بازدید 47640
با صد و شصت و چهارمین روز حمله روسیه به اوکراین

تشدید تنش بین صربستان و کوزوو/ پیشنهاد کره شمالی به روسیه برای اعزام ۱۰۰ هزار نیروی نظامی به جنگ اوکراین / حمله اوکراین به قلمرو بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا 

صد و شصت و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 06 August 2022

حمله اوکراین به قلمرو بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا 

بین الملل تابناک: صد و شصت و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تشدید تنش بین صربستان و کوزوو
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۰۱:۴۹

پلیس کوزوو عصر شنبه اعلام کرد یکی از قایق‌های گشتی آن‌ نزدیک مرز با صربستان هدف تیراندازی گروه‌های اصالتا صربستانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» پلیس کوزوو در بیانیه ای اعلام کرد: «دستکم ۱۰ گلوله نزدیک گشتی پلیس شلیک، اما کسی زخمی نشد».

پلیس گفت که گشتی آنها نزدیک شهر «زوبین پوتوک» مورد هدف قرار گرفت.

هفته گذشته پس از اینکه کوزوو اعلام کرد صرب‌های ساکن در شمال کشور قادر نیستند سوار خودروهای پلاک صربستان شوند تنش بین این کشور با صربستان شدت گرفت. صرب‌های حدود پنج درصد از جمعیت کوزوو را که ۹۰ درصد آن آلبانیایی نژاد هستند، تشکیل می‌دهند.

در تلاش برای کاهش تنش، سران هر دو کشور «آلکساندر ووچیچ»، رئیس جمهور صربستان و «آلبین کورتی»، نخست وزیر کوزوو، در ۱۸ اوت (پنجشنبه ۲۷ مرداد) در «بروکسل» در بلژیک دیدار خواهند کرد.

کوزوو توسط بیش از ۱۰۰ کشور عمدتا غربی، اما نه توسط صربستان، روسیه، چین و دیگران به رسمیت شناخته شده است. صلح شکننده کوزوو توسط ماموریت ناتو که ۳۷۷۰ نظامی در این منطقه دارد، حفظ می‌شود. ناتو فقط وضعیت را زیر نظر دارد، اما اعلام کرده که در صورت به خطر افتادن ثبات، آماده مداخله است.

اخیرا، آژیر خطر حمله هوایی در بخش‌های از مرز صربستان با کوزوو به صدا درآمد. منابع خبری اعلام کردند که صدای تیراندازی در منطقه مرزی شنیده شد. این منابع اعلام کردند که کوزوو به یک گروه مورد حمایت صرب‌ها در شمال کوزوو اعلان جنگ داده است. اعضای این گروه ظاهراً توسط رئیس جمهور صربستان حمایت می‌شوند.

پیشتر نیز بین این دو کشور همسایه تنش رخ داد و درگیری پس از آن آغاز شد که مقامات کوزوو به مالکان وسایل نقلیه با پلاک صربستان دستور دادند هنگام ورود به کوزوو آنها را به پلاک موقت تغییر دهند. به دنبال این مسئله، صدها صرب تبار تظاهرات را آغاز و تردد در گذرگاه های مرزی را مسدود کردند. به دنبال این رویداد، جنگنده‌های صربستانی«میگ -۲۹» شروع به گشتزنی در خط مرزی کردند.

مسکو: غرب دست از تظاهر به قدیس بودن بردارد
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۴:۳۴

سفیر روسیه در آمریکا تلاش های واشنگتن برای انداختن مسئولیت بحران جهانی غذا به روسیه را بیهوده خواند و گفت: تلاش برای انداختن تمام مسئولیت‌ها به گردن روسیه پوچ است.

به گزارش تاس، آناتولی آنتونوف،‌ سفیر روسیه در آمریکا گفت: مثل همیشه دروغ های زیادی گفته می‌شود. اظهارات غیرحرفه‌ای ، بدون تحلیل و درک درست از وضعیت، یا بهتر است بگوییم فقدان تمایل برای درک ماهیت مشکل."

او درباره اظهارات اخیر سامانتا پاور، رئیس آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده گفت: کمبود محصولات کشاورزی ناشی از پیامدهای همه گیری کووید ۱۹، اختلال در زنجیره تامین، تورم، شتاب شهرنشینی، انباشت خاک، تغییرات آب و هوایی و عوامل دیگر است.

آنتونوف گفت: محل جداگانه‌ای در این ردیف "مجموعه" تحریم های غیرقانونی ضد روسیه است. این محدودیت ها عمدا برای سردرگمی و ارعاب شرکت‌های خارجی و پیچیده‌تر کردن همکاری آنها با شرکت های روسی تا حد امکان طراحی شده است."

وی تاکید کرد: با وجود این، روسیه به تلاش‌ برای تقویت امنیت غذایی ادامه داده است. از سال ۲۰۰۳، روسیه به صندوق برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد کمک می کند. روسیه به عنوان یک تامین کننده مطمئن و مسئول محصولات به بازار کشاورزی جهان عمل می‌کند. روسیه به طور فعال با همکاران خارجی کار می‌کند.

وی در این راستا به سفر اخیر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به آفریقا، مصر، جمهوری کنگو، اوگاندا و اتیوپی اشاره کرد و گفت، در طول سفر لاوروف، شرکای روسیه ماهیت غنی، دوجانبه، سودمند و مثمر ثمر این دیدارها را تایید کردند. به نظر می رسد واشنگتن نتوانست با غیبت خود در میان شرکت کنندگان ابتکار چهارجانبه در مورد حمل و نقل ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین در ۲۲ ژوئیه کنار بیاید. قابل توجه است که مقامات آمریکایی معمولا ترجیح می‌دهند در مورد آن صحبت نکنند.

آنتونوف با اشاره به امضای یادداشتی بین روسیه و سازمان ملل متحد برای صادرات محصولات کشاورزی روسیه گفت: به سهم خود، ما فقط می توانیم از از سرگیری صادرات محموله‌های کشاورزی در سراسر دریای سیاه استقبال کنیم. امیدواریم که طرف اوکراینی و متولیان آن در غرب سعی نکنند این روند را تضعیف کنند و وقتی نوبت به اولویت دادن به منابع برای کشورهای در حال توسعه گرسنه می‌رسد، از تظاهر به "قدیس" بودن دست بردارند. تا آنجا که می‌دانیم، دو کشتی از سه کشتی باری خشک که امروز صبح بندرهای اوکراین را ترک کردند، به سمت اروپا می‌روند.»

پیشنهاد کره شمالی به روسیه برای اعزام ۱۰۰ هزار نیروی نظامی به جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۴:۳۰

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی روسیه، کره شمالی به روسیه ۱۰۰۰۰۰ «داوطلب» برای کمک در جنگ علیه اوکراین پیشنهاد داده است

به گزارش نشنال ریویو، ایگور کوروتچنکو، مجری برنامه گفتگو در شبکه یک روسیه گفت: گزارش هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ۱۰۰۰۰۰ داوطلب کره شمالی آماده آمدن و شرکت در جنگ اوکراین هستند.

کوروتچنکو همچنین به گزارش‌هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد روسیه از کره شمالی برای بازسازی دونباس دعوت کرده است.

الکساندر ماتسگورا، سفیر روسیه در کره شمالی، در مصاحبه‌ای در ماه ژوئیه گفت: "سازندگان کره‌ای که دارای صلاحیت بالا، سخت کوش و آماده کار در سخت‌ترین شرایط هستند، نقش بسیار جدی در ساخت زیرساخت‌های تخریب شده در دونباس خواهند داشت".

ماتسگورا در این مصاحبه مدعی شد که کره شمالی بابت همکاری با روسیه چیزی دریافت نمی کند و گفت که فقط طبق "وجدان" خود عمل کرده است. کره شمالی یکی از معدود کشورهایی است که می‌تواند سیاست خارجی کاملا مستقل را دنبال کند. هیچ کس – نه روسیه با چین و چه رسد به ایالات متحده – نمی‌تواند کره شمالی را مجبور به انجام کاری یا عدم انجام کاری کند.

معرفی فرانسه به عنوان کشور غیردوست توسط روسیه
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۴:۲۸

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دو ماه گذشته هیچ ارتباط تلفنی با یکدیگر نداشته‌اند. کاخ کرملین می‌گوید مسکو اکنون فرانسه را در دسته کشورهای «غیردوست» قرار داده است و گفتگوی رهبران دو کشور را «غیرضروری» می‌داند.

به گزارش یورونیوز، آخرین باری که این دو بایکدیگر صحبت کردند ۲۸ ماه مه بود. در این گفتگوی سه‌جانبه که بین ماکرون، پوتین و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان صورت گرفت، سرنوشت سربازان اوکراینی که به اسارت نیروهای روسیه درآمده‌ بودند مورد بررسی قرار گرفت.

پیش از آن ماکرون و پوتین در اوایل ماه مه و ماه مارس و پنج بار نیز در طول ماه فوریه و در پی افزایش تنش‌ها بر سر تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین باهم تلفنی صحبت کردند.

علاوه بر گفتگوهای تلفنی، امانوئل ماکرون و ولادیمیر پوتین در ۷ فوریه، دو هفته پیش از حمله روسیه به اوکراین، در مسکو باهم دیدار کردند.

درحالی که منتقدان ماکرون معتقدند تلاش‌های دیپلماتیک او در پیشگیری از جنگ اوکراین شکست خورده است، حامیان ماکرون او را یکی از معدود افراد خارج از دایره معتمدان پوتین می‌دانند که به طرز فکر پوتین در شرایط حساس آگاه است.

روسیه تصریح کرد که دسته‌بندی فرانسه در زمره کشورهای «غیردوست» در پاسخ به نقش این کشور در سازماندهی تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه به تلافی تهاجم نظامی این کشور به اوکراین است.

اکنون از منظر کاخ کرملین، فرانسه به همراه آمریکا، استرالیا، کانادا، بریتانیا، نیوزیلند، ژاپن، تایوان، کره جنوبی و ۲۶ عضو دیگر اتحادیه اروپا کشورهای «غیردوست» روسیه به حساب می‌آیند.

نیویورک‌تایمز: اردوغان می‌خواهد به‌عنوان میانجی جنگ اوکراین ظاهر شود
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۴:۲۷

رجب‌ طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، روسای‌جمهوری ترکیه و روسیه، در پایان دیدار روز جمعه خود در شهر تفریحی سوچی، در غرب روسیه، با صدور یک بیانیه مشترک، اعلام کردند که علیه گروه‌های «تروریستی» در سوریه اقدام خواهند کرد.

دولت ترکیه نیروهای کرد شمال سوریه را که متحد آمریکا در منطقه به‌حساب می‌آیند، در زمره «سازمان‌های تروریستی» می‌داند و طی هفته‌های گذشته، بارها تهدید کرده که به‌ دنبال آغاز یک عملیات نظامی دیگر در شمال سوریه و گسترش «منطقه امن» است.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که هرچند ترکیه در نظر دارد یک عملیات نظامی تازه در شمال سوریه آغاز کند، می‌خواهد این اقدام با هماهنگی کرملین و بدون کوچک‌ترین خطر درگیری با نیروهای روسی مستقر در سوریه انجام شود.

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه شامگاه جمعه به‌ نقل از اردوغان نوشت که دیدار دوجانبه او با پوتین برای نمایش نقش و جایگاهی که روسیه و ترکیه در منطقه ایفا می‌کنند، اهمیت زیادی داشت.

دیدار روز جمعه اردوغان و پوتین در بندر سوچی دومین دیدار آن‌ها در کمتر از سه هفته گذشته است. آن‌ها آخرین بار در تهران و در جریان نشست «روند آستانه»، با هم دیدار و گفت‌وگو داشتند.

رسانه‌های داخلی روسیه در ابتدای دیدار اردوغان با پوتین، از قول رئیس‌جمهوری روسیه نوشتند: «امیدواریم بتوانیم برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری یادداشت تفاهمی امضا کنیم.»

روزنامه نیویورک‌تایمز در بخش دیگری از گزارش خود، با اشاره به حضور ترکیه در پیمان نظامی ناتو، نوشت که اردوغان در حال حاضر تلاش می‌کند در میانه جنگ اوکراین، به‌عنوان یک «میانجی» ظاهر شود و در رسیدن به توافقی برای صادرات مجدد غلات از طریق دریای سیاه نقش داشته باشد.

پوتین نیز در پایان دیدار روز جمعه‌ خود با اردوغان، از نقش ترکیه برای رسیدن به توافقی میان کی‌یف و مسکو به منظور صادرات غلات و کودهای کشاورزی و... قدردانی کرد.

گزارش ارتش انگلیس از مرحله جدید جنگ در اوکراین

رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس شنبه (ششم اوت) ادعا کرد که جنگ اوکراین در آستانه ورود به مرحله جدیدی است و بیشتر نبردها به یک جبهه تقریباً ۳۵۰ کیلومتری در جنوب غربی از نزدیکی زاپروژیا تا خرسون و به موازات رودخانه دنیپر کشیده شده است.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع انگلیس در توییتر اعلام کرد که نیروهای روسیه قطعا در حال تجمع در جنوب اوکراین هستند که یا یک ضد حمله را پیش‌بینی می‌کنند یا در حال آماده‌سازی برای حمله احتمالی هستند. به ادعای انگلیس، کاروان‌های طولانی کامیون‌های نظامی روسیه، تانک‌ها، توپخانه کششی و سایر سلاح‌ها همچنان از منطقه دونباس اوکراین دور می‌شوند و به سمت جنوب غربی می‌روند.

در این به روز رسانی ادعا شده که «گروه‌های تاکتیکی گردان (BTG) که بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نیرو را شامل می شود، در کریمه مستقر شده‌اند و تقریباً برای پشتیبانی از نیروهای روسی در منطقه خرسون استفاده خواهند شد.»

طبق بیانیه اطلاعات ارتش انگلیس، نیروهای اوکراین بر روی پل‌ها، انبارهای مهمات، خطوط ریلی با فرکانس فزاینده در مناطق جنوبی اوکراین، از جمله خط راه‌آهن مهمی که خرسون را به کریمه متصل می‌کند، متمرکز شده‌اند.

پیشتر، لندن از احتمال جابه‌جایی نیروهای روس در شرق اوکراین خبر داده بود. رکن اطلاعات ارتش انگلیس دوشنبه (اول اوت) مدعی شد: همانطور که هفته گذشته توسط مقامات اوکراینی اطلاع رسانی شد، روسیه احتمالاً تعداد قابل توجهی از نیروهای خود را از بخش شمالی دونباس به مناطق جنوبی تخصیص می‌دهد.

ارتش انگلیس افزود: روسیه احتمالاً پس از ناکامی در دستیابی به یک پیشرفت عملیاتی قاطع تحت برنامه‌ای که از آوریل دنبال می‌کرد، در حال تعدیل طراحی عملیاتی حمله دونباس خود است. احتمالاً روسیه مواضع خود در جبهه زاپوریژیا را به عنوان یک منطقه آسیب‌پذیر که نیاز به تقویت دارد، شناسایی کرده است.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس هم گفته بود، احتمال تغییر دوباره تاکتیک روسیه در جنگ اوکراین وجود دارد. وی در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز» ادعا کرد: روس‌ها هم‌اکنون در میدان در بسیاری از زمینه‌ها شکست خورده‌اند. طرح‌های الف و ب و ج پوتین شکست خورده و او ممکن است به دنبال طرح د باشد.

حمله اوکراین به قلمرو بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراین به قلمرو نیروگاه اتمی "زاپوریژژیا" اوکراین، بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا حمله کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های مسلح اوکراین سه حمله توپخانه‌ای را در قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا و شهر «انرگودار» انجام دادند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، ما از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که اقدامات جنایتکارانه رژیم زلنسکی را که اقدامات تروریستی هسته‌ای انجام می‌دهد، محکوم کنند.

روسیه مدعی شد که این حملات توسط تیپ 45 توپخانه نیروهای مسلح اوکراین انجام شده است.

وزارت دفاع در بیانیه ای اعلام کرد که در نتیجه این حملات، یک خط لوله هیدروژن آسیب دید که منجر به آتش سوزی گشت ولی  آتش به سرعت مهار شد.

بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری دیگر برای اوکراین

دولت جو بایدن در حالی که آمریکایی ها با بحران های گوناگون اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، از سویی با ارسال تجهیزات نظامی بر آتش این جنگ همچنان می دمد و از سوی دیگر، خواستار پایان این بحران از سوی روسیه است.

در تازه ترین تحولات، یکی از خبرگزاری های بین المللی به نقل از سه مقام آگاه که نام آنها را فاش نکرده است، اعلام کرد که آمریکا درحال آماده سازی یک بسته امنیتی جدید به ارزش یک میلیارد دلار برای اوکراین است که در نوع خود بزرگ ترین کمک امنیتی به این کشور محسوب می شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بسته امنیتی جدید، تجهیزاتی از جمله مهمات برای سلاح های دوربرد و خودروهای زرهی مخصوص ارائه کمک های پزشکی وجود دارند.

انتظار می رود آمریکا روز دوشنبه این بسته نظامی را اعلام کند که ارزش کمک های امنیتی آمریکا به اوکراین از حدود شش ماه پیش تاکنون را به ۹.۸ میلیارد دلار می رساند.

این مقامات گفتند که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هنوز بسته تسلیحاتی جدید برای اوکراین را امضا نکرده است و احتمال دارد این بسته های امنیتی از نظر ارزش و محتوا تغییر کنند.

پیش از این، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ۱۱ مرداد ماه به خبرنگاران درباره بسته جدید تسلیحاتی آمریکا به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار خبر داد و گفت که این بسته شامل مهمات بیشتر برای سیستم های راکتی پیشرفته خود کِششی موسوم به هیمارس و همچنین مهمات برای توپخانه خواهد بود.

وی ادامه داد: این رقم کل کمک های نظامی به اوکراین از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور را به بیش از ۸ میلیارد دلار افزایش می دهد.

وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که کشورش چهار سامانه موشکی (HIMARS) را از آمریکا دریافت کرده است، در حالی که تارنمای آمریکایی «دیفنس نیوز» نیز ۱۱ مرداد ماه گزارش داد: کارشناسان معتقدند، ماه‌ها جنگ اوکراین درس‌های جدیدی در حوزه‌های زمینی، دریایی و هوایی ارائه داده و می‌تواند راهبردهای آینده ارتش آمریکا را دستخوش تغییراتی کند.

این رسانه افزود: هفته گذشته وزارت دفاع آمریکا، بسته امنیتی دیگری به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار را برای اوکراین اعلام کرد که شامل سامانه های موشکی توپخانه ای با تحرک بالا و سامانه های هواپیماهای بدون سرنشین «فونیکس گوست/ Phoenix Ghost» می شد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا، این کمک های نظامی، مجموعه سامانه های موشکی هیمارس اوکراین را به ۱۶ سامانه افزایش می دهد و ۵۸۰ سامانه «فونیکس گوست» دیگر را به خط مقدم درگیری ها در اوکراین ارسال می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۱۸
کوری عصا کش کور دگر

روسیه کره شمالی
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
شما به بینایی اوکراین ببخش شون،به قدرت و توانمندی اوکراین ببخششون!!به کمکهای خیلی موثر انگلیس و اروپا ببخششون! چنان سنگ یه یهودی انسان ستیز رو به سینه میزنن،انگگار که غمخوار مردم و کشورشه،عاقل باشیم بابا،دیگه هر چی چارتا نادان وامونده شکست خورده غربگرا میگن رو مثل طوطی تکرار نکنیم،روسیه بدون کمک هم شکست میده اوکراین رو،اوکراین با کمک تموم عالم هم حتی نمیتونه نصف قلمروش رو حفظ کنه،تا الان این بوده بعد این بدتر ازینم خواهد بود،والا دیگه میخاین واقعیات مسلم و بدیهی میدان رو هم منکر بشن بخاطر خوشامد غرب فلک زده منتظر انجماد
نابود باد کمونیسم در تمام جهان/ آزاد باد آزادگیه انسانهای در بند دولتهای سرکوبگر کمونیستی/ آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
روسیه نظامش کمونیستی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
سرمایه داری و یا استعمار گری یادت رفت ؟
یاشاسین پوتین عمو اغلو
به نظرم فکر خوبیه، صدهزار نفرفرصت فرار از کره شمالی رو پیدا می کنن، 99 درصد این افراد پاشون به اوکراین برسه سر از کشورهای دیگه در میارن
لعنت بر پوتین
دروغ محض است که کره شمالی پیشنهاد اعزام نیرو به روسیه داده است ، صرفا" روسیه خواسته بگوید که توسط کشورهای دنیا منزوی نشده است !!
مرگ برامریکای جهان خوار
میدانیم که کره شمالی کشوری دربسته پشت دیوارهای آهنینکه مردم آن ارزوی گریز بخارج دارند اکنون اکرصدهزارنفرسرباز ازکره شمالی برای جنگ به اوکراین اعزام شوندخوش بحالشان میشود چون آقای پوتین هم میداند که ارزوی اهالی کره شمالی رهائی ازکشوروپناهندگی به کشوری آزاداست بخصوص که سربازان جوان باارزوی زندگی بهتری هستند خوداقای اون هم این رامیداندبنابراین تعارف میفرماید چون اگرسربازان بروندجنگ نخواهندکرد بلکه درمیروند وآبروی پوتین واون رامیبرند
لعنت بر کمونیسم
ولادیمیر پوتین نماد شجاعت ، قدرت،وطن پرستی، ایستادگی
کره شمالی شپش های کمونیست
پوتین منجی بشریت
انشالله به فضل الله کره شمالی چین و روسیه نابود میشن
مرگ بر روسیه امریکا چین انگلیس اسرائیل و.........
رهبر کوته فکر کره شمالی با این کار می خواهد اعلام بکند ما هم هستیم مارا هم تو را خدا ببینید. بدبخت تو برو گرسنه هایت را جمع و جور کن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر