بازدید 5988

واکنش خاندوزی به اظهارات حسن روحانی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از اظهارات حسن روحانی درباره ذخایر ارزی کشور هنگام تحویل دولت، به بیان توضیحاتی درباره وضعیت ذخایری ارزی و تعهدات و بدهی های به جای مانده از دولت های یازدهم و دوازدهم حین آغاز به کار دولت سیزدهم پرداخت، و پیشنهاد کرد که با صداقت بیشتری با مردم صحبت کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 21 July 2022

وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از اظهارات حسن روحانی درباره ذخایر ارزی کشور هنگام تحویل دولت، به بیان توضیحاتی درباره وضعیت ذخایری ارزی و تعهدات و بدهی های به جای مانده از دولت های یازدهم و دوازدهم حین آغاز به کار دولت سیزدهم پرداخت، و پیشنهاد کرد که با صداقت بیشتری با مردم صحبت کنیم.

به گزارش ایسنا، سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت  درباره آنچه اخیرا رییس جمهور پیشین گفته است مبنی بر اینکه در چه وضعیت اقتصادی و ارزی دولت را تحویل داد، تصریح کرد: مجموع ذخایر اسکناس ارزی کشور در وضعیت خوبی در سال گذشته بود، اما این برای پرداخت‌های خدماتی است و به کار واردات کشور و حل مسایل تجارت کشور کمک نمی‌کند. خوب بود در کنار این شاخص‌ها به  طبق نامه آقای واعظی به آقای نوبخت، مساله خزانه خالی، با بیش از 54 همت استفاده از تنخواه نیز اشاره می شد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه  امسال هزینه های دولت بالاست، هنوز در چهارماهه اول نتوانستیم به سقف تنخواه سال گذشته برسیم و هزینه‌های دولت را در سطح پایین‌تری مدیریت کردیم.

وی در ادامه واکنش‌ها به اظهارات اخیر روحانی گفت: خوب بود به استفاده‌ای که از مجموع اوراق شده بود در پنج ماه اول سال اشاره می کردند یا به 550 درصد افزایش بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی از ابتدا تا انتهای دوره هشت ساله‌شان اشاره می کردند. به افزایش 530 درصدی بدهی دولت به مجموع شبکه بانکی و بانک مرکزی اشاره می کردند و مجموع اینها تصویر دقیق تری را ایجاد می کند که اقتضا می کند با مردم با صداقت بیشتری صحبت کنیم.

وزیر اقتصاد در پاسخ به اینکه گفته می شود برخی از برنامه ها برای حذف ارز ترجیحی اجرایی نمی شود، گفت: فکر می کنم دوستان با تاخیر در این زمینه اظهار نظر می کنند. هم در زمینه کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می کردند و هم در حوزه دارو کار به مرحله اجرا رسیده است و مقدمات در کالاهایی از جمله آرد و غیره کار انجام شود، روند اجرا می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به وعده‌ای که در وزارت اقتصاد داده بودیم که اجرای قانون سامانه مودیان و پایان‌ه‌های فروشگاهی در تیرماه شروع می شود و تلاشی که سازمان امور مالیاتی داشتند که تست‌هایی را برای عملکرد و امنیت سامانه داشته باشند، الحمدلله این کار انجام شد و قرار بود شروع این کار با حضور رییس جمهور باشد، اما به دلیل مهمان‌های خارجی و غیره نشد، اما ما به وعده‌ خودت عمل کردیم و سامانه مذکور شروع به کار کرد. اطلاعیه‌ای مبنی بر این که چه گروه‌های اقتصادی با چه ترتیبی باید وارد سامانه شوند از طرف سازمان مالیاتی منتشر می شود و امیدواریم طبق آن حرکت اتفاق جدیدی در عرصه عمل و تکالیف قانونی بر زمین مانده و حرکت به سمت شفافیت اقتصادی و عادلانه شدن نظامی مالیات و پرداختی در کشور صورت گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار