بازدید 253912
با مذاکرات وین

بیانیه سه کشور اروپایی درباره مذاکرات هسته ای/ بلومبرگ: پرداخت غرامت به ایران از سوی آمریکا در صورت نقض توافق/سه دستورکار مهم تیم مذاکره کننده ایران در وین

پس از پنج ماه وقفه، مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام که از فروردین ۱۴۰۰ آغاز و در اسفند همان سال متوقف شد، از روز پنجشنبه سیزدهم مرداد ۱۴۰۱ از سر گرفته می‌شود؛ مذاکراتی که چشم انداز مشخصی درباره آن وجود ندارد و طرفین مذاکره کننده، روایات‌ مختلفی درباره آن ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 05 August 2022

اولیانوف: فضای مذاکرات جدی است

بین الملل تابناک: پس از پنج ماه وقفه، مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام که از فروردین ۱۴۰۰ آغاز و در اسفند همان سال متوقف شد، از روز پنجشنبه سیزدهم مرداد ۱۴۰۱ از سر گرفته می‌شود؛ مذاکراتی که چشم انداز مشخصی درباره آن وجود ندارد و طرفین مذاکره کننده، روایات‌ مختلفی درباره آن ارائه می‌دهند.

«انریکه مورا» ضرب الاجل ۷۲ ساعته در گفت‌وگوهای وین را تکذیب کرد
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۰۲:۱۲

انریکه مورا جمعه شب در جمع خبرنگاران درباره ادعای ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته در مذاکرات گفت: «من آن را در بلومبرگ خواندم. نمی‌دانم چه کسی آن را گفته است، اینکه یا ۷۲ ساعت یا هیچ چیز.»

مسئول هماهنگ کننده برجام در پاسخ به اینکه «آیا به گفتگوها خوش بین هستید؟»، گفت: بله.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات ادامه پیدا می کند؟، گفت: «بله حتما.»

برخی رسانه‌ها امروز به نقل از خبرگزاری بلومبرگ مدعی شدند که این خبرگزاری به نقل از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گزارش داده که موانع احیای برجام می‌توانند ظرف ۷۲ ساعت برطرف شوند یا دیگر توافقی امکان‌پذیر نخواهد بود.

آنها گفته‌اند که این امر مستلزم تصمیم‌گیری‌های سیاسی در سطح بالا در تهران و واشنگتن است، اما به نظر می‌رسد که تمایل دو طرف برای سازش با یکدیگر کم‌تر شده است.

دیدار تیم مذاکره کننده ایران با انریکه مورا
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۰۱:۵۹

تیم مذاکره کننده کشورمان دقایقی پیش با «انریکه مورا» مسئول هماهنگ کننده برجام دیدار کرد.

علی باقری عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان به همراه تیم ایرانی با انریکه مورا مسئول هماهنگ کننده برجام دیدار و گفت‌وگو کرد.
انریکه مورا ساعتی پیش در جمع خبرنگاران با رد ادعای ضرب الاجل منتشر شده در بلومبرگ، خوش بینی خود را از ادامه مذاکرات ابراز کرد.
یک دیپلمات ایرانی در این مورد به خبرنگار ایرنا در وین، گفت: پایداری توافق در توازن آن است؛ اطمینان در مقابل اطمینان. مسائل ادعایی پادمانی با فشار سیاسی ایجاد شدند و با فشار سیاسی ادامه پیدا کرده‌اند و ماهیت سیاسی دارند و نباید دستاویزی برای سواستفاده علیه ایران در آینده باشند.

وی در خصوص فضای گفتگوها در وین گفت: اکنون ساعات در وین تعیین کننده است و هرچه زودتر باید اطمینان طرف ایرانی باید جلب شود.

دیدار تیم مذاکره کننده ایران با انریکه مورا
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۰۱:۵۹

تیم مذاکره کننده کشورمان دقایقی پیش با «انریکه مورا» مسئول هماهنگ کننده برجام دیدار کرد.

علی باقری عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان به همراه تیم ایرانی با انریکه مورا مسئول هماهنگ کننده برجام دیدار و گفت‌وگو کرد.
انریکه مورا ساعتی پیش در جمع خبرنگاران با رد ادعای ضرب الاجل منتشر شده در بلومبرگ، خوش بینی خود را از ادامه مذاکرات ابراز کرد.
یک دیپلمات ایرانی در این مورد به خبرنگار ایرنا در وین، گفت: پایداری توافق در توازن آن است؛ اطمینان در مقابل اطمینان. مسائل ادعایی پادمانی با فشار سیاسی ایجاد شدند و با فشار سیاسی ادامه پیدا کرده‌اند و ماهیت سیاسی دارند و نباید دستاویزی برای سواستفاده علیه ایران در آینده باشند.

وی در خصوص فضای گفتگوها در وین گفت: اکنون ساعات در وین تعیین کننده است و هرچه زودتر باید اطمینان طرف ایرانی باید جلب شود.

بیانیه سه کشور اروپایی درباره مذاکرات هسته ای
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۰۱:۵۸

انگلیس، فرانسه و آلمان جمعه شب از ایران خواستند در مذاکرات احیای برجام «خواسته‌های غیرواقعی» مطرح نکند.

سه کشور اروپایی معروف به تروئیکا در بیانیه ای اعلام کردند: مذاکرات امروز در وین نشان دهنده دور جدیدی از مذاکرات نیست، اینها بحث های فنی است. 

در ادامه بیانیه تروئیکا آمده است: متن روی میز است، آغاز مجدد مذاکرات وجود نخواهد داشت، ایران اکنون باید تصمیم بگیرد که توافق را در حالی که هنوز امکان پذیر است، منعقد کند.

در این بیانیه آمده است : ما از ایران می‌خواهیم که خواسته‌های غیرواقعی خارج از محدوده برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک مطرح نکند.

آمریکا و اروپا برخلاف تفاهم های گذشته عمل کردند
۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۲۱:۳۴

 

یک کارشناس ارشد مسائل هسته‌ای،گفت: آمریکا و سه کشور اروپایی برخلاف تفاهم ها درباره اتهامات سیاسی علیه برنامه هسته‌ای ایران، عمل کرده اند.

سید محمد مرندی روز جمعه طی پیامی در توئیتر نوشت: اتهام های سیاسی علیه برنامه هسته ای ایران قرار بود بعد از گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای حل شوند اما آمریکا و سه کشور اروپایی برعکس عمل کردند. این رویکرد باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: پیشرفت هایی حاصل شده است اما همه مسائل دیگر از جمله ارائه تضمین به ایران هنوز روی میز هستند.

سه دستورکار جدی تیم مذاکره کننده ایران در وین
۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۷:۴۶

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با حضور در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، به سؤالات و ابهامات مطروحه در خصوص نحوه اجرای قانون راهبردی مجلس و مذاکره برای لغو تحریم‌ها پاسخ داد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر رئیس کمیسیون و آقایان نبویان، خضریان و بیگی نژاد به تشریح ابهامات خود در خصوص پیش نویس توافق وین پرداختند.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با ارائه گزارشی از روند مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها، تاکید کرد که برای تیم مذاکره کننده انتفاع اقتصادی ایران از توافق، رعایت خطوط قرمز و حفظ توان و دانش و فناوری بومی صلح آمیز هسته‌ای مورد توجه جدی است.

اولیانوف: نشست سازنده دیگری با هیأت ایرانی داشتم
۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۷:۴۴

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین جمعه (پنجم اوت) در توییتی اعلام کرد بار دیگر با هیأت ایرانی حاضر در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین دیدار کرده است.

وی در این خصوص با انتشار تصویری نوشت: یک نشست سازنده دیگر با همتایان ایرانی در مذاکرات وین درباره برجام.

مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به ریاست علی باقری و میخائیل اولیانوف پیش از ظهر پنجشنبه (چهارم اوت به وقت وین) هم در آستانه دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین به گفت‌وگو نشسته بودند.

بلومبرگ: پرداخت غرامت به ایران از سوی آمریکا در صورت نقض توافق
۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۴:۵۷

بلومبرگ در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که هیئت های آمریکایی و ایران که مذاکرات هسته ای را در وین از سر گرفتند، درباره پرداخت غرامت به تهران در صورت لغو توافق هسته ای در آینده پیشرفت هایی داشته اند.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود اعلام کرد: انتظارات بدبینانه حاکی از آن است که احتمال محدودی برای توافق در مذاکرات ایران و آمریکا در وین وجود دارد، توافقی که می تواند بحران جهانی انرژی را کاهش دهد، چرا که احیای توافق هسته ای منعقد شده در سال ۲۰۱۵ این امکان را ایجاد می کند که ایران به عنوان دومین دارنده منابع گاز جهان و چهارمین دارنده منابع نفتی، صادرات بیشتری به بازارهای جهانی داشته باشد.

بنابراین گزارش، دیپلمات های اتحادیه اروپا نیز در این باره گفته اند می گویند: شکاف بین ایران و ایالات متحده آمریکا از زمان آخرین دور مذاکرات هسته ای در وین تا آغاز دور جدید این مذاکرات بیشتر شده است و حداقل دو موضوع جدید اختلافی جدید به اختلافات میان واشنگتن و تهران در ارتباط با توافق هسته ای افزوده شده است، مساله ای که موانع شکل گیری توافق را به شش تا هفت موضوع مختلف افزایش داده است.

این دیپلمات‌ها افزودند: اگرچه موانع باقی‌مانده از نظر فنی می‌توانند ظرف تنها ۷۲ ساعت برطرف شوند، اما این امر مستلزم تصمیم‌گیری‌های سیاسی سطح بالا در تهران و واشنگتن است.

دیپلمات های اروپایی مدعی شدند که ایران از مطالبات قبلی خود در ارتباط با لزوم رفع تحریم سپاه پاسداران دست برداشته و بر لزوم عدم نقض عهد مجدد آمریکایی ها تاکید دارد.

این منابع مدعی شدند که پیشرفت‌هایی درباره پرداخت غرامت به ایران در صورت لغو یا نقض توافق از سوی دولت یا کنگره آمریکا، بدست آمده است.

مقام اروپایی: از مذاکرات خسته شده ایم!
۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۴:۵۵

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا مدعی شد در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها که در وین در حال برگزاری است، پیشرفت حاصل شده که شامل تضمین‌هایی است که ایالات متحده با عقب‌نشینی از قول خود در آینده، باعث مختل کردن توافق نمی‌شود.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از خبرگزاری فرانسه، مشخص نیست که چگونه این امر امکان‌پذیر است و تعدادی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قبلاً متعهد شده‌اند که در صورت پیروزی در سال ۲۰۲۴، بار دیگر ایالات متحده را از توافق خارج کنند.

طبق این گزارش، این مقام اروپایی مدعی شد: «ما در حال حاضر تضمین‌های کاملاً قابل توجه داریم. درک من این است که ایران خوشحال است و از آنچه در متن است احساس رضایت می‌کند».

او همچنین در ادامه ادعا کرد «درخواست تهران مبنی بر حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» آمریکا، از مذاکرات خارج شده است. در عوض در آینده - پس از توافق- به آن رسیدگی خواهد شد».

به ادعای این مقام اروپایی، تهران و واشنگتن هنوز باید در مورد «مسائل مربوط به برداشته شدن تحریم‌ها و چند سؤال هسته‌ای که در ماه مارس و همزمان با پیشبرد برنامه (هسته‌ای) ایرانی‌ها وجود نداشت» به توافق برسند.

این منبع اتحادیه اروپا گفت: ما کمی خسته شده‌ایم، نمی‌توانم خودم را برای چهار هفته دیگر اینجا تصور کنم. این دور دیگری نیست، ما اینجا هستیم تا متن را نهایی کنیم. فکر می‌کنم احتمال واقعی وجود دارد، اما آسان نخواهد بود.

لاوروف: موضع ایران در مذاکرات هسته ای مشروع است
۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۴:۵۳

وزیر خارجه روسیه ضمن حمایت از موضع ایران درباره رفع تحریم ها و مذاکرات هسته ای، خواستار تجدیدنظر آمریکا در موضع خود و بازگشت به این توافق بین المللی شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف که برای شرکت در نشست وزیران خارجه «آسه‌آن» در کامبوج به سر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: اکنون آمریکایی‌ها دنبال این هستند که یک طرح متفاوت را در یک توافق جدید بگنجانند در حالی که ایرانی ها بر مفاد توافق حاصل شده در سال ۲۰۱۵ تاکید دارند. من معتقدم موضع ایران کاملا مشروع است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون موضوع این است که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند یک طرح تغییر یافته را موضوع یک توافق جدید قرار دهند در حالی که ایرانی‌ها بر توافق‌های مصوب ۲۰۱۵ پافشاری می‌کنند.

دیپلمات ارشد روسیه گفت: آمریکایی ها از طرحی خارج شدند که همه طرف‌های دیگر و خود آمریکایی‌ها آنرا تایید کرده بودند. باتوجه به اینکه واشنگتن تلاش کرد این توافق را از بین ببرد خودش هم باید با تجدیدنظر در موضعش به آن برگردد. امروز مشکل این است.

لاوروف افزود: موضع روسیه نیز درباره امضای توافقی برای احیای برجام کاملا روشن و غیرقابل تغییر است؛ این طرح باید به همان شکلی که توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده احیا و مشمول هیچ گونه اصلاح یا استثنایی نشود.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران پیش از آغاز مذاکرات گفته بود: ما ایده‌های پیشنهادی شکلی و محتوایی خود را به‌منظور هموار ساختن مسیر برای جمع‌بندی سریع مذاکرات وین، که با هدف اصلاح یک‌ شرایط پیچیده خسارت‌بار ناشی از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا آغار شده، به طرف‌های مقابل ارائه دادیم.

باقری تصریح کرد: ایران‌ آماده جمع‌بندی مذاکرات در مدت زمان کوتاهی است، اگر طرف مقابل نیز آماده اقدام مشابه باشد.

اولیانوف: فضای مذاکرات جدی است

دیپلمات ارشد روسیه، فضای مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین را جدی توصیف و تصریح کرد که زمان نتیجه گفت‌وگوها را مشخص خواهد کرد.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات این کشور در مذاکرات جاری درباره رفع تحریم‌ها را برعهده دارد پیش از دیدار با علی باقری کنی گفت: وضعیت برای من کاملاً روشن نیست، اما ظاهراً همه طرف ها در مورد متن نهایی در حال رسیدن به اجماع هستند.

وی افزود که رسیدن به خط پایان «ممکن است خیلی آسان نباشد و زمان نشان خواهد داد که آیا ما موفق می شویم یا خیر. اما در کل فضای گفت‌وگوها جدی است.»

ایران از مواضع هسته‌ای خود کوتاه نخواهد آمد

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با ۱+۴ که در شهر وین در جریان است، گفت: راهبرد ایالات متحده آمریکا همیشه باجگیری بوده و تلاش می‌کند حداکثر امتیازات را در مذاکرات بگیرد. در حالی که جمهوری اسلامی ایران در هیچ جایگاه ضعف قرار ندارد و خلافی در صنعت هسته‌ای مرتکب نشده و حرکتش کاملا قانونی و در چارچوب ان پی تی(پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای) است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تلاش غرب، قرار دادن جمهوری اسلامی ایران در موضع ضعف برای کسب امتیاز است، افزود: ایران اسلامی هیچ عقب نشینی در مواضع اقتصادی و ملی خود در مذاکرات نخواهد داشت و از خواسته‌های به حق خود هم کوتاه نخواهد آمد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس سیاست کلی جمهوری اسلامی را بهره بردن از فوائد صلح آمیز انرژی هسته‌ای عنوان کرد و گفت: علاقه مندی درونی کشور استقلال در صنعت صلح آمیز هسته‌ای است و برای این هدف شهدای زیادی را تقدیم کرده است. البته جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در انرژی هسته‌ای به مدل نظامی آن هم دست پیدا کند، اما فتوای صریح رهبر معظم انقلاب اجازه ورود به این بخش را نمی‌دهد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۹۹
مسئولان عزیز اگر از حل مشکلات جهان فارغ شدید این زیر گذر گیشا را که گند زدید را حداقل به اتمام برسونی و وردی از جلال به گیشا را میگم.زیبا سازیش پیشکش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
حالا که همه کشورها دنبال بمب هستن، ما بیخیال بشیم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
جناب ناشناس چطور آموزش دیدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
دمت گرم
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
چه ربطی داشت شما هم گندهای زمان روحانی را جمع کن
آلبانی نشین ها منفی بزنن لطفا ملی گرها مثبت و پان کردها هم کامنت ارسال کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
شما هم گند به مملکت بزنید
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
مشکل امثال شما این است که به هر چیزی سطحی نگاه کرده و در نتیجه برداشت ها و راهکارهایتان هم سطحی است...بسیاری از این منفی ها ربطی به آلبانی نشین ها ندارد...فقط چند کامنت را بخوان..خواهی دید برخی از آنها استدلالهای قوی در انتقادشان نهفته و مگر نه این است که علی علیه السلام فرمود به سخن فرد نگاه کن نه گوینده آن...برفرض محال آن استدلال وانتقاد از همان باشد که می پنداری اگر صحیح باشد که دیگر مال این است یا آن مهم نیست
همچنین در مورد لایک ودیسلایک
اگر حرف حساب داری بزن والا تکرار این کامنت در پای باکس های خبری دردی را دوا نخواهد کرد
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
چقدر تنهایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
آدمی علاف تر از تو ندیده ام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
بـــــــــــــعله. انتخابات سال 1996 تعداد شرکت کنندگان در حدود 41 میلیون و انتخابات 1400 در حدود 22 میلیون. حتماً 19 میلیون نفر آلبانی نشین داریم
الف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
میگم اگه تو ساندیس تاریخ مصرف گذشته نخوری میتونی یه چیزی بشی
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
خوبی پسرم؟
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
خوبی پسرم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
چرا قیمه ها رو میریزی توی ماست ها؟
پان کرد این وسط چی میگه؟!
رضا
| France |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
من چندتا سوال دارم ازت.چی میگی؟حالت خوبه؟که چی بشه؟منظورتو از ملی گراها نفهمیدم چیه ولی از چیزی که گفتی احتمالا طرز فکرت معلومه و ظاهرا چیزای متفرقه دیگه رو با ملی گرایی اشتباه گرفتی. اگه منظورت در اصل میهن گرایی و ایران گرایی باشه درسته اگه منظورت از ملی گرایی عرب گراییه که بیخیال خودتو قاطی این مسایل نکن استراحت کن
رئیس جمهور بعدی امریکا به احتمال زیاد ترامپ خواهد بود و در صورت ورود به کاخ سفید در ماه اول ریاست جمهوری از برجام خارج خواهد شد.چند درصد شانس برای گرفتن غرامت از ترامپ متصور هستید؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!تا وقتی صنایع،سرمایه غربی به خصوص امریکایی وارد ایران نشود و تا وقتی تهدید جغرافیا و منافع ایران تهدید منافع غرب به خصوص امریکا نباشد آش همین آش و کاسه همین کاسه خواهد بود.اقتصاد ضعیف و بسته ایران پاشنه آشیل تمام شئونات زندگی سیاسی،اقتصادی،فرهنگی این سرزمین بوده و هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
بشین بینیم با. تا اون موقع ان شالله ترامپ به درک واصل شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
ترامپ به غلطی کرد خودشم مثل چی پشیمون شد دوباره بعیده تکرار کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
به فکر ۷۵ میلیون نفر مردم ایران باشند ما جنگ جهانی سوم نمیخواهیم توافق را بپذیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
اتفاقا اگه اقتصاد ما آزاد بود بمراتب بیشتر از امروز فشار اقتصادی بود،چون اونوقت تورم بازارهای جهانی هم اعمال میشد
امید کاظمی شاد
| United States of America |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
احسنت ، آمریکا تحریم میکنه و اجازه نمیده سایر کشورها هم پول خودمان رو به ما بدهند اونوقت کی باور میکنه آمریکا بخواهد به ما خسارت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
این حرف در صورت درست بودن یعنی برجام هیچ فایده نداره و متاسفانه این همون حرفی هست که مخالفان برجام از اول گفته اند که به آمریکا هیچ اعتمادی نیست
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
مگه سرمایه غربی وارد روسیه نشده بود؟ در ضمن فکر کردین ظرف دوسال چقدر ممکنه سرمایه وارد ایران بشه؟ اصلا خود غربیها میذارن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
نگران ورود امریکا نباشید. هفته
گذشته خبر تکمیل قرارداد شرکت امریکن ژنتیکس
با شریک داخل ایران و تامین رایگان بذرها برای تولید ذرتهای هیبریدی از افشاهای بورسی بود.
میدونید که بذر رایگان یعنی چی؟
و هیبریدی چی هست؟
زین پس تولید ذرت در ایران رفته رفته وابسته به آن شرکت خواهد شد و قابلیت کشت مجدد بذر از محصول را نخواهیم داشت.
وابستگی غذایی به کشور امریکا رخ خواهد داد و در داخل ایران به اقتصاد امریکا و حمایت از توسعه و گسترش تکنولوزی ها برای امریکا مشغول خواهیم شد.
تبریک میگم بهتون، به آرزوتون میرسید به قیمت ایجاد وابستگی غذایی و حرکت به سمت حذف استقلال کشاورزی!!
این جور که رسانه های وطنی پوشش دارند میدهند مذاکرات را ،احتمالا ایران بوده که آمریکا را تحریم کرده

از فردا شنبه دوباره بدبختی های روزانه
ایام تعطیل خوب جو فیک بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
نه ! این بار قضیه خیلی جدی است و امکان احیای برجام زیاده. شاید تا بعد از تعطیلات هفته آینده تواق بشه... مردم نفس بکشن
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
مذاکرات رفع تحریم
زنده باد دموکراسی مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
دموکراسی تحریمی! عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
مخصوصا دموکراسی غربی که داروهای بچه های سرطانی و بیماران پروانه ای رو تحریم میکنه که مجبور بشن بقیه ازش تبعیت کنن! اند دموکراسیه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
مرگ بر امریکا یادت نره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
لایک از آلبانی، منظور دموکراسی امریکایست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
الان چکار به روسیه داره؟
هیچ جای دنیا دموکراسی وجود نداره
مرگ بر آمریکا
زنده باد ولادیمیر پوتین
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
برو یره
همین که اولیانوف روس گفت فضای مذاکرات جدی است. خاطرمون جمع شد! فهمیدیم اونجا چه خبره!!
هیچی نمیشه چین با تایوان درگیر میشه دومین حامی ایران داشته باشه میشه ما باید با آمریکا مصالحه کنیم
به نظر میرسه بعد ناهار دیگه خسته میشن و صحبت نمیکنن. این همه از دیروز تا حالا مذاکره کردن فقط شد دو خط؟
اول غرامت بار اول رو بدهند دفعات بعد پیشکش!
پول نفتی که مثلا قانونی و در زمان عدم تحریم و عدم خروج آمریکا از برجام فروخته بودیم و دست نوچه های کره ای شان بود رو اجازه نمیدادن بابت طلب سازمان ملل و دارو و... بپردازیم، اون وقت فردا روز که امثال ترامپ بیان و دوباره خارج بشن یا این بار عاقلانه تر به بهانه ای با فعال کردن مکانیزم ماشه، داستان بزرگتری برامون درست کنند، اصلا شما بگو صد تریلیون دلار غرامت طلب داریم آیا باز به همین بهانه تحریم یک پول سیاه بدست ملت ایران خواهد رسید!؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
اگر صدها میلیارد دلار به ایران پرداخت شود حالا به هر دلیلی
، و بابت هر چیزی ، فکر می کنید چیزی به ملت ایران خواهد رسید؟
ظاهرا روسیه شروع کرده به باج گیری لحظه آخری، الله اکبر از این شراکت
یک قدم دیگر تا پایان مذاکرات راه باقی مانده است!
بهترین تضمین ورود شرکتهای آمریکایی به بازار ایرانه
در توافق جدید باید امتیازی برای ایران به خاطر خروج آمریکا از برجام در نظرگرفته بشه.
وگرنه اینکه اگه دوباره خارج شد چنین و چنان میکنیم همش حرف و شعاره
پردااااخت غرامت!!!

این صحبتهایی که میکنن اصلا یک برجامی دیگر است
آمریکا بزرگ ترین و مخوف ترین دیکتاتوری جهانه
هم خارج می شود و هم غرامت نمی دهد
ریسی بدون‌برجام عملا به فنا میره چاره ای جز قبول ندارن فقط ناز میکنن
عجب !! آقای لاوروف منظورت اینه که آقای باقری وتیمش که از مخالفان سرسخت توافق ۲۰۱۵ بودند الان خواستار بازگشت به آن هستند ؟!!
" ایران از مطالبات قبلی خود در ارتباط با لزوم رفع تحریم سپاه پاسداران دست برداشته" ؟! خوب این چه جور مذاکره ای شد؟ خوب می نشستیم تهران از زیر پتو به این نتیجه می رسیدیم، اینهمه راه نمی خواست برویم.
جناب اولیانف مذاکرات مشروع است اما حضور شما در مذاکرات نامشروع است
مذاکرات باید به طور مستقیم با آمریکا باشه. اون وقت یا میشه یا نمیشه. شاید تنها هدف آقایون بهانه ای برای رفتن به اروپا و تفریح کردن باشه
باید جلوی سواستفاده امریکا از برجام برای برگرداندن تحریمهای سازمان ملل جلوگیری کرد ،خروج امریکا از برجام اهمیت کمتری دارد.
سلام
گفته اند قراره آمریکا درصورت خروج از توافق احتمالی به ایران غرامت بده،میلیاردها دلار از سرمایه کشور سالهاست که در آمریکا بلوکه شده وبا قلدری نمی ده، حالا می خوان غرامت خروج از برجام رو بگیرن،چه کسی می خواد تضمین کنه که آمریکا غرامت بده.خواهشنا گول مکر این جماعت رو نخورین و کشور رو به عقب بر نگردنید.
بعید میدونم توافقی در کار باشه چون امریکا هی داره تحریماروبیشتر میکنه،تنها راه اینه ک بمب اتم بسازیم و بعد برا انحلالش مذاکره کنیم
راستی چه خبر از دولت فخیمه !!!؟؟؟
ظاهرا با والی نیمه شمالی تقسیم کار کرده و خاطرجمع شده
پرداخت غرامت از سوی امریکا !!!!
در مذاکرات وین فکری هم بحال افغانی ها بکنید خیلی پرو شدن این قوم اجوم و ماجوج
به آمریکا اعتمادی نیست برجام اگر تکرارشودونقض کنند ایران درکوتاهترین زمان شکست خواهیم خورد بنظربنده چه با برجام چه بی برجام ماهمینیم تازه برجام نباشه خیلی عالی خواهد شد
شما که خسته شدی ببین ما چی می کشیم.
خسارت مرحله قبل را از یادتون رفته امریکا برای اینکه نشون بده از خباثت دست بردداشته باید خسارت مرحله قبل را بده تا باور کنیم این خبیث سر براه امده . اروپاییها نیز بیخودی حرف مفت نزنند این شما ها هستید که دم خودتونو به این امریکای تروریست گره زدید و زیر قول وتعهدتون زدید پس بیخودی حرف مفت نزنید .
ایران لنگر خاورمیانه است و بدون تضمین آمریکا، باید به قدرت خودش در تضمین قرارداد برجام اتکا نماید. منتها باید به فکر استفاده اقتصادی حداکثر از این قرارداد باشیم چرا که اگر منفعت اقتصادی را کسب کنیم بعد از آن منافع سیاسی نیز تثبیت می شوند‌
من فکر میکردم این اروپایی ها آدم های باهوش هستند.
وقتی ما طلبی که حق ما از فروش نفت بوده را نمی تونیم از کره جنوبی بگیریم چطور می خوایم از آمریکا غرامت خروج از توافق بگیریم
این سادگیست که برداشتن اسم سپاه از لیست سیاه بعد از توافق باشد،همین بزرگترین برگ برنده آمریکاست
زنده باد ولادیمیر پوتین
فرصتی بود تا از وابستگی به نفت دربیایم ولی بعلت ضعف در مدیریت داخلی قسمت نشد ظاهراً ناف ما ایرانیها رو به نفت بستند غربی ها هم فهمیدن ، مطمئن باشید دوباره سر ما رو کلاه میذارن
راستی توی این دویست سال که غربی ها به ما خسارت زدند کی غرامت دادند کسی یادش هست!!!! عزیزم مشکل از ضعف مدیریت داخلی است نه تحریم
انشاءالله این دور مذاکرات ختم به خیر شود و گشایشی در اقتصاد کشور به وجود آید و مردم بتوانند نفس راحتی بکشند. این آرزوی هر انسان با وجدان است.
بی اعتمادی شدید متقابل بین ایران و امریکا مانع هر گونه توافق است.
ما باید خیلی ساده لوح که فکر کنیم در صورت نقض تعهد آمریکا به ما خسارت بدهد !آمریکا پولهای نقد ما را بیش از چهل سال بلوکه کرده و پس تمیده ؟خسارت نقض تعهد میدهد؟
دنیا حالا که به انرژی ما نیاز داره خب بدیم حالشو ببریم
برجام داخلی نارکارامدی مدیران و پارتی بازی این مشکل اصلی ایران‌است اینو کسی نمیتونه حل کن
سلام‌. اول از این هیچ وقت مرگ ملت یا دولتی را نخواهید. دوم اینکه فرقی نمی کنه چه دولتی حاکم است . حق ایرانی مطرح بودن در جوامع بین المللی است با سر بلندی و افتخار . در هر شرایطی هر ملت و دولتی باید در شرایط خواص هماهنگ باشند . و بعد از رفع مشکلات بزرگ بین المللی . مشکلات داخلی را بین خود برطرف کنند. امید وارم تمام دنیا به صلح واقعی برسد . همینطور از تمام کشورها روسیه و اروپا آلمان و کشورهای عربی و اتریش جای تشکر و قدر دانی دارد که در پی بوجود آمدن یک تعامل جمعی فعالیت میکنند . به امید آشتی و صلح و آرامش جهانی برای همه ملتها و دولتهای
امریکا دوباره زیر تعهداتش خواهد زد و با گردن کلفتی غرامتی پرداخت نخواهد کرد اروپا هم طبق معمول هیچ غلطی نمیتواند بکند شما چطور به امریکا اعتماد میکنید آنها مخفیانه کشورها را تحریک به عدم تبادل با ایران خواهند کرد و فشار به آنها خواهند آورد و ایران تمام چیزهایی که تا به حال به دست آورده از دست خواهد داد
مردم خسته شدند آقای رئیسی توافق کنید بس است این بازی با مردم آن دنیا وجواب خواهید داد
از اینستکس اروپایی ها چه خبر؟؟؟
تضمین‌های جدید اروپایی مانند همان اینستکسشان خواهد بود
عیب برجام این است که وابسته به رییس جمهور آمریکا است
واصلا تا ۲۰۲۵ میلادی است
این همه مذاکره برای ۱.۵ سال مفید باقی مانده است؟؟
خدا کنه این توافق همان توافقی که دولت روحانی یک سال پیش به آن رسیده بود نباشد چون یک سال معطل کردن اقتصاد وضرر وزیان آن وحالا دوباره هر چی پیشرفت هسته ای حالا شده وهزینه کردن را باید بندازن دور یا دوباره توی آنها سیمان بریزن
بیصبرانه منتظرم ببینم اگر مذاکرات به نتیجه برسد، مجلس انقلابی چطور نقض قانون مجلس رو توجیه میکنه!!!!! واقعا دیدنی خواهد بود !! اونوقت معلوم میشه که نماینده ها واقعا خودشون تصمیم میگیرن یا از بیرون مجلس منتظر تماس هستن!
خسته شدی یک بار بگو نه تا ما هم خلاص بشیم. عشوه از هر دو طرف ممنوع
فقط کمی به فکر ملت ایران باشید واقعا مردم گناه دارند بیست سال است که درگیر مسائل هسته ایی شده ایم کمک کنید حلش کنید ترا به مولا
من نه اصولگرا هستم نه اصلاح طلب بلکه ملی گرا هستم شما الان توافق کردین ایا پراید دوباره میشه ۲۰ میلیون وضع برمیگرده به ۴ سال پیش خسارت من ایرانی رو کی پرداخت میکنه یه سراتو داشتم یه ۴۰۵ الان پیک موتوری هستم تو اهواز با دمای ۶۰ درجه کل این صحبتا هیچ تضمینتون برای ادامه برجام چیه اگه ترامپ یا یه جمهوری خواه برگشت و زد زیر تفاهم چی اقتصاد یه مملکت شده بازیچه دولت های مختلف
دوستان اگه ایندفعه توافق کنید و یکسال بعد یه دیونه بزنه زیرش دلار نمیشه ۱۰۰ تومن میشه ۵۰۰ هزار تومن من بیسواد اینو پیش بینی کردم خدا کنه شما هم توجه کنید.
با توجه به نفوذ روسيه و كارشكنيهاي اين كشور و ترس از عادي سازي روابط و ورود ايران به بازار فروش نفت و گاز و پر كردن خلا موجود ، مذاكرات فرسايشي هبچگاه به ثمر نخواهد نشست ، انچه اين وسط يقينا محقق خواهد شد تنگتر شدن حلقه محاصره اقتصادي ، بدتر شدن اوضاع اقتصادي كشور و افزايش تورم و فقر شديدتر مردم خواهد بود
این ایران نبود که از توافق خارج شد بلکه امریکا و متحدان آن بودن که خارج شدن و اگر میخواهند بر گردن باید قرامت و خسارت مردم ایران را بدهند برجام بار و کافه نیست که هر موقع دلشان بخواهد بروند و بیایند و اگر ایران مقصر بود آیا همین امریکا و متحدان آن از ایران قرامت نمی گرفتند؟
وقتی انرژی هسته ای نیاز ایند هر کشور ی است دلیلی ندار بخواهیم از خواسته خودمان دست برداریم امریکا نیتی برای برداشتنه تحریم ندارد چند شرط به خواسته های ایران اضافه کنید ما به همینم راضی هستیم چند سال ایند به مراطب فشار تحریم ها کاسته میشود انوقت امریکا باید دنبال توافق باشد نه ایران
نماینده روسیه فضای مذاکرات مثبت بود.بله برای کشور و مردم شما مثبت بود
ممنون می شم یکی بهم توضیح بده. این مذاکرات همون برجام هستش. اسم عوض کرده مذاکرات رفع تحریم شده‌.؟ یا نه این مذاکرات جدیده که قراره کلیه تحریم‌ها رفع بشه.
اون چیزی که مشخصه ،اروپا درگیر بحران انرژی هست و دنبال توافق که حتی اگر به صورت مقطعی هم شده از این نفت و گاز بخره تا مشکلش با روسیه حل بشه ،ولی پدر سوخته هستن می‌خوان کمترین نفع به ایران برسه ،شاید اصلأ پولی هم پرداخت نکند مثل کره جنوبی ،امریکا دنبال اینه که مثل زمان شاه اجازه ایران دستش باشه چیه کمتر از اون هم راضی نمیشه ،اسراییل و عربستان هم دوست دارن ایران تحریم بمونه ،راه حل ایران هم فقط قوی شدن هست ولی مردم هم خسته شدن و کار رسانه ای غرب هر روز افکار ایرانیها رو بیشتر به هم می‌ریزد و اوضاع رو بدتر می کنه ،در هر صورت ایران برای اینکه دنیا رو همراه خودش کنه فکر میکنم باید توافق کنه هرچند که فایده ی چندانی براش نداشته باشه
آها حتما ترامپ یا پمپیو از برجام خارج و دو دستی به شما غرامت خواهند داد
در صورتی که سپاه از لیست سیاه برداشته نشد ، حق امضاء ندارید.این را از طرف خودم که دارای یک حق رای هستم و در حال حاضر درآمدم نصف شده است می گویم و جزو اقشار متوسط هم هستم.
ادامه داراست باید باشه تا آمریکا ازاین آب گل آلود ماهی بگیره
باتشکرازتیم هسته ای توانمندوشریف کشورمان باآرزوی موفقیت وسلامتی کامل برای این عزیزان .
شرکتهای امریکایی مدت زیادیه که وارد ایزان شدن و فعالن. فقط صدارو در نمیارن تا مبادا ایرانیهای خواب رفته، مجالی برای استفاده از فرصتها پیدا کنن
اروپاییها از پارسال میدونستن که روسیه به اوکراین حمله میکنه اونها هم تحریمش میکنن بخاطر همین از سال گذشته کلید مذاکرات رفع تحریم ایران رو بخاطر خرید گاز از ایران زدن تا خودشون بی گاز نمونن در عوض آمریکا چی گیرش میاد؟ هیچی! پس آمریکایی که از موضع بالا و قدرت داره صحبت میکنه هیچ وقت کوتاه نمیاد ، از طرفی ایرانیها هم که حرف بدی نمیزنن ، میگن همون مفاد برجام قبلی باشه اما در صورت خارج شدن غرامت بده،چیزی که اولا توی کَت آمریکاییها نمیره دوما آمریکا در صورت قبول این بند هیچ غرامتی نخواهد داد و این رو خود مسئولین ایران هم میدونن، پس نتیجه اینکه هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت، چرا که از یک سوراخ دو بار گزیده شدن کار عاقلانه ای برای تیم ایرانی نیست، ایران هم زرنگ تر از این حرفهاست که بخواد توپ رو توی زمین خودش بندازه، توپ رو انداخت توی زمین آمریکا، تا بعدها طرف اروپایی دلیلی برای سرزنش به ایران نداشته. آمریکا هم که کوتاه بیا نیست
خودت حدیث مفصّل بخوان ازین مجمل
موفق باشید
مرگ بر کمونیست .مرگ بر روسیه و چین
درود بر ایران و ایرانی.
به نظر میرسد بعضی از مُیولین فراموش کرده اند که آمریکا و اروپا از پرداخت بدهی هایشان خود داری و اموال مارا بلوکه می نمایند غرامت دادن آنها فقط جهت شوخی می تواند کارآیی داشته باشد
اگر بخوا،ط بشود روسیه نمیگذارد
تا وقتی عده ای در حال کسب درامد از تحریم هستند اجازه لغو آنرا نمیدهند
ایران نباید به اصطلاح به جامعه جهانی چند کشور اطمینان کند بیخیال اینا بشه و به کشورهای دیگر فکر و سرمایه گذاری کنه اگر هم لازم شد آمادگی ساخت بمب اتم هم حفظ کنه نباید اورانیوم غنی شده خودش رو از دست بده باید داخل ایران زیر نظر آژانس در صورت توافق ذخیره کنه ، تا اگر خلف وعده کردن اورانیوم غنی شده لازم رو داشته باشه ، دنیا دنیا اعتماد یک طرفه و ضعف نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر