بازدید 9826

ماشین طبیعت گردی؛ اجاره کنیم؟

در این مقاله چند خودرو را به شما معرفی می‌کنیم که برای گشت و گذار در طبیعت مناسب هستند.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ 02 July 2022

هر فردی که به طبیعت‌گردی علاقمند است؛ اولویت‌های شخصی و اهداف متفاوتی را برای انجام این تفریح در ذهن دارد. دیدن جاذبه‌های طبیعی محیط اطراف، دور شدن از شهر و تنفس هوای تازه و یا کمپینگ در یک مکان هیجان‌انگیز از جمله مهم‌ترین اهدافی هستند که افراد را به سوی طبیعت‌گردی سوق می‌دهند. در هر حال مهم نیست که با چه هدفی طبیعت‌گردی می‌کنید؛ مهم این است که برای رسیدن به مکان مورد نظر خود، از چه وسیله نقلیه‌ای استفاده می‌کنید. 

ماشین طبیعت گردی؛ اجاره کنیم؟

چه ماشینی برای طبیعت گردی مناسب است

به طور کلی، خودرویی که قرار است از یک مسیر ناهموار شما را به دل طبیعت برساند؛ باید علاوه بر موتوری پرقدرت، مناسب برای آفرود نیز باشد. به همین خاطر شاید شاسی‌بلندها بهترین وسایل نقلیه برای رانندگی در این جاده‌ها باشند.

ویژگی های ماشین طبیعت گردی

خودروهایی که 3 ویژگی مطرح شده در زیر را دارند؛ بهترین وسیله نقلیه برای طبیعت‌گردی و رانندگی به صورت آفرود هستند:

فضای بزرگ صندوق عقب

خودروهایی که صندوق عقب بزرگی دارند؛ بیشتر برای طبیعت‌گردی ایده‌آل هستند. چرا که در جمع و جورترین سفر هم باید برخی از لوازم حجیم مانند یک چادر، چند عدد صندلی تاشو و مقداری خوراکی و وسایل شخصی با خود به همراه داشته باشید. هر چقدر صندوق اتومبیل‌تان بزرگ‌تر باشد؛ می‌توانید وسایل بیشتری با خود حمل کنید و سفر راحت‌تری داشته باشید. چادر، فلاسک یخ، اجاق مسافرتی، کیسه خواب‌، چند بطری آب و سایر لوازم ضروری را نمی‌توانید با یک خودروی معمولی حمل کنید.

مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک

سیستم چهار چرخ متحرک (4WD) یک ویژگی مفید برای خودروهای مخصوص آفرود و طبیعت‌گردی است. البته از خودروها مجهز به سیستم AWD نیز می‌توانید به این منظور استفاده کنید؛ چرا که تفاوت کمی بین سیستم 4WD و سیستم AWD وجود دارد. AWD‌ها نیروی موتور را به طور همزمان به هر چهار چرخ منتقل می‌کنند. در حالی که 4WD‌ها میل محرک قسمت جلو و عقب خودرو را به هم قفل کرده تا محورها با سرعت یکسان بچرخند. بنابراین اگر در گل و لای گیر کنید؛ خودروی 4WD شما می‌تواند نحوه انتقال نیرو به چرخ‌ها را تغییر داده و بدنه را از داخل گل به راحتی بیرون بیاورد.

دارای GPS

سیستم موقعیت‌یاب جهانی یا همان GPS، یکی از مفیدترین آپشن‌هایی است که می‌توانید با خود در طول سفرهای آفرود به همراه داشته باشید. برای پیدا کردن مسیرهای ناشناس و عبور از مناطق خالی از سکنه، GPS یک ابزار ضروری و بسیار مناسب است. این سیستم ماهواره‌ای می‌تواند موقعیت خودرو را در لحظه تعیین کرده و در مسیریابی به شما کمک کند. همچنین اگر در طبیعت گم شدید؛ می‌توانید با استفاده از این سیستم هوشمند، موقعیت جغرافیایی خود را به خانواده و گروه‌های امدادی اطلاع دهید.

معرفی بهترین ماشین برای طبیعت گردی

تعیین اینکه کدام وسیله نقلیه، بهترین خودرو برای ماجراجویی در فضای باز و در دل طبیعت است؛ کمی دشوار می‌باشد. هر فردی دارای نیازها و خواسته‌های متفاوتی است که باید با توجه به آنها خودرو خود را انتخاب کند. اما توصیه عمومی این است که از بین پیشنهاداتی که پیش روی شما قرار دارد؛ به سراغ گزینه‌هایی بروید که توانایی آفرود دارند و برای تردد در مسیرهای آفرود طراحی شده‌اند. ضمن اینکه باید به قدرت موتور خودرو نیز توجه کنید و قابلیت‌های دیگری که ممکن است در طبیعت به دردتان بخورد را بررسی کنید. به عنوان مثال ماشین‌هایی که مجهز به موتور یدک‌کش هستند؛ برای طبیعت‌گردی بسیار مناسبند. علاوه بر این، باید به این نکته نیز توجه کنید که خودروی منتخب شما، چقدر فضا در داخل کابین و صندوق عقب دارد.

ماشین پورشه ماکان

پورشه ماکان با ظاهر فوق‌العاده جذاب خود ثابت کرده که یک کراس‌اوور می‌تواند از نظر سرعت مانند یک خودرو اسپرت و از نظر قدرت شبیه به یک شاسی بلند استاندارد باشد. عملکرد عالی این خودرو در آفرود، یکی از دلایل اصلی است که باعث شده پورشه ماکان در لیست خودروهای مناسب برای طبیعت‌گردی جای بگیرد. موتور توربوشارژ خطی این ماشین قادر است  252 اسب بخار قدرت تولید کند. ضمن اینکه ماکان مجهز به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک است که برای انتقال نیروی از موتور به چرخ‌ها از سیستم چهار چرخ متحرک استفاده می‌کند. مطمئنا رقبای مقرون به صرفه‌تر و کاربردی‌تری نیز برای پورشه ماکان وجود دارد؛ اما اگر به دنبال سواری ایمن، راحت و نرم هستید؛ این خودرو را برای طبیعت‌گردی انتخاب کنید.

لندکروز

تویوتا لندکروزر یک خودروی شاسی بلند لوکس و تمام عیار است. این شاسی‌بلند دارای سه ردیف صندلی است و فضای زیادی در صندوق عقب برای حمل بار دارد. این SUV قدرتمند و تولید شده در کمپانی معروف تویوتا، مجهز به موتور قدرتمند V8، سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد و مجموعه‌ای از سخت‌افزارها و آپشن‌های مخصوص آفرود بوده و یکی از بهترین خودروها برای طبیعت‌گردی محسوب می‌شود.

ماشین طبیعت گردی؛ اجاره کنیم؟

پرادو نیو

لندکروز پرادو نیو یک خودروی مخصوص آفرود و مجهز شده به سیستم چهار چرخ متحرک می‌باشد. موتور 6 سیلندر و قدرتمند این شاسی بلند فول سایز دو دیفرانسیل، قادر است 271 اسب بخار قدرت تولید کند. در کنار این، هر آنچه که نیاز است برای آفرود در خودرو داشته باشید را می‌توانید در این سری از لندکروز پیدا کنید.

اسپورتیج

کیا با معرفی اسپورتیج به جهان نشان داد که می‌توان یک کراس اوور جمع و جور و دارای فضای داخلی جذاب، به همراه فهرست بلندبالایی از آپشن‌های درجه یک را نیز تولید کرد. اگرچه تمام این ویژگی‌ها در تریم‌های گران قیمت اسپورتیج وجود دارد؛ اما این مشخصات فنی و موتور چهار سیلندر توربوشارژ آن بود که باعث شد ما اسپورتیج را به عنوان خودرویی مناسب برای طبیعت‌گردی معرفی کنیم.

سانتافه

سانتافه یک جایگزین شیک برای کراس اوورهای کوچک است. ظاهر زیبای این خودرو به همراه قابلیت بالای آن در حمل بار ما را مجاب کرد که از سانتافه به عنوان خودرویی مناسب برای طبیعت‌گردی نام ببریم. روی این اتومبیل یک موتور V6 قدرتمند و پرشتاب وجود دارد. اما این نکته را فراموش نکنید که سانتافه نسبت به رقبا از نظر مصرف سوخت، کمی ضعیف‌تر است.

هیوندا توسان

توسان خودرویی با نمای بیرونی شیک، کابینی خوش ساخت و آپشن‌های فراوان است که مجهز به یک موتور 2 لیتری با قابلیت تولید 164 اسب بخار قدرت است. سواری این خودرو بسیار نرم و راحت است و فقط در شرایطی تنش را به داخل کابین انتقال می‌دهد که دست‌انداز بسیار شدید باشد.

اجاره خودرو طبیعت گردی با شرکت سورنا سیر

همانطور که می دانید ایران کشوری 4 فصل است و با توجه به طبیعت گسترده و زیبایی آن بسیاری از مردم دوست دارند با خاک پهناور ایران آشنا شوند و با توجه به اینکه در بسیاری از مناطق ایران جاده های ناهمواری دارد و هر ماشینی توانایی بالا و پایین شدن از آن را ندارد اما شرکت سورنا سیر که یکی از قدیمی ترین و با تجربه ترین موسسه های اجاره ماشین در تهران است انواع ماشین های شاسی و لوکس را کرایه می دهد و شما می توانید اجاره ماشین ارزان را با سورنا سیر امتحان کنید و برای مشاوره و ارتباط از روش های زیر استفاده کنید.

آدرس: جردن – کوچه آناهیتا – پلاک ۲۲ – واحد ۷

تلفن: ۸۸۷۸۵۷۰۴-۰۲۱

سایت: https://ejarekhodrosorena.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی