بازدید 38515
با تحولات منطقه و جهان

وقوع دو انفجار در پایگاه آمریکا در مرز عراق ـ سوریه/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره مذاکرات هسته‌ای/ تسلیت کویت به ملت ایران و رهبر انقلاب/ احتمال اعلام جرم علیه دونالد ترامپ در پرونده حمله به کنگره

وقوع دو انفجار در پایگاه آمریکا در مرز عراق ـ سوریه، گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره مذاکرات هسته‌ای، تسلیت کویت به ملت ایران و رهبر انقلاب، احتمال اعلام جرم علیه دونالد ترامپ در پرونده حمله به کنگره و استقرار نیرو‌های نظامی ترکیه در رقه سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ 04 July 2022

وقوع دو انفجار در پایگاه آمریکا در مرز عراق ـ سوریه/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره مذاکرات هسته‌ای/ تسلیت کویت به ملت ایران و رهبر انقلاب/ احتمال اعلام جرم علیه دونالد ترامپ در پرونده حمله به کنگره

بین الملل تابناک: وقوع دو انفجار در پایگاه آمریکا در مرز عراق ـ سوریه، گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره مذاکرات هسته‌ای، تسلیت کویت به ملت ایران و رهبر انقلاب، احتمال اعلام جرم علیه دونالد ترامپ در پرونده حمله به کنگره و استقرار نیرو‌های نظامی ترکیه در رقه سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره مذاکرات هسته‌ای

خبرگزاری رسمی قطر از گفت‌وگوی تلفنی «شیخ محمد عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا خبر داد.

براساس این گزارش، در این تماس تلفنی دو طرف روابط دوجانبه میان دوحه-واشنگتن و راه های توسعه روابط در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

خبرگزاری قطر نوشت، شیخ محمد و بلینکن همچنین درباره آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم ها میان ایران و طرف های غربی نیز رایزنی کردند.

وقوع دو انفجار در پایگاه آمریکا در مرز عراق ـ سوریه/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره مذاکرات هسته‌ای/ تسلیت کویت به ملت ایران و رهبر انقلاب/ احتمال اعلام جرم علیه دونالد ترامپ در پرونده حمله به کنگره

دوحه میزبان آخرین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا با واسطه نماینده اتحادیه اروپا طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته بود.
علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه چهارمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی درباره این مذاکرات اظهار داشت: مذاکرات در دوحه در چارچوبی که قبلا مشخص شده بود، شکل گرفت و ادامه گفت‌وگوها براساس توافقی است که بین ما و طرف مقابل و به صورت مشخص آقای انریکه مورا در حال رایزنی است که بر آن اساس زمان و مکان آن در تبادلی که بین ما و آقای موراست، در حال نهایی سازی است.

روز جمعه، بلومبرگ از احتمال آغاز دوباره مذاکرات تا سه چهار هفته آینده خبر داد.

وقوع دو انفجار در پایگاه آمریکا در مرز عراق ـ سوریه

برخی منابع خبری عراقی، از وقوع دوانفجار در یک پایگاه آمریکایی در میدان نفتی العمر در عراق خبر داده اند؛ این میدان نفتی درست در نوار مرزی عراق با سوریه قرار گرفته است. هنوز جزئیات بیشتری درباره این انفجارها منتشر نشده است.

وقوع دو انفجار در پایگاه آمریکا در مرز عراق ـ سوریه/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره مذاکرات هسته‌ای/ تسلیت کویت به ملت ایران و رهبر انقلاب/ احتمال اعلام جرم علیه دونالد ترامپ در پرونده حمله به کنگره

روز گذشته یک کاروان لجستیک ارتش ایالات متحده آمریکا نیز در استان صلاح‌الدین مورد حمله قرار گرفته بود.

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره خارج کردن نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

تسلیت کویت به ملت ایران و رهبر انقلاب 

وزارت خارجه کویت، روز یکشنبه بابت وقوع زمین لرزه در جنوب ایران و جان باختن و مجروح شدن شماری از شهروندان ایرانی به آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

به نوشته روزنامه «کویت تایمز» وزارت امور خارجه کویت به دلیل وقوع زمین لرزه در جنوب استان «هرمزگان» که منجر به کشته شدن چندین تن و مجروح شدن تعدادی دیگر شد، ابراز همدردی کرد.

این وزارتخانه به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران صمیمانه تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

وقوع دو انفجار در پایگاه آمریکا در مرز عراق ـ سوریه/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره مذاکرات هسته‌ای/ تسلیت کویت به ملت ایران و رهبر انقلاب/ احتمال اعلام جرم علیه دونالد ترامپ در پرونده حمله به کنگره

مقام‌های ارشد دولت امارات متحده عربی نیز روز یکشنبه بابت وقوع زمین لرزه در جنوب ایران و جان باختن و مجروح شدن شماری از شهروندان ایرانی به ملت و دولت ایران تسلیت گفتند.

به نوشته روزنامه «گالف نیوز» وزارت امور خارجه امارات در پیام تسلیتی، همبستگی صمیمانه خود را با ملت و دولت ایران به دلیل زلزله‌ای که روز شنبه جنوب ایران را لرزاند و ده‌ها قربانی برجای گذاشت، ابراز کرد.

در این بیانیه وزارت امور خارجه امارات مراتب تسلیت صمیمانه خود را به دولت و ملت ایران و خانواده های قربانیان این فاجعه دردناک ابراز و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

شیخ «محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس دولت امارات نیز با ارسال پیامی به آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران، زلزله ۶ ریشتری را که منجر به کشته شدن پنج تن و مجروح شدن ۴۴ تن شد، تسلیت گفت. محمد بن زاید آل نهیان با ابراز همدردی برای مجروحان، برای آن ها آرزوی شفای عاجل کرد.

«محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رئیس امارات، نخست وزیر و حاکم دبی نیز پیام تسلیت خود را به رئیس جمهور ایران ارسال کرد.

ساعت ۰۲: ۲ دقیقه بامداد روز شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر حوالی بندر «خمیر» در استان هرمزگان را لرزاند.

احتمال اعلام جرم علیه دونالد ترامپ در پرونده حمله به کنگره

کمیته ششم ژانویه مجلس نمایندگان آمریکا که مسئول تحقیقات درباره حمله هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 هستند، اعلام کرد که ممکن است علیه رئیس جمهور سابق این کشور «ارجاع جنایی» کند.

«لیز چنی» نماینده ایالت آیوا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ترامپ باید به خاطر نقشش در این حمله تحت پیگرد قانونی قرار گیرد یا خیر، به شبکه ای بی سی نیوز گفت: «در نهایت، وزارت دادگستری تصمیم خواهد گرفت. فکر می کنم ممکن است ما به عنوان یک کمیته در این مورد نظر داشته باشیم.»

وقوع دو انفجار در پایگاه آمریکا در مرز عراق ـ سوریه/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره مذاکرات هسته‌ای/ تسلیت کویت به ملت ایران و رهبر انقلاب/ احتمال اعلام جرم علیه دونالد ترامپ در پرونده حمله به کنگره

وی تاکید کرد، این کمیته می‌تواند با احضار شاهدان بیشتر، اقدامات ترامپ را مجرمانه معرفی کند.

وی ادامه داد، «از این زاویه نگاه کنید که مردی در قامت رئیس جمهور به اوباشی که می‌داند مسلح هستند دستور حمله به ساختمانی را می‌دهد که معاونش در آنجاست و جان او و بقیه نمایندگان در خطر است و آنها را تحریک هم می‌کند؛ بسیار دلهره آور است و فکر می کنم ما برای مردم آمریکا تا جایی که یافته هایی پیدا کنیم پیش می رویم.»

چنی در پاسخ به این که آیا «ارجاع جنایی» از سوی کمیته امکان پذیر است، گفت بله. این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که «کسیدی هاچینسون»، دستیار سابق کاخ سفید برای ادای شهادت در کنگره حاضر شده بود.

هاچینسون در جلسه کنگره اعلام کرد که ترامپ به خوبی می‌دانست در روز حمله به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه، هوادارانش به شدت مسلح هستند. او آنقدر برای پیوستن به هوادارانش در ساختمان کنگره مصمم بود که پس از آن‌که راننده وی حاضر به انتقالش به آن‌جا نشد، با خشم به سمت رئیس تیم امنیتی خود حمله برد.

چنی پیش از این نیز گفته بود، رئیس‌جمهور سابق آمریکا یک تهدید داخلی است که واشنگتن پیشتر نظیر آن را ندیده است.

چنی که دختر «دیک چنی»، معاون اسبق رئیس‌جمهور آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «جورج دبلیو بوش» است به همکارانش در حزب جمهوری‌خواه گفته، وفاداری همزمان به ترامپ و قانون اساسی آمریکا امر ناممکن است.

وی در ادامه مصاحبه با ای بی سی نیوز در پاسخ به اینکه آیا نگران عواقب تعقیب کیفری یک رئیس جمهور سابق نیست، نیز گفت: بیشتر از این نگران هستم که اگر عوامل این اتفاق پاسخگو نباشند، چه اتفاقی خواهد افتاد و مردم چه فکری خواهند کرد.

دونالد ترامپ حوادث روز ششم ژانویه را جنبشی اجتماعی خوانده است. او از قبل از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی خودش را ناشی از تقلب انتخاباتی خوانده و با همین پیش‌فرض بعد از اعلام نتایج، پیروزی رقیب دموکراتش را نپذیرفت و علاوه بر طرح ادعای تقلب در انتخابات به روش‌های مختلف حقوقی و دادگاهی سعی کرد، نتیجه را به چالش بکشد و به نفع خود تغییر دهد.

اوج این روند ششم ژانویه ۲۰۲۱ رخ داد؛ زمانی که کنگره در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود. ترامپ از هوادارانش خواسته بود با تجمع مقابل کنگره، از تایید نتیجه ممانعت کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کردند و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج تن از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

استقرار نیروهای نظامی ترکیه در رقه سوریه 

منابع خبری بامداد دوشنبه از ورود یک کاروان حامل خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی ارتش ترکیه به حومه شمالی رقه واقع در شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ترکیه یک کاروان حامل خودروهای نظامی و زرهی و تجهیزات را به منطقه عین عیسی در حومه شمالی رقه منتقل کردند.

منابع محلی گفتند که کاروانی متشکل از خودروهای نظامی و زرهی و کامیون‌های حامل مهمات و تجهیزات وابسته به نیروهای نظامی ترکیه به سمت منطقه عین عیسی در حومه شمالی رقه حرکت کرده است.

پایگاه‌های ارتش سوریه در شمال استان حلب روز جمعه هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی ترکیه قرار گرفت.

کانال‌های اطلاع رسانی تروریست‌های سوری روز شنبه اعلام کردند که ترکیه پیش از آغاز این حمله، مسئولان و فرماندهان مناطق تل رفعت، عین ذقنه، منغ، مرعناز، منبج، عین عرب و عین عیسی را تعیین کرده است.

برخی از رسانه‌های نزدیک به تروریست‌ها در شمال سوریه هم از آماده شدن ترکیه برای حمله جدید به شمال سوریه خبر می‌دهند.

جمعه گذشته، رجب طیب اردوغان رئیس ‌جمهور ترکیه در سخنانی گفته بود که «مقامات کشورش در حال انجام مقدمات لازم و آماده سازی برای انجام یک عملیات نظامی در شمال سوریه هستند.»

وی چند روز پیش هم اعلام کرده بود، «منطقه در امتداد ۳۰ کیلومتری مرزهای جنوبی ترکیه، برای ما منطقه امنیتی محسوب می‌شود و نمی‌خواهیم کسی در این منطقه ما را آزار دهد، لذا عملیات جدیدی را انجام خواهیم داد.»

دولت و مردم سوریه خواستار خروج نیروهای ترکیه از خاک کشورشان هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۹
کویت جان اونقدری که تو ناراحتی اینا ناراحت نیستن!
گاندی رهبر فقید هند یک ایده جالب برای مبارزه با استعمار دارد که نام آنرا هندوستان ساکت گذاشته است
بعبارتی ممکن هستش یک کشوری پرچم کشور استمارگر را آتش بزند شعار مرگ هم سر بدهد و بخواهد با خشونت با استعمار مبارزه کند
اما از نظر گاندی برداشت می شود که همینکه عقل و درایت و هوش و فرهنگ پربار و اقتصاد درستی داشته باشی و از منابع خودت به نحو احسن استفاده کنی در واقع به استعمار اجازه نفوذ و سوء استفاده ندادی و بدون استفاده از خشونت با آن مبارزه کرده ای
در موضوع حملات نظامی هم همین موضوع صدق می کند
ممکن است انباری از موشک و سلاح داشته باشی اما در مقابل هوشمندی دشمنت تمام سلاحت از بین برود و ناتوان شوی
اسرائیل کشور کوچکی است و درست است که از حمایت همه جانبه آمریکا برخوردار است اما در مقابل او هم تمام اعراب در جنگ شش روزه او را احاطه کرده بودند و دارای قدرت نظامی بالا و تعداد تانک ها و جنگنده های بالا بودند و از حمایت روسیه بدلیل جنگ سردی که با آمریکا داشت برخوردار بودند
حتما انور سادات و قبل از او را یاد داریم که چگونه با قدرت نظامی بالایی که داشتند شکست خوردند و از روی ناچار و با اجبار مجبور به پذیرش اسرائیل شدند
مشکل اعراب این بود که اسرائیل دارای هوشمندی بیشتر بود اسرائیل هم در قدرت شناسایی موفق تر بود و هم در نابودی عقبه ها و مهمترین موفقیت او این بود که به نابودی اهداف پشتیبانی و استراتژیک که نیروی هوایی مصر بود فکر می کرد و باعث شد حجم عظیمی از تسلیحات نظامی اعراب را در صحرای سینا به آتش بکشد
برای من معما است که آیا اعراب بسیار ضعیف و ناتوان هستند و یا اسرائیلی ها در امیدواری و پایداری بی نظیر هستند که با وجود حجم جنگ هایی که با آن مواجه است اما هنوز رویایی فکر می کنند

در مورد دین و دیانت هم همین طور است ممکن است هزینه های زیادی برای فرهنگ و معنویت مردم خرج شود اما درستکاری و امانت داری و خدا ترسی و وفای به عهد در جامعه ضعیف شود
و یا اینکه ممکن است فردی کارش خوردن و خوابیدن باشد و سنگ ارزش ها را هم به سینه بزند و در مقابل هم فردی با تحصیلات عالیه و یا مهارت در یک موضوع خاص در حال خدمت به جامعه و توسعه اجتماع باشد. در واقع تفاوت بنیادین بین این فرد وجود دارد که به موضوع شعار و عمل برمی گردد و یقینا نتیجه خوب و عالی در عمل حاصل می شود
لذا در مبارزه با استعمار و پیاده سازی معنویت و قدرت نظامی چیزی فراتر از ظواهر لازم است که باید در این کشور کشف و تبین شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
ماشالا یه قصیده نوشتی . ولی خوب نوشتی . مثبت دادم.
اقای مطهری خواست عدم فروش نفت وگاز ایران دیگر خواست دائمی روسها است و ربطی به جنگ اوکراین و تحریمهای روسیه ندارد، اما با تحریم سیاسی و بر خورر سرد غرب با روسیه، روسیه دارد با کارت ایران بازی میکند یعنی به غرب میگوید اگر حل برجام را میخواهید دست من است، به حضور من خاضعانه شرفیاب شوید.
عجب!!!!! همه جای این کره زمین اوضاع بر یک منوال است. در آمریکا هم سر دسته کسانی که به کنگره حمله کردند همان یکی دو روز اول دستگیر و روانه زندان شدند. اما فرد اصلی که پشت همه این ماجرا بود بدون هیچ مشکلی به کار و زندگی خودش ادامه می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
آمریکا شیطان غول پیکره
ترامپ اشغال ر ا به زباله دانی تاریخ باید انداخت
شما عاشق این هستید که ترامپ از دور انتخابات کنار زده بشه. اما چنین اتفاقی نمی افته چون جهان به مرحله ای رسیده که ظهور بک هیتلر جدید غیر قابل اجتناب به نظر میاد. پس زودتر ماست هارو کیسه کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
اکثریت ملت ایران خواهان انتخاب ترامپ بعنوان ریبس جمهور بعدی امریکا هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
حتی اگر ترامپ هم نیاد، پمپئو رییس جمهور میشه و کار یکسره میکنه
ملت سوریه که پنج ملیونشان تو ترکیه هستند اکه منظورتان اسد و دار ودستشه که اونا بیست درصد از مردم سوریه اند
بهتراست ترکیه هرچه سریعترنیروی خودراازکشورسوریه خارج نمایدودست ازاشغالگیری وقانون شکنی بردارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
امر دیگه ای ندارید؟
پدر غرب و غربگدارو در میاریم
روسها در هیچ مقطع تاریخی به اندازه امروز مورد تنفر و انزجار مردم ایران نبوده اند
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. پدر داعش اسقاطی و منافقین اواره خودش هزار بدبختی دارد
روس در هیچ مقطع تاریخی به اندازه فعلی مورد اشتیاق و مقبول ایران نبوده اند
بسه بابا شما اخ چیکارایید
ما نه با کسی عهد اخوت بستیم ونه با کسی پدر کشتگی داریم
روس در حال حاضر با ما منافع مشترک دارد وتجارت باهاش داریم
وتحت تاثیر انقلاب اسلامی واسلام قرارگرفته وپوتین هم اسلام را دین رسمی کشورش اعلام کرد وگفتند برای گردش مردمش به ایران سفر کنند زیرا ملت وکشور ایران را داری فرهنگ غنی می داند
پس معلوم است رابطه کشور ما با روسیه وارد فاز جدیدی شده ونیاز به احترام متقابل وحفظ این رابطه هستیم
وبی جهت نباید روسها را مورد سرزنش قرار دهیم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی