بازدید 7807

جهان سی ان سی تولید کننده انواع سی ان سی چوب و پرینتر سه بعدی

گروه ماشین سازی جهان سی ان سی در سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت در زمینه ساخت ماشین آلات صنعتی از قبیل ، سی ان سی چوب ، پرینتر سه بعدی ، لیزر نمود.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 05 July 2022

این شرکت از سال ۱۳۹۶ تا به کنون ، دستگاه های سی ان سی چوب معمولا در زمینه ساخت ظروف چوبی ، مبل سازی و کارگاه های mdf کاربرد دارند و اما از پرینتر های سه بعدی معمولا برای نمونه سازی قطعات و ساخت قطعات پیچیده استفاده میشود که این موضوع باعث پیشرفت در صنعت خواهد شد. در ادامه این مقاله بخشی از این دو محصول را برایتان معرفی میکنیم.

جهان سی ان سی تولید کننده انواع سی ان سی چوب و  پرینتر سه بعدی

دستگاه CNC چیست؟

ماشینکاری CNC امکان ایجاد قطعات و اجزایی را فراهم می کند که معمولاً با انجام کار دستی غیرممکن است. یک مجموعه از دستورات که به رایانه وارد می شود می تواند محصولات پیچیده سه بعدی تولید کند. دستگاه CNC مواد را از طریق حفاری، فرز، تراشکاری یا سایر انواع عملیات برای ایجاد اشکال، زوایا و محصول نهایی از قطعه پایه جدا می کند. 

  • این است که به این فرآیند به عنوان ترکیبی از فناوری و ابزار فیزیکی فکر کنیم. کامپیوترها از ماشین‌ کاران CNC که نقشه‌ها را به زبان برنامه‌ نویسی به نام G-code ترجمه می‌کنند، ورودی دریافت می‌کنند. سپس دستگاه CNC به ابزار دیکته می کند که چه سرعت و حرکتی را دنبال کند تا قطعه یا شیء مورد نظر را ایجاد کند. اگر تا به حال از خود پرسیده اید که "CNC مخفف چیست؟" و کنجکاو هستید که شغل ماشینکاری CNC چگونه به نظر می رسد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. دسترسی سایت برای وارد شدن لطفا کلیک کنید.

برای ورود به سایت جهان سی ان سی و اطلاع از قیمت و خرید سی ان سی چوب اینجا کلیک کنید

CNC چیست؟

CNC مخفف Computer Numeric Control، یک مکانیسم کنترلی به کمک کامپیوتر است که بر اساس یک کد برنامه نویسی است که حرکت و عملیات یک ماشین تولیدی را هدایت می کند.

CNC امروزه چه مزایایی داشته است؟

در طول سال ها، فناوری CNC در تعداد زیادی از تجهیزات تولیدی ادغام شده است. آسیاب ها و ماشین های تراش CNC امروزه به طور باورنکردنی رایج هستند، به خصوص در تاسیسات تولید در مقیاس بزرگ. حکاکی های لیزری، برش های پلاسما، و برش های واترجت بسیار غیر معمول تر هستند. در هر شرایطی، فناوری CNC نقش خودکارسازی فرآیند را ایفا می کند تا حداقل مداخله انسانی مورد نیاز باشد.این به صنایع این امکان را داده است که روند تولید را سرعت بخشند و کاهش نیروی انسانی مربوطه به اقتصادی بودن فناوری کمک می کند.

ماشین های CNC کوچک برای چه کسانی مناسبند؟

به طور خلاصه، ماشین‌های CNC رومیزی نسخه‌های کوچک ‌تری از ماشین‌های CNC صنعتی هستند که در کارخانه‌های تولیدی استفاده می‌ شوند. همانطور که از نام آن مشخص است، یک دستگاه CNC رومیزی به اندازه کافی کوچک است که می تواند روی یک میز کار استاندارد کار کند. دستگاه‌های CNC رومیزی برای شرکت‌های کوچک یا علاقه ‌مندان به DIY که می‌خواهند از آنها به عنوان سرگرمی استفاده کنند، مفید هستند. نمونه‌های رایج ماشین‌های CNC در مقیاس رومیزی شامل مسیریاب‌های CNC، آسیاب‌ها، ماشین‌های تراش و برش لیزری است.

جهان سی ان سی تولید کننده انواع سی ان سی چوب و  پرینتر سه بعدی

ماشین یا دستگاه سی ان سی: (CNC) 

Computer Numerical control است که با پیشرفت تکنولوژی های نوین صنعت به بازار آمدند تا فرآیند های دستی را عاری از خطاهای نیروی انسانی کنند. در کل ماشین سی ان سی دستگاهی است که بدون حضور شخص و با فرآیند کامپیوتری یکسری حرکات تعریف شده را انجام می دهد.

ساخت پرینترهای سه بعدی در ایران

ساخت پرینترهای سه بعدی در ایران : قبل از شروع مقایسه، بد نیست درباره D Printer 3 کمی توضیح بدهیم: چاپگرهای سه بعدی دستگاهی همانند CNC هستند که با گرفتن فایل کامپیوتری فرمت مختصاتی GCode یک قطعه فیزیکی را با متریالهای متنوع میسازند؛ یعنی وقتی فرضا یک مجسمه را در نرم افزار مدلسازی سه بعدی طراحی میکنید میتوانید به راحتی آنرا با دستگاه CNC یا D Printer 3 بسازید.

تکنیک پرینت سه بعدی : FDM

متریال ترموپلاستیک موسوم به فیلامنت. محبوب ترین و ارزانترین روش ساخت سه بعدی در جهان و ایران میباشد. چون در بازار ایران نیز متریال آن قابل خرید است. جنس قطعات پس از ساخت ترموپلاستیک بوده و قابلیت پرداخت و رنگ کاری دارند. برای انواع قالبگیری غیرحرارتی صنعتی و ماکت های معماری و قطعات مفهومی ابتکاری بسیار کاربرد دارند. بعلت ارزان بودن برای ساخت قطعات کوچک تا جهان سی ان سی بزرگ با دقت قابل قبول این روش D Printer 3 کاملا منطقی به نظر میرسد.

برای ورود به سایت جهان سی ان سی و اطلاع از قیمت و خرید پرینتر سه بعدی اینجا کلیک کنید

تکنیک پرینت سه بعدی: SLA-DLP-LCD

متریال ساخت مایع فتوپلیمر حساس به نور موسوم به رزین میباشد. با توجه با منبع تابنده از لیزر تا پرژکتور یا نمایشگر ال سی دی تفیک میشوند. این تکنیک نسبت به روش FDM گرانتر بوده ولی بسیار برای قالبگیری قطعات جواهر یا پزشکی مثل انواع ایمپلمنت دندانی ... کاربردی میباشند. دقت چاپ این روش برای قطعات ریز بسیار بالاتر میباشد و به علت هزینه ساخت برای قطعات کوچک توجیه پذیر هستند.

تکنیکهای پرینت سه بعدی : SLS-SLM-PolyJet

انواع پودر پلیمر فلزی یا صنعتی رنگی یا تک رنگ در این تکنیک استفاده میشوند. بجهت نوظهور بودن این نوع فناوری فعلا انحصار کاملا صنعتی داشته و مانند دو تکنیک قبل برای کاربران خانگی عرضه نشده اند. تکنیک های پودر پلیمر نیز با کمک تابنده لیزری یا پرتوهای دیگر باعث ذوب پودر پلیمر بر اساس مختصات سه بعدی هندسی شده و قطعه ساخته میشود که دقت بسیار بالایی برای قطعات صنعتی فراهم میکند.

جهان سی ان سی تولید کننده انواع سی ان سی چوب و  پرینتر سه بعدی

فناوری : SLA (Setereo Lithography Aparatu) 

اولین پرینتر های سه بعدی ، از این روش استفاده می کردند و به عبارتی فناوری SLA نخستین فناوری در چاپگر های 3 بعدی می باشد. در این روش از رزین فوتوپلیمر برای ساخت اجسام به صورت نرم استفاده می گردد که آن را به صورت انتخابی توسط لیزری با طول موج معین ، سفت و جامد می کنند. در روش SLA میتوان اجسام به صورت شفاف نیز تولید کرد که دقت بالایی نیز دارند. در این فناوری نیاز است تا در زیر قسمت هایی از جسم که دارای زاویه منفی هستند ، ساپورت گذاری انجام شود که این کار توسط نرم افزار های مربوطه انجام می گردد. نیاز به فرایند ساپورت گذاری در روش چاپ SLA ، برخی محدودیت ها را در چاپ اجسام ایجاد می کند.

برای ورود به سایت جهان سی ان سی و اطلاع از قیمت های محصولات اینجا کلیک کنید

سخن آخر

در راستای تحقق آرمان های کشور عزیزم ایران و استفاده از پتانسیل نیروی جوان بومی با کمک خداوند متعال در سال 1400 تعداد 100 جوان مستعد بصورت مستقیم و بیش از تعداد 1000 نفر نیروی کار بصورت غیر مستقیم مشغول به کار شده اند. تولید ملی آرزوی دیرینه دلسوزان کشورمان بوده و هر فرد ایرانی وظیفه ای دارد. در این امر مهم و تحقق هدفمان همچنان قوی و مستمر گام بر خواهیم داشت.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر