بازدید 5200

صالحی‌امیری: دارایی ورزش ایران بیش از ذخایر بانک مرکزی است

کد خبر: ۱۱۳۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ 02 August 2022

مراسم رونمایی از ۳۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی ورزش ایران امروز (سه‌شنبه) با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حجت‌الله ایوبی دبیر کل یونسکو در تهران، اساتید دانشگاه، روسای فدراسیون‌ها، مدیران ارشد ورزش، پیشکسوتان و قهرمانان برگزار شد.

صالحی‌امیری در این مراسم با تاکید بر این‌که امروز یکی از روزهای تاریخی در تقویم ورزش ایران است، اظهار کرد: امروز در این سالن انسان‌های بزرگ و با فضیلتی جمع شده‌اند که نماد و نام‌آوران ورزش ایران هستند. امروز چند نسل ورزش قهرمانی ایران در کنار هم هستند. مجموعه دارایی‌های ما در ورزش بیش از ذخایر بانک مرکزی است؛ ذخایر اخلاقی هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد.

وی با تاکید بر این‌ که بنای وزارت و کمیته ساختن تندیس همه چهره‌های ورزش ایران است، افزود: اگر امروز پرچم ایران به اهتزاز در می‌آید، به خاطر تلاش و نعمت وجود این بزرگان است. در چهار ساله گذشته تمام تلاشمان معرفی بزرگان ورزش به جوانان و خروج آن‌ها از انزوا است.

صالحی امیری ادامه داد: ورزش ایران به حیات بزرگان حیات خواهد داشت. تا امروز ۷۰ جلد کتاب در حوزه ورزش چاپ شده و این آمار باید به ۲۰۰ جلد برسد و اگر کرونا نبود، امروز باید از ۲۰۰ جلد کتاب رونمایی می‌شد ولی شاید حکمتی بود که امروز از ۳۱ جلد کتاب رونمایی شد.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر این‌که چرا تختی نماد ورزش ایران است، ادامه داد: چون تختی فراتر از سکو به مقام قهرمانی رسید. کارگردانان ما باید از زندگی قهرمانان ورزش کشور فیلم بسازند. در جشنواره فیلم ورزشی جریان خوبی آغاز شده و ادامه خواهد داشت و همه باید بدانند که ورزش ایران بی‌تاریخ و تبار نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان