بازدید 16742
۱
در نشست خبری با حضور خانواده شهدا و جانبازان عنوان شد

جزئیات آخرین اقدامات در پرونده حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز/ بیانیه خانواده ۲۳ شهید و ۷۰ جانباز/ پدر شهید: این «حادثه» نبود؛ جنایت تروریستی بود/ شروع جلسات دادگاه در آخرین روز شهریورماه

نکته حقوقی این پرونده این است که گروه حرکه النضال (الاحوازیه) مقصر و عامل جنایت هستند و...، اما آمر، آمریکاست. این را به تفصیل و مستند در ۱۲۰ صفحه دادخواستی که تقدیم دادگاه کرده ایم و مشتمل بر حدود ۳۵۰ بند است، آورده ایم. در دادگاهی که بر صلاحیتش در رسیدگی به این پرونده مهر تایید زده و با تعیین زمان جلسه محاکمه، می‌تواند اگر تشخیص دهد، دادخواست ارائه شده توسط ما را هم منتشر نماید.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰ 02 August 2022
جزئیات آخرین اقدامات در پرونده حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز/ بیانیه خانواده ۲۳ شهید و ۷۰ جانباز/ پدر شهید: این «حادثه» نبود؛ جنایت تروریستی بود/ شروع جلسات دادگاه در آخرین روز شهریورماهنشست خبری تبیین دعوای حقوقی خانواده شهدا و جانبازان حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز علیه دولت و مقامات آمریکا با حضور گروهی از خانواده شهدا، برخی جانبازان این جنایت و تیم حقوقی پرونده برگزار شد.

به گزارش «تابناک»؛ در ابتدای این نشست، مهدی ایزدی، رییس کمیسیون پیگیری حقوقی قربانیان ترور و مصدومان شیمیایی با تاکید بر اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‎های استکبار علیه کشورمان آغاز شد، به تداوم این توطئه‌ها با شروع جنگ تحمیلی و ادامه آن در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بعد از پایان جنگ هم دوباره اشرار و گروهک‎های تروریستی حملات خود را در کشورمان با حمایت کشور‌های غربی ادامه دادند تا جایی که ایران بزرگترین قربانی ترور در جهان بوده و هست.
 
جزئیات آخرین اقدامات در پرونده حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز/ بیانیه خانواده ۲۳ شهید و ۷۰ جانباز/ پدر شهید: این «حادثه» نبود؛ جنایت تروریستی بود/ شروع جلسات دادگاه در آخرین روز شهریورماه
 
وی با تاکید بر این که کشور‌های غربی همواره با پناه دادن به تروریست در خاک خودشان، نقش خودشان را در این ترور‌ها نشان داده اند، افزود: مگر منافقین مورد تایید اروپا و آمریکا نیستند؟ مگر نه اینکه وقتی آن‌ها را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دادند، به سرعت به یاری شان شتافتند و از لیست خارج شان کردند؟ اینکه آن‌ها حامی تروریست‌ها هستند ثابت شده بود، اما در این پرونده هم با دادن پناهندگی به سرکرده گروهکی که از حمله به زنان و کودکانی که برای دیدن یک مراسم آمده بودند و شماری از آن‌ها را به شهادت رساندند، بار دیگر بر نقش خود تاکید کردند.
 
ایزدی در ادامه با تاکید بر این که رویکرد دو گانه غربی‌ها به مسائل حقوق بشری، موجب سلب اعتماد مردم کشورمان از ایشان و مراجع بین اللملی شده، گفت: در این پرونده دیدیم که برخی از غربی‌ها اصلا این حادثه تروریستی را محکوم نکردند تا این سوال بار دیگر مطرح شود که مدعیات حقوق بشر کجا هستند؟ مگر جز این است افرادی کشته شده اند که برای تماشای رژه آنجا بودند؟ آیا آن‌ها مسلح بودند؟ این‌ها نکاتی است که مردم کشورمان را به غربی‌ها بی اعتماد کرده و حالا که رسیدگی به این پرونده در کشورمان به این مرحله رسیده، موجب شده خانواده‌های قربانیان ترور هم آماده به بیان نکات و مواضع شان در چنین نشستی باشند.


آنچه رخ داد «حادثه» نبود؛ جنایت تروریستی بود


در ادامه این نشست سعد الله اقدامی، پدر «محمدطه»، شهید ۴ ساله این حادثه تروریستی با تاکید بر این نکته که از دید وی آنچه در ۳۱ شهریور در اهواز رخ داد، «حادثه» نبود بلکه جنایت تروریستی بود، گفت: آن روز در رژه وقتی تروریست‌ها حمله کردند، همسرم خودش را روی محمد طه انداخت، اما بر اثر شلیکی که از فاصله نزدیک ـ شاید از دو متری به سمت ایشان صورت گرفت ـ گلوله از بدن مادر عبور و وی را جانباز کرد و در نهایت به محمدطه خورد و موجب شهادت وی شد؛ جنایتی که در ۱۲ محرم رقم خورد تا محرمی دیگر را تجربه کنیم.

وی افزود: این حادثه صحنه‌های عجیب و غریب بسیاری داشت؛ از جمله اینکه دیدیم این ملعون‎ها با چه خباثتی بر فرزندان ما رگبار گشودند و تیر خلاص می‌زدند. اکنون دست بالای جمهوری اسلامی ایران بر غرب عیان شده است و شاهد محاکمه حبیب فرج الله چعب هستیم که به سوئد پناهنده شده بود و از طرف آن دولت مورد حمایت، حتی حمایت مالی قرار داشت و حتی این حمایت از خانواده وی و جانشین وی در آن کشور هم صورت گرفته است. این برای نخستین بار است که رسما در کشورمان علیه کشور‌های متخاصم اعلام جرم کرده ایم.
 
جزئیات آخرین اقدامات در پرونده حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز/ بیانیه خانواده ۲۳ شهید و ۷۰ جانباز/ پدر شهید: این «حادثه» نبود؛ جنایت تروریستی بود/ شروع جلسات دادگاه در آخرین روز شهریورماه

پدر خردسال‎ترین شهید حادثه تروریستی اهواز در ادامه گفت: پیرو محاکمه سرکرده گروه تروریستی تمام مستندات و موارد از طرف تک تک خانواده‌های شهدا و جانبازان جنایت تروریستی ۳۱ شهریور اهواز جمع آوری شد و اکنون با قرائت بیانیه این خانواده‌ها اعلام می‌کنیم که تا آخرین لحظه این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

با صلوات بر محمد و آل محمد
ما خانواده شهدا و جانبازان حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز از مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی تقاضا داریم با توجه به اینکه سرکرده فعلی و قبلی گروهک «حرکه النضال» که مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفته‌اند در کشور سوئد اقامت داشته و دارند، به منظور اثبات حقانیت و مظلومیت خود اقدامات حقوقی بین‌المللی ذیل را مبذول نمایند:

۱- از مجلس، دولت و قوه قضاییه جمهوری اسلامی تقاضا داریم نسبت به قرار دادن کشور سوئد در بین کشور‌های حامی تروریسم، اقدام نمایند.
۲- اقدامات حقوقی به منظور تحت تعقیب قرار گرفتن، محاکمه قضایی و پاسخگو نمودن افرادی که حامی تروریسم بوده و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در این گونه حوادث مشارکت می‌نمایند.
۳- محاکمه مقامات دولتی حامی این گونه گروه‌های تروریستی که به انحاء مختلف از قبیل حمایت و پناه دادن به این گروه‌ها در خاک کشور خود و یا در اختیار قرار دادن تجهیزات و پشتیبانی از آن‌ها اسباب این گونه جنایات و اقدامات تروریستی را علیه مردم مظلوم بیگناه سایر کشور‌ها فراهم می‌نمایند.
۴- اقدامات حقوقی علیه افراد و شرکت‎هایی که به این گونه گروه‌های تروریستی کمک می‌نمایند.


سی ام شهریور اولین جلسه دادگاه برگزار خواهد شد


در ادامه نشست، پور ابراهیمی، وکیل پرونده به تشریح ابعاد حقوقی و جزئیات این پرونده پرداخت و گفت: از اوایل انقلاب حوادث‌ گوناگون تروریستی در کشورمان رقم خورده، اما ترور ۳۱ شهریور اهواز به جهاتی متفاوت است و اگر کمی تأمل کنیم، متوجه خواهیم شد که ابعاد متفاوت دارد، تا جایی که با وجود گذشت چهار سال از این حادثه، در مراسمی عمومی که زنان و کودکان هم در آن حضور داشتند، بسیاری از خانواده‌های شهدا و جانبازان آن هنوز در شوک روحی هستند و تحت مداوا قرار دارند، به گونه‌ای که نتوانسته‌اند در این نشست حضور بیابند.

وی افزود: پیرو این جنایت یک پرونده کیفری در دادسرای اهواز تشکیل شد که در بخشی از آن حکم صادر شده و در بخشی دیگر، پرونده در جریان است و رسیدگی به آن ادامه دارد. پرونده‌ای دیگر نیز به منظور بررسی قصور احتمالی صورت گرفته در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تشکیل و به صدور رای منتج شد. یک پرونده هم در دادسرای عمومی انقلاب تشکیل شده و در دست رسیدگی است و در پرونده اخیر نیز علیه آمریکا و مقامات آن اعلام جرم کرده ایم که ۳۶ نفر خوانده دارد که از روسای جمهور آمریکا، وزرای خارجه و دفاع این کشور، فرمانده سنتکام و... را شامل می‌شود و موعد تعیین شده برای نخستین جلسه محاکمه آن ۳۰ شهریورماه تعیین شده است.
 
جزئیات آخرین اقدامات در پرونده حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز/ بیانیه خانواده ۲۳ شهید و ۷۰ جانباز/ پدر شهید: این «حادثه» نبود؛ جنایت تروریستی بود/ شروع جلسات دادگاه در آخرین روز شهریورماه

وکیل این پرونده با تاکید بر این که از دادگاه تقاضا کرده ایم که جلسه محاکمه علنی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شود، گفت: نکته حقوقی این پرونده این است که گروه حرکه النضال (الاحوازیه) مقصر و عامل جنایت هستند و...، اما آمر، آمریکاست. این را به تفصیل و مستند در ۱۲۰ صفحه دادخواستی که تقدیم دادگاه کرده ایم و مشتمل بر حدود ۳۵۰ بند است، آورده ایم. در دادگاهی که بر صلاحیتش در رسیدگی به این پرونده مهر تایید زده و با تعیین زمان جلسه محاکمه، می‌تواند اگر تشخیص دهد، دادخواست ارائه شده توسط ما را هم منتشر نماید.

وی در پایان افزود: از خانواده ۲۳ شهید این حادثه تروریستی، ۱۹ خانواده و از حدود ۷۰ جانباز این رویداد تروریستی، ۳۳ تن در جایگاه شاکی در این پرونده حضور دارند که البته ممکن است در ادامه راه دیگران هم اضافه شوند؛ همان گونه که جز آمریکا و سوئد، کشور‌های دیگری هم در این ترور نقش داشته اند، از جمله برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس که ما تصمیم گرفتیم در این پرونده فعلا به کشور‌های اصلی در این ترور بپردازیم.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اون عکسی که وکیل پرونده برده بالا "شهید سید خلیل هاشمی" همکلاسی من توی دانشگاه بود. تازه فوق لیسانسش رو گرفته بود. فوق لیسانس برق و الکترونیک . خدا بیامرزتش بچه بامعرفتی بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان