بازدید 19072

ابراز ناراحتی زلنسکی از استعفای جانسون

در حالی که مقامات روسیه از اعلام استعفای نخست وزیر انگلیس ابراز شادمانی کردند رئیس جمهور اوکراین یکی از غمگین‌ترین روز‌های پس از جنگ را سپری کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ 08 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن، اعلام استعفای نخست وزیر انگلیس در دو سوی جنگ اوکراین و روسیه بازتاب متفاوتی داشت و در حالی که مقامات روسیه ابراز شادمانی کردند رئیس جمهور اوکراین یکی از غمگین‌ترین روز‌های پس از جنگ را سپری کرد.

پیشتازی جانسون در پشتیبانی از اوکراین در جنگ روسیه موجب شد با کناره گیری او ولودیمیر زلنسکی احساس کند یکی از حامیان اصلی خود را از دست داد، زیرا همانگونه که جانسون بار‌ها در برابر دوربین رسانه‌ها اعلام کرد از هیچ کوشش و کمکی به اوکراین فروگذاری نکرد.

به نوشته رسانه‌ها در انگلیس ولودیمیر زلنسکی بلافاصله پس از اعلام استعفای بوریس جانسون با او تلفنی تماس گرفت و ضمن قدردانی از پشتیبانی‌ها و اقدام قاطع جانسون در آنچه که "سخت‌ترین زمان ها" نام برد، غمگینی و ناراحتی خود را از رفتن او ابراز کرد.

به نوشته رسانه‌های انگلیس رئیس جمهور اوکراین در این گفتگو به جانسون گفت: "نه تنها من، بلکه تمام احاد جامعه اوکراین با شما همدردی می‌کنند".

نخست وزیر انگلیس پس از جنگ اوکراین شدید‌ترین مواضع را در مقایسه با دیگر کشور‌های غربی علیه روسیه گرفت و پس از امریکا بیشترین کمک‌های نظامی، تسلیحاتی و اقتصادی را به اوکراین کرد و دو بار نیز با عزیمت به اوکراین پشتیبانی قاطع خود را از ولودیمیر زلنسکی برای مقابله با روسیه ابراز کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی