بازدید 12044
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا

ورود مسافر از مرز‌ها باید همراه با رعایت پروتکل‌ها و انجام تست کرونا باشد/ ضرورت افزایش تعداد تست‌های روزانه کووید ۱۹/ لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری بهتر مراسم اربعین/ امیدواریم نیازمند واردات واکسن نباشیم

رئیس جمهور نقش رسانه‌ها در ارتقا و استمرار رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا را مهم برشمرد و گفت: رسانه‌ها با کمک وزارت بهداشت موضوع آموزش مبارزه با کرونا را در جامعه ادامه داده و تقویت کنند. همچنین افزایش آزمایش تشخیص ویروس کرونا برای تقویت بیماریابی در سراسر کشور ضروری است و توسعه واکسیناسیون دوز یادآور برای پیشگیری از بیماری هم باید در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱ 09 July 2022
ورود مسافر از مرز‌ها باید همراه با رعایت پروتکل‌ها و انجام تست کرونا باشد/ ضرورت افزایش تعداد تست‌ها روزانه کووید ۱۹/ لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری بهتر مراسم اربعین/ امیدواریم نیازمند واردات واکسن نباشیمرئیس جمهور با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا با توجه به شرایط جدید این بیماری، گفت: ورود مسافر از تمامی مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی باید همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست تشخیص کرونا باشد.

به گزارش «تابناک»؛ آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن گرامیداشت روز عرفه و تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، در مورد شرایط کرونا در کشور گفت: با وجود مشارکت مردم و زحمات کادر درمان، باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود تا با سویه جدیدی از بیماری مواجه نشویم و یا اگر سویه جدیدی نیز ایجاد شد، گسترش و فراگیری در کشورمان پیدا نکند.
 
وی با اشاره به تاثیرگذار بودن رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: لازم است افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن دوز یادآور واکسن اهتمام بیشتری داشته باشند.
 
ورود مسافر از مرز‌ها باید همراه با رعایت پروتکل‌ها و انجام تست کرونا باشد/ ضرورت افزایش تعداد تست‌ها روزانه کووید ۱۹/ لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری بهتر مراسم اربعین/ امیدواریم نیازمند واردات واکسن نباشیم
 
رئیس جمهور نقش رسانه‌ها در ارتقا و استمرار رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا را مهم برشمرد و گفت: رسانه‌ها با کمک وزارت بهداشت، موضوع آموزش مبارزه با کرونا را در جامعه ادامه داده و تقویت کنند.
 
وی همچنین با اشاره به ضرورت افزایش آزمایش تشخیص ویروس کرونا برای تقویت بیماریابی در سراسر کشور، بر ضرورت توسعه واکسیناسیون دوز یادآور برای پیشگیری از بیماری تأکید کرد.
 
رئیسی نظارت بر ورود مسافران از مرز‌های کشور را ضروری خواند و گفت: ورود مسافر از تمامی مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی باید همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست تشخیص کرونا باشد.
 
او در مورد برگزاری مراسم اربعین حسینی و اهمیت برنامه‌ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم، گفت: یقین داریم امسال در مراسم اربعین با حجم بسیاری از علاقه مندان برای زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) مواجه خواهیم شد. در واقع این مراسم از اواخر ماه محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت؛ هر چند مردم خودشان زمان سفر به عتبات عالیات را مدیریت می‌کنند، ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم را تدوین و به صورت فعالانه اقدامات لازم را انجام دهد.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ماه‌های آینده، شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کشور هستیم، تصریح کرد: از همین امروز باید نسبت به آنچه لازم است در مدارس و دانشگاه‌ها برای مقابله با کرونا، انجام شود برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.
 
وی با تقدیر از سازندگان واکسن کرونا در کشور، گفت: امیدوارم با این تعداد واکسن ساخته شده ایرانی و واکسن‌های تامین شده خارجی، دیگر نیازمند واردات واکسن کرونا نباشیم و با همین شیب تولید واکسن در کشور نیازهایمان تأمین خواهد شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
کادر درمانی و اعضاء هیئت علمی که حقوقشان را در سال 1401 کم کردند بیمارستان را رها کنند و همان طور که رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رییس دولت منتصب گفتند طلاب و بسیجی ها بروند بیماران را مداوا کنند و روحیه بدهند.
تمام دنیا تست کرونا رو جمع کردن شما هنوز دست بر نمیدارید از این کارای بیهوده ؟
من فقط سینوفارم میزنم حواستان باشد یهو نیام برا واکسن بگن باید ایرانی بزنیا !!!
آره حتما که از مسافرا تست میگیرن. توو اوج کرونای دلتا آقای وزیرتون گفتن تست چشمی انجام میدیم. کلاهتو بذار بالاتر رییسی
آقای وزیر بهداشت چی شد دوباره! میبینم که دوباره کرونا از دستتون فرمانش خارج شده! لکنت زبون گرفتی آقای عین‌الدوله!شما که به دنیا واکسن می‌خواستید صادر کنید حالا میگید باید وارد کنید! شرکت براتون کجاست؟
مراکز تجمیع واکسیناسیون جمع شده اند و مراکز موجود با یک نفر یا دونفر کار می کنند و سیل متقاضیان سرازیر شده اند و دولت در خواب و صفهای طولانی در این هوای گرم
آقای دولت کجایی
جناب رییسی قسمت اول دستورتان در مورد تست کرونا و
کنترل جدی مسافران ورودی به کشور خیلی خوب است

ولی اصلا با قسمت آخر که گفتید اعزام زوار پر تعداد برای مراسم اربعین به عراق را حمایت میکنید

کاملا در تضاد و تناقض و صد در صد اشتباه است و کرونا و بیماری های دیگر را در سطح وسیع و گسترده
وارد کشور خواهد کرد و باید منتظر فاجعه همچون دفعه قبل که با ماهان مسافران چینی را جابجا کردند
و کرونا را بسرعت و شدت و گسترده وارد کشور کردند ، روبرو خواهیم شد
بیماری های اپیدمی نه خودبخود بوجود میاید ونه براثر بد هجابی است بلکه از کشورهای عراق و افغانستان وارد میشوند , آنهم به علت عدم کنترل رفت آمد در مرز ها است شما که ادعای امنیت در مرز ها را دارید.
بیماری های اپیدمی نه خودبخود بوجود میاید ونه براثر بد هجابی است بلکه از کشورهای عراق و افغانستان وارد میشوند , آنهم به علت عدم کنترل رفت آمد در مرز ها است شما که ادعای امنیت در مرز ها را دارید.
مشکل ایران واکسیناسیون دیر هنگام و همچنین واکسیناسیون با برندهای بی کیفیت چینی و روسی هست چرا در کشورهای پیشرفته کرونا مثل ایران نیست و تست کرونا ضرورتی برای مسافران خارجی ندارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل