بازدید 4458

افت دلار توافقی به کانال ۲۹ هزار تومان

به گفته صرافان، نیاز ارزی متقاضیان به راحتی و با در اختیار داشتن کارت ملی و شناسایی، در صرافی های مجاز پاسخ داده می شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴ 05 July 2022

مشاهدات میدانی از صرافی های رسمی بیان گر افت قیمت دلار توافقی به کانال ۲۹ هزار تومان است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ روند بازار ارز در چهارمین روز هفته به دلیل تداوم روند عرضه ارز صادرکنندگان در شبکه صرافی ها، با کاهش همراه است. به گونه ای که مشاهدات میدانی خبرنگار ایبِنا از  صرافی های رسمی و تحت نظارت بانک مرکزی در شهر تهران بیان گر افت قیمت دلار توافقی به کانال ۲۹ هزار تومان است. این در حالی است که در هفته های گذشته نرخ دلار در کانال های بالاتر قرار داشت اما با تدبیر بانک مرکزی مبنی بر اجازه فروش اسکناس ارز صادرکنندگان به صرافی های سراسر کشور، روند عرضه بر تقاضا پیشی گرفت و منجر به تعدیل معنادار شاخص ارزی شد.

از سوی دیگر؛ روند شکل گرفته در بازار ارز و افزایش معنادار عرضه ارز، به محدود شدن فضای معاملات غیررسمی نیز منجر شده تا جاییکه امروز نرخ ارز در بازار غیررسمی نیز با کاهش روبرو شد. زیرا تقاضای کاذب در بازار از بین رفته است و به گفته صرافان، نیاز ارزی متقاضیان به راحتی و با در اختیار داشتن کارت ملی و شناسایی، در صرافی های مجاز پاسخ داده می شود. همچنین متقاضیان ارز مسافرتی و دانشجویی نیز همچون روال قبل امکان تهیه دلار در کانال ۲۷ هزار تومان را دارند.

بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر حجم فروش و پراکندکی جغرافیایی فروش ارز توافقی در صرافی های سراسر کشور درحال افزایش است. همچنین حجم ارز صادرکنندکان‌ نیز با گذشت مدتی از مصوبه جدید بانک مرکزی (مبنی بر تطبیق بازگشت ارز حاصل از صادرات بهمراه اظهارگمرکی) در حال افزایش می‌باشد که چشم انداز تعدیل نرخ ارز را در هفته های آتی تقویت می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار