بازدید 16287

نیروهای نظامی ارمنستان از قره باغ خارج می‌شوند

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان اعلام کرد که هیچ سرباز وظیفه ای از ارمنستان در قره باغ وجود نخواهد داشت و آنها تا پایان شهریور ماه به کشور بازمی‌گردند.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷ 19 July 2022


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان امروز سه شنبه در گفتگو با آرمن پرس، اعلام کرد که هیچ سرباز وظیفه ای از ارمنستان در قره باغ وجود نخواهد داشت، اما سربازان قره باغ کوهستانی همچنان برای خدمت در ارتش این منطقه خدمت خواهند کرد.

وی افزود: در نتیجه جنگ تعدادی از یگان های نیروهای مسلح ارمنستان برای کمک به نیروهای دفاعی وارد قره باغ کوهستانی شدند. آنها پس از آتش بس به جمهوری ارمنستان باز می گردند. این روند رو به اتمام است و در شهریور ماه به پایان می رسد. همچنین نیرویی از ارمنستان به این منطقه اعزام نخواهد شد.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان ادامه داد: فدراسیون روسیه به ما اطمینان داده است که نیروهای آذربایجانی باید از آنجا عقب نشینی کنند و امیدواریم نیروهای حافظ صلح روسیه خروج یگان های آذربایجانی را که به طور غیرقانونی تجاوز کرده اند از منطقه مسئولیت نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ کوهستانی تضمین کنند.

جنگ 44 روزه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان با پیروزی باکو به پایان رسید. در نوامبر 2020 (19 آبان 1399)توافقی بین نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، الهام علی اف رئیس‌جمهور آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به امضا رسید که طرف روس به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

در این توافق قرار شد که مناطقی به صورت تدریجی به آذربایجان واگذار شده و نیروهای نظامی ارمنستان نیز از خاک های این منطقه خارج شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل