم و درعین حال حقوق و منافع قانونی خودمان را نیز حفظ و تقویت خواهیم کرد.

گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها روز (شنبه) ۱۵ مرداد ماه، برای سومین روز متوالی و با برگزاری جلسات در سطوح‌ مختلف، از جمله رایزنی‌های فنی و کارشناسی در جریان است.

در دو روز گذشته نیز طرف‌ها در گفت‌وگوها و جلساتی که در فرمت‌های مختلف برگزار شد، در مورد چند موضوع باقی مانده به ارائه دیدگاه‌ها، تبادل نظر و بحث پرداختند.

بیشتر بخوانید 

دور جدید مذاکرات از روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در شهر وین آغاز شد. به همین منظور علی باقری صبح پنجشنبه در رأس هیأتی برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها وارد شهر وین شد و در دو روز گذشته، رایزنی‌هایی را با هیأت‌های روسیه، چین و اتحادیه اروپا در وین انجام داد.

اتحادیه اروپا: به توافق در وین خوش‌بین هستیم

سخنگوی ارشد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به نتیجه مذاکراتی که در وین با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد، افزود که دست‌یابی به توافق نهایی به تصمیم مشارکت کنندگان بستگی دارد.

پیتر استانو در نشست خبری روزانه با نمایندگان رسانه‌ها عنوان کرد که هدف اصلی گفت‌وگوها در وین این است که تا چه حد امکان تفاهم درباره آخرین متن پیشنهادی نماینده عالی اتحادیه اروپا (جوسپ بورل) به عنوان هماهنگ کننده برجام وجود دارد.

استانو اضافه کرد: آنچه در وین جریان دارد، بیشتر مذاکرات نیابتی است و اتحادیه اروپا در حال تسهیل گفت‌وگوها بین ایالات متحده و ایران است.

سخنگوی بورل با بیان اینکه اگر نیاز به مشورت در مورد مسائل فنی باشد، اتحادیه اروپا با سایر شرکت کنندگان در تماس است، تکرار کرد که تمرکز اصلی در وین، گفت‌وگوهای نیابتی میان ایران و آمریکاست.

وی افزود: امیدواریم در نهایت توافق حاصل شود زیرا همانطور که نماینده عالی اروپا (بورل) گفته است، در جریان دو سال مذاکرات فشرده، فضا برای سازش بیشتر در راستای رسیدن به توافق تمام شده است. به همین دلیل او پیشنهاد جدیدی داد و گفت که همچنان خوشبین است، دستیابی به توافق نهایی امکان پذیر است؛ اما این به تصمیم طرف‌ها بستگی دارد که در نهایت درباره پیشنهاد ارائه شده توافق یا مخالفت کنند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۱۹
نباش. خوشبین نباش. یعنی هیچ ادم عاقلی نباید به اینده مذاکرات خوشبین باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
موضع اروپا:خوشبین هستیم
موضع روسیه:مذاکرات سختی در پیش است
موضع امریکا:آخرین فرصته قبول کنید
موضع چین:همه طرف ها باید به برجام باز گردند.
موضع ایران:توپ در زمین امریکاست و باید تصمیمات سختی بگیرد
نتیجه می گیریم که روسیه درست می گوید.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
نده بعنوان استاد تمام دانشگاه و تحلیل گر برجسته قرن حاضر باید به ارزتان برسانم در مورد حمله اخیر شبه جزایر تایوان به نوار غزه و شلیک بیش از هزار موشک توسط نیروهای اشقالگر اوکراین بسمت چین هیچ گونه نظری نداشته ندارم و نخواهید داشت چون مهم اینه که بالاخره یطوری میشه دیگه ناراحتی نداره که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
آمریکا میخواد ابزار تحریم رو همچنان به عنوان اهرم فشار حفظ کنه و ایران میخواد ابزار تحریم رو از دست آمریکا بگیره بنابراین نتیجه مشخصه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
چه تحلیل آبکی و بیخودی
ناشناس
| Canada |
۰۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
اتفاقا خیلی خوشبین باشید
شک نکنید که دقیقه ۹۰ توافق میکنند سر سوزنی شک نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
خوشبین باشیم یا نباشیم بالاخره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
الان موشک ها بزودی پرتاب می شوند
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
الان برادران فردا اتش درست می کنند که توافق نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
حالا فکر کن برجام تاریخ انقضا دارد و الان که مثلا در آن هستیم دبه و تحریم می کنند وای به آن روزی که باید مانند یک کشور عادی عضو آژانس رفتار کنند!
از الان همه چیز گویا هست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
به آقا نعمت استاد تمام دانشگاه بگید یه غلط نوزده
به "عرضتان" درست است نه به ارزتان
این مذاکرات آخرین فرصت برای دادن یک امید اندک به مردم برای بهبود شرایط کشوره و اگر این مذاکرات شکست بخوره مردم ناامید میشن و اوضاع کشور خطرناک میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
مذاکرات شکست خورده
این کش دادن ها برای همینه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
زیاد دلتو خوش نکن - امضا هم بکنن اونوری ها انجام نخواهند داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
من که حاضر نیستم توافق ضعیفی باشد که نفر بعدی امریکایی ها دوباره پاره اش کنه در حالیکه ما دو سال طول میکشه تا سیستم ها را نصب کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
امید بستن به طناب پوسیده نتیجه ای جز سقوط به ته چاه نیست.. پس نا امید شدن بهتر است امید کوتاه مدت است.
ما هنوز از شک تحریمی بعد از برجام می سوزیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
پاسخ به 8:43
تو ساندیس می زنی و برایت توافق مهم نیست. ما مردم عادی امور روزمره مان کاملا با توافق گره خورده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
جناب ساندیس اول برو اقتصاد یاد بگیر
یکبار به نفع مردم تصمیم گیری کنید و توافق کنید خواست مردم انجام توافق و لغو تحریم ها است
پاسخ ها
اس اس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
نباید اعتماد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
درست می فرمایید
ولی کاسبان تحریم ناراحت می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
به شرطی که وقیحانه نباشه شروط آمریکای عهد شکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
عزیزم این تلاف وقت است برای هدف دیگری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
خود برجام وقیحانه هست چون خود امریکا بمب اتم دارد و می روید با آنها مذاکره که بتن بریزید!
تازه اقتصاد را هم نابود می کنید به خاطر این کارها
مهران از آلمان
| Germany |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
اگر توافق کردند و آمریکا دوباره ازش خارج شد آیا خود تو اعتراض نخواهی کرد که چرا با تجربه بدی که از آمریکا داشتید تضمین عدم خروج نگرفتید؟
در ضمن توافقی که تحریم ها در آن کاملا رفع نشوند اسمش تسلیم است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
خود اجرای برجام هم تسلیم شدن هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
به ۱۲:۵۴
شما که خودت نوشتی آلمان داری زندگی میکنی و فشار تحریم اقتصادی روت نیست مردمی که داخل ایران هستن دیگه تحمل تحریم ها رو ندارن
والله اگه من هم عضو هیئت مذاکره کنند ایرانی بودم دلم می خواست به این هتله هی برگزدم و هی مذاکره کنن و راهی پیدا نشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
اصولاً هر چیز مجانی بدجور می چسبه مخصوصاً اگه سفر به اروپا باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
حرفهای مسخره نزنید
آخر دو جمله حرف حساب اینقدر مذاکره بازی لازم ندارد. فکر کنم ما ۵ ساله انرژی اتمی را بومی کردیم و الان ۲۰ ساله که داریم مذاکره می کنیم. خوب این دو خط خواسته به حق را خیلی منطقی و قاطع مطرح کنید قبول کردند کردند قبول نکردند از آژانس و پادمان و دور بین و همه این قید و بندها خارج شده تا مردم به کارشان برسند و اعصابشان آرام باشد و هم مسؤلین به دیگر وظایفشان. دیگه حال آدم خز این کلمه مذاکره بهم می خوره. بیکارید آب در هاون بکوبید. خلاص و تمام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
کلا من موافقم هسته ای تخته بشه که هیچ بهانه ای نباشه. تو بخشای دیگه سرمایه گذاری بشه
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
انرژی هسته ای را بومی کردیم؟
انرژی؟
یک گرم آب هم با انرژی هسته ای بومی گرم نکرده ایم
غنی سازی با استفاده از انرژی هسته ای فرق دارد. ما به اندازه یک فندک هم با اورانیوم انرژی تولید نکرده ایم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
اگر بومی نبود که پس کدخدایت دنبال چی هست؟ آن هم هسته ای که انحصاری هست ودست دولت ها؟!
چرا هیچ نظری داده نشده، نکنه همه می دونن سر کار هستیم . حالا کی ما رو سر کار گذاشته ، انشاالله قیامت سر کار بمونه .
بسه بابا بسه. خودتون رو مسخره کردین؟ یه بار توو عمرتون بیاین راست بگین که نمیتونین از سود هنگفت کاسبی تحریم بگذرین بخاطر همین فقط دارین وقت کشی میکنین و مردم سرکارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
شما همین دو کلمه کاسبی تحریم رو هم از احمدی نژاد یاد گرفتید پس در کناری بنشینید و نظر ندهید.
80 میلیون نفر رو مسخره خودتون کردید

یا توافق کنید یا نه

چه مسخره بازی در آوردید

20 ساله دارید مذاکره می کنید! (دقیقا از توافق سعدآباد دوران محمد خاتمی تا الان)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
اگر توافق بشه برای مرتبه سوم هست که کلاه سر مون رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
اگه چیزی توی این ۲۰ سال نمیدونستی فرقی بحالت میکرد؟
باز این دفعه نوبت چین هست ایران رو به گروگان بگیره

یک بار روسیه بر سر مساله اوکراین

الان نوبت چین بر سر مساله تایوان

مملکت جهان سومی که همواره بازیچه قدرت ها بوده
اتحادیه اروپا به انرژی نیاز داره این هم ارزان به خاطر همینه مانند کسی که عزیز رو از دست داده نمی خواد رفتنش رو باور کنه، اروپا هم چنین حالی داره باور کنید که برجام مالیده شده ایران داره بازی می کنی با اینها
اروپا توان هیچ کاری ندارد
اینستکس شان یادتان نرود که فقط گذران وقت شد ، و بازی دادن ایران چون امریکا تهدیدشان کرد و انها ترسیدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
اروپا مستقل نیست.
توافقی در کار نیست کلا" سر کاریم
هر زمانی که تیم ایران حاضر شدند به جای عنوان جعلی "مذاکرات رفع تحریم ها" نام "برجام" را به زبان بیاورند شاید بشود امیدی به توافق داشت.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
مگر از نام نامی برجام منتفع شدیم بنده خدا ما سایتها را بستیم ولی اونها تحریمها را برگشت دادند باید تحریمها برداشته شود حالا شما هر اسمی دوست داشتی بذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
برجام که امضا شده و نیاز به مذاکره نداره.. الان مذاکره میکنیم که تحریم های غیر قانونی برداشته بشه در عوضش به برجام برگردیم
چه هوایی داره اروپا تو این فصل؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
مخصوصاً که مهمان بیت المال باشی
امیدوارم ایندفعه سرتون کلاه نره -
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
کلاهی هم باشد ، حتما از طرف روسیه گذاشته خواهد شد

که 30 سال است که گذاشته شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
سر کی کلاه نره منظورت خودمونه؟
مردم را کلافه کردید
هتل ۵ستاره این فصل …صبحانه عالی …نهار عالی…شام عالی…/.
مذاکرات تا ظهور امام زمان ادامه داره شک نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
:))
یا سلام بخدا قسم ای نباشد این خبر شما کجا بودید ازکی شنیدید که بازارسرمایه گرم کرده حتما درخواب دید انشاالله خواب خوش بنده فریب هشتاد سال سن شصت سال فعالیت سیاسی مذهبی بیش ازمنجاه سال دراروپا زندگی میکنم با خانواده آلمانی ازنزدیک میبینیم سخن همهاعضائ یک صدا ایران بایستی اسرائیل برسمیت بشناسد لا غیره نه وین ون۶قطر ونه مکه ودرهیچ نطه دنیا بیش لزده سال ودهها سال هی رایزنی کنید حل نخواهد شد بجز وعده های دروع ونیرنگ تاسالهای قرن بعدی خواهیم دید افسوس پس دنبال چه میگردید آقایون سفر ورایزنی مجانی ودعوت ودیدار دوستان دربهترین هتلهای جهان متعلق به خود دشمن ایران میزبان ازکیسه بیت المال افسوس ازاین گناه کبیره ودروغ به خون پاک شهدا افسوس
چرا خوزستان تعطیل نمیکنین این هفته گرما کشتمون
توافقی حاصل نخواهد شد.
والله اگه من هم عضو هیئت مذاکره کنند ایرانی بودم دلم می خواست به این هتله هی برگزدم و هی مذاکره کنن و راهی پیدا نشه!
روزی ۵۰۰ دلار هم حق ماموریت داره
اگر مذاکره نکنند جوابی برای افکار عمومی ندارند هر از گاهی راهی وین می شوند شایط غیر منطقی مطرح می کنند بعد هم به مردم می گویند طرفهای غربی مقصرند
واقعیت این است که مشکل ما همینجاست
تو این هتل انواغ غذاها و نوشیدنی ها ارائه میشه. هوای وین هم که عالیه. کاش منم عضو این هیئت مذاکره کننده بودم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
ایضاً
باقری جون پاشو دست بچه های فامیل را بگیر یه سر برو فرنگ. هم هوایی عوض کنن الان اونجا هواش خوبه. تا مراسم محرم تموم نشه نیائید. اینجا همه جا مشکی و عزاداری شده بچه ها دلشون میگیره. یه دل سیر تفریح کردید بگو خواسته های ما را قبول نکردند. بعد پاشو بیا ایران. رسیدید هم یه راست برید قصرهای شمال مستقر شوید تا آخر تابستون هم اونجا باشید. بنده خدا بچه ها تاب و توان زندگی در کشور جهان سوم را ندارن.
سال های سال است میگن خوشبین هستیم. ۲۳ سال از بهترین سالهای زندگی ما سپری شد با این ...
ازبلاتکلیفی دربیایید هیچ مذاکره ای برای ما مطلوب نیست .تکلیف رامشخص نمایید .طبقه اول جهنم یا هفتم
چون تمام مسئولین از درامدهای بالا برخوردارهستند به همین دلیل اصلا بفکر مردم عادی که گرفتار گرانی کمر شکن هستند نمیباشند
خوبه. کلا دو تلفن بود و کلی خبر از جنگ روسیه و اکراین. نمیفهمم ربطش چیه؟
البته که اقتصاد معیشت مردم به برجام گره نخورده بود دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس شماها را ،روغن برنج تخم مرغ کیلویی خدا تومن کارگر ماهیانه ۳۵۰۰ ملیون
ما همیشه به توافقات خوشبین هستیم ولی نمیدونم چرا آخرش نمیشه اما واگر داره!
یَأتی عُلَماءُ شیعَتِنَاالْقَوّامُونَ لِضُعَفاءِ مُحِبّینا وَ أهْلِ وِلایَتِنا یَوْمَ الْقِیامَهِ، وَالاْنْوارُ تَسْطَعُ مِنْ تیجانِهِمْ عَلی رَأسِ کُلِّ واحِد مِنْهُمْ تاجُ بَهاء، قَدِ انْبَثَّتْ تِلْکَ الاْنْوارُ فی عَرَصاتِ الْقِیامَهِ:_ آن دسته از علماء و دانشمندان شیعیان ما که در هدایت و رفع مشکلات دوستان و علاقه‌مندان ما تلاش کرده‌اند، روز قیامت در حالی وارد صحرای محشر می‌شوند که تاج کرامت بر سر نهاده و نور وی، همه‌جا را روشنایی می‌بخشد و تمام اهل محشر از آن نور بهره‌مند خواهند شد.
شاید عمدا طولش میدن که حق ماموریت ۵۰۰ دلار در روز بگیرند
لابی پر قدرت صهیونیسم کارشون بلده .مسئولین آمریکا و ایران را دو دهه بازی داده است و دوملت آمریکا بویژه ملت ایران چوب این بازی را می خورند مسیولین آمریکا به ظاهر برای منافع ومسیولین ایران برای بقا مذاکره می کنند نامش را گذاشته آند برجام که فرجامی ندارد
اخبار روسیه و اکراین چه ربطی به تیتر اخبار این صفحه داره؟
کاری به توافق ندارم، ولی چرا مذاکره مستقیم با آمریکا نمیکنیم مثل مرد برین جلو و حرفاتون رو بزنین، با واسطه مگه مذاکره به این سنگینی امکان پذیر هست؟!!
تو را خدا ما ملت ایران ملت خوبی هستیم از غرور ملی ایرانی عقب نشینی نکند.به این ایام سوگند آمریکا واسرائیل وانگلیس می‌خواهند دست از غرور ملی خودمان برداریم.آنه‍ا ما را تحت شدیدترین تحریم ها قراردادن از طرف دیگر میگن به شرطی تحریم ها رو برداریم زنان و دختران ایرانی کشف حجاب کنند خب ما جمعیتی سواد رسانه ای داریم می دانیم دشمنان چه اهدافی در ایران دنبال می کنند می‌خواهند ما ملت رو از امام عصر عج الله وسیدالشهدا جدا کنند.کشف حجاب یعنی جدا کردن شیر زن ایرانی از مولایش از آقایش مهدی جان فاطمه از مادرجانش حضرت زهرا از اربابش آقا سید الشهدا وآقا ابوالفضل است تا پشتوانه خودرا از دست بدهد تا نتواند شیر مرد در دامانش پرورش دهد
روسیه‌ بهیچ‌ وجه‌ اجازه‌ بده‌ رابطه‌ ایران‌ با غرب‌ عادی‌ بشه‌ چرا‌ که‌ از‌ این امر‌ بیشترین‌ بهره‌ میبره‌ !
تا زمانیکه‌ اولیانوف‌ سخنگوی‌ مذاکرات‌ برجام‌ است‌ و پوتین‌ دوست‌ دولت‌ ایران‌ است‌ توافق‌ با غرب‌ هیچ‌ توجیهی‌ ندارد‌ و وجود‌ نخواهد‌ داشت‌ !
تاریخ‌ نشان‌داده‌ که هرزمان‌ روسیه‌ در ایران‌ حضور داشته‌ ملت ما‌ گرسنه‌ بوده‌ مثل‌ دوره‌ قاجار‌ !
بخدا‌ با این درامدها‌ و پولها‌ نمیشه‌ حریف‌ زندگی‌ و معاش‌ شد‌ خسته‌ شدیم‌ بخدا‌ !
من مخالف هرگونه توافق هستم. چیزی تا آزادی نمونده.
تا زمانی که مذاکره کنندگان ما نمایندگان کاسبان تحریم باشند نه نمایندگان مردم خیلی توقعی از به نتیجه رسدن مذاکرات نباید داشت
دیگه همه فهمیدن که توافقی در کار نیست و تضمین معنا ندارد.
همش الکی همش دروغه دلتون خوشه بقران
مذاکره با شیطان فقط باخت داره خود مذاکره با شیطان یعنی باخت یعنی شیطان را به رسمیت شناختی...
شیطانی که عهد شکنی ذات اوست...ایران باید فارغ از شیاطین به الله بچسبه کار خودش بکنه...
بیخودی داغش نکنید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. توافقی در کار تیست
دوباره شروع شد. شنبه به مذاکرات خوشبین هستیم.یکشنبه مذاکرات خیلی خوب پیش رفته. دوشنبه یک قدم تا توافق مانده. سه شنبه طرف مقابل در حال زیاده خواهی هست. چهارشنبه آمریکا شرایط ما را نپذیرفت. پنج شنبه طرف مقابل قابل اعتماد نیست و مذاکره کنندگان برای تعطیلات آخره هفته و مشاوره به کشورشان بر می‌گردن. و این روند ادامه خواهد داشت
هیچ توافقی درکارنیست
این بازی سیاسی برای بقاست
وقتی که طرف حساب شما انسانههایی حقه باز و دروغگو و دو دوزه باز و سیاس و بد قول باشد .مذاکره هم اینقدر طول میکشد و گر نه که اگر مقابل ادم یک نفر ادم حسابی باشد به سه سوت مذکرات به نتیجه رسیده و کار به پایان میرسد .
اروپا و امریکا و اسراییل سالهاست با این ادعا که سلاح هسته ایی تهدیدی برای اول اسراییل بعد کشورهای دیگس از طرف ایران هر بار یه جور میخان مانع این موضوع بشن ولی واقعا اسراییل رو این باور که اگر ایران سلاح هسته ایی داشته باشه اولین هدفش اسراییل هست یعنی ایران برای اینکه اسراییل و از روی نقشه حذف کنه احتیاجی به سلاح هسته ایی داره ؟!!!!!
اگر سازمان ملل که یک نهاد بی طرف باشد این مسئله اتفاق نمی‌افتد با این همه امتیازاتی که ایران به آنها داده باز گربه رقصونیشان گرفته باید ایران دیگه مذاکرات به عمان خدا رها بکند وبه زندگی خود ایران برسند.
تخم مرغ و ماهی و گوشت و سیب زمینی و پیازه و میوه و ارزاق عمومی چه ربطی به تحریم و دلار داره ؟؟؟
برجام در حال اجراء است و این امریکا است که از برجام خارج شده و به تعهداتش عمل نکرده . بازگشت امریکا به برجام یعنی برگشت صنعت هسته ای به نقطه صفر و باز عهد شکنی امریکا و عمل نکردن به تعهدات و سنگ انداختن جلوی پای دیگر کشورها که میخواهند با ایران کار کنند .
هیچ جا پاییز وین نمیشه مخصوصا که خانم بچه‌ها هم باشن از یه ماه قبل برن تو این فروشگاهها تخفيف خورده خرید کنن و چزخی بزنن هواشون عوض شه می گن خیلییییی برا نتیجه مذاکره خوبه!!!!
قیمت دلار به زیر ۱۵۰۰۰ تومان خواهد رسید بعد از توافق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
باشه
باش تا بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
هزار تومن میشه
سود و منافع وهزار فامیل اجازه توافق را نمی دهد ،همانطوریکه اجازه آزاد شدن ورود خودرو را نمی دهد ،پس فیلم مذاکره ادامه دارد!!!!!!
از خبرها اینطور استنباط میشود که الان روسیه سراسیمه تر از غربی ها دنبال توافق هسته ای است. همیشه گفته ام که اگر یک روزی ایران بخواهد به سطح بازدارندگی هسته ای برسد این روسیه است که بزرگترین مخالف و مانع آن خواهد بود.
به این دلیل که ایران حاضر نشد به روسیه پهپاد بدهد، جمهوری اسلامی را تمجید و به دلیل اینکه افسار مساله هسته ای خودش را به روسیه داده او را سرزنش میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
داداش پهپاد های ایران رسیدن بالاسر اوکراین
توافق راه پیشرفت و شکوفایی را برای کشور باز می کند اگر کمی ایران را دوست و عرق ملی حداقلی دارید توافق کنید .
آخر سر هم نه مسئول و نه رسانه وطنخواه، جواب این سوال نگرفت چرا به ناحق، یارانه سرپرستان میانسال مجرد از سیصد به دویست کاهش داند بعد از این همه گرانی بوجود آوردند؟ این بیکاران و بیگاران مزدبگیر بیچاره بخش خصوصی، نه تنها حقوق و مزایایشان اقزایش نیافته، بلکه یارانه جبرانی نگرفتند، نه شغل، نه درامد، نه همسر، نه ماشین، نه سهام عدالت، نه بازنشتگی! تنها و تنها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
طبیعیه که فرد مجرد نباید مثل متاهل یارانه بگیره
باید از فرصت مذاکرات برای رسوا کردن آمریکا و نشان دادن خوی استکباری و ضد اسلامی اش به جهانیان استفاده کنیم تا بیش از پیش ملت‌ها چهره واقعی آمریکای جنایتکار را بشناسند
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
عامو جان در سال شصت انگار فیریز شدی این حرفها چیه میزنی چهل گذشته از اون دوران هنوز اونجا گیر کردی خدا کند مذاکره کننده ها مثل تو نباشند دوره زمونه عوض شده است
امریکا غلطی کرده واز برجام خارج شده یا باید حداکثر امتیاز را بگیریم وراه را برتحریمهای آینده ببندیم ویا همون بهتر که بیرون باشه فقط مواظب باشیم تبلیعات صهیونیستهای بین الملل جای قاتل وشهید را عوض نکنه
دوست دارم افراد با بصیرت به این سوال خوب فکر کنند و اگر توانستند به آن پاسخ دهند که چرا روسیه و غربی که تا همین چند وقت پیش تا مرحله جنگ هسته ای هم پیش رفتند، در مساله هسته ای ایران اینقدر با هم همکاری میکنند و همه یک هدف مشترک دارند؟
ان شاء الله امضا شود ولی تاخیر خیلی خیلی بیشتر به ضرر ایران است تا اروپا و آمریکا
تحت فشار نباید چیزی امضا بشود حتی اگر از طرف روسیه و چین باشد. باید تضمین کافی برای رفع تحریمها بگیرند وگرنه دوباره همان وضعیت قبلی و بلکه بدتر تکرار میشود. فقط تضمین کافی، بقیه موارد اهمیتش کمتر است. روسیه حق ندارد از جانب ایران صحبت کند.
شخصا فکر میکنم شرایط فعلی زمان مناسبی برای یک توافق نیست. چون ایران دست بالا را دارد، بهتر است از عمل به تعهدات طرف مقابل مطمئن شود یعنی اول آنها اقدام کنند چون شروع کننده بی تعهدی و خروج از برجام بودند
چی شد؟
تنها اروپا له این توافق نیاز دارد ایران دارد نفتش را با قیمت بالا می فروشد امریکا هم نیازی به نفت و گاز ندارد و از قیمتهای بالا سود می برد بنابراین توافق اگر هم شکل بگیرد موقتی و صرفن برای رفع مشکل اروپا در زمستان است
توافق و مراوده با دنیا قطعا بهتر از قرنطینه بودن در قفس چین و روسیه می باشد . وضعیت معیشتی مردم بحرانی می باشد البته اگر باچشم واقع ببنیم و تعصب کورکورانه را کنار بگذاریم .
عزاداری باقری کنی در وین.اگر بدقت به قیافه شرکت کنندگان بنگرید خواهید دید که اکثرا افغانهای مقیم وین میباشند.
اتحاد مردم و دولت و بها دادن و رو راست بودن با مردم حتی در شرایط سخت اقتصادی باعث پیروزی میشود در هر جا و هر کاری ،فقط پشتوانه مردمی و بس، و اگر خلاف این ای عمل کنن هم هر چی تلاش بکنیم بیهوده س
20 ساله از پول بیت المال هی میرن امضا کنن دوباره برمیگردن. هی دلار میره بالا مایحتاج مردم گرون میشه تورم میره بالا... بس کنید توروخدا من یکی که حلال نمیکنم از سهم ما مردم گرفته بشه بره تو جیب کاسبان تحریم.. اگر نیمچه اعتقادی به خدا دارید بفهمید که بخاطر دودوزه بازی شما خدا خیلی وقته ایران رو ترک کرده
ایناهمشون ماشالله همیشه خوشبینن.
بااین دور و بازی روانی غرب وروسیه چین دباره دلار رشد وحشت ناک میکنه آخرش ایران بازی میخوره وتهش فروپاشیه چندتکه شدن ایران برنامه۵به اضافه۱ چندتکه شدن ایران هدف وپایانه..تمام
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر