بازدید 18380
بسته ویدیویی «تابناک»

سرکشی تزار روسیه به کازاک‌ها / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / خاندان حاکم بر سیاست آمریکا / چالش بالا رفتن از ۹۹۹ پله با رنج‌رور / چگونه در هر بحثی پیروز شویم؟

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸ 03 July 2022

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


سرکشی تزار روسیه به کازاک‌ها

ویدیویی از تزار نیکلای دوم، آخرین وارث دودمان رومانوف و آخرین تزار روسیه که به نیروهای کازاک ارتش خود سرکشی می‌کند. کازاک‌ها جنگجویان ماهر و خبره‌ای بودند که به مهارت در سوارکاری شهره بودند. در دوران تزار سازمان یافته و وارد ارتش روسیه شده بودند و تا حدودی وظیفه دفاع از مرز‌های روسیه را داشتند. تخصص این نیروها جنگ‌های چریکی و نامنظم بود و به همین شکل در برابر پیشروی فرانسوی‌ها در زمان حمله ناپلئون به روسیه مقاومت کردند.

 


عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟

عماد فایز مغنیه که به اختصار عماد مغنیه خوانده می‌شد و به حاج رضوان شهرت داشت، از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان بود که در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ در انفجاری در دمشق طی عملیات مشترک سی آی‌ای و موساد ترور شد. واشنگتن پست مدت‌ها بعد از وقوع این ترور، انجام این عملیات مشترک را تایید کرد. بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، بمبی که باعث کشته شدن فرمانده پرسابقه حزب‌الله شده، مدت‌ها پیش در میدان مشق سیا در کارولینای شمالی آزمایش شده بود. مغنیه جزو اهداف اصلی سی آی‌ای بود و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای خبری که منتهی به دستگیری مغنیه شود، ۲۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود. در گزارش واشنگتن پست تاکید شده بود که دستور کتبی این عملیات را جورج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا صادر کرد و دادستان کل، مدیر اطلاعات ملی و مشاور امنیت ملی آمریکا آن را تأیید کردند، اما عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ در این موشن گرافی به این پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود.

 


خاندان حاکم بر سیاست آمریکا

فرانکلین دلانو روزولت که به اختصار «اف‌دی‌آر / FDR» نیز خطاب می‌شود، سی و دومین رئیس‌جمهور ایالات متحده بود. دوران ریاست‌جمهوری او مصادف بود با جنگ جهانی دوم و بیشتر دوران رکود بزرگ اقتصادی و به عقیده بسیاری از تاریخ‌دانان او در کنار جرج واشنگتن و آبراهام لینکلن یکی از ۳ رئیس‌جمهور برتر تاریخ آمریکاست؛ اما آنچه در این ویدیو به آن پرداخته می‌شود بررسی این موضوع است که این شخصیت تاثیرگذار با ۱۲ تن از سایر روسای جمهور‌ ایالات متحده نسبت خویشاوندی دارد. از آنجا که آمریکا از زمان استقلال از بریتانیا تا کنون در کل ۴۵ رئیس‌جمهور داشته است، این تقریبا معادل ۲۵ درصد از کل رئیس‌جمهور‌های آمریکا می‌شود. جالب است بدانید که روزولت با چرچیل نیز نسبت فامیلی دوری داشته است.

 


چالش بالا رفتن از ۹۹۹ پله‌ با رنج‌رور هیبریدی

در سال ۲۰۱۸، لندرور چالشی را برای خودرو K رنج‌رور اسپورت شارژی هیبریدی / Range Rover Sport plug-in hybrid» در نظر گرفت، به نام «چالش دراگون / Dragon Challenge» و آن هم بالا رفتن از ۹۹ پیچ و ۹۹۹ پله تا دروازه بهشت در کوهستان تیان‌من در شهر ژانگجیاجی در چین بود. در بالای این پله‌ها یک معبد قرار دارد که دروازه آن را دروازه بهشت می‌نامند. این ویدیو این چالش فوق‌العاده را از زوایه‌های مختلف بررسی می‌کند، دیدگاه‌های راننده، مهندسان و مسئولان لندرور، خودرو و اهالی آن منطقه، بخشی از این بررسی هستند.

 


چگونه در هر بحثی پیروز شویم؟

در این ویدیو شما یاد می‌گیرید چطور در هر بحثی پیروز شوید. در هر بحث شما باید بعد روانشناختی هر فرد را در نظر بگیرید و با آن‌ها به گونه‌ای بحث کنید که هر دو طرف به خواسته خود برسند و جنبه مثبت خواسته آن‌ها را هم ببینید. این ویدیو که در پنج مرحله این تکنیک را آموزش می‌دهد در تابناک ببینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر