بازدید 9456
۱

واکنش سازمان ملل به اظهارات لاوروف درباره جنگ

معاون سخنگوی سازمان ملل در واکنش به اظهارات وزیر خارجه روسیه درباره جنگ اوکراین گفت که حمله نظامی به این کشور باید متوقف شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 21 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل در واکنش به اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مبنی بر اینکه اهداف نظامی مسکو در اوکراین دیگر فقط بر شرق این کشور متمرکز نیست، گفت: ما از همان ابتدا به صراحت اعلام کرده ایم که این حمله نظامی باید متوقف شود.

وی افزود: دبیر کل سازمان ملل در این مورد بسیار صریح بوده است. مجمع عمومی نیز دوباره به عنوان یک مجموعه درباره حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین صحبت کرده ؛ بنابراین، این دیدگاه کل سیستم سازمان ملل متحد است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به سابقه مذاکرات صلح مسکو با کی یف گفت: در شرایط کنونی مذاکره هیچ معنایی ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه چهارشنبه شب گفت: دور اول مذاکرات با اوکراین ثابت کرد که کی یف هیچ تمایلی برای گفتگو به طور جدی ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود: آنها به سادگی و هرگز نمی توانند چیزی را بیان کنند که مستحق توجه افراد جدی باشد، ما قبلا آن را متوجه شده ایم.

لاوروف همچنین خاطر نشان کرد که مذاکرات بین روسیه و اوکراین تا حد زیادی در اواسط آوریل متوقف شد.

دیپلمات ارشد روسیه در تشریح عملیات روسیه هم گفت که اهداف نظامی مسکو در اوکراین دیگر فقط بر شرق این کشور متمرکز نیست. او افزود که عرضه تسلیحات غربی محاسبات کرملین را تغییر داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
خداوند متجاوزین را لعنت کند خصوصا روس خبیث را
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار