بازدید 99387
با صد و شصتمین روز حمله روسیه به اوکراین

اعلام حضور مستقیم آمریکا در جنگ اوکراین/ هشدارهای بی سابقه درباره وقوع جنگ اتمی میان قدرت های بزرگ/ پوتین: هرگز نباید جنگ هسته ای آغاز شود

صد و شصتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ 02 August 2022

هشدارهای بی سابقه درباره وقوع جنگ اتمی میان قدرت های بزرگ/ پوتین: هرگز نباید جنگ هسته ای آغاز شود

بین الملل تابناک: صد و شصتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

عقب‌نشینی اسپانیا از ارسال تانک به اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۰۱:۲۳

وزیر دفاع اسپانیا در یک پایگاه هوایی اعلام کرد، این کشور فعلاً قادر نیست تانک‌های لئوپارد خود را به اوکراین ارسال کند.

به گزارش راشا تودی، مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: اسپانیا نمی‌تواند تانک‌های لئوپارد ۲A۴ خود را به اوکراین بفرستد زیرا این تانک‌ها سال‌هاست که مورد استفاده قرار نگرفته‌ و ممکن است برای کاربران آنها خطرناک باشند.

روبلز پیش از این در ماه ژوئن گفته بود، دولت اسپانیا در نظر داشت این تانک‌ها را به اوکراین ارسال کند ولی در حال حاضر مقامات این کشور در حال بررسی ارسال ۴۰ تانک لئوپارد تولید آلمان هستند.

روبلز افزود: ما امروز در حال بررسی همه احتمالات هستیم، اما می‌توانم بگویم که تانک‌هایی که سال‌ها مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، نمی‌توانند به اوکراین ارسال شوند.

روزنامه اسپانیایی ال پائیس در گزارشی نوشته بود پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا ارسال این تانک‌ها را در جریان سفر به کی‌یف به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، پیشنهاد داده بود.

از آغاز جنگ روسیه و اوکراین دولت اسپانیا بارها به لحاظ سیاسی و نظامی از دولت اوکراین در مقابل روسیه حمایت و بزرگترین محموله‌های نظامی را به کی‌یف ارسال کرده است.

کوربین خواستار قطع ارسال سلاح به اوکراین شد
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۲۱:۲۸

جرمی کوربین رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس در مصاحبه با یک شبکه لبنانی خواستار توقف ارسال سلاح‌های غربی به اوکراین شد.

به گزارش گاردین، جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس که پیش از این به دلیل موضع‌گیری درباره حقوق مردم فلسطین از سوی گروه‌های افراطی یهودی مورد انتقاد قرار گرفته بود، در سخنانی از کشورهای غربی خواست تا ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنند.

جرمی کوربین چند پیش از رهبری حزب کارگر بریتانیا کناره‌گیری کرد و کر استارمر با رای اعضای حزب و اتحادیه‌های کارگری و هواداران حزبی به عنوان رهبر جدید حزب کارگر انتخاب شد.

کوربین در مصاحبه با شبکه لبنانی المیادین گفت: ارسال سلاح به اوکراین برای مقابله با روسیه راه‌حلی به همراه نخواهد داشت و تنها به طولانی کردن جنگ کمک می‌کند. ممکن است سال‌ها درگیری جنگ اوکراین شویم. چیزی که من را نا امید می‌کند این است که هیچ یک از رهبران دنیا از کلمه صلح استفاده نمی‌کنند و تنها از جنگ بیشتر استقبال می‌کنند.

وی افزود: این جنگ برای مردم اوکراین، روسیه و برای امنیت کل جهان فاجعه آمیز است و بنابراین باید تلاش بیشتر برای برقراری صلح شود. کوربین پیشنهاد کرد سازمان ملل نقش بیشتری در صلح ایفا کند و اگر قادر به انجام این کار نیست سازمان‌های دیگری مثل اتحادیه آفریقا یا اتحادیه کشورهای عربی دخالت کنند.

وزیر دفاع روسیه از نابودی تسلیحات آمریکایی در اوکراین خبر داد
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۸:۱۹

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از نابودی شش سامانه آمریکایی «سیستم توپخانه موشکی با تحرک بالا» موسوم به هیمارس در اوکراین خبر داد.

شویگو طی نشست خبری در مسکو گفت: «ارسال کنترل‌نشده تسلیحات غربی به اوکراین، امنیت منطقه را به طور جدی تهدید می‌کند. مجموعاً در نتیجه حملات نیروهای روسی به تأسیسات نظامی نیروهای مسلح اوکراین، ۳۳ فروند توپخانه خودکششی هوویتزر آمریکایی و پنج آتش‌بار سامانه موشکی ضدکشتی هارپون منهدم شد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با ارائه آماری از خسارات ارتش اوکراین در جنگ با روسیه، توضیح داد: «شش آتش‌بار و بیش از ۲۰۰ موشک از سامانه‌های هیمارس نابود شدند. طی دو هفته گذشته نیز نیروهای اوکراینی، ۳۹۶ سامانه موشکی ضد تانک جاولین و ۱۲۵ سامانه موشکی ضد هوایی قابل حمل از نوع استینگر را از دست داده‌اند».

این مقام نظامی ارشد روسیه درباره عملیات نظامی ویژه کشورش در منطقه دونباس اظهار داشت که ارتش روسیه در برقراری یک زندگی مسالمت‌آمیز در دونباس و اوکراین مشارکت دارد.

شویگو در این‌باره تصریح کرد:‌«در مجموع، حدود ۱.۴ هزار عملیات بشردوستانه انجام شد که طی آن بیش از ۵۰.۵ هزار تن محموله [به ساکنان شرق اوکراین] تحویل داده شد. مهندسان ارتش به سرعت در حال بازسازی زیرساخت‌های غیرنظامی در مناطق آزاد شده هستند».

ریانووستی به نقل از وی نوشت: «لوله‌کشی آب به طول حدود ۹۰ کیلومتر در کمترین زمان ممکن ساخته شد که تامین آب ۵۰ هزار متر مکعب را برای ساکنان دونتسک و مناطق مجاور فراهم می‌کند. اکنون دو کانال آب دیگر به طول ۶۰ کیلومتر برای ساکنان دونتسک و لوهانسک ساخته می‌شود. تاسیسات حیاتی به صورت برنامه‌ریزی شده در حال احداث و بازسازی هستند».

وزیر دفاع روسیه اضافه کرد: «در این میان ۱۲ ساختمان مسکونی با بیش از هزار آپارتمان، دو مرکز درمانی چند منظوره با مجموع ظرفیت ۲۶۰ تخت و همچنین یک مرکز اداری و امدادی وزارت اورژانس در این مناطق ساخته شده است».

شویگو در ادامه این نشست خبری از آزادسازی شش شهرک دیگر در جمهوری خودخوانده دونتسک در شرق اوکراین خبر داد.

وی در این‌باره توضیح داد: «پس از به دست گرفتن کنترل قلمرو جمهوری خلق لوهانسک، برنامه‌ریزی شده جمهوری خلق دونتسک نیز آزاد شود. اخیراً شهرک‌های گریگورووکا، برستوویه، استریاپوفکا، پوکروفسکویه، سمیگوریه و نوولوگانسکویه آزاد شده‌اند. نیروگاه حرارتی اوگلگورسک که با ظرفیت ۳۶۰۰ مگاوات بزرگترین در اروپا است، تحت کنترل ما قرار گرفت».

به نوشته ریانووستی، وزیر دفاع روسیه ادامه داد: «نیروهای پدافند هوایی روسیه تأسیسات غیرنظامی در مناطق آزاد شده را تحت پوشش قرار می‌دهند و در نتیجه جان هزاران غیرنظامی را نجات می‌دهند».

اعلام حضور مستقیم آمریکا در جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۸:۱۷

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای آمریکا را به دخالت مستقیم در جنگ اوکراین و حضور نظامیان این کشور برای آموزش و هماهنگی نظامیان کی‌یف علیه روس‌ها متهم کرد.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای آمریکا را به دخالت مستقیم در جنگ اوکراین متهم کرد و گفت جاسوسان آمریکایی و نظامیان این کشور به طور مستقیم در جنگ اوکراین حضور دارند و به آموزش و هماهنگی نیروهای نظامی علیه روسیه می‌پردازند.

وادیم اسکیبیتسکی معاون اطلاعات ارتش اوکراین در گفتگو با روزنامه انگلیسی تلگراف به صراحت اعلام کرده است که نظامیان آمریکایی برای آموزش و راه‌اندازی موشک‌های هیمارس به نظامیان اوکراینی کمک می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود آورده است: همه این شواهد به طور غیرقابل انکاری ثابت می‌کند که پنتاگون بر خلاف ادعای مقامات واشنگتن مستقیماً در جنگ اوکراین دخالت دارد. جو بایدن بارها به صراحت اعلام کرده که می‌خواهد اوکراین در مقابل روسیه پیروز شود و به خاطر همین میلیاردها دلار سلاح به کی‌یف ارسال کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دولت بایدن است که مستقیماً مسئول تمام حملات راکتی کی‌یف به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی در مناطق پرجمعیت دونباس است که منجر به کشته شدن غیرنظامیان می‌شود.

مخالفت مدودف با پیشنهاد بایدن برای توافق تسلیحاتی جدید
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۴:۳۳

رئیس‌جمهوری سابق روسیه درخواست جو بایدن برای ادامه مذاکرات بر سر یک معاهده جدید درباره تسلیحات هسته‌ای را رد کرد و گفت، این درخواست با توجه به تحولات جهان امروز، بی‌مورد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر سابق روسیه که اکنون به عنوان معاون شورای امنیت روسیه فعالیت می‌کند، گفت که مکررا به واشنگتن گفته است که مسائل اصلی مانند چهارچوبی برای جایگزینی معاهده «استارت جدید» یا «استارت نو» نمی‌تواند بدون مشارکت روسیه انجام شود.

او در کانال تلگرام خود با اشاره به توافق‌های تسلیحاتی آمریکا و شوروی در جنگ سرد نوشت، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا «با اکراه» از تمایل به مذاکرات جدید دم می‌زند.

مدودف نوشت: همه این‌ها خوب است، اما بگذارید یک بار دیگر بگویم. وضعیت حالا بسیار بدتر از زمان جنگ سرد است. بسیار بدتر! و این تقصیر ما نیست. مسئله اصلی این است که آیا واقعا به چنین معاهده‌ای نیاز داریم؟ دنیا عوض شده است.

یک منبع وزارت خارجه روسیه پیش‌تر نسبت به پیشنهاد بایدن برای مذاکره درباره پیمان استارت جدید که در فوریه ۲۰۲۶ منقضی می‌شود، ابراز تعجب کرد.

بایدن روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولتش آماده است تا به سرعت درباره یک چهارچوب جدید مذاکره کند، اما روسیه باید نشان دهد که برای ازسرگیری همکاری با آمریکا بر روی کنترل تسلیحات هسته‌ای آماده است.

یک منبع وزارت خارجه روسیه با لحنی کنایه‌آمیز به رویترز گفت: آیا این بیانیه جدی است؟ شاید وبسایت کاخ سفید هک شده باشد! اگر آن‌ها واقعا این قصد را دارند، می‌خواهند با چه کسی درباره آن گفت‌وگو کنند!؟

پیمان استارت جدید که در سال ۲۰۱۱ اجرایی شد، آمریکا و روسیه را متعهد کرد که استقرار و استفاده از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، موشک‌های بالستیک پرتاب‌شونده از زیردریایی و بمب‌افکن‌های سنگین مجهز به تسلیحات هسته‌ای خود را کاهش دهند.

این معاهده همچنین محدودیت‌هایی برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌ها و بمب‌افکن‌های مستقر و همچنین پرتاب‌کنندگان موشک‌ها اعمال کرد. هر دو طرف تا فوریه ۲۰۱۸، به محدودیت‌های مرکزی این معاهده رسیدند و پیمان مذکور تا پایات فوریه ۲۰۲۶ تمدید شد.

همچنین هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، مسکو شک دارد که آمریکا واقعا آماده مذاکره برای چهارچوب نوین کنترل تسلیحاتی جایگزین معاهده استارت جدید باشد.

در پی سخنان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در دهمین کنفرانس بازنگری در پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) در مقر سازمان ملل، نماینده روسیه در این سازمان گفت: حقیقتاً نمی‌دانیم که آیا طرف آمریکایی واقعا آماده مذاکره است یا صرفا دارد «شعارهای پرطمطراق» می‌دهد. این آمریکا بود که به بهانه تحولات پیرامون اوکراین، به‌صورت یک‌جانبه از گفت‌وگوهای ثبات استراتژیک با روسیه خارج شد.

رایزنی بوگدانف با هیئت اسرائیلی در مسکو درباره "آژانس یهود"
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۴:۳۳

معاون وزیر خارجه روسیه با هیئت رژیم صهیونیستی که وارد مسکو شده، درباره مساله "آژانس یهود" و روابط مسکو-تل‌آویو گفتگو کرد.

به گزارش روسیا الیوم، طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه این کشور در مسکو میزبان تمار کابلان، رئیس هیئت اسرائیلی بود و با او درباره مساله "آژانس مهاجرت یهودیان (سخنوت)" گفتگو کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، دو طرف در این دیدار روابط مسکو-تل‌آویو، مسایل بین‌المللی و خاورمیانه‌ای مهم و مشترک را بررسی کردند.

پیشتر دادگاهی در مسکو اعلام کرد که دستورالعملی را از طرف وزارت دادگستری روسیه دریافت کرده که در آن خواستار ممنوعیت فعالیت‌های "آژانس یهود" یاد شده در روسیه شده است.

همچنین دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تشویق کرد حکم صادر شده علیه آژانس سخنوت به روابط روسیه و اسرائیل ربط داده نشوند.

آمریکا: ۵۵۰ میلیون دلار تسلیحات جدید به اوکراین ارسال می کنیم
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۴:۳۲

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بسته جدید تسلیحاتی به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار به اوکراین ارسال می کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی دولت بایدن به خبرنگاران گفت که بسته جدید تسلیحاتی آمریکا به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار شامل مهمات بیشتر برای سیستم های راکتی پیشرفته خود کِششی موسوم به هیمارس و همچنین مهمات برای توپخانه خواهد بود.

وی ادامه داد: این رقم کل کمک های نظامی به اوکراین از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور را به بیش از ۸ میلیارد دلار افزایش می دهد.

وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که کشورش چهار سامانه موشکی (HIMARS) را از آمریکا دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، الکسی رزکینوف وزیر دفاع اوکراین گفت: ما ثابت کرده ایم که اپراتورهای هوشمند این سلاح هستیم، صدای رگبار سامانه موشکی هیمارس به آهنگ برتر تابستان امسال در خط مقدم جنگ تبدیل شده است.

سامانه موشکی هیمارس ساخت آمریکا در اواخر سال ۱۹۹۰ توسعه یافت و این سامانه توانایی حمل شش راکت ۲۲۷ میلی متری با پرتاب فاصله ۹۲ کیلومتری دارد.

ماه گذشته جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که جو بایدن آماده تامین سامانه موشکی ATACMS به اوکراین ندارد که بردی معادل ۳۰۰ کیلومتر (۱۹۰ مایل) دارد.

به گفته کارشناسان نظامی، راکت‌های دوربرد اهدایی آمریکا به ارتش اوکراین با توان انهدام و زمین‌گیر کردن نیروهای روس در شرق دونباس، می‌تواند جنگ را وارد مرحله تازه‌ای کند و راه را برای پاتک نیروهای اوکراین هموار سازد.

مکرون: تلاش اروپا برای ادامه انتقال غلات از اوکراین ادامه می‌یابد
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۴:۳۱

رئیس جمهوری فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اوکراینی خود گفت: تلاش‌های اروپایی برای کمک به کی‌یف برای صادرات غلات از مسیرهای زمینی و آبی ادامه می‌یابد.

به گزارش کاخ ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در نخستین گفت‌وگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی پس از سفر یک ماه ونیم پیش خود به کی‌یف، از انتقال نخستین محموله غلات از بندر اودسا ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین در این گفت‌و گو که یک ساعت و نیم به طول انجامید و همین بخش از آن در توئیت رسمی مکرون منتشر شد، گفت: تلاش‌های اروپا برای ادامه روند صادرات غلات اوکراین از مسیر زمینی و دریایی در چارچوب گذرگاره‌های بشردوستانه ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که زلنسکی در ویدئوی روزانه اظهارات خود گفته بود که هنوز برای خرسندی از انتقال این محموله «خیلی زود» است.

وی گفت: در حال حاضر برای نتیجه‌گیری و پیش‌بینی زود است. بیایید منتظر بمانیم تا ببینیم توافق چگونه عمل خواهد کرد و آیا امنیت واقعا تضمین می شود یا خیر.

مکرون همچنین بار دیگر بر حمایت خود از مردم اوکراین و مقاومت آنها تاکید کرد و از عزم خود برای تضمین اینکه «جنایات جنگی در حال افزایش» بی مجازات نماند خبر داد.

رئیس جمهوری فرانسه بار دیگر از زلنسکی درباره «نیازهای نظامی، انسانی و اقتصادی» این کشور پرسید و بر «تمایل فرانسه به ادامه حمایت از نیروهای مسلح اوکراین به منظور توانمندسازی آنها در مقاومت در برابر تجاوزات روسیه» تاکید کرد. وی همچنین از تمایل پاریس به ارائه «حمایت های اقتصادی کلان کوتاه مدت» گفت.

بنا بر اعلام الیزه، مکرون در این گفت‌وگو اظهارات اخیر خود در سفر به آفریقا را در مورد آنچه «جنگ ترکیبی» مسکو به ویژه در «سطح اطلاعاتی» خواند، تکرار کرد. همچنین دو رئیس جمهوری برای ادامه تلاش های مشترک در مقابله با «اطلاعات جعلی» انتشار یافته از سوی روسیه در «مقیاس جهانی» ادامه دهند.

پوتین: جنگ هسته ای نباید آغاز شود

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه هشدار داد که در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود ندارد و چنین درگیری هرگز نباید آغاز شود.

به گزارش الجزیره، پوتین در نامه ای به شرکت کنندگان در کنفرانس بازبینی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ( ان پی تی ) در شهر نیویورک گفت: روسیه به عنوان یکی از کشورهای عضو معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و یکی از امانتداران آن، به طور مداوم از متن و روح این معاهده پیروی می کند.

وی در ادامه افزود: ما این واقعیت را دنبال می کنیم که هیچ برنده‌ای در جنگ هسته‌ای وجود ندارد و هرگز نباید چنین جنگی آغاز شود و از امنیت برابر و غیرقابل تقسیم برای همه اعضای جامعه جهانی دفاع می‌کنیم.

نگرانی بین المللی در مورد خطر یک رویارویی هسته ای از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند گذشته) افزایش یافته است.

پوتین پیش از این در اجلاس بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ در واکنش به اتهامات غرب در خصوص تهدید جنگ هسته‌ای و جنگ جهانی سوم گفت که روسیه هیچ کشوری را با تسلیحات هسته‌ای تهدید نمی‌کند و تنها برای دفاع از حاکمیت خود از چنین تسلیحاتی استفاده خواهد کرد.

وی توضیح داد: این لفاظی‌ها از بیانیه‌های غربی‌ها نشات می‌گیرد. هر چند وقت یک‌بار سیاستمداران بی‌مسئولیت چنین چیزی را به زبان می‌آورند، حتی سیاستمداران بلندپایه مثلاً در سطح وزارتخانه‌های خارجه چنین اظهاراتی را بیان کرده و هیاهو می‌کنند.

هشدارهای بی سابقه درباره وقوع جنگ اتمی میان قدرت های بزرگ

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنان خود در دهمین کنفرانس بازنگری پیمان منع تولید و تکثیر تسلیحات اتمی (ان پی تی) گفت: «امروز، ما در برهه‌ای چالش‌برانگیز در تاریخ با یکدیگر ملاقات می‌کنیم. ما خود را در معرض همگرایی تهدیدات علیه امنیت مشترک و رفاه همه مردم می‌یابیم. جنگ‌ها جوامع را در سرتاسر جهان ویران می‌کنند، و در اروپا ما با درگیری چنان شدیدی روبه‌رو هستیم که شبح یک رویارویی بالقوه هسته‌ای یا حادثه، دوباره سر وحشتناک خود را بلند کرده است.

ما در بحبوحه یک بحران انرژی، یک بحران غذایی، یک بحران آب و هوایی هستیم. اساس آنچه ما برای زنده ماندن به عنوان یک نژاد بشر به آن نیاز داریم در حال تزلزل است.

در این لحظات ابهام، اضطراب، ترس و پریشانی، ما باید دور هم جمع شویم و مجدداً به اصول مندرج در ان پی تی - عدم اشاعه هسته‌ای، خلع سلاح و همکاری در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، متعهد شویم.

بیش از 12 سال از زمانی که این جامعه نقاط مشترک پیدا کرد و خود را با یک صدا ابراز کرد، می‌گذرد.

این لحظه دشوار در امنیت جمعی از ما می‌خواهد تا یک بار دیگر جرات انجام این کار را پیدا کنیم، نه تنها به این دلیل که آن اصول درست و عادلانه هستند، بلکه نشان دهیم که چندجانبه‌گرایی نتیجه می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جایی است که 175 کشور عضو با دانشمندان، بازرسان، دیپلمات‌ها، پزشکان، مهندسان و بسیاری از کارشناسان دیگر هر روز برای اجرای ان پی تی شریک می‌شوند. بدون این همکاری، کمک مهم علم و فناوری هسته‌ای در سفر به سمت اهداف توسعه پایدار سازمان ملل است.

سیستم پادمانی قوی که از گسترش سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کرده است و بسیاری از پیشرفت‌های ایمنی و امنیتی که تصادفات و آسیب‌ها را محدود می‌کنند، به سادگی وجود ندارند.

هشدار مقام ژاپنی درباره خطر درگیری اتمی
 

فومیو کیشیدا در مقر سازمان ملل در نیویورک تمامی کشورهای هسته‌ای را به اتخاذ رفتاری مسئولانه در تلاش برای منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای تشویق کرد و گفت: ناگاساکی باید آخرین قربانی حمله هسته‌ای باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «فومیو کیشیدا» اولین نخست‌وزیر ژاپن است که در کنفرانس بازنگری پیمان عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای حضور پیدا می‌کند. او در این کنفرانس نماینده تنها کشوری است که از حمله هسته‌ای جنگی آسیب دیده است.

کیشیدا با اشاره به تهدید تلویحی مسکو نسبت به امکان حمله هسته‌ای در آغاز جنگ اوکراین، هشدار داد که اختلافات جهانی - مخصوصا با آغاز این جنگ- عمیق‌تر شده است.

علاوه بر جنگ روسیه و اوکراین، بسیاری بر این باورند که کره شمالی هم - که در سال میلادی جاری چندین آزمایش موشکی انجام داده - در حال آماده شدن برای یک آزمایش هسته‌ای است.

کیشیدا در سخنرانی روز دوشنبه خود در این کنفرانس که از اول تا ۲۶ ماه اوت (۱۰ مرداد تا ۴ شهریور) در مقر سازمان ملل در نیویورک در حال برگزاری است، گفت: جهان نگران این است که خطر فاجعه استفاده از تسلیحات هسته‌ای بار دیگر قوت گرفته باشد. باید بگویم که راه رسیدن به جهانی بدون سلاح هسته‌ای دشوارتر شده است.

آمریکا روسیه را به استفاده از نیروگاه اوکراین بعنوان سپر هسته ای متهم کرد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روسیه را متهم کرد که از نیروگاه اتمی اوکراین بعنوان"سپر هسته ای" استفاده می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در حاشیه کنفرانس بازنگری ان پی تی در نیویورک ادعا کرد، اقدامات روسیه در اطراف بزرگترین نیروگاه اتمی اوکراین را "اوج بی مسئولیتی" است و مسکو را متهم کرد که در حملات به نیروهای اوکراینی، از این نیروگاه به عنوان "سپر هسته ای" استفاده می کند.

بلینکن در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که واشنگتن عمیقا نگران استفاده مسکو از این نیروگاه به عنوان پایگاه نظامی است و از اطراف آن به نیروهای اوکراینی حمله می کند.

این مقام ارشد دولت بایدن ادامه داد: البته که اوکراینی ها نمی‌توانند پاسخ دهند تا مبادا حادثه وحشتناکی در نیروگاه هسته ای رخ دهد.

بلینکن مدعی شد که اقدامات روسیه فراتر از استفاده از "سپر انسانی" است و این اقدام را "سپر هسته ای" توصیف کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۰
پوتین ازیک لحاظ درست گفته .با توجه به اینکه امریکا وروسیه هرکدام 6000 سلاح اتمی دارند درصورت وقوع جنگ اتمی بشریت به خطر میافتد. اینکه یک نفر حیات 8 میلیاردنفر رابه خطر انداخته وکل جهان تحت تاثیر خوی ضدبشری اوکه امثال چنگیز واستالین وصدام راسفید کرده نمیتوان بر او نامی جز اهریمن گذاشت.شیطان بزرگ همو است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
اگر روسیه دست از زیاده خواهی بردارد وبفکر توسعه قلمرو خود نیفتد وبفکر کشور گشایی وچشم طمع به کشورهای دیگر نداشته باشد این اتفاق روی نخواهد افتاد ولی اگر امریکا واروپا را تهدید به بمبلران اتمی کند جنگ هسته که هیچ بلکه بالاترلز جنگ هسته ای اتفاق خواهد افتاد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
خود پوتین هزاران کودک و زن و پیر را به خاک و خون کشیده حالا پوتین طرفدار صلح و آرامشه - عجب ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
به جهنم میخوام سر به تن بشریت نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
منظورت آمریکای جنایتکاره دیگه
یا قصد ماله کشی داری
ناشناس
| Romania |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
بیچاره امریکا که مثل یه دختر بچه معصوم و بیگناه داره مورد اتهام قرار میگیره و داره تمام تلاششو میکنه برای جلوگیری از خشونت ادمای بد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
آقا جان بزار جنگ هسته‌ای بشه تا بلکه تکلیف ما هم مشخص
بشه
اگر جلوی آمریکا یه جایی گرفته نشود تایوان هم به سرگذشت اکراین دچار می شود. گوشت دم توپ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
اتفاقا اگر جلوه زیاده خواهی،روسیه گزفته نشود حتی به ایران هم حنله میکند کما اینکه درسال ۱۳۳۲همه در جریان موصوع پیشه وری هستند
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
هی ساندیسی! کی به اوکراین حمله کرده؟ روسیه یا آمریکا؟ ساندیس با مغز چه می کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
خوبه شما واقعیت غرب رانیز بیان کنید.آدم عاقل انگشت در لونه زنبور نمی کند..
پوتین در دیدار با آنگلامرکل یک سگ خیلی بزرگ با خود آورده بودوکارهای بی ادبانه دیگر دردیدارباسران کشورهای مختلف. همین نشانگر این است که یک لات بیشترنیست که دست روزگار(ویلتسین احمق ) درمسند تزاریش قرارداده.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
یلتسین یک دائم الخمر بود وآنروزهم که پوتین رابرمسند ریاست روسیه نشاند ظاهرا بیش ازحد خورده بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
پوتین عاشق حیواناته ضمنا به زبان المانی مسلطه و وقتی که مترجم خانم مرگل نبوده خودش جای مترجم صحبت کرده اینا رو نمی گین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
لات اون صهیونیست ها و بن سلمان هستند
کم ماله کشی کن
ناشناس
| Romania |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
اخ اخ اره خیلی پسر بدیه خودم میرم گوششو میگیرم ادبش میکنم تا با ادمای محترم درست رفتار کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
احتمالا ترسیده مرکل مثل جدش هیتلر به اون حمله کنه .سگ را آورده برای حفظ جانش
دنیا دنیای بی صاحب میباشد
هرکسی قدرت بیشتری رجزخانی بیشتری میکند
اینجاست که باید خودت را قوی کنید
یااینکه توسری خور قدرتمندان شوی
انهایی که حرفهای قشنگ قشنگ میزنند
ادعای فرهنگیان متمدن را در میاورند
در جنگ و کشتار اینچنین حرفها در میان
بصلاح فرهنگیان غربی مورد محضکه و تمسخر
قرار میگیرند
باید خودت را بسازی باید قوی بشوی
وگرنه مثل درخت بید در حال لرزیدن باشی
تا ببینی سرنوشتت چه میشود
آقای پوتین درجنگ جهانی دوم هم قرار نبود ولی استفاده شد پس بهتر است هرچه زودتر صلح کنی وکمی کوتاه بیاییم وگرنه هیچ کاری بعید نیست حتی بمب اتمی
آمریکا این جنایتکار بزرک با ساخت و استفاده از بمب اتمی کل دنیا را در تهدید قرار داده با عث شده بسیاری از کشورها به فکر ساخت بمب اتم بیفتند مرگ بر آمریکای جنایتکار خطرناک برای کل دنیا
اگر بمب های هسته ای روسیه وچین نبود آمریکا جهان را برده خود میکرد وهرلحظه یک دستور میداد.!!!!!!!
چطور میشه یک آدم روزی ۲۰۰ نفر بیگناه را قتل عام کنه و خانه هزاران نفر را روی سرشان تخریب کنه و شب راحت بخوابه و صبح دوش بگیره و مصاحبه مطبوعاتی ؟
روسیه از قدیم متعلق به ایران بوده و باید بین امریکا و ایران تقسیم بشه به امید بازگشت سرزمین های دور از وطن
این پوتین کارنامه حمله نظامی به گرجستان
چچن کریمه وا کراین را دارد پس اگر جنگ هسته ای رخ بدهد مسبب اصلی اوست باید جامعه جهانی آورا مهار کند تا دیر نشده است
پوتین معدوم
مرگ بر پوتین خونخوار
چرا نوشتید ۶ شهرک توسط ارتش روسیه ازاد سد
باید بنوسید ۶ شهرک توسط ارتش روسبه کثیف اشغال شد
امریکا کجا بود زلنسکی قهرمان و مردم شچاع اکراین دارن دست خالی می جنگن با کمک فداییان مجازی
همین اقا هر روز تهدید اتمی می کرد حالا زد گاراج
جنگي بيهوده كه جز نابودي انسانها و اوارگي و خرابي هيچ نتيجه ديگري بدنبال نخواهد داشت ، حماقت پوتين اب به اسياب امريكا انداخت و همه را به رقابت تسليحاتي و هزينه هاي هنگفت كشاند و انكه برد كرد كارخانجات عظيم تسليحاتي غرب و امريكا بود كافي است به افزايش شديد بودجه نظامي كشورها و سفارشات تسليحاتي انها توجه كنيد ،
آمریکا خیلی طرفدار حقوق بشر هست که جولیان آسانژ روزنامه نگار استرالیایی که حتی ملیت آمریکایی را ندارد صرفا به دلیل برملا کردن جنایات آمریکا در حق غیرنظامیان عراق به 150 سال زندان محکوم کرده! حالا نگران حقوق بشر در تایوان شده تا مردم بدبخت تایوان را هم به سرنوشت مردم اکراین دچار کند. شرم بر آمریکا و طرفدارانش.
ما‌ بعنوان‌ یک مسلمان‌ نه‌ بعنوان‌ یک انسان‌ ازاده‌ تجاوز‌ پوتین‌ به کشور‌ مستقل‌ اکراین‌ و نابودی مردم‌ سرزمینش‌ را محکوم‌ می کنیم‌ !
هیچ کشوری حق ندارد‌ تحت هیچ عنوانی‌ در قرن‌ بیست‌ یکم‌ به‌ کشور دیگر لشکر‌ بکشد‌ !
سربلند‌ باد ایران‌ عزیز‌ !
زنده باد صلح‌ و ارامش‌ و دوستی‌
نابود‌ باد‌ توطئه‌ و تجاوز‌ و ترور‌ و جنگ‌ !
با شکست های مفتضحانه و پی در پی و تلفات نجومی روسیه در اوکراین واضح است که روس ها ادعا کنند که لشکر پوشالی شان داره قربانی ارتش آمریکا می شه و نه ارتش اوکراین که یک دهم روسیه بود. این براشون قابل قبول تره. ولی واقعیت اینه که تعلیم نیروهای اوکراین برای استفاده از سلاح های پیشرفته آمریکایی خارج از خاک اوکراین انجام می شود.
مرگ بر پوتین داره دنیا رو بهم میریزه مرتیکه ی غربتی سرطانزده
ایی خاک برسرت پوتین جنایت کارجنگ رابراچی به چه تمعی راه انداختی جنایت کارترین بشر روی کره زمینبدترازهیتلروووروجنایتکاران دنیاراسفید کردی اششششششغال سقت خاهی شد غصه این جنگ میکشتت مرگ برپوتین سرطانی
تنهاآرزوجنگ جهانی که ازاین بدبختی بیکاری بخداخسته شدیم خداکنه جنگ بشه دنیانابودبشه شرمنده خانواده وزن بچه نشم
زنده باد پوتین
مشکلی نیست پوتینم بالاخره آدم میشه
هنوز درک نمیکنم چرا هنوز روسیه را از سازمان ملل اخراج نکردن جالبه حق وتو این کشور متجاوز برای شوروی بود نه روسیه ای که یکی از چندین کشور شوروی سابق بود
و البته من دوستدار کشور دموکراتیک و متمدن ایالات متحده هستم که اصلا دخالتی در نسل کشی سرخپوستان، بهره کشی جسمی و جنسی سیاهپوستان، کشتار ویتنام، به خاک سیاه نشاندن عراق و لیبی نداشته و به جهت حمایت از ملت ایران شرکتهای تولید کننده پانسمان کودک پروانه ای را از فروش به ایران منع نکرده است. درود بر آمریکا و دلدادگانش! درود بر حامیان خاشقچی.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان