بازدید 29964

مدت زمان و مسیر مسافرت از تبریز به استانبول

مدت زمان عزیمت از شهر تبریز به استانبول با خودرو شخصی یا اتوبوس، معمولا بیست و چهار ساعت است. البته این زمان، متغیر است و بستگی به نوع رانندگی و سرعت وسیله نقلیه و هم‌چنین توقف بین راهی در شهرهایی چون: گوربولاق، دغوبایزید، آغری، ارزروم، ارزنجان، آماسیا، بولو و ایزمیت دارد. البته این یکی از مسیرهای عزیمت از تبریز به استانبول است.
کد خبر: ۱۱۳۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ 31 July 2022

مدت زمان و مسیر مسافرت از تبریز به استانبول

مسافرت از شهر تبریز به مقصد استانبول ترکیه، یکی از متداول‌ترین برنامه‌های گردشگری خارجی هموطنان آذربایجان در طول سال است. اگر شما هم عازم دیار اولین‌های ایران هستید و دوست دارید از تبریز، عازم پایتخت گردشگری ترک‌ها شوید، در این گفتار، توضیحات مناسبی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا درباره سفر زمینی و هوایی به استانبول ترکیه از مبدا شهر تبریز، اطلاعات کاملی داشته باشید. سفر زمینی به استانبول از مبدا تبریز، حتما ارزان‌تر از سفر هوایی است. اما گاها پروازهای چارتری و لحظه آخری تبریز به استانبول هم در دسترس گردشگران خواهد بود که سفری ارزان را به ارمغان می‌آورد.

مدت زمان عزیمت از شهر تبریز به مقصد استانبول ترکیه

اگر قصد رزرو بلیط هواپیما ندارید و تمایل دارید برای رسیدن به شهر استانبول ترکیه از مبدا تبریز به صورت زمینی راهی شوید، بایستی در مرحله نخست، عازم مرز شوید. ایران سه مرز با کشور ترکیه دارد. یکی مرز بازرگان، دیگری مرز سرو و هم‌چنین مرز رازی. هر یک از این سه مرز، فاصل‌های گوناگونی با شهر تبریز دارد. نزدیک‌ترین مرز تا شهر تبریز، مرز بازرگان است که حدود سیصد کیلومتر فاصله دارد. برای رسیدن به مرز بازرگان، بایستی از شهر مرند و ماکو گذر کرده و در مرز، فرآیند بازرسی وسایل همراه مسافر و کنترل پاسپورت را انجام دهید. هم‌چنین هر مسافر به منظور عبور از مرزهای زمینی کشور، بایستی عوارض خروج از کشور را نیز پرداخت کند.

از مرز بازرگان تا استانبول ترکیه، مسافتی در حدود ۱۵۰۰ کیلومتر پیش روی شما قرار دارد. چون استانبول، در شمال غربی این کشور واقع شده و بر خلاف شهر وان که شهر نزدیک به ایران است، یکی از دورترین مقصدهای گردشگری به ایران برای مسافران زمینی ترکیه محسوب می‌شود.

خوشبختانه مسیر زمینی از شهر تبریز به مقصد استانبول ترکیه، چه در نیمه نخست سال و چه نیمه دوم سال، به خصوص در پاییز هزار رنگ هزار نقش، شما را به ضیافت چشم‌اندازهای زیبا می‌برد تا سفری پر نشاط و خاطره‌انگیز را در ذهن خود ثبت کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایل سفر زمینی به ترکیه از شهر تبریز این است که مسافر، هر اندازه که دوست داشته باشد می‌تواند بار با خود ببرد. لذا محدودیت بار همراه مسافر که در پرواز وجود دارد، در سفر زمینی وجود ندارد.

دقت کنید که اگر بخواهید از مرز خوی به سمت استانبول ترکیه حرکت کنید، از شهر وان عبور خواهید نمود. مرز خوی، شصت و پنج کیلومتر از شهرستان خوی فاصله دارد. مرز رازی با شهر وان ترکیه فقط ۹۰ کیلومتر فاصله دارد. از مرز رازی تا شهر استانبول ترکیه، ۱۸۳۰ کیلومتر فاصله دارید.

در مسیر ۱۸۳۰ کیلومتری بین مرز رازی تا شهر استانبول ترکیه، از شهرهایی چون: وان، تاتوان، موش، بینگول، الازینگ، مالاتیا، کایسری، گلباشی، بولو، دوزجه، ساکاریا و گیزه عبور خواهید کرد. البته از مرز رازی به استانبول، از مسیرهای دیگری هم می‌توان عبور کرد که هم تجربه ترکیه‌گردی بهتر و بیش‌تر داشته باشید و هم شهرهای مختلفی را دیدن کنید.

اگر بخواهید از مرز سرو، عازم استانبول ترکیه شوید، بایستی از شهر تبریز خارج شده و به سمت مرز سرو بروید. از تبریز به مرز سرو، تاکسی و ون و اتوبوس در دسترس است. فاصله مرز سرو تا ارومیه، شصت کیلومتر است. مسیری کوهستانی است. فاصله مرز سرو تا شهر استانبول ترکیه، بیش از ۱۹۴۰ کیلومتر است. یعنی حداقل یک روز کامل در راه خواهید بود.

در طی مسیر از مرز سرو تا شهر استانبول ترکیه، شهرهایی چون: یوکسکوار، سواوستو، باشکاله، تاتوان، موش، بینگول، الازنیگ، مالاتیا، کایسری، گلباشی، بولو، دوزجه، ساکاریا و گبزه را مشاهده خواهید کرد که طبیعت زیبایی دارند.

مدت زمان و مسیر مسافرت از تبریز به استانبول

آماده کردن خودرو شخصی برای سفر از تبریز به استانبول

اگر قصد دارید با خودرو شخصی یا اجاره‌ای، از شهر تبریز عازم استانبول ترکیه شوید، حتما به سلامتی خودرو و بیمه آن دقت کنید. خودرویی انتخاب کنید که مطمئن باشید از نظر سیستم سوخت‌رسانی و برقی و تجهیزات ایمنی، وضعیت مطلوبی داشته و به راحتی، سفری ۱ تا ۲ هفته‌ای در شهر استانبول را پشتیبانی خواهد کرد. چون هزینه تعمیرات خودرو در ترکیه، به مراتب بالاتر و گران‌تر از ایران است.

پاسپورت شما حتما باید ۱۸۰ روز اعتبار داشته باشد. چه سفر هوایی داشته باشید به ترکیه چه سفری زمینی، مدت اقامت شما در ترکیه نباید از ۳ ماه تجاوز کند. در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه خواهید بود.

ملزومات سفر زمینی شما از تبریز به استانبول با خودرو شخصی، کاپوتاژ، اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی، ترجمه کارت مالکیت خودرو، پلاک بین‌المللی، برچسب CD و IR و اخذ بیمه خودرو است. تهیه این ملزومات، چند روزی وقت شما را خواهد گرفت و بدون آن‌ها، امکان عبور خودرو از مرز را ندارید. سعی کنید در نزدیک مرز بازرگان، نسبت به پر کردن باک بنزین یا گاز رسانی، اقدام کنید. قوانین رانندگی در ایران و ترکیه شبیه بوده و تفاوت چشمگیری مشاهده نشده است.

هزینه سفر از تبریز به استانبول با اتوبوس

اگر قصد دارید نه با هواپیما و خودرو شخصی، بلکه با اتوبوس، عازم شهر استانبول ترکیه شوید، باید بدانید که هزینه سفر شما از تبریز به استانبول، به مراتب کم‌تر از هزینه سفر شما از تهران به استانبول خواهد بود. مدت زمان سفر از تبریز به استانبول با اتوبوس، بیش‌تر از مدت زمان سفر از تبریز به استانبول با خودرو شخصی است.

ترمینال تبریز بزرگترین و مهمترین ترمینال مسافربری در تبریز و غرب کشور است. ترمینال تبریز به جدید ترین و مدرن ترین اتوبوس های روز دنیا تجهیز شده است.

برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید از هر نقطه ای از ایران که هستید، با قطار عازم تبریز شده و سپس از آن‌جا راهی استانبول شوید. شما می‌توانید برای خرید بلیط قطار و خرید بلیط اتوبوس ارزان در کلیه مسیرها، از خدمات سفرمارکت استفاده کنید.

توجه داشته باشید که همه روزه از شهر تبریز به مقصد استانبول ترکیه، اتوبوس در دسترس است. برای عزیمت به استانبول از شهر تبریز، قطار مستقیم وجود ندارد. بایستی از قطار تهران آنکارا استفاده نمایید و به آنکارا بروید و از آنجا رهسپار استانبول شوید. با قطار تبریز وان هم می‌توان به شهر وان در ترکیه رفته و از آن‌جا عازم استانبول شوید.

فاصله تبریز تا وان ترکیه، ۱۰ ساعت با قطار است. سرعت قطارها معمولا بیش از دویست کیلومتر در ساعت است. مسافران تبریز به استانبول که با اتوبوس تردد می‌کنند، در آکسارای و خیابان لاله‌لی پیاده خواهند شد. جایی که هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های خوب در طیف‌های مختلف قیمتی در دسترس مسافران گرامی خواهد بود. برای رزرو هتل به سایت سفرمارکت مراجعه کنید.

مدت زمان و مسیر مسافرت از تبریز به استانبول

پرواز تبریز به استانبول

پرواز تبریز به استانبول، راحت‌ترین و کم‌ دردسرترین برنامه سفر به استانبول از شهر تبریز است. پروازهای شهر تبریز به مقصد استانبول ترکیه، معمولا در فرودگاه بین‌المللی آتاتورک به زمین نشسته و طیف گوناگونی از ایرلاین‌های ایرانی و ترکیه‌ای در دسترس مسافران گرامی خواهد بود.

فاصله هوایی تبریز تا استانبول، حدود ۱۵۲۰ کیلومتر است و مدت زمان پرواز تبریز به استانبول نیز حدود ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه خواهد بود. فاصله هوایی تهران استانبول نیز بیش از ۳ ساعت است و به همین خاطر، قیمت پرواز تبریز به استانبول، همواره کم‌تر از قیمت بلیط هواپیما استانبول است. البته این موضوع در فصل کم مسافر و پروازهای لحظه آخری، با تغییراتی همراه خواهدبود.

برای آشنایی با جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تورهای گردشگری ایران و جهان با قیمت‌های رقابتی و رزرواسیون بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما و اجاره هتل و هاستل و اقامت‌گاه های‌ رمانتیک و زیبای بوم‌گردی در ایران و همه شهرهای ترکیه و سایر نقاط جهان، از خدمات سایت سفرمارکت استفاده کرده و با نصب اپلیکیشن سفرمارکت، از تخفیفات باورنکردنی نیز در طول سال بهره مند شوید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی