بازدید 15377

خشکاندن عمدی ۱۳ اصله درخت در خیابان ولیعصر

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درخصوص خشکاندن ۱۳ اصله درخت با بن محیط ۱۲۰ تا ۱۵۰ توسط یک مالک متخلف توضیحاتی را مطرح کرد.
کد خبر: ۱۱۳۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 26 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، علی‌محمد مختاری؛ مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران صبح امروز در حاشیه برگزاری هشتادویکمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران، در ارتباط با خشکاندن ۱۳ اصله درخت تنومند و باغ بن محیط بالا در خیابان، ولی عصر (عج) توسط مالک یک ساختمان اظهار کرد: همان‌طور که در روز‌های گذشته این موضوع در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح شده حساسیت زیادی را ایجاد کرده است و شهرداری نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ما نیز نامه‌ای به شهرداری منطقه یک ارسال کرده‌ایم که سریعاً اقدامات لازم جهت جلوگیری از ساخت‌وساز در این محل توسط مالک گرفته شود و هرگونه فعالیت ساختمانی در این محدوده ممنوع باشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: همچنین این پرونده به کمیسیون ماده ۷ ارسال شد و روز گذشته جلسه‌ای در باب این مسئله برگزار شد و بر اساس تصمیم اخذشده قرار شده است اعمال ماده ۴ صورت بگیرد.

مختاری با تأکید بر اینکه مالک عمداً درختان خیابان، ولی عصر را مقابل ساختمان خود خشکانده است گفت: این مسئله جرم محسوب می‌شود و در واقع مالک پلاک ثبتی جرم کرده است، ضمن اینکه دادستانی نیز به این موضوع وارد شده است و توقف هرگونه عملیات ساختمانی در این محدوده صادر و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه درختان خیابان، ولی عصر با توجه به بن محیط بالا به‌عنوان سرمایه ملی در حوزه فضای سبز محسوب می‌شوند، گفت: سازمان بازرسی کشور نیز به این موضوع وارد شده است و خواسته است که برخورد قاطع با این مسئله صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه پرونده این اتفاق در دادستانی شعبه ۳۷ همچنان مفتوح است، گفت: مالک مکلف شده است که ۱۳ اصله درخت را در همان موقعیت و با همان محیط بن بالا بکارد و این مسئله از طریق شهرداری و سازمان بوستان‌ها نظارت خواهد شد.

مختاری با اعلام اینکه این درختان دارای محیط بن بالا بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ بوده‌اند، گفت: شهرداری تهران به هیچ عنوان با قطع درختان و خشکاندن آن‌ها کوتاه نخواهد آمد و با عوامل چنین اقداماتی برخورد خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۹
حتماً خودی بوده وگرنه ما جرأت نداریم درخت خشک شده رو اره کنیم.
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
متخلف به 200هزار تومان جریمه محکوم شد
الهی خداوند متعال ریشه این جور افراد را بخشکاند
بالای شهرک شهید فکوری جنب ترمینال غرب یک جنگل کاج هست که درحال آماده سازی برای ساخت شهرک ۳۰۰۰واحدی هست.
به مالک بگید بیاد از درختایی که اینا دارن قطع می‌کنن ببره
شاید چنتا درخت ۴۰ساله نجات پیدا کرد.
خود شهرداری همیشه در حال قطع درختان به بهانه های مختلف است
چطور دلش اومد این درختها رو خشک کنه.
در دوره جناب قالیباف با اجرای طرح مبلمان شهری از میدان راه آهن تا میدان تجریش تقریبا اکثر درختان تنومند چنار حاشیه خیابان ولی عصر با عمر بالا بر اثر سوء مدیریت و استفاده از سیمان و ... و حفر کف جوی های آب در پای درختان و سنگ کاری جوی ها آب کنار خیابان ولی عصر خشک شدند و همین الان هم جای قطع بدنه های تنومند این درختان به ویژه در محدوده پارک ساعی به راحتی حتی در شب قابل رویت است!
لطفا بفرمایید برای این سوء تدبیر و آسیب زیست محیطی چه کسی پاسخگو است؟؟؟
تابناک حذف نکن بگذار مردم نظر بدهند ...
بله این شخص جرم مرتکب شده ولی چه مجازاتی در انتظارش هست؟ برای هر درخت ۵۰. یا نهایت صد هزار تومن حریمش می کنند و خلاص!!!
میخوان چکارش کنن که درس عبرت برای بقیه بشه؟ اعدامش کنن؟ با این قانون منسوخ و فشل و راه دررو دار ما، فوقش چند میلیون جریمه!یکی از جریمه ها، باید ملزمش کنن به تعداد و سن همون درختان بزرگسال بیاره و بکاره.
منظورتون از برخود دریافت جریمه مختصر هست که در نهایت مجوز این کار رو به بقیه هم میده؟ مرد میخواهد که اول کاری که میکنه تا ده سال اجازه بریدن خشک ها رو نده . و دوم چنان جریمه ای بکنه که طرف نقره داغ بشه و پشیمون از اینکه کاش ساختمونشو تو بیابونهای کویر میساخت. ولی من که چشمم آب نمیخوره از این آشفته سیستمی که ما داریم.
تو خیابون سعدآباد هم یکی از تازه به دوران رسیده ها مرتکب این جنایت شده، لطفا گزارش تهیه کنید.
پیشنهاد می کنم شهرداری واحدی جهت رسیدگی به این امر اختصاص دهد یا اگر هست اطلاع رسانی کند،در حال حاضر دو جا در شمیران می شناسم که درختان حیاط در حال خشکیدن(خشکانیدن) است تا در زمان تخریب مشکلی پیش نیاید
حالا شما ۱ کیسه سیمان بزار عقب ماشینت بیار خونه ظرف ۱۰ دقیقه نایب شهرداری بالا سرته که مچت رو بگیره برای ساخت و ساز غیر مجاز .برید خودتون رو رنگ کنید همتون دزدید تا مردم نمیگفتند صدای شهرداری درنمی آمد حالا که گندش درآمده ورود!! کرده .
به زودی شاهد مجازات افشاگر این موضوع خواهیم بود
زندان
باید یک قاضی خوش فکر این فرد را محکوم به یکسال کار اجباری بدون حقوق در نگهداری از فضای سبز در یک شهر حداقل ۵۰۰ کیلومتر دور از تهران بکند.
با 2-3 میلیون جریمه نمای ملک چند صد میلیاردی باز میشه !
هر جور حساب کرده دیده به نفعشه
پول مهم است درخت مهم نیست کوهها مهم نیستند بلکه ویلاها مهم هستند چه کسی باید ریشه خیانت را بخشکاند تا طبیعت خشک نشود مسولان در خوابند این گونه افراد اگر محاکمه نشوند بدا به حال ما
در میدان گلها ابتدای خیابان کاج نزدیک تالار وزارت کشور همین اتفاق افتاده جلوی یه ساختمان اداری نوساز درختهارو خشکانده و تا نیمه بریده اند.
ماده 100! اقا جان اینا میخوان حالا که آحاد مردم فهمیدن نرخ رو ببرن بالا. این ماده صد بالاخره باید یک بیلان درامدی بده به شهرداری دیگه.
جریمه خشکاندن هر درخت باید بیش از 500 تا یک میلیارد میلیون تومان تعیین شود و در ضمن این درختان خشک نیابد بریده شوند و تنه و شاخسار اصلی خشک آنها باید حفاظت شود تا پوسیده نشوند و باید از آن به عنوان داربست گیاهان رونده و دیوار جسب استفاده شود و با کاشت گیاهان رونده مجددا محیط سبز شود و به این ترتیب انگیزه مجرم از این تخلف را کور کرد تا دیگران این کار را تکرار نکنند ... انشاالله ...
توقف هرگونه عملیات ساختمانی در این محدوده صادر و ابلاغ شده است.
اینکه تا آخرشو ساخته مغازشم داده اجاره یا اینکه فروخته!!!
کدوم دستور توقف؟ میشه عکس این ابلاغیه رو تابناک منتشر کنه؟
تمام تالابها ودریاچه های آب شیرین و شور را خشکاندید.از اونا هم بگو تابناک.
اول گفتن 10 تا! بعد شد 12 تا الان میگن 13 تا! آقا تا نرفته بالای 20 30 تا تکلیف این ملکو مشخص کنید!
راستی این واحد که دستور توقف ساخت به قول شما گرفته چطوری تونسته این همه طبقه رو بره خیابون بسازه بره بالا؟؟ پارتیش کی بوده؟ چقدر پول جابجا شده؟
مالک مکلف شده است که ۱۳ اصله درخت را در همان موقعیت و با همان محیط بن بالا بکارد !

مگه میشه چنین درختی از جای دیگه آورد و کاشت و خشک نشه؟
باید به تک تک عابرین پیاده که از اونجا رد میشن هر بار یه بستنی بده که کمی تلخی اون صحنه و این خاطره رو تحت پوشش قرار بده. البته زمستون باید هات چاکلت بده.
به نظر من بایستی مالک را وادار به کاشت 13 نهال درخت چنار نموده و پس از رسیدن سن این نهال ها به سن درختان قطع شده، اجازه بهره برداری ملک را به مالک بدهند. جریمه نقدی حتی میلاردی هم برای این مالکان بازدارنده نیست.
با تشکر ویژه از زاکانی این مدیر که اینطور با مفاسد برخورد می کند چقدر مدیر و مدبر هست ایشون باریکلا چشم نخوره ایشالله
همکاری شهرداری پشت پرده بوده و اینکارها هماهنگ شده میباشد برای مردم هم سرگرمی درست نکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل