بازدید 43005
سه هزار و شصت و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

کیهان: مردم دلیل گرانی‌ها را می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم می‌گیرند/کوشکی: زنان ارمنی و یهودی دوره قاجار هم حجاب را رعایت می‌کردند/توصیه اژه‌ای: در مساله عفاف و حجاب هیجانی برخورد نکنیم/جوانفکر: ساختمان ولنجک حق احمدی‌نژاد است

در بسته خبری امروز «تابناک»، تیتر‌هایی مانند: تیراندازی به مشاور علیرضا دبیر و سرقت لندکروز ۶ میلیاردی او! /سایه نگرانی از شیوع کرونا بر بازار نفت/هر شانه تخم مرغ ۱۰۰ هزار تومان شد/کالابرگ مانع از تورم بازار و متلاطم شدن اقتصاد می‌شود .. را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 11 July 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کیهان: مردم دلیل گرانی‌ها را می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم می‌گیرند
کیهان با اشاره به افزایش قیمت ها در ماه های اخیر نوشت: وقتی دولت سیزدهم دست به اصلاح نظام یارانه‌ای کشور می‌زند، هم باید خودش هزینه این اصلاحات را به‌عنوان مجری و متولی امور بپردازد و هم مردم. گرانی‌ها در حقیقت تکانه‌های این اصلاحات اقتصادی هستند که گریزی از آن نیست اما در کنار آن رئیس دولت اصرار دارد که دلیل گرانی هر کالایی برای مردم کاملا روشن و شفاف شود. مگر می‌شود گرانی این روزها را انکار کرد؟ کافی است یک ماشین حساب برداریم و سراغ اعداد و ارقام سایت مرکز آمار یا بانک مرکزی برویم. با یک حساب و کتاب ساده می‌شود به میزان تورم قیمت کالاها پی برد. مردم به درستی از گرانی‌ها گلایه‌مند هستند اما تفاوت این گرانی با افزایش قیمت‌ها در دوره قبل این است که حالا مردم دلایل این گرانی‌ها را می‌دانند، یارانه متناسب با آن را دریافت کرده‌اند و در ضمن چشم امید به آینده اقتصاد کشور دوخته‌اند.

تیراندازی به مشاور علیرضا دبیر و سرقت لندکروز ۶ میلیاردی او!
مشاور علیرضا دبیر و مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان هدف سرقت مسلحانه در اتوبان امام علی (ع) قرار گرفت و ۴ سارق مسلح علاوه بر اینکه خودروی تویوتا لندکروز او را به سرقت بردند، به پای چپ او نیز دو بار شلیک کردند. علی صفایی درباره سرقت مسلحانه خودروی تویوتا لندکروز او در اتوبان امام علی (ع) که منجر به شلیک دو گلوله به پای چپ او شد، اظهار کرد: شنبه ساعت ۱۰ شب در ترافیک اتوبان امام علی (ع) مشغول رانندگی بودم که یک خودروی سوناتا یا النترا با ۴ سرنشین به عمد از پشت به ماشین من زد. پس از این اتفاق کمی جلوتر و در زیر پل همت خروجی غرب در کنار اتوبان توقف کردم تا وضعیت ماشینم را بررسی کنم. آن‌ها هم متوقف شدند؛ اما زمانی که از خودرو پیاده شدم ۳ نفر با کلت کمری از خودروی‌شان پیاده شدند و سمت من آمدند. مربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در مسابقات جهانی مجارستان ۲۰۲۱، افزود: آن‌ها بلافاصله به من گفتند که مامور امنیتی هستند. یک نفرشان کلت را روی شکم من گذاشت و خواست که ریموت ماشین را به آن‌ها بدهم. من از این اتفاق شوکه شده بودم و روی دست او زدم تا کلت را از روی شکمم بردارد. او هم بلافاصله به پای چپ من شلیک کرد و یک نفر دیگرشان نیز بلافاصله برای دومین بار به پای چپ من شلیک کرد. خودروی من هم روشن بود و وقتی به زمین افتادم، ۲ نفر از آن‌ها پشت خودروی من نشستند و متواری شدند. ۲ نفر دیگر نیز با خودروی خودشان از روی پای راست من رد شدند و فرار کردند! آنها قصد داشتند به من شلیک کنند تا نتوانم دنبال‌شان بروم. آن‌ها حتی تلفن همراه من را نیز بردند.

کوشکی: زنان ارمنی و یهودی دوره قاجار هم حجاب را رعایت می کردند
محمد صادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا، استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه تهران: متاسفانه باید بگویم دولت آقای رئیسی در زمینه ترویج حجاب هیچ حرکتی انجام نداده است. با عرض معذرت آن مغز‌های معیوبی که این حرف‌ها را می‌زنند باید بدانند که اگر دولت آقای رئیسی این حرکت را شروع کرده بود می‌گفتیم بله می‌خواهند اذهان را متوجه جای دیگری بکند. اما دولت آقای رئیسی حتی حاضر نیست ممیزی را در سینما و تئاتر اجرا کند. دولت آقای رئیسی در حوزه فرهنگ هیچ حرکتی را انجام نداده است. دولت رئیسی حاضر نیست فضای مجازی را قانونمند کند، آن وقت این دولت می‌خواهد در حوزه حجاب کاری انجام دهد؟ نخیر اینطور نیست. کشور ما یک کشور اسلامی است و این یک مطالبه مردمی است که سال هاست وجود دارد. ما در طول تاریخ و حتی در دوره قاجار می‌بینیم با اینکه هیج اجبار و الزامی نبوده، زنان و شهروندان ارمنی، زرتشتی و یهودی حجاب را رعایت می‌کردند. این یک هنجار اجتماعی است و کسانی که کشف حجاب می‌کنند تعداد محدودی هستند.

توصیه اژه‌ای: در مساله عفاف و حجاب هیجانی برخورد نکنیم
محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه گفت: در مساله عفاف و حجاب ضابط و قاضی باید در چارچوب قانون عمل کنند. دنبال کار هیجانی و زودگذر نباید باشیم، کار انجام شده باید متقن همراه با آرامش و تدبیر باشد. اگر اشتباهی کردیم نباید از اصلاح اشتباه خودمان ابایی داشته باشیم و کار اشتباهمان را توجیه کنیم.

اعتراض تند ظریف به انتشار «متنِ دزدانه‌ دست‌کاری‌ شده» سخنانش
محمدجواد ظریف وزیر سابق امورخارجه در واکنش به انتشار متن گفت و گویی منسوب به او در خبرگزاری فارس، در اینستاگرامش نوشت؛
سلام دوستان
دنیای عجیبی است.
در دوران مسئولیت وزارت امور خارجه همراه با همکاران دلسوزم کوشش نمودیم وظیفه گزارش‌دهیِ شفاف و پاسخ‌گوییِ مستمر را در حد توان به صورت کتبی و شفاهی و گزارش‌های رسمی به مجلس شورای اسلامی به انجام رسانیم. که آخرین نمونه‌ی آن تدوین ۶ جلد کتاب "راز سر به مهر" و ارائه بیش از سه هزار صفحه گزارش و اسناد قابل انتشار مذاکرات برجام به مردم دلاور ایران بود. اما پس از پایان دوران وزارت، تنها به آموختن، پژوهش و آموزش پرداخته و از انجام مصاحبه و یا حتی سخنرانی عمومی خودداری کرده‌ام. به این امید که مزاحمتی در راه اجرای سیاست‌های موردنظر مسئولان کنونی برای رفع مشکلات مردم و کشور ایجاد نکنم. همزمان به رسم ادب، دیدار و گفتگوی خصوصی را به شرط صریح رسانه‌ای نشدن می‌پذیرفته‌ام – که ظاهراً باید در آن هم تجدیدنظر کنم. متأسفانه در چندروز گذشته، یک خبرگزاری به روش همیشگی‌ خود در بی‌توجهی‌ به اصول ابتدایی اخلاق حرفه‌ای، دزدانه به بخش‌های تقطیع شده‌ای از یک گفتگوی دوساعته، دانشگاهی و غیرخبری با جمعی از اساتید و دانشجویان دست‌یافته و آن را به شکلی گزینشی، تحریف شده و خارج از موضوع بحث منتشر کرده و سپس خود و همراهانش بر آن متنِ دزدانه‌ی دست‌کاری‌شده حاشیه نگاری کرده و با ببر کاغذیِ خودساخته به جنگ و مناظره پرداخته‌اند. از آنجا که آن گفتگو خصوصی و غیرخبری بوده، آن‌را ضبط نکرده‌ام ولی دوستان رسانه‌ای همه می‌دانند که متن کامل یک گفتگوی دوساعته دست‌کم دوازده هزار کلمه می‌شود و نه متن تقطیع و تحریف شده کنونی که با همه حاشیه نویسی ها کمتر از سه هزار کلمه است. موضوع آن گفتگو نیز برخلاف ادعای ناشران، ارائه یک تحلیل دانشگاهی پیرامون تکثر منابع قدرت در جهان کنونی و اهمیت روایت سازی از یک سو و تحلیل برنامه‌ریزی، روایت‌سازی و مدیریت رفتاری رژیم صهیونیستی به عنوان یک مثال از سوی دیگر بود. علاقه مندان به ببر واقعی – و نه کاغذی – می‌توانند تفصیل بحث را در کتاب "دوران گذار روابط بین‌الملل در جهان پساغربی" که در سال ۱۳۹۵ منتشر کردیم ملاحظه کنند.

کارتن خالی طلا شد
ماشین های خرید ضایعات انباری و منازل که بسیار پر سر و صدا هم هستند در تمام کوچه و خیابان‌ها بسیار زیاد شده‌اند.هر کیلو کارتن خالی ۴هزار تومن شده است. هر کسی زودتر به مغازه و فروشگاه‌ها برسد و کارتن ها را جمع کند برنده است. کارتن خالی حکم طلا پیدا کرده است.درآمد روزانه این شغل حدود ۳۰۰ تا۴۰۰ هزار تومان است که در ماه به حدود ۱۲ میلیون تومان می‌رسد.صدای ضبط شده برای پخش از بلندگوی وانت هم دیگر رایگان نیست و ۱۵ هزار تومان هزینه دارد.بیشتر درآمد این شغل از جمع آوری دور ریز کارتن های خالی در جلوی سوپرمارکت ها و فروشگاه هاست. / گسترش نیوز

فعال سیاسی اصولگرا: مسیر تاج زاده، براندازی با پوشش اصلاح‌طلبی است
بیژن مقدم، فعال سیاسی اصولگرا: مسیر تاجزاده، براندازی با پوشش اصلاح‌طلبی است اما بسیاری از افراد در جریان اصلاحات چون می‌دانستند که روش تاجزاده خسارات‌ بیشتری برای آن‌ها خواهد داشت، تاجزاده را قبول ندارند و عملا میان خود و تاجزاده مرزبندی دارند.روش تاجزاده مدلی از براندازی است و بابت همین موضوع جریان اصلاحات دنبال او راه نیفتاد، او این اواخر سعی کرد میان خود و جریان سلطنت‌طلب مرزبندی کند که آن هم به نظر من، یک پوشش است. مناظره اخیر تاجزاده با طرفداران حاکمیت پهلوی، درواقع برای این بود که ننگ حمایت اصلاح‌طلبان از پهلوی پاک شود.تاجزاده پیش‌تر در سال‌۸۸ هم سابقه بازداشت و زندان داشته است و به نظر من، او خودش تعمدا کاری می‌کند که به بازداشتش ختم شود. رفتار تاجزاده نوعا به گونه‌ای است که می‌خواهد بازداشت برایش رقم بخورد تا چیزهایی که ندارد از جمله حمایت اصلاح‌طلبان را به دست بیاورد./صبح نو

نماینده مجلس: وزارتخانه‌های صمت و راه‌وشهرسازی باید تفکیک شوند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزارت صمت باید به سه وزارتخانه تبدیل شود تا بخش صنعت برود کار تخصصی خودش را انجام دهد و وزارت معدن هم با تمرکز بر بخش معدن به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصاد کشور بیاید این حوزه را فعال و بخش بازرگانی هم حوزه بازار و معیشت مردم را مدیریت کند. شهباز حسن‌پور بیگلری، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص نظر دولت مبنی بر تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: به نظر من هم وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شوند، در گذشته با توجه به کوچک‌سازی دولت، مجلس تصمیمی را مبنی بر ادغام این وزارتخانه‌ها گرفت اما متاسفانه نه‌ تنها کوچک‌سازی نشد، بلکه هزینه‌های دولت بیشتر و بیشتر شد و کارآمدی کاملا تنزل پیدا کرد.وی ادامه داد: در نتیجه با توجه به وضعیت مسائل معیشتی مردم و نیاز جدی به کنترل بازار، امروز تشکیل وزارت بازرگانی یک نیاز ضروری است.نماینده مردم سیرجان با اشاره به وضعیت حوزه معدن، عنوان کرد: حتی بنده معتقدم که وزارت صمت باید به سه وزارتخانه تبدیل شود؛ چراکه اکنون گرایش و تمرکز این وزارتخانه روی صنعت قرار گرفته و معادن هم رها شده‌اند. یعنی در کشوری که بهشت معادن دنیاست امروز چند هزار معدن رها شده و راکد داریم.

فعال اصلاح‌طلب: برجام احیاشدنی نیست؛ باید به فکر توافقی جدید باشیم
مهدی آیتی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «واقعیت این است که برجام سال ۲۰۱۵ تمام شده است و دیگر نمی‌شود با آن توافقنامه با آمریکا و کشور‌های اروپایی به نتیجه رسید. از آن توافقنامه سال‌هاست که می‌گذرد و شرایط دنیا تغییر کرده است. برجام برای همان زمانی که آقای روحانی رئیس‌جمهور و آقای ظریف وزیر خارجه بود، مناسب بود نه حالا که ترامپ از آن خارج شد و بعد از آن کلی اتفاقات دیگر در دنیا رخ داد و حالا زمان آن نیست که با مذاکراتی زمان‌بر وقت مردم را بگیریم برای توافقنامه‌ای که اساسا احیاشدنی نیست.» او ادامه داد: «اکنون که میزان مشکلات روزبه‌روز بیشتر می‌شود، بهتر است دنبال توافقنامه‌ای جدید باشیم و دست از این شکل دیپلماسی خسته‌کننده و بی‌نتیجه برداریم. باید گفت‌وگو‌های تازه‌ای با طرفین غربی و به طور مشخص با آمریکا انجام دهیم و به نظر من باید مستقیم با آمریکا وارد مذاکره شویم.»

کنایه روزنامه جمهوری اسلامی؛ شانس آورده‌اید با مردمی نجیب طرف هستید
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: خدا واقعا به این دولت شانس داده است. این را حتما به آن‌ها بگوید هرکس صدایش را می‌شنود. بگوید، شانس آورده‌اید که با مردمی در نهایت نجابت طرف هستید، والا اگر مثل مخالفان روحانی بودند که قصه ۹۶ و ۹۸ تکرار می‌شد! اما خدا را شکر که نجیبند صاحبان حق که داد خود را در آرامش مطالبه می‌کنند.همان‌هایی که در دولت سابق حوادث غیر مترقبه را هم به حساب بی‌عرضگی دولت می‌نوشتند، امروز جوری دامن برمی‌چینند از قبول مسئولیت و می‌گویند امتحان الهی که انگار کارمند واحد امتحاناتند!خب، آقایان کارشناس امتحان الهی، لطفا بفرمایند قصه پُرغصه و اجرای معیوبِ افزایشِ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم در جدولِ امتحانات الهی قرار دارد؟ بی‌توجهی به قانون و نظرِ مجلس ازسوی دولت و ناشنیده گرفتن فریاد صاحبان حق چطور؟ آیا این هم در شمار امتحانات است؟ خرداد که ماه امتحانات بود جایش را به تیرماه داد. آیا باز هم بازنشستگان در این ماه گرم باید در کف خیابان باشند؟ این هم لابد امتحان عملی است، نه؟!خدا واقعا به این دولت شانس داده است. این را حتما به آن‌ها بگوید هرکس صدایش را می‌شنود. بگوید، شانس آورده‌اید که با مردمی در نهایت نجابت طرف هستید و الا اگر مثل مخالفان روحانی بودند که قصه ۹۶ و ۹۸ تکرار می‌شد! اما خدا را شکر که نجیبند صاحبان حق که داد خود را در آرامش مطالبه می‌کنند.

احترام بگذارید به اجرای قانون و وفق مصوبه شورای عالی کار و تامین اجتماعی، حق را به صاحب حق برگردانید اگر امتحانات تا شهریور ادامه ندارد!کمیسیون تطبیق مجلس هم مصوبه دولت را غیر قانونی اعلام کرد. می‌شود بفرمایید پافشاری بر مصوبه غیر قانونی هم امتحان الهی است؟ دولتی‌ها امتحان می‌دهند یا بازنشستگان؟شما که «عالم السر والخفیات» هستید و به امور غیبی آگاه، می‌شود بفرمایید کاهش ارزش پول ملی «از الآن تا الآن» هم در جدول امتحانات هست آیا؟ این که با یک رقم مشخص، در ماه قبل چقدر قدرت خرید داشتیم و امروز چقدر هم محاسبه می‌شود در بارم‌بندی نمرات یا خیر؟

یک سؤال دیگر؛ آیا تأیید نکردن مصوبه تامین اجتماعی و افزایش معکوس حقوق، مصداق منع مردم از دسترسی به اموال‌شان شمرده نمی‌شود؟ هرکس به اندازه‌ای که حق بیمه پرداخته توقع دریافت دارد و حق هم با اوست چطور پلکان را از جیب دیگران معکوس می‌کنید؟ راستی وقتی امسال دارید به نرخ روز حق بیمه می‌گیرید آن هم با رقمِ پایه ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان چرا به نرخ پارسال حقوق می‌دهید با نرخ ۲ میلیون ۶۵۰ هزار تومان + ۱۰ درصد؟ نمی‌شود به همان نرخ پارسال به علاوه ۱۰ درصد بگیرید؟ می‌شود بفرمایید متر و معیار شما برای پرداخت چرا با دریافت میزان نیست؟ آیا این‌ها همه امتحان الهی است؟ جوابش را شما می‌دهید یا باید از فرشتگان خدا بگیریم لابد!

جعفر پناهی بازداشت شد
جعفر پناهی یکی از فیلمسازان ایرانی امروز در دادسرای تهران بازداشت شد.جعفر پناهی یکی از فیلمسازان ایرانی که امروز برای بررسی پرونده دیگر کارگردان ایرانی «محمد رسول اف» به دادسرای تهران مراجعت کرده بود بازداشت شد.هنوز از علت بازداشت پناهی و ارتباط وی با پرونده رسول اف و دیگر دستگیر شدگان هفته اخیر اطلاعی در دست نیست.

جوانفکر: ساختمان ولنجک حق احمدی‌نژاد است
علی اکبر جوانفکر در گفت و گو با منیبان در رابطه با حواشی اخیری که در مورد دفتر کار احمدی نژاد در ساختمان ولنجک پیش آمده اظهار کرد: هر رئیس جمهوری پس از پایان دوره اش یک ساختمان دارد و این را سازمان مستضعفین در اختیار قرار داده است، این ساختمان هم طبق همین روال حق احمدی نژاد است.او ادامه داد: علت اینکه برخی به این ساختمان محقر می تازند این است که فکر می کنند احمدی نژاد در کاخ سکونت دارد، اما واقعیت این است که ساختمان ولنجک محقر است و در آن کارهای اداری انجام می شود.

جوانفکر در توضیح اینکه آیا واقعا ابلاغیه یا حکمی برای تخلیه دریافت شده است یا خیر، گفت: هیچ فشار و دستوری برای تخلیه برای ما نیامده و این یک روال است که ساختمانی در اختیار هر رئیس جمهوری، قرار بگیرد.گفتی است، عبدالرضا داوری، مشاور رسانه‌ای سابق احمدی نژاد، در توییتر نوشته بود؛ پرویز فتاح: آقای خاتمی ملک بنیاد مستضعفان که در اختیار بنیاد باران بود را به موقع تخلیه کرد اما آقای احمدی نژاد ملک ۱۸۰۰ متری بنیاد در ولنجک را تخلیه نمی کند. دو سال از این مصاحبه فتاح گذشت و هنوز احمدی نژاد ملک ۵۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان را در تصرف دارد # مردی از جنس مردم.

سایه نگرانی از شیوع کرونا بر بازار نفت
به دنبال انجام یک آزمایش گسترده کرونا در چین که احتمالا به تقاضا برای نفت آسیب خواهد زد و این نگرانی بر نگرانی در مورد عرضه کم نفت پیشی گرفته است، قیمت نفت در معاملات پرنوسان امروز کاهش یافت. هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۶۶ سنت کاهش ۱۰۵.۳۶ دلار فروخته شد. قیمت نفت برنت روز جمعه ۲.۳ درصد افزایش یافته بود. هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۹۷ سنت کاهش ۱۰۲.۸۲ دلار معامله شد. نفت وست تگزاس اینتر مدیت WTI روز جمعه ۲ درصد افزایش قیمت داشت.

هر شانه تخم مرغ ۱۰۰ هزار تومان شد
مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران، حاکی از رسیدن قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ به محدوده ۸۵ تا ۱۰۰ هزارتومان است، در حالی که هفته گذشته قیمت آن ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان بود. افزایش قیمت تخم‌مرغ در حالی است که ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اخیرا در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است، با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

پرواز مرغ بالاتر از نرخ مصوب
در حالی که نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است، مشاهدات میدانی حاکی از افزایش نرخ این کالا به حدود ۶۶ هزار تومان در هر کیلوگرم در سطح مرغ فروشی‌هاست.

درخواست ژاپن از مردم برای کاهش مصرف گاز
ژاپن در پی ریسک اختلال عرضه گاز روسیه، ممکن است از مصرف کنندگان عادی و شرکت‌ها بخواهد مصرف گاز طبیعی را کاهش دهند.

دلار به کانال ۳۰ هزار تومان رسید
امروز (دوشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱) نرخ دلار توافقی (عرضه از سوی صادرکننده و خرید از سمت صرافی مجاز) در کانال ۳۰ هزار در نوسان افزایشی است. آخرین نرخ توافقی دلار آمریکا به رقم ۳۰۱۶۰ تومان رسیده است.
 
خطر رکود اقتصادی برای منطقه یورو
به گفته اقتصاددانانی که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کردند، با افزایش احتمال کمبود گاز طبیعی و باقی ماندن تورم در سطوح بی‌سابقه، خطر رکود اقتصادی در منطقه یورو در حال افزایش است. احتمال انقباض اقتصادی از ۳۰ درصد در نظرسنجی قبلی و ۲۰ درصد قبل از حمله روسیه به اوکراین به ۴۵ درصد افزایش یافته است. آلمان، یکی از آسیب پذیرترین اعضای بلوک ارزی در برابر کاهش جریان‌های انرژی روسیه به احتمال زیاد، شاهد کاهش تولید اقتصادی نخواهد بود اما اریک یان ون هارن، استراتژیست در رابوبانک گفت: ما رکود اقتصادی را بر اساس تحریم نفتی که قبلا اجرا شده و تاثیر افزایش قیمت نهاده بر صنعت فرض می‌کنیم. اقتصاد آلمان در حال حاضر در حال کاهش و روند به وضوح نزولی است.

کالابرگ مانع از تورم بازار و متلاطم شدن اقتصاد می‌شود 
رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اجرای صحیح طرح کالابرگ الکترونیکی به عنوان مصوبه مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید کرد و گفت: از آنجا که پرداخت نقدی یارانه موجب تورم و افزایش نقدینگی در کشور می‌شود، تامین اقلام اساسی از طریق کالابرگ بهترین روش برای کمک به آن‌ها به شمار می‌آید، ضمن آنکه کالابرگ الکترونیکی سبب چرخش پول و رسیدن آن به دست تولیدکننده می‌شود. وی با بیان اینکه کالابرگ مانع از متورم شدن بازار و در ادامه متلاطم شدن اقتصاد کشور خواهد شد، گفت: دولت باید برای کاهش فشار اقتصادی به مردم از راهکار‌های همچون کوپنی کردن کالا‌های اساسی استفاده کند. طرح کوپنی کردن ارزاق هرچه سریع‌تر توسط دولت عملیاتی شود تا کالا‌ها مطابق قیمت مصوبه دولت به دست خانوار‌ها برسد چراکه نوسانات شدید قیمت ارز و دلار مانع از کنترل قیمت‌ها شده است. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی علاوه‌بر کمک به مردم، کمک به دولت و تولیدکننده است، اظهار کرد: اگر این پول به تولیدکننده نرسد چرخه تولید خود را ادامه نمی‌دهد، اما توزیع کالابرگ به این چرخه کمک می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲۱۲
کدام یارانه متناسب؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
سیصد تومن یارانه دادی 3 میلیون تومن از تو جیب مردم کشیدی بیرون.بچه گول می زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
مصداق اینه بزنی یه نفرو لت و پار کنی بعد بگی زدم که زدم دیه شو میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
-- ميگم مگه يارانه ها چه قدره كه كيهان گفته اگه گروني هست ، مردم يارانه اش راهم مي گيرند ؟ ... بله ؟-- پيش خودمون باشه آقا صادق ، كيهان حنماً خيال ميكنه يا راانه مردم هم به اندازه يارانه روزنامه خودشه كه از دولت دريافت ميكنه !! ..
کیهان تو حقوقت چند صد میلیونی می گیری بخاطر همین صدات از جای گرم بلند میشه. با حقوق قانون کار تخم مرغ هم شده آرزو تا برسه به گوشت و مرغ.
خوب دارید تلاش میکنید شکست دولت در مذاکرات و تورم بی سابقه رو با مسائل حاشیه ای به فراموشی بسپارید ولی خوشحال نباشید چون مردم حواسشون به همه چیز هست
حالا که میبینی تا بتونن رعایت نمیکنن
من ماندم کسی روزنامه و آن هم روزنامه کیهان میخوانه که این همه هزینه برای کشور ایران داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
ابزار کار شیشه پاک کن هاست
کیهان ..... ما را بخیر تو امیدی نیست شر مرسان چرا دوست داری روی زخم مردم نمک بپاشی مردم با غول تورم بیکاری اعتیاد بزهکاری طلاق و هزار زهر مار دیگر دست به گریبانند پس لطفا از نمک پاشی به زخم مردم بپرهیز /
تا وقتی باقری کنی مذاکره کننده ارشد مملکت باشه هیچ توافقی حاصل نخواهد شد ایشون در تیم آقای جلیلی بودن که هشت سال فقط عمر و پول مردم رو هدر دادن و تعداد تحریم ها رو افزایش دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
با این حساب ایشان هم مانند اقای جلیلی اعضای مذاکره را به تقوی دعوت می کنند.
اگر واقعا خواستار حل مشکل بدحجابی در جامعه هستید راه اش فقط برخورد سخت و قاطع با آن است اگر تعداد معدودی را واقعا سخت مجازات کنید ده نفر شلاق بزنند از خدمات اجتماعی محروم کنید ممنوع الخروج کنید از محل کار و دانشگاه اخراج کنید دیگر اینها جرات اینکه از غلطها بکنند نخواهند داشت کلا این طیف خیلی هم ترسو هستند فوری این بساط جمع میشود و جامعه اسلامی از وحود این مظاهر فساد و فحشا خلاص میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
اینارو ولش کن . دلار چند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
مشکل جامعه ما حجاب نیست عمو اینها برای اینکه مردم یه موقع اعتراضی داشتند جلویشان بایستند و مردم را بترسانند از بیگیر و ببندها مثل اینکه خبر نداری
ناشناس
| Austria |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
پس منتظر رفتار متقابل باش ، افرادی که مثل شما به انتخاب خودشون مثلا دین دارند برا خودشون نگه ندارند این میشه مبارزه اگر همین رو می خواین ادامه بدین که امنیت نه برای شما باشه نه برای بقیه
کیهان جز دروغ و اراجیف هیچ چیز نمی گوید مرزهای وقاحت را هم جابجا کرده اساسی
كيهان : مردم دليل گراني ها را مي بينند و يارانه اش را هم مي گيرند !!!
----------------
اول : ببخشيد برادر ! يكي مثل بنده و خيلي هاي ديگر كه من فهميدم يارانه بگير نشدند !! به جرم دهك دهم شدن ! ..
دوم : آرزو كنيم كه انشا الله تعالي كه نظرات « كيهاني » هم بشود همانند نظرات كيهاني !
-- بازهم ببخشيد ! مگر نظرات كيهاني چه گونه نظراتي است برادر ؟
-- بله ! ... سؤال بسيار خوبي است ! ... عرضم به حضور انورت كه نظرات كيهاني همان طور كه از اسمش پيداست ، مربوط به كيهان است ! نظرات تا اون دور دست ها ميرود ، چشم اندازش ، يك وجب و نيم متر و يك متر نيست ، چشم اندازش سال نوري است ! نظرات كيهاني علمي است ، بر اساس دانش است ، كتره اي نيست ! ... بر اساس حساب و كتاب و محاسبه و سنجش و آزمايش است ، نظراتش اجماع صاحبنظران است !! ... نظرات كيهاني خوشايند است ... اميد بخش است ، ايمان افزاست !! .درس خدا شناسي مي دهد ! ... نظرات كيهاني فخر بشريت است ، نشانه پيشرفت عقل و دانش ما اشرف مخلوقات است !!اين است كه عرض مي كنم كه نظرات « كيهاني » هم زمان و مكان را در نورددو تبديل شود به نظرات كيهاني !! ... نظراتي كه نگاهي داشته باشد به اون دور ... دور ... دور ها !! علمي ، منطقي ... مستدل ... مستند ... آگاهي بخش ... !!!
وقتی زنان ارمنی و یهودی حجاب و عفاف را کاملا رعایت می کنند با اینکه ملزم هم نیستند ، پس بانوان و آقایان مسلمان هم باید با شدت و حدت بالایی رعایت کنند در غیر این صورت باید حدود در مورد آنها جاری و ساری شود که مورد قبول من هم است و آن را تأیید می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
اونوقت شما ؟!!
کیهان شکر زیادی خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
حیف شکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
زیاد
خیلی زیاد
تاحالا مرض قند نگرفته عجیبه
روزنامه محترم کیهان میفرمایید گرانی هست ودولت درپی کنترل ان است ولی ما یارانه میدهیم که کمک ملت باشد بزرگوار فرض براین که ۴۰۰ هزار تومان یارانه به تمامی نفرات پرداخت کند چقدر قدرت خرید ملت را پوشش میدهد یک کیلوگرم برنج ۱۰۰ هزار تومان یک ظرف یک لیتری ۹۸ هزار تومان یک عدد مرغ حداقل ۱۰۰ هزار تومان حالا از ۱۰۰ هزار تومان بقیه گوشت نان میوه تخم مرغ چه میزان باید بخرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
مصداق اینه بزنی یه نفرو لت و پار کنی بعد بگی زدم که زدم دیه شو میدم
این کوشکی هنوز تو دوران قاجار زندگی میکنه..خدمت آقای کوشکی عرض کنم چه ربطی داره اخه در دوران قاجار مردم بجای خودرو سوار خر و قاطر میشدند پس کوشکی جان
از فردا ماشین سوار نشو رو با خر و قاطر و شتر تو سطح شهر رفت آمد کن
درست میفرمائیداقای کوشکی قدیم ترهاارامنه ویهودی هاهم حجاب داشتند البته یهودی هابیشتروارامنه کمترولی امروزه دیگر چنین نیست قدیم ترهااسامی ارامنه اکثرافارسی بودامروزه اسامی غیرفارسی انتخاب میکنند البته اسامی یهودی ها همیشه فارسی بوده وهمانطور مانده دوره وزمانه بعضی هارا تغیرداده
درباره حجاب فکری کنید ما دیگه تحمل نداریم میل جنسی رو نمیشه راحت کنترل کرد طوری شده که همش تحریکیم آتش شهوت رو چطور مهار کنیم حتما باید کارمون به تجاوز برسه که فکری به حال حجاب کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
شما هر چه سریع تر خودت رو به یک روانپزشک برسون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
ازدواج کن سنت پیغمبر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
اول از همه خودت را باید اعدام کرد که اراده روی هوای نفس نداری/ دوم اینکه مگر حیوانی که از روی غریزه رفتار میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
چشمهات را درویش کن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
معمولا برای اینکه حیوانات وحشی رو کنترل کنند اونها رو تو قفس میندازن و اجازه نمیدن تو جامعه و شهرها بگردن یا میبرن تو طبیعت و حیات وحش رهاشون میکنند
در مورد شما هم این نسخه جواب میده اگر کنترل رو خودت نداری نمیتونن بقیه رو بکنن تو زندان که
شما رو میکنن تو زندان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
خب برو زن بگیر اگه بی کاری بگو دولت فخیمه برات کار پیدا کنه تا با کسب درامد بتونی ازدواج کنی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
بامزه بود
تیراندازی به مشاور علیرضا دبیر و سرقت لندکروز ۶ میلیاردی او!) اگر گرانی فقر بیداد می کند عوضش امنیت داریم !!!
یارانه مرا قطع کرده اند بازنشسته فرزندان دم بخت دارم امشب هم برام واریز نمی شود حقوقم را قسط وام می دهم و توانای اقلام ضروری را ندارم همیشه با دریافت وام زندگی می کنم. ایا انصاف است چرا این وزارت رفا توانای درک مردم را ندارد که چه کسی یارانه بگیرد یا نگیرد و یارانه حق تمام مردم ایران چه صفیر چه کبیر چون پولدارها مالیات عوارض می دهند
امنیت در جاده مهمتر است یا امنیت اخلاقی ؟ که برای آن پلیس امنیت اخلاقی در سراسر کشور راه انداخته اید .
خدمت این آقای کوشکی با این استدلالهای آبکی عرض کنم که اولا که عکسهای موجود زمان قاجار برخلاف گفته های شما ست پس دروغ نگو دوما به فرض که آنها حجاب را مثل اکثریت که رعایت میکردند که عرف جامعه بوده وایا این حجاب اجباری بوده زمان قاجار یا دلبخواه چون زنان پادشاهان قاجار اکثرا حجاب نداشتند و انتخابی بوده نه اجبارا پسر خوب
الان دوره قاجار نیست من خانوادم با حجابند ولی من هیچ وقت چیزی درباره حجاب بهشون نگفتم. چون ربطی به من نداره. گرفتن حق انتخاب حجاب گناهش از بی حجابی بیشتره . انسان در آزادی به بهشت میره نه با اجبار خدا به انتخاب آزاد کار درست امتیاز میده نه به خود کار درست. افتاد؟
به سیاستمداری که ایده الش دوران قاجار است چه میشود گفت .
من نمیدونم این کیهان ولی و وصی مردمه ؟ روزنامه است یا سیاستگذار؟ چه کاره است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
مامور است
آقای کیهانی نسخه پیچ مردم میدانند دلیل گرانی چیست در سالهای اخیر هم وارد کنندگان وهم دلالان داخلی که دستشان اون بالاها بند است به این فکر افتادند حالا که ما هر چقدر هم گران بکنیم مردم مجبورند بخرند چرا قیمت اجناس را گران نکنیم وکردند ولی ظلمی که در این میان به اقتصاد کشور وقدرت خرید مردم شد بماند ارزش پول ملی تنزل ودر زمره پولهای بی ارزش دنیاشد که این غیر قابل گذشت است بهتر است شماها که در جای گرم ونرم نشستهاید دیگر نمک به زخم مردم نریزید وبگذارید آنها با مشکلات خود بسوزند وبسازند
کیهان لطفا بفرما مردم مورد نظر شما که یارانه دریافت می کنند چند نفر هستند آیا بقیه مردم نیستند.بله دلیل گرانیها را میدانیم دلیلش همین تحریم ها هست که با گرانی نفس مردم را قطع کرده است .یارانه پرداختی به یک تعداد محدود را به کل مردم تعمیم ندهید حالا که مشکلی حل نمی کنید نمک روی زخم نپاشید و مردم را عصبانی نکنید
خجالت آور است كه عده اي دوران قاجار را با آن اوضاع اسفناك الگو قرار داده اند!!
کیهان دمت گرم یک بار اقرار کردی اقتصاد بیماره.. بازم از تو این سبک ماضی بعید بود دمت گرم...
با اين چندر غاز يارانه كه به خيليها هم تعلق نگرفته حتي نمي شود يك حلب روغن خريد!
ساختمان ولنجك حق احمدي نژاد است؟!!اينست عدات و برايري كه از آن دم مي زديد جنابان؟!
آقا میشه لطفا خواهشا از این کیهان چیزی ننویسید با اعصاب و روان ما بازی نکنید؟؟!!
یارانه اش رو میگیرن؟؟؟؟
کمترین درکی نداری
فقط وفقط این را من کارگر میدانم که بدجور ما را شرمنده خانواده‌ها مون کردید از بس امروز فردا کردم دیگر روی رفتن به منزل را ندارم خدایا یک مرگ برای من برسان ... خدایا خدایا خودت
بعضی‌ها مثل مسئولان کیهان و دولت انگار وظیفه ذاتی و هر روزشان است که با حرفهای مزخرفات نمک به زخم مردم بپاشند .برای مثال من خیر سرم یک کارمند رسمی مخابرات هستم که یارانه‌ام قطع شده ،حقوقم حقوق پارسال است و هنوز حکمی که قراراست چندان تفاوتی با پارسال ندارد و هنوز صادر نشده ولی هزینه زندگی‌ام حداقل ده برابر شده وای به حال به قول شما دهک‌های پایین‌تر
رفیق حاج حسین:
"مردم دلایل این گرانی‌ها را می‌دانند، یارانه متناسب با آن را دریافت کرده‌اند"
طوری حرف میزنه انگار از جیب و ارثیه خودش داره بخشش میکنه.کدوم یارانه مناسب؟
رییسی رو هم سرش رو با مسافرت های اخر هفته گرم میکنند و بقیه روزها هم که کاری به چیزی نداره!!!
اندر حكايت گراني و دليل گراني و يارانه اش كه مردم مي گيرند به روايت كيهان !!
--------
-- ... اين درست نيست ! ... مگه همه اش من بايد معجزه بكنم ... بابا جان ! من كه معجزه گر نيستم خب .شما هم معجزه بكنين ... در حد توان خودتان ... هميشه از من انتظار معجزه نداشته باشين ! مگه همه معجزه ها من بايد بكنم ؟! ... وقتي شما با اين دم و دستگاه معجزه نكنين ديگه من ميتونم ؟ با اين سن و سال و با اين تن عليل !!
-- آقا اياز ! ... فضولي نكرده باشم ، انگاري داري با خودت حرف ميزني ؟ ... حرف از اعجاز و معجزه ميزني ؟ ... كي بايد معجزه بكنه ؟!
-- ميدوني آسيد نصراله خان ! دولت آخر برج هفت تومن ميذاره تو اين دستم به عنوان حقوق ... قربون خدا بشم ، حقووووق !! ... حقوق بازنشستگي ... اونوقت ١/٢٠٠ هم ميذاره كف اون دستم به عنوان يارانه چهار نفر ... حساب مان ميشه چند ؟ ... خدا پدرت بيامرزه ! ميشه هشت و دويست ! ... حالا شما بفرما سيد نصرالله خان ! من با اين حقوق و يارانه در مدت يك ماه چه معجزه اي ميتونم بكنم ! اين
حقووووق بايد خرج خوراك بشه ، خرج پوشاك ... دوا و درمان ... خرج دندان پزشكي ! ... واي ... واي خدا نصيب هيچ كس نكنه اين دندان پزشكي ... بايد تقاضاي وام كرد ... قرض و قوله ... قدر دندان هايت را بدون سيد نصرالله ! ... بگذريم ..اون وقت دولت ميگه همين حقوق خرج دانشگاه دختر و پسرت هم باشه ، جهيزيه صبيه هم ابتياع كن ... فكر آينده پسرت هم باش .. زمين ، خونه ، عيال ... كار .. حالا شما بگو نصر الله خان من چه قدر بايد معجزه بكنم تا با اين در آمد و يارانه ، اول برج را به آخر برج برسانم ! ... بايد يك معجزه گر باشم ! ... يك معجزه گر واقعي ... بايد شق القمر كنم ... ميدوني آسيد نصرالله ، من ميگم دولت و مسئولين هم يك معجزه اي بكنن ، ... دست به اعجازي بزنن ... اوناهم شق القمر بكنن ... هميشه از من نوعي انتظار معجزه نداشته باشند كه با اين حقوق بتوانم اموراتم را در يك ماه بگذرانم ! ... آن هم ماه هاي بلند تابستان !! ...
-- ... چه عرض كنم آقا اياز ... بازهم خدا را شكر كن اياز خان كه مثل من دهك دهم نشدي ... من كه شدم ... أش نخورده و دهن سوخته ... خدا انشاالله خودش همه كارها درست كنه !! ... دعا مي كنم كه خدا سلامتي از خود و اهل و عيالت نگيره ... حالا غصه نخور كه خداي نخواسته مريض ميشي !! ... كاري نداري آقا اياز ؟!
مردم دلیل گرانی ها را می دانند اما چه کار می توانند انجام دهند جز تحمل ایا امثال شما کیهانی ها جز حرف به مردم می دهید
کیهان در فضا و کیهان سیر می کنی
آقای کوشکی شما چرا به زمان قاجاراشاره میکنید تاهمین 40-45 سال پیش هم که حجاب اجباری نبوداکثریت زنان با حجاب بودندفقط اقلیتی درچندشهربزرگ بی حجاب داشتیم.ولی ازوقتی اولا حجاب اجباری شد ثانیا روشهای اجبارهم ضدونقیض وبلکه زننده و واکنش زا شد آنوقت به تدریج بدحجابی ودرسالهای اخیربیحجابی وازهمه بدترلباسهایی که تمسخرحجاب بودرونق پیداکرد.خودتان کردید.ضمنا بدنیست کتاب فرهنگ برهنگی آقای حدادعادل (مهندسفرهنگی کشور)راکه سال59 منتشرشد مطالعه بفرمایید البته چاپهای جدید فرق کرده اند!!!!!!!!!!تا بدانیدعلت بدحجابی ها چیست.
تمام ملک ایران لایق مموتی است.
واقعا ۶ میلیارد پول برای ماشین از کجا آمده قابل توجه گشت ارشاد
این کوشکی هنوز در دوره قاجار سیر میکنه؟
جمع کن این اگهی متحرک پابین صفحه رو.
چرا ولنجک ؟ چرا نمیره تو نارمک ساختمان بگیره؟
هر شانه تخم مرغ 100 هزار تومان

بله در این دولت شاهد بی عرضگی نجومی هستیم...
امریکا و اروپای قرن نوزده و اوائل قرن بیستم هم خیلی پوشیده بودند خوب الان نیستند
اجداد انسان توی غار بودند و پوستین دور خودشون می بستند ولی الان این کار رو نمی کنند
ببخشید آقای کیهان کجای این یارانه متناسب با گرانی ها است به نظر ماشین حسابت مشکل اساسی دارد یا شاید هم زیر میزی دریافت میکنی خودت را ضایع نکن این دو روز دنیا ارزشش را ندارد اگر ذره ای ایمان داشتی دروغ وریا به این بزرگی را مرتکب نمی شدی مجریان و طرفداران این طرح بارها اذعان کرده اند که این یارانه کفاف این گرانی ها را نمی دهد مردم همکاری و تحمل کنند ! به نظر مغرضانه می خواهی نمک به زخم مردم بپاشی ؟
کیهان !
به قول خودتون : دلیل گرانی ها ؛ مدیریتیه و به تحریم ها ربطی نداره
و علت گرونی های فعلی نیز نحوه مدیریت دولت انقلابی حزب اللهی جهادی میدانی مقاومتی استشهادی است .
یارانه ها نیز که مردم میگیرن تورم ۲۵۰ درصدی کالاها و اجناس و خدمات را پوشش نمیدهد !
وقتی ندونی داری چی میگی
کار تاج زاده براندازی است و همه راهشان را از او جدا کرده اند. تاج زاده عمدا کاری می کند که بازداشت شود!!!!
متوهمین که از سایه خودشان هم می ترسند و به همه انگ نفاق و دشمن می زنند
همه جا دم از آزادی بیان می زنید و عرضه نشر نظرات خوانندگان را هم ندارید
کیهان واسه خودش گفته مردم باید هزینه اش رو هم بپردازند .اون هایی که یارانه نمی گیرن هزینه هم نمی خواهند بدهند
کالابرگ باعث رانت ،بعضی از مسولین و بعضی مردم میشه ،اقتصاددان زیادی اون رو نفی میکنن ،تنها راه فقط ،حداقل یک سال کنترل قیمتها و رساندن حقوق کارمندان و کارگران به حقوق های جهانی ،بعدا میتونیم اصلاحات قیمتی انجام بدیم ،
کیهان: مردم حتما دلیل گرانی‌ها را می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم نمی‌گیرند
کیهان حرف مفت نزن لطفا
اقای کیهان، متخصص رفع و رجوع، رئیس جمهور مورد اعتماد جنابعالی گفتند که فقط ۴ قلم کالا گران می شود ولی صدها قلم جنس به طبع ان گران شد، لطفا این را هم توجیه کنید، ساعت ده شب جلو مربی تیم کشتی را می گیرند و به پای او دو گلوله شلیک می کنند و بعد با ارامش تمام ماشینش را هم می دزدند، لطفا این مورد را هم توجیه کنید
کیهان تو یارانه میگیری ، بقیه نمی گیرن.
خیلی ممنون آقای روزنامه جمهوری اسلامی از این حمایت همه جانبه نان پدر و شیر مادر حلالت ولی جواب دولت می دانی چیست ؟ یک جمله در یکی از فیلم های ده 60 یا 70 جواب آنها است ( فکر کنم فیلم های مثل آباد بود ) شما هرچه بگویی " اوستا علم علم " آنها جواب می دهند " زری که نبود توی علم ! " پول مفت این بازنشستگان زحمتکش زیر زبان دولت مزه کرده نمی تواند ازش بگذرد
آقای کیهان تخم مرغ داره به شانه ای صد هزار تومان می رسه و قیمت مرغ هم داره پر میکشه، لطفا این مورد را هم ماله کشی کنید
چرا غصه بخوریم داریم طعم شیرین عدالت را در دولت جوان جهادی انقلابی با تمام وجودمان مزمزه می کنیم.
وقتی دولت سیزدهم دست به اصلاح نظام یارانه‌ای کشور می‌زند، هم باید خودش هزینه این اصلاحات را به‌عنوان مجری و متولی امور بپردازد و هم مردم
دولت دست به اصلاح کوتاهی و ندانم کاری خودش زده چرا مردم باید هزینش رو بپردازن؟؟
نه اصلا این حرف رو قبول ندارم !!!
پول یارانه یک صدم گرانی ها هم نیست
واقعا کیهان دیگه اخرشه
همه بدبختیا یه طرف اینا یه طرف
دولت سیزدهم نامردمی ترین و بزرگترین دشمن معیشت و جامعه ایرانی هست، یارانه پرداختی فقط کفاف افزایش قیمت قبوض آب و برق و گاز رو هم نمی‌ده چه برسه به افزایش قیمت سایر کالاهای اساسی مردم، این دولت فقط و فقط از میان توده مردم دشمن تراشی کرد برای نظام مقدس، همین و بس
دروغ گویی ودروغ نویسی عادت روزنامه ها شده ! من یک مستمری بگیر با حقوق حدود ۵/۵ میلیون هستم هیچ گونه یارانه هم دریافت نمیکنم . ادعای کیهان یا هر روزنامه دروغ محض است
حقوق شریعتمداری رو قطع کنید تا یارانه‌شو بگیره و باهاش از زندگی مرفهی که برای ما متصوره، لذت ببره.
یعنی ایشون معتقده وضع الآن مثل دوره‌ی قاجاره؟ اگه یه اصلاح‌طلب این حرف رو زده بود الآن اوین بود.
دوره قاجار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه روزنامه کیهان شریعتمداری حرف نزنه هیشکی نمیگه چرا این روزنامه لال مونی گرفته. درشو تخته کنید هرچند اگه دلواپسان نگران نشوند.
این روزنامه کیهان کار با ماشین حساب را بلد نیست نمیدونه این یارانه پرداختی یک پنجم گرانی ها نمیشود .بعدش اقای کیهان جانبداری شما از این دولت هیچ فرقی در دیدگاه مردم ایجاد نمی کند به قول قدیمیها عطر ان است که ببوید نه انکه عطار بگوید
تیراندازی به مشاور علیرضا دبیر و سرقت لندکروز ۶ میلیاردی او!!!!!!!!!!
ناامنی ؟ سرقت مسلحانه در اتوبان؟
توسط خود مردم ایران ؟
نتیجه کدام سیاست است؟
در سوریه جنگیدیم ایران را فراموش کردیم ؟
شکم گرسنه چیزی حالیش نیست
ما هم دلیل این گرانیها را میدانیم ولی ما مردم دیگر مردم نیستیم چون یارانه تمیگیریم...
در تعریف جدید مردم قشر صدفه بگیر جامعه هستند

دروغ حدندارد
مطمئنا مدیران کیهان در ایران زندگی نمیکنند قیمت تمام کالاها تا سیصددرصد و بیشتر گرون شده اونوقت با چهارصدهزارتومان یارانه برای چند قلم کالا همه چی رو حل میکنند ؟؟!!!!
مزدم در فقر و بدبختی مطلق بسر میبرند .....
کوشکی: زنان ارمنی و یهودی دوره قاجار هم حجاب را رعایت میکردند
آقای کوشکی از زمان قاجار بیش از دویست سال گذشته . در زمان قاجار اختلاس چند ده هزار میلیاردی هم نبود . مقامات سوار خودروی میلیاردی نمی شدند و حقوق های نجومی نمی گرفتند و ... لطفا" واقع بین باشید و از خواب بیدار شوید
قرار شد یارانه 4 قلم جنس بگیریم ولی 4000 قلم جنس گران شد کلاه گذاشتن سر ملت بسیار عالی
کیهان جا خودش حرف بزنه نه جا مردم. در ضمن برای اینکه جا خودشو ببینه کافیه ببینه بدون اجبار به خرید، چند نفر حاضر میشدن روزنامشو بخرن. حالا منتقدی که از رو نققد میخریدم جزو آمارش حساب کنه :)))
کیهان نا زمانی که دولت قبلی بود باصدای بسیار بلند از گرانیها مینالید حالا که نوبت این دولت شده باهزار تعصب و جهل از گرانیها که چند برابر قبل است دنبال دلیل و دروغگویی است واقعا وقتی آدم مطاللب این روزنامه را میخونه دیگر تصمیم میگیره هیچوقت روزنامه ای رو نخونه
من یک بازنشسته هستم غافل از یک یارانه آقای کیهان تو یارانه میگیری فکر میکنید همه میگیرن متاسفانه حقیقت مرده است
اين اقاي شريعتمداري هنوز خوابه يكي اين بنده خدا رو بيدار كنه هر روز جفنگياتش رو روزنامه اش داره بيشتر ميشه ،بنده خدا رو يكي ببره دكتر
کیهان عزیز ما هیچ امیدی به آینده نداریم.
در مورد دزدان واقعا چرا قوه قضاییه خیلی جدی عمل نمیکنه.اونم با اسلحه. خدا به داد برسه.
کیهان: مردم دلیل گرانی‌ها را بهتر از ما می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم که کمتر از قیمت نصف شانه تخم است می‌گیرند
ممنون که شما و رییس جمهور علت گرانی ها را گفتید. البته من و عوام هایی مثل من شعار ها و وعده های انتخاباتی جوان های جهادی و انقلابی را جدی گرفتیم و منتظر ارزانی و گشایش بودیم. نگو که اون فرمایشات جنبه طنز داشته و جهت خنداندن ملت گفته می شده.
اگر ما مردمیم‌جناب کیهان‌دلیا گرانی را می دانیم
دلیل این همه گرانی افکار امثال شماست
کیهان: مردم دلیل گرانی‌ها را می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم می‌گیرند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

میترسم اینبار باحیاها هم کم بیارن .... آقارییسی به طرز عجیبی ساده گرفته و انگار اصصصصصصصصصصلا متوجه نیستند که 10 درصد ناچیز افزایش حقوق مخصوصا بازنشستگان کشوری را که مطلعم ،کفا زندگی را اصلا نمیدهد
کیهان نامحبوب برای خودت بنویس و خیالبافی کن
کیهان: مردم دلیل گرانی‌ها را می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم می‌گیرند.

یاد حرف یه بنده خدایی افتادم که بعد حادثه قطار تبریز مشهد میگفت نگران نباشید قطار بیمه هست.
یارانه مال خودتان قیمت هار به شهریور 1400بر گردانید
دفاع کیهان خیلی جالبه چون مردم معتقد شده اند که کیهان از هر کی دفاع کرد معلومه که کارش غلطه.وباعث میشه از چشم مردم بیفته.اونهم با اینهمه مشکلاتی که این دولت برای کشور بوجود آورده
خانم های مسیحی هنوز هم که به کلیسا میروند بیشتر روسری ولباس پوشیده دارند۔لخت گرائی بانوان پدیده جدیدی است که میتوانیم بگوئیم بعد از جنگ دوم با هالیوود برای فروش بیشتر گیسه ومد گرائی برای همین منظور شروع یافت و کم کم توسعه پیدا کرد۔هالیوود محیط سالمی نیست۔متجاوزین به عنفی دارد که یک چمدان اسکار دارند۔
احمدی نژاد یا هر رییس جمهور دیگر از ساختمانی که از بیت المال در اختیارشان بوده چه حقی دارند،انها در مقابل خدمت حقوقشان ومزایای ان را مکفی گرفته اند و از ان بهره به موقع برده اند بنا براین هیچ حق قانونی و عرفی و شرعی و قضایی ندارند.
کوشکی: در طول تاریخ و حتی در دوره قاجار می‌بینیم با اینکه هیج اجبار و الزامی نبوده، زنان و شهروندان ارمنی، زرتشتی و یهودی حجاب را رعایت می‌کردند. این یک هنجار اجتماعی است و کسانی که کشف حجاب می‌کنند تعداد محدودی هستند.
اگر این هنجار اجتماعی است که ریشه در فرهنگ ما دارد، پس چرا اجبار !؟ اجازه بدهید مانند زمان قاجار زنان بدون اجبار و داوطلبانه حجاب را انتخاب کنند. اما نکته اینست که همزمان با قاجار به غیر از اقلیت های مذهبی ایران خانمهای اروپائی هم روسری داشتند و لباسهای بلند و بسته می پوشیدند. شما بیشتر به تدریست توجه کن ..
برادر عزیز خودتو زدی خواب !!!
یارانه گرانی رو میگیریم ؟؟؟
یارانه که پول 1 کیلو روغن است....
دلیل گرانی رو امثال شما نمیدونی ، یکی و ۱۰ تا نیست که بگم ، باید فیلسوف باشی برات توضیح بدم...
حسین جان برنج کیلیویی ۱۵۰ هزارتومان و یارانه ۴۵۰۰۰ تومان
احتمالا شما از قیمت ها بی خبر هستید عزیز برادر.
کیهان حیا را قی کرده و یک بام و دوهواش کاملا واضح شده، این گونه رفتارها فقط از ریا می تواند باشد
۱۸۰۰ متر را ملک محقر می دانند!!!
گرانی های کمر شکن و بی سابقه امروز ؛ مربوط به ۶ کلاس است و به کلید ساز مربوط نیست
آقای محمد صادق کوشکی‌ ،واقعا جز اساتید دانشگاه تهران هستند ؟
ولی مقایسه نحوه رفتار اجتماعی در دوره قاجار با شرایط اجتماعی قرن حاضر !!!! بعید است نوشته و ‌نظر یک استاد آنهم استاد دانشگاه تهران باشد
تاجزاده جز دلسوزی برای مردم و کشور و اصلاح امور هیچ هدف دیگری نداشت
پروژه ریاست ریسی شکست خورده هر چه زود تر جلو این ضرر را بگیرید
کیهان: مردم دلیل گرانی‌ها را می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم می‌گیرند.
نه بابا اوس حسین چی میزنی فکر میکنی با مردم قرن الف صحبت میکنی . قرار بود فقط روغن و مرغ و تخم مرغ گران بشه اما بعد از گرونی روی چندین کالای دیگه تاثیر گذاشت و میشه گفت همه چیز ، چرا قبول نمیکنی طرح از اول اشتباه بوده . بعد از روغن لبنیات ، گوشت قرمز ، نان های فانتزی ، میوه و سبزیجات ، خدمات ، مسکن و هزاران چیز دیگر آن وقت حقوق دستمزد 10 درصد بنظرم اگر چیزی نگی بهتره ...........................................................
دسته گل جدید دولت مردمی! یارانه من نوعی که از بخت روزگار، تنهایم و بیکار و تقریبا بیکار (پاره وقت گاهی هفته ها دویست هزار تومان درامد ندارم!)، یارنه ام صد هزار تومان کم کرده است! هنوز! نه بیمه تامین اجتماعی ام و نه شانس بازنشتگی! نه امیدی به ازدواج! یک عمر والدینم پیرم مراقبت کردم، این اندک از ارث بهم رسیده! بیش 45 سال سن و کلی مشکلات دارم و در حاشیه شهر فقط یک خانه قولنامه ای 50 متری دارم که حتی طی این گرانی ها از تورم کمتر ارزش شده! عملا دارای ام کمتر شده! نه سهام عدالت دادند
در دولت رئیسی اقلام مصرفی و خوراکی ضروری باز هم به شدت گران شد! آن وقت صد هزار توئمان از یارنه ام کم کرد دولت و دویست هزار +65 هزار تومان! هنوز دارد آن وام یک میلیونی کرونا قسط کم میکند!
"کیهان: مردم دلیل گرانی‌ها را می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم می‌گیرند"اصلاً یارانه دریافتی متناسب با گرانی های اخیر نیست ضمناً منطقی آن است که متناسب با گرانی ها میزان حقوق ها را افزایش دهند.

"کالابرگ مانع از تورم بازار و متلاطم شدن اقتصاد می‌شود " برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم در گام اول باید سیاست کاهش جمعیت را اجرا کرد سپس به گام های دیگر پرداخت.
یعنی هدف ما حالا مقایسه قرن ۲۱ با دوران قاجار شده؟
قاجار نصف ایران رو داد به روسیه, حالا ما باید قاجار رو الگو قرار بدیم؟
کیهان این مردمی که ازش حرف میزنی آیا وجود خارجی هم دارند.
به کیهان نوردان توصیه میکنیم بیایند جایشان را با ما عوض کنند!
آقای شریعتمداری، ما هر چقدر از هر شخصی که توانستیم پرسیدیم که قرار است نتیجه اصلاح اقتصادی چه بشود؟ به عبارت دیگر آةیا قرار است با تحمل یک دوره سختی شرایط مناسبتری برای زندگی از بعد اقتصادی فراهم شود؟ ( به عنوان مثال دو سال بعد قدرت خرید یک فرد ایرانی با قدرت خرید یک فرد اروپائی ، یا عرب یا ترک برابر شود؟) ، لطفا شما که با هزینه بیت المال روزنامه چاپ و منتشر میفرمائید به این مساله پاسخ بدهید.
یارانه ی متناسب با تورم ؟حالا از درصد تورم خبر داری یا الکی داری حرف میزنی
برای رعایت حجاب: اجازه ورود به بیرون برای خانم ها ممنوع باید بشه و همین رو بس!!!!!!!
این بازی ها قدیمی شده
«فعال اصلاح‌طلب: برجام احیاشدنی نیست؛ باید به فکر توافقی جدید باشیم»
هرکاری که باید انجام بشه برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور اقدام کنید.
نظرات روزنامه کیهان خیلی جالب و بی منطق است
اول اینکه همه رایانه نمیگیرند و ائنهایی هم که میگیرند ناراضی هستند
ثانیاً اگر این گرانی ها در دولت قبل ایجاد میشد روزنامه کیهان احتمالا تا به حال 100 مقاله علیه آن نوشته بود
ثالثاً آقای شریعتمداری آیا شما تا به حال به مراکز خرید رفتید
و نهایتاً مواضع تند روزنامه کیهان از جمله دلایل این گرانی ها است
نظرات روزنامه کیهان خیلی جالب و بی منطق است
اول اینکه همه رایانه نمیگیرند و ائنهایی هم که میگیرند ناراضی هستند
ثانیاً اگر این گرانی ها در دولت قبل ایجاد میشد روزنامه کیهان احتمالا تا به حال 100 مقاله علیه آن نوشته بود
ثالثاً آقای شریعتمداری آیا شما تا به حال به مراکز خرید رفتید
و نهایتاً مواضع تند روزنامه کیهان از جمله دلایل این گرانی ها است
آقای کوشکی شما هم طبق اداب و رسوم دوره قاجار لباس بپوشید بعد ادعا کنید که مردان و زنان چه بپوشند" زنان ارمنی و یهودی دوره قاجار هم حجاب را رعایت می کردند" منتظر پوشش جدید شما هستیم
جناب کیهان:

این نظرات و دیدگاههای مردم فریب چیست که مطرح می کنید ؟؟

قیمت کالا و مایحتاج زندگی مردم و هزینه‌های زندگی در یک سال اخیر سر به فلک گذاشته است

زندگی مردم دستخوش تغییر شده و مردم امیدی به زندگی خود ندادند

یارانه ی پرداختی دولت رییسی فقط برای سه روز کفاف خواهد داد.
اقای کیهان : مردم کاملا دلیل گرانی ها را میدانند!! اما ایا یارانه واریزی گرانی ها را پوشش میدهد
شما که کاغذ یارانه ای برای ارائه نظرات شخصی خودتون به مردم میگیرید قطعا این گرانی ها رو مثل بقیه درک نمیکنید
مطمئن باشید مردم بیشتر از شما میفهمند
کیهان مثل بهاره رهنما می مونه در موردش پست میزنن که کامنت بگیرن چون میدونن چقدررررررررررررر محبوبه پیش مردم
البته کامنت ها هم که مشخصا همیشه منفیه
جناب کوشکی ، همه می دانند که عدم توافق برجام و تصویب اف آی تی اف ، که هیچگاه در اختیار دولتها و مجالس نبوده است موجبات گرانی ارزاق و تورم که ناشی از بالارفتن هر روزه دلار و نبود رابطه عادی تجاری با دنبا ایجاد شده و میگردد

چرا شما و دوستانتان که دارای بیشترین تریبون و سر و صدا هستید ، در زمان روحانی ، تقصیر ها را تمام و کمال به گردن دولت او میگذاشید

ولی حالا و در چرخش 180 درجه ای ، از دولت رییسی کامبا رفع مسولیت و دامنش را پاکتر از هر اشتباه و خطایی می دانید ؟؟

این یک بام و چند هوا را تا کی و چقدر ادامه میدهید ؟ چرا نمیخواهید بفهمید و قبول کنید ، که اکثریت مردم کاملا اگاه هستند و بالا و پایین تان را خوب میشناسند ؟
روزنامه کیهان شما که می گوییدگرانی را مردم می دانند سه قلم کالاگرانی آن به همه کالاسرایت کرده برنج چندین برابررشدکرده خوب بفرماییدجلوگرانی را چه کسی بایدبگیردمردم یا دولت شما که دفاع می کنیدازدولت خوبه چرا درباره گرانی به دولت چیزی نمی گویید
روزنامه كيهان كه چرتوپرت مي نوسي به كي دارن يارانه ميدن؟ما كه از اكثرهمكاراي كارمند ميپرسيم نمي گيرند.همه چيزرو گرون كردندبا اين حقوق كارمندي پدرمردم داره در مياد.
آره بابا رئیس جمهور ها حقشونه هر کدوم یک ساختمان 500 میلیاردی داشته باشن
فکر کن تا چند سال دیگه که رئیسی جمهور بیاد بره دیگه ما باید خونمون رو تخلیه کنیم رئیس جمهور بیاد بشینه توی خونه ما چون حقشه
لابد کیهانی ها تمام و کمال یارانه دریافت می کنند. لطفا از طرف مردم حرف نزنید چون ما به دلایلی که خودمان هم نمی دانیم یارانه نمی گیریم و زیربار مشکلات کمرمان خم شده و بعد هم واقعا یارانه با تورم هماهنگی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
کیهان: مردم دلیل گرانی‌ها را می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم می‌گیرند

والله خسته شدیم ، 43 سال هست در حال جراحی و مداوای اقتصاد به اصطلاح ، اما هر روز بدتر از دیروز

چه وقت این اصلاحات تمام میشوند معلوم نیست
یارانه گرانی را می گیریم؟؟؟؟ چه جالب........
کیهان پرت و پلا زیاد مینویسه. درستش اینه که هرچی گفت وارونه برداشت شود
از نظر کیهان مردم با گرانی عشق میکنن و هی میگن گرون ترش کن....
"کیهان: مردم دلیل گرانی‌ها را می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم می‌گیرند"
"دلار به کانال ۳۰ هزار تومان رسید"
"کارتن خالی طلا شد"
"هر شانه تخم مرغ ۱۰۰ هزار تومان شد"
جناب کیهان! همین چند سطر بالا کافیست که بدانی چقدر حرف چرتی زدید!!
خدا را سپاسگزاریم که یک ارگان مسئول ( روزنامه کیهان ) به شرح دقیق و تبیین مشکلات کشور اقدام کرد و عده ای را از ابهام خارج کرد

خدا رحمت کند همه گذشتگان را که چه خوش گفته اند "حرف نزدن دلیلی بر لالی نیست "
بنده حاضرم علاوه بر پس دادن یارانه ماهیانه 200هزار تومان هم برگردانم ولی قیمتها به زمان روحانی برگردد
امید به آینده ی اقتصادی ؟
کالابرگ یعنی بازگشت به 44 سال پیش تابناک هم هوای رئیسی را دارد
ما علت گرونی ها رو میدونم
یارانه اش رو هم نمیگیریم
دلیل گرانی ها و بدبختی های امروز ما فاصله گرفتن از کدخدای عالم است
مردم کمتر از یک سوم هزینه ناشی از طرح به اصلاح مردمی شدن یارانه را که به انها تحمیل شده از طریق یارانه می گیرند. یارانه را یرای گران شدن چهار قلم کالای اساسی داده اند که قیمت همین کالاها را هم نتوانسته اند کنترل کنند اما قیمت چند صد قلم شاید چند هزار قلم کالا به خاطر حذف ارز ترجیخی افزایش 100 تا چند صد درصدی داشته است که این در طرح دیده نشده است. اقایان کیهانی انگار که در کیهان دیگری زندگی می کنند و در ایران نیستند. شاید هم انها یارانه های خاص می گیرندو خبر از بلایی که بر سر مردم امده است ندارند.
به من يارانه نميدن حق من ذاز انرزي هاي اين مملكتم چي ميشه
آقای کیهان دلیل گرانیهای اخیر اشتباه بزرگ رئیسی در خصوص گرفتن یارانه از تولید کننده و دادن آن به مصرف کننده بود. اشتباهی فاحش که بار روانی آن کمر اقتصاد نیمه جان کشور را شکست و قشر آسیب پذیر را به نان شب محتاج کرد. تصمیمی که بدون مطالعه دقیق کارشناسی از عواقب بار روانی آن و شتابزده در این برهه از زمان که اقتصاد کشور از وضعیت تحریمها بی جان شده بود انجام گرفت و به مانند تیر خلاصی پیکره نیمه جان اقتصاد رنجور و خسته از تحریمها را نشانه گرفت. ای کاش می دانستیم که این دفعه از خودی می خوریم و نه از دشمن. براستی که چه تصمیم اشتباه و فاحشی و متاسفانه بدتر از آن چه آدمهایی که ندانسته در صدد حمایت از این تصمیم نابخردانه برآمده اند.
جناب دکتر ۶ کلاسه !
قیمت مرغ و تخم مرغ پر کشیده
از قیمت اعلامی تو هم بالاتر رفته
چی کار دازی میکنی ؟!
لااقل برو بشین سر کلاس و دیپلم ات رو بگیر
بله آقای کیهان مردم دلیل گرانی ها رو میدانند. دلیلش شما هستید!! اون یارانه ای هم که میگید به خیلی از مردم تعلق نگرفته!! به همونهایی هم که تعلق گرفته، جوری در نظر گرفتید که طرف مثلا ماهی فقط یک سطل ماست بخوره! یا ماهی دو بطری شیر بخوره! و ...
ساختمان ولنجک محقر است !! ملک 1800 متری محقر است ؟
برادر کیهان چرت نگو
ایران نزدیک به رتبه دوم تورم و گرانی کشورها هست . چهار رقم جنس را گرون کردید و یارانه اون رو هم مثلا دادید درست ولی عوضش صد رقم جنس در کنار بالا رفتن چهار رقم افزایش پیدا کرد. مثلا کیک یزدی که کیلویی 15 بود شد 45، یک آدامس 12 تومانی شد 25 و قس علی هذا، آیا یارانه اینها را هم دادید. خیر پس هنر کردید دو باره سفره مردم را کوچک و کوچکتر کردید به مردم به ریال مزد می دهید و آنها به دلار هزینه می کنند . آقای کیهان چی به تو میرسه که بی خود حمایت می کنی با مردم صادق باش .
با توجه به نظر ارزشمند و منطقی کیهان در خصوص نقش ارامبخشی و امیدبخشی ذکر دلیل گرانی ها برای مردم- پیشنهاد می کنم دولت محترم علت گرانی سی هزار کالای مختلف را به تفکیک خوراکی یدکی دارویی پوشاک و ..... به تفکیک اعلام فرمایند تا مردم ارام تر و امیدوارتر شوند
دلیل گرانیها...خود ما مردمیم دیگه...!!!! هر ساده لوحی میداند!!! شاید هم امتحان الهی است...
این دولت و آن دولت هم نداره...!!!!
یارانه که نگووووووووو..شرمنده مون نکنید..اصلا یارانه ای که میدن چند صد برابر اون گرونیهایی که عاملش خودمونیم آقا...خودمونیم (و شرمنده ایم از این بابت) رو جواب میده... دیگه توفیق در امتحان الهییش اینه که بریم بگیم ما اون یارانه رو نیاز نداریم...ببرید صرف کارهای واجب دیگه بکنید تا ما درامتحان الهی سربلند شده باشیم...طیب الله
چقدر شرمنده و متنبه شدیم از این اطلاع رسانی به حق این روزنامه خدایی الهی..اجرشون با خدا که بیدارمون کردند...الهی شکر که این روزنامه مردمی عادل و حق گو هنوز وجود داره..خدایا شکرت
مشت حسین بیا یارانه ما را بگیر قیمت ها رو به قبل برگردون . نو کدام کشور زندگی میکنی چی مینوسی فکر نمیکنی که این نو نوشتن زشت باشد یا بی احترامی به مردم
جناب کیهان از شما بی‌نهایت سپاسگزاریم که صدقه‌سر شما مقداری یارانه اش را هم به ما میدهند.. منت شما همیشه بر سر ماست .
تابناک جان در خصوص بازداشت های اخیر مثل جعفرپناهی،مادرپویا بختیاری اینها هم بنویس
جناب کوشکی،
حضرت امام می فرمودن به چه حقی مردم 50 سال قبل باید سرنوشت مردم 50 سال بعد را تعیین کنند، سرنوشت هر ملتی دست خودش است.
بعد شما می فرمایید مردم دوره قاجار 100 سال قبل ملاک و شاخص مردم 100 سال بعد باید باشند.
بیچاره مردم که همیشه به شما بدهکارند.
آقای کیهان !!! من هم مردم هستم . شناسنامه ایرانی دارم . خدمت سربازی هم رفته ام . یارانه هم به من نداده اند . بازنشسته هستم .‌در رابطه با افزایش مستمری ما امسال شما چند گزارش تهیه و در روزنامه تان چاپ کرده اید ؟ آیا شما صدای ما مردم هستید ؟
در عرض کمتر از یک ماه به جای 4 قلم کالا، 4000 قلم کالا از 80 تا 300 درصد گرون شده. اون‌وقت جناب کیهان اون 300 تومن یارانه رو مثل ماله گرفته دستش، افتاده به ماله کشی کارهای دولت جدید...
دلیل این همه بدبختی وگرانی بازپرداخت مبلغی ناچیز حل کردین
چشم آقای شریعت مداری دیگه اعتراضی نداریم تو رو خدا یارانه ما رو قطع نکنی که ورشکست میشیم مرسی که هشدار دادین
ما دلیل گرانی ها را نمیدانیم و یارانه اش را هم نمیگیریم
پرواز مرغ بالاتر از نرخ مصوب
هر شانه تخم مرغ ۱۰۰ هزار تومان شد
ولی کیهان میگه همه چیز خوب و راضی کننده است
اسم این چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شریعتنداری ؛ نه به مدیری میخورد و نه مسئولی چه برسد به مدیر مسئولی !!!
این جراحی اقتصادی نبود بلکه خودزنی بود. قیمت ها سر به فلک کشیده، دولت هم باید حجم عظیمی از پول را ماهانه از بانک مرکزی قرض و به نقدینگی تبدیل کند. همین دست فرمان را بروند، کشور را ورشکست می کنند.
در دروغگویی کیهان همین بس:
"مردم دلایل این گرانی‌ها را می‌دانند، یارانه متناسب با آن را دریافت کرده‌اند و در ضمن چشم امید به آینده اقتصاد کشور دوخته‌اند"
برنج ایرانی که من پارسال خریدم کیلویی 48 هزار تومان امسال شده 136 هزار تومان !
من نمی دونم شریعتمداری از کجا خرید می کنه که فکر می کنه یارانه ها حریف این همه گرانی شده !
جناب شریعتمداری مردم همه چیز را می دانند شما خود را به خواب زده اید بیدار هم نمی شوید
کیهانی ها شامل دولت فعلی، مدتها دولت قبلی را به گره زدن اقتصاد با برجام متهم می کردند و الان که یکساله قدرت دستشونه نه تنها نتونستن این گره رو باز کنن بلکه ناتوانی خود در اداره کشور را اثبات کردند.
جناب هپروتی در سالیان گذشته خودش بارها تائید و تاکید کرده که علت گرانی ها مدیریتی است و نه تحریمی
دولت وسیاستگزاران جرات رفتن سراغ برجام جدید را ندارند و اصولا مایل به تنش ردایی با امریکا نیستن. تصور کنید ما با امریکا مشکلی نداشته باشیم اونوقت مسئولین توی سخنرانیشون در باره چی صحبت کنن؟!! کمبودها و مشکلات کشور رو گردن کی بندازن؟!! .... در این صورت میدوند چقدر آدم توی کشور بیکار میشن!!!!!!
آقای استاد دانشگاه ، آقای اصولگرا ، آقای فعال سیاسی ، آقای دانشمند، اولاً شما هنوز نمی دانید ارمنی به معنای مسیحی نیست بلکه این عزیزان گروهی از مهاجران غالباً مسیحی از سرزمین ارمنستان بودند . ثانیاً قرار نیست از دوره قاجار الگو برداری کنیم به فرض که فرمایش شما صحیح باشد باید الگوهای روز و مطابق با فرهنگ حاکم بر جامعه امروزی را بیابید.
بعد ازحجاب زنان نوبت گیردادن به ریش مردان است
آقای جوانفکر ، بله درست می فرمایید ساختمان ولنجک حق مسلم آقای احمدی نژاد است، ولی شما خیلی خیلی به مردم تخفیف داده اید. همه ساختمانها،همه زمینها، حتی سرپناه اجاره ای مردم در همه نقاط ایران حق مسئولین سابق و لاحق است. ممنونیم که تاکنون اجازه داده اید ما از حق شما استفاده کنیم. منت گذاشته اید که هنوز بیشتر مردم حق خروج از منزل، حق آهسته حرف زدن، حق اشتغال در چند شیفت، حق دریافت کالای کوپنی، حق دریافت یارانه یا صدقه معیشتی و امثال آنرا دارند. ولنجک ها و خانه های کاهگلی بقیه مردم صدقه سر شما و مسئولین فعلی...
دلیل گرانیها بی‌کفایتی مسئولان است و یارانه هم که هرچه تلاش کردیم شامل ما نشد
تابناک و کیهان عیدتان مبارک تا نفس آخرم از سیاستهای اشتباه حمایت کنید مردم تاوانش را میدهند نه شماها
بی کفایتی دولتی ها عامل گرانی هاست. مهمتر از انقلابی بودن، باکفایت بودن مسئولان است.
مردم واقعا دلیل گرانی ها را می دانند
کی گفته این گرونی ها با گرونیهای قبلی فرق داره و بخاطر اصلاح نظام اقتصادی هست؟؟؟
چرا میخواید بین گرونی های بیشتر این دولت با دولتهای قبلی تفاوفت قائل بشید؟
کاش یکی از مسئولین پاسخ یک یک سخنان تاج زاده را بطور مستدل می داد تا بدانیم کدام حرفش ناحساب بوده و علت بازداشت است!
آقای شریعتمداری روزنامه کیهان ما مردم ایران که جزو دهک 4 تا 9 هستیم و بیشترشان دهک 4 تا 5 یارانه اشان از اول سال قطع شده و باید همه مواد خوراکی را 50 درصد گران تر کرایه خانه گرانتر بخرند و نیز در آخر کجای دنیا یارانه میدهند تورم بهمراه دارد نخیر آنها یارانه را روی سوبسید کالای اساسی مانند تحصیل رایکان نان لبنیات گوشت و بهداشت میدهند بدون آثار تورمی و حمایت زا ... اما این تورم برای دستکاری در نرخ دلار و روند آنست که تورم زاست
(کیهان: مردم دلیل گرانی‌ها را می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم می‌گیرند)

کیهانی ها کلهم اجمعین در تمامی ارکان :

مردم دلیل همه مصیبت های وارد شده را میدانند

اما چه کنند. و چه می توانند بکنند
کیهان: مردم دلیل گرانی‌ها را می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم می‌گیرند
کیان 8 سال گرانی دوره روحانی یارانه تاره دو ماه شده این مبلغ هم بابات گرانی های ایجاد شده در سال1401 به صورت یک شبه بود روغن 5 کیلویی 406 هزار تومان برنج 130هزار تومان مرغ کیلویی 60 هزار تومان گوشت کیلوییهدودا 230هزار تومان لبنیات شیر کیلویی16هزار تومان و دو برابر شدن تمام محصولات لبنی . شکر کیلویی 24 هزار تومان . مشتقات نفتی بجز بنزین همه دو برابر شده . کرایه خونه پوشاک و خارو بار همه دو برابر شده پول اب برق گاز و حتی تلفن همراه و اینترنت نیز اضافه کنید پس اقای شریعت مداری چه جوری با یه ماشین حساب به این نتجیه رسیده که یارانه کفاف این همه رو می ده
اینکه در زمان قاجار زنان ارمنی و یهودی چکار می کردند چه ربطی به زنان امروز داره ؟
مگه مردان ما شبیه مردان قاجار لباس می پوشند ؟
چرا زنان امروز را با زنان دیگر کشورهای مسلمان مثل عربستان و سوریه و عمان و لبنان و اندونزی و ترکیه و امارات و .... مقایسه نمی کنید ؟
بله مردم دلیل گرانی ومشکلات کوچک وبزرگ رامدتهاست که می دانند وآن بی کفایتی مسولان کشورمان است.
مردم دليل گراني ها را مي دانند و يارانه اش را هم مي گيرند ! روزنامه كيهان !
-----------
يارانه م ؟ كدام يارانه متناسب ! قيمت ها كه دو برابر شده باشد ، حقوق آقا رضي كه ٨ تومن بوده شده چهار تومن ! يعني نصف حقوقش أب رفته ! حالا ٩٠٠ تومان بابت يارانه سه نفر دريافت ميكنه پس با اين حساب ٤ ميليون از حقوقش كم شده ، ٩٠٠ تومن بهش پرداخت شده ، يعني ٣ ميليون و صد تومن آقا رضي داره ضرر ميكنه !!
-- چه فرمايش ميدهي آقا رضي ؟
-- بابا جان ! همه قيمت ها كه دو برابر نشده ، برخي هم دوبرابر ونيم ، حتي سه برابر ! ملتفت باش !!
-- پس با اين حساب چه طور داري زندگي ميكني رضي جان ؟ ... شغل دوم ، شغل سوم ؟ ... خدا راست به كارت بياره آقا رضي ! ... انشا الله كه هميشه نظرات كيهاني چون نظرات كيهاني باشد !!
کیهان بجای این همه هزینه برای چاپ روزنامه ای که خواننده ندارد بهتر است یک نانوایی بزند و نان بجای روزنامه به مردم بدهد که مردم بجای …. دعایش کنند .
گرانی و تورم مردم را نابود کرده این چه وضعیه درست کردین
ملک ۱۸۰۰ متری بنیاد در ولنجک محقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقرمحقر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقای کیهان که برای هر دردی دوائی داری.یارانه من بازنشسته را قطع کردند چون پسر36 ساله ام مجرد است. نه خودرو دارد ونه خانه؛ به خاطر دو سفر خارجی که یکی از سفرهاییش ماموریت بوده .یارانه کل خانواده را قطع کردند.به سایت وزارت رفاه رفتم واسم اورا حذف کردم باز هم افاقه نکرد الان به خاطر تورم 25 تا 30 درصدی ارزش حقوق بازنشتگی ام در همین حد پایین امده وحقوقم به 20 ماه نمیرسد.در واقع ازبیستم ماه به بعد دعاگوی وجود شریف شما ودیگر مسئولین دلسوز هستم .
کیهان: مردم دلیل گرانی‌ها را می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم می‌گیرند
حرفت مفت نزدن
در حالیکه با تورم سه رقمی، دولت حقوق ها را تنها 10 درصد بالا برده و مردم رو به زیر خط فلاکت راهی کرده هیچ نوع گرانی از طرف مردم پذیرفته نیست . ضمن اینکه این یارانه ای که تناسبی با خرج تراشیده شده توسط دولت ندارد به چند درصد مردم پرداخت می شود .
ما که هر کی رو می بینیم می گه ما جزو دهک 10 بودیم!!!!!
باید حقوق ها ضریبی از بودجه کل کشور باشه
خبرگزاری ها لطفا بفرمایند که ضریب حقوق قشر حقوق بگیر در زمان جنگ و قبل از انقلاب نسبت به کل بودجه کشور چقدر بوده و الان چه ضریبی است؟!
من فقط می دانم که بودجه کل کشور از پارسال تا امسال ۶۶ درصد رشد داشته است. آیا حقوق کارمند و بازنشسته و کارگر هم همینقدر رشد داشته است؟
به نظر من این راه حل خیلی هم منطقی هستش چون دولت نمی تونه بگه با کسری بودجه مواجه می شوم چون بهر حال بودجه رشد پیدا کرده و حتما درآمدی وجود دارد که چنین رشدی اتفاق افتاده
ای کاش کشور ما یک حساب و کتاب درست داشت الان کشورهای دیگر که اقتصاد آزاد دارند و در ظاهر هزینه های انها بیشتر است ولی بسیار وضعشان بهتر از ما است چون ضریب درآمد به هزینه آنها بسیار بهتر از ما است
دولت فقط بلد است بگوید هزینه ها دراین کشور پایین است اما اصلا کاری به درآمدهای آنطرف ندارد در حالی که منطق به ما می گوید مهم ضریب ها است ضریب درآمد به هزینه ها در کشور ها و یا ضریب درآمد نسبت به بودجه کل کشور
لابد منظورش اون یارانه ای هست که به شریعتمداری میدن .
شما وقتی حقوق ها را نسبت به درآمد و بودجه کل کشور چینش و ضریبی از آنها قرار دهید چند تا مزیت دارد
مزیت آن این است مردم تلاش کنند به سمت مسیری بروند که درآمد دولت افزایش یابد تا در کنار آن حقوقشان هم افزایش یابد
مثلا مطالبات و دغدغه مردم این می شود که فرار مالیاتی کمتر و یا نسبت به سرمایه گذاری در کشور مطالبات بیشتری داشته باشند
مزیت دیگر آن این است که دغدغه های سالانه جامعه نسبت به حقوق ها کاهش می یابد و هر کس به خودش اجازه نمی دهد که خدمات خودش را بی حساب و کتاب افزایش دهد و حداقل یک مبنایی برای این کار وجود دارد که سهل المحاسبه است
و البته مثل حقوق دلاری نیست که دولت بگوید دولت توان پرداخت آنرا ندارد و اساسا از قبل منابع آن تامین شده است
حاج حسین از کاغذ یارانه ای چه خبر در بازار ازاد چند میفروشی
از مقاله کیهان کاملا معلومه که اقای شریعتمداری حقوق بالایی میگیره و وضع مالیش خیلی خوبه ، اقای شریعتمداری شما دیگه نه مستضعف و نه حامی مستضعف به حساب میاید پس لطفا نمک رو زخمشون نپاشید .
کیهان: مردم دلیل گرانی‌ها را می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم می‌گیرند
نرخ جدید گوشت حاج حسین رفیق دیرین لطفا یه کم با ماشین حسابت حساب کن با یارانه کدوم درد رو بپوشونن مردم دیگه دارن به کمال نزدیک میشن راسنی نجف اباد چه خبر بود 5 نفر حلق اویز شدن
نوع گوشت گوسفندی قیمت هر کیلوگرم
راسته گوسفندی با استخوان ۱۸۳,۷۵۰ تومان
ماهیچه گوسفندی ۲۶۵,۰۰۰ تومان
ران گوسفندی ۱۸۹,۰۰۰ تومان
سرسینه گوسفندی ۶۵,۰۰۰ تومان
کف دست گوسفندی ۱۹۸,۰۰۰ تومان
آبگوشتی ۱۳۵,۰۰۰ تومان
خورشتی گوسفندی ۲۹۱,۶۰۰ تومان
قلوه‌گاه گوسفندی ۱۵۹,۰۰۰ تومان
سردست گوسفندی ۱۵۲,۲۵۰ تومان
راسته مغز گوسفندی ۳۱۵,۰۰۰ تومان
گردن گوسفندی ۱۵۸,۰۵۰ تومان
شقه گوسفندی ۱۶۲,۷۵۰ تومان


نوع گوشت گوساله قیمت هر کیلوگرم
ران گوساله ۲۳۱,۰۰۰ تومان
سردست گوساله پاک کرده ۲۲۰,۰۰۰ تومان
راسته پاک کرده گوساله ۲۹۵,۰۰۰ تومان
خورشتی گوساله ۲۲۵,۰۰۰ تومان
قلوه گاه گوساله ۱۹۹,۰۰۰ تومان
فیله گوساله ۳۹۵,۰۰۰ تومان
قلم گوساله ۱۹,۰۰۰ تومان
ماهیچه گوساله ۲۱۹,۰۰۰ تومان
عجب ملک 500 میلیارد تومنی شده محقر؟ رو که نیست
عامل بسیاری از بیماری ها خوراک است و مال زیاد داشتن جز دردسر و ضرر چیز دیگری ندارد آقای مشاور دبیر را نگاه کنید الان آرزو داشت یک پراید داشته باشد اما به چنین روزی نیفتد
چرا مردم اینقدر ناسپاس هستند دولت رفاه و سلامتی مردم را می خواهد و دوست ندارد مردم به خاطر مرض قند و نقرس و چربی و تن پروری دچار این بیمارستان و آن بیمارستان باشند
خدا را شکر نفسی میاد و میره و یک لقمه نون و پنیر هم برای سیرشدن پیدا می شه و الحمدالله یک سقفی هم است
اونهایی هم که ندارند یارانه ها کمکشون می کنه
ما اومدیم یک امتحانی پس بدیم و بریم دیار باقی پس چرا طمع

حرف های قشنگی بود و بحر حال یک تحلیلی هستش که مو لای درزش نمی ره اما باور کنید که خیلی از مسئولین نه نسبت به خودشان بلکه نسبت به مردم چنین برداشتی دارند
اما یک برداشت هم اینه که این کشور با تمام دارایی و ثروتش مال مردم است و باید بر اساس خواست مردم مصرف شود و اساس و پایه دین بعد از اعتقاد به خدا قسط و داد و عدل است و هر چیزی که مانع رسیدن حق و حقوق مردم به خودشان باشد از جنس خدا و دین نیست
ساختمان ۱۸۰۰۰ متری در ولنجک یک ساختمان محقره یعنی وقاحت حدی نداره
آقای شریعتمداری شما یارانه تپل میگیری به ما که یارانه ندادن و قیمتهارو هم چندین برابر کردن
مشگل ما امروز حقیقتا حجاب است؟ کوشکی کشک میگه!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها