بازدید 109911

ونزوئلا یک میلیون هکتار زمین در اختیار ایران قرارد داد

به گفته نائب رئیس انجمن کشت فراسرزمینی؛ گوشت و دام سنگین ونزوئلا با ارزش‌تر و اقتصادی‌تر از گوشت برزیل است.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ 04 July 2022

به گزارش تابناک، نائب رئیس انجمن کشت فراسرزمینی خاطر نشان کرد: ونزوئلا با هدف کشت فراسرزمینی یک میلیون هکتار زمین کشاورزی در اختیار ایرانیان قرار داده است.

علی رضوانی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه ونزوئلا می‌تواند به انبار محصولات کشاورزی جهان تبدیل شود، گفت: ونزوئلا با هدف کشت فراسرزمینی یک میلیون هکتار زمین کشاورزی در اختیار ایرانیان قرار داده است.

وی ونزوئلا را مستعدتر از برزیل و روسیه برای کشت فراسرزمینی دانست و افزود: به نظر می‌رسد این کشور می‌تواند خلا اوکراین را در جهان پرکند. باید از روابط خوب سیاسی شگل گرفته بین ایران و ونزوئلا برای ایجاد امنیت غذایی کشور و جهان بهره بگیریم؛ متاسفانه ما در زمینه فرصت‌سوزی‌ها در جهان در رتبه نخست هستیم.

این فعال حوزه کشت فراسرزمینی با بیان اینکه اقلیم ونزوئلا برای کشت گندم مناسب نیست، افزود: در فرهنگ بومی ونزوئلا مصرف نان گندم چندان رایج نیست و بیشتر نان ذرت استفاده می‌کنند. چرا که این کشور برای کشت محصولات استراتژیکی چون ذرت و سویا مناسب است؛ ارزش اقتصادی سویا به مراتب از گندم بالاتر است.

رضوانی‌زاده سویا را استراتژیک‌ترین محصول دنیاست معرفی کرد و افزود: کنجاله سویا در تولید مرغ و دام بسیار کاربرد دارد. همچنین کشت سویا در هکتار حاشیه سود 150 درصدی دارد این در حالیست که حاشیه سود گندم در هر هکتار کمتر از 30 درصد است. می‌توان در ونزوئلا سویا و ذرت کاشت و پول قابل توجه کسب و با آن پول گندم از کانادا، استرالیا و هر کشور دیگر خریداری کرد. به عبارت دیگر کشاورزی فراسرزمینی امکان خلق ثروت را برای فعالان این حوزه فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه چینی‌ها در آفریقا تنباکو کشت می‌کنند، افزود: مصرف تنباکو در چین جرایم سنگینی را به همراه دارد. اما کشاورزان فراسرزمینی چینی تنباکو را کشت و آن را به در بازار سایر کشورها می‌فروشد و با پول آن طلا وارد کشور می‌کنند. طبق یک قانون نانوشته دولت چین تجار و بازرگانان این کشور را ملزم کرده است که درآمدهای حاصل از صادرات محصولات را به شکل طلا به کشور بیاورند تا پشتوانه ارزی مناسبی برای خود ایجاد کنند.

به گفته نائب رئیس انجمن کشت فراسرزمینی؛ گوشت و دام سنگین ونزوئلا با ارزش‌تر و اقتصادی‌تر از گوشت برزیل است.

رضوانی‌زاده با اشاره به نزدیکی روسیه تحقق کشت فراسرزمینی در این کشور را هموار کرده است، افزود: اگر کشاورزان فراسرزمینی در روسیه 2 هزار هکتار زمین داشته باشند امکان حمل بار آنها با شبکه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و دریایی میسر است. اما وقتی برای کشت به دوردست می‌رویم برای حمل آن کشتی پاناماکس 150 هزار تنی برای حمل بار نیاز است از این‌رو اگر خواهان موفقیت کشت فراسرزمینی در دوردست هستیم باید حداقل 50 هزار هکتار زمین در اختیار بگیریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۷
انتشار یافته: ۱۷
پول را ببریم ونزویلا کشت و کار و دامداری راه بیاندازیم و برای اونها هم شغل مناسب فراهم کنیم و بعدش روابطمون باهاش بهم که خورد، اونوقت همه ماشین آلات را هم میخوره و یک آبم روش... این از مدیریت دولت مردمی، شرط بندی با پول مردم روی اسب لنگ کشور قحطی زده و ورشکسته و جنگ زده ونزوئلا...
فکر اقتصادی همین است نه اینکه کشور رو به بهانه کشت به بیابان تبدیل کنیم
به قول قدیمی‌ها: شما اگر بیل زنی باغچه خودت رو بیل بزن. همیغکشور خودتون رو آباد کنید کشور ابر تورم پیشکش
منطق آقایون از چاله خودمان رو بندازیم تو چاه. اون کشور اگر مفید بود که ابر تورم نداشت.
یعنی نیاز به پیوست فرهنگی نداره؟؟؟!!!!
ابن را گرفتند که اگر تغیر وتحولی به وجود آمدبروند وهمانجا زندگی لاکچری،وبهترین کاخهارا بنا کنند ودنیای عجایب ایجادکنند انشاله
چقدر شما باهوش هستید
فقط مواظب باشید سرتون کلاه نذارن
مصرف زیاد سویا که می گویند خصوصا برای مردان خوب نیست!
هرچندروز یکبار خبر ازدستگیری تعدادی اوباش درشهرهای مختلف منتشرمیشود که البته همه میدانند بعد مدت کوتاهی آزادمیشوند.پیشنهاد میشود کسانیکه مثلا برای پنجمین بار به جرم شرارت دستگیرمیشوند یعنی آدم بشو نیستند به عنوان کارگراین مزارع به ونزوئلا فرستاده شوندهم مردم ازشرشان خلاص شوندوجامعه پاکسازی شود هم دولت نیازی به استخدام ازحود ونزوئلا وپرداخت مبلغ سنگینی برای کشاورزی دریک میلیون هکتار نداشته باشد.
محصولاتی که در ایران تولید مبشه داره میره برای از ما بهتران بعد دلت خوشه کاسبان ایرانی در خارج تولید کنند بعد بیارن ایران من به شخصه باور نمیکنم چون چهار قاره پر جمعیت سر راه این محصولاته و طمع بی پایان عده ایی
فکر کنم این آقا اصلا تو عمرش کشاورزی نکرده باشد این چنین در مورد درصد بهره زمین کشاورزی حرف می زند! برای کشت هر محصول باید به آب و هوا مخصوصا تغییرات درجه حرارت ، رطوبت هوا بعد به کیفیت آب و خاک کشاورزی پرداخت ، بعد باید مقدار تن تولیدی هر محصول را بدست آورد و به قیمت جهانی آن ضرب کرد. هزینه کارگری و ماشین آلات را حساب کرد و دیگر هزینه های نگهداری ، کاشت و داشت و برداشت قیمت خالص را حساب کرد! گندم یک محصول استراتژیک است بدون صرف نظر از هزینه آن باید در داخل تولید شود به بالاترین قیمت هم خریداری شود تا امنیت غذایی مردم حفظ شود! گندم کمترین هزینه تولید در کشاورزی را دارد و در اکثر زمین های نامرغوب هم می شود آن را کشت کرد . اگر جلو کشت هندوانه و گوجه فرنگی صادراتی را دولت بگیرد با آب صرفه جوی حاصل از آن کمبود گندم و قسمت زیادی از آب مورد نیاز برای کشت دانه های روغنی و دامی فراهم می شود این کشور نیاز به مدیر کاردان دارد نه حضراتی که به فکر کشت فراسرزمینی هستند!
یک فرصت عالی و کم نظیر
کسی این را نمی بیند که باید تیتر بزنید ونزولا برای خوش خدمتی رئیسی به او زمین داد
پولهایی که جهت کشاورزی نوین و آبخیزداری به جهاد کشاورزی داده شده است را اگر توانستید آمار نتايج آن را منتشر کنید آنوقت فکر کشاورزی فرازمینی آنهم حیاط خلوت آمریکا انجام دهید مطمئنا مشتی آقا زاده از همین الان رویای کوچ مجانی به ونزوئلا دارند که احتمالا نفرات آنهم تعیین و بین خودشان قسمت کرده‌اند
جدا"
من حاضرم برم. حداقل گشت ارشاد ندارن گیر بدن به مردم
فقط اگه یه وزیر جهادکشاورزی کاربلد نه به آنصورت حرفه ای درحدیکه بتونه یک سامانه منظم تشکیل بده که کشاورزان بدونن این محصولی میکارن درهنگام برداشت مشتری داشته باشه یا زیادی کشت نشه که تو زمین نمونه وخرج ومخارج وهمچنین آب کشاورزی به هدرنرفته باشه ویا اینکه محصولی در هنگام برداشت با کمبودکاشت مواجه نشه نیازی نیست برن ونزوئلا بکارم بنده با سواددیپلم میتونم این کشاورزی وبرا همیشه درستش کنم نمیدونم چرا مسولین نمی‌خوان مملکت خودمون کاراش براه باشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل