بازدید 15273
آیا هوادار عادی و طبقه متوسط چنین پولی برای تشویق تیم ملی دارد؟

ارقام نجومی پکیج جام جهانی؛ گرانی به لیست علی‌بابا هم رسید!

بلیت‌های ارائه‌شده در علی‌بابا، با حسابی سرانگشتی بسیار گران تر از جمع مبلغ بلیت و پرواز و اقامتی است که جداگانه توسط اشخاص خریداری شود و سودی نجومی را بابت خدمات میزبانی نصیب این شرکت می‌کند. تعزیرات و سازمان حمایت هنوز واکنشی به این اعداد نشان نداده اند
کد خبر: ۱۱۳۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 19 July 2022

فروش رسمی پکیج‌های مسافرتی جام جهانی قطر در ایران توسط یک آژانس شروع شده است و اعداد نجومی در آن دیده می‌شود که قابل هضم نیست گرچه نمی‌توان ردپای افزایش نرخ ارز و گرانی‌ها را در آن کتمان کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شرکت خدمات مسافرتی علی‌بابا، خود را تنها نماینده رسمی فیفا برای فروش پکیج‌های مسافرتی جام جهانی معرفی کرده و روز شنبه به‌طور رسمی از وب‌سایت فروش محصولات این مسابقات پرده برداشت.

ارقام نجومی پکیج جام جهانی قطر؛ گران‌فروشی علی‌بابا!

بلیط‌های ارائه‌شده در علی‌بابا، با حسابی سرانگشتی بسیار گران تر از جمع مبلغ بلیت و پرواز و اقامتی است که هر فرد بصورت مجزا می‌تواند آن را تهیه کند و سودی نجومی را نصیب این شرکت می‌کند. 

هنوز دلیل این گرانی بطور دقیق مشخص نیست چراکه این مجموعه ریز اعداد هر بخش از پکیج خود را منتشر نکرده است و شاید لازم باشد تعزیرات حکومتی در این زمینه پاسخ بخواهد و یا سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم ارقام را بررسی کند.

این شرکت در رپرتاژهای خود در برخی رسانه‌ها دلیل این مبالغ اضافه را هم تلویحا توجیه کرده است و اعلام کرده که این پکیج ها اصطلاحاً مچ هاسپیتالیتی (میزبانی) است؛ به این معنا که از امکانات ویژه‌ای علاوه بر بلیط بازی‌ها، نظیر تفریحات قبل و بعد بازی، ورودی جداگانه به استادیوم‌ها و جایگاه ویژه برخوردار هستند.

به این ترتیب می‌توان ارقام موجود را با این بهانه ها توجیه کرد اما این گونه خدمات در تورها عادی است و مخارج غیرمتعارفی ندارد که ارزش پکیج را دچار گرانی شدید کند. 

در این میان نرخ برابری ریال با ارزهای عمده چون دلار و یورو باعث شده که طرفداران تیم ملی واقعا برای حمایت از تیم ملی در مضیقه قرار بگیرند و خیلی‌ها بخاطر همین گرانی ها قید سفر جذاب و تماشای جام جهانی را زده‌اند.

این بلیط‌ها به‌صورت پکیج تور (پرواز، اقامتگاه، بلیط بازی و راهنما) برای ۲ بازی و ۳ بازی تیم ملی قابل دسترس است و به نظر می‌رسد فقط قشری خاص و متمول می‌توانند حامی تیم ملی باشند.

طبق اطلاعات سایت فروش، قیمت پکیج‌ها برای ۳ بازی از حدود ۲۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود. البته بلیط‌های تک بازی در حال حاضر با قیمت ۷۰ میلیون تومان نیز در حال عرضه هستند. بد نیست بدانید در صورت انتخاب هتل های لوکس و پنج ستاره بین المللی ، این رقم می‌تواند به ۶۰۰میلیون تومان هم برسد.

این اعداد با توجه به قیمت تک بلیت در سایت های خارجی، بسیار عجیب و گران است و اختلاف در برخی موارد به دلیل ارائه خدمات ویژه قبل و بعداز مسابقه ها، به دو برابر یعنی صد در صد افزایش می‌رسد که تحریم ایرانیان در استفاده از ویزا کارت بین المللی در وقوع آن نقش اساسی ایفا می‌کند.

شاید اگر هر ایرانی می‌توانست با ارتباط مستقیم به شبکه پرداخت اینترنتی بین المللی، مستقیم بلیت خدیداری و هتل و پرواز رزرو کند، سفر به مراتب ارزان‌تری به قطر می‌داشت و تعداد حامیان تیم ملی در سه مسابقه حساس نیز بیشتر می‌شد.

ارقام نجومی پکیج جام جهانی قطر؛ گران‌فروشی علی‌بابا!

پکیج‌های موجود علی‌بابا، تنها شامل هتل‌ها و اقامتگاه‌های مورد تأیید فیفا «FIFA Certified» است که ۴ و ۵ ستاره هستند. حالا باید دید چه درصدی از هواداران تیم ملی توان خرید این پکیج ها برای تشویق تیم ملی را دارند و آیا نهادهای مسوول به آنالیز این گرانی ورود خواهند کرد یا باز هم علاقمندان به تیم ملی پشت دیوار بلند تضعیف اقتصاد ایران، درجا می‌زنند و از سفر دلخواه خود باز می‌مانند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل