بازدید 62169
با صد و بیست و هشتمین روز حمله روسیه به اوکراین

خشم شدید روسیه از اظهارات جانسون درباره پوتین/ ۳ سناریوی کیسینجر درباره جنگ اوکراین/ پوتین: غرب خودش را به تله انداخت/انتقال پیام زلنسکی به پوتین توسط رئیس جمهور اندونزی

صد و بیست و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 01 July 2022

خشم شدید روسیه از اظهارات جانسون درباره پوتین/ انتقال پیام زلنسکی به پوتین توسط رئیس جمهور اندونزی

بین الملل تابناک: الهام قرهی ـ  صد و بیست و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مسکو: 1411 پهپاد اوکراینی منهدم شده است
۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۱۸:۱۴

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای در خصوص عملیات 24 ساعت گذشته ارتش این کشور در میدان نبرد اوکراین گزارش کرد و گفت که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، 226 هواپیمای اوکراینی با یکهزار و 411 پهپاد این کشور منهدم شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: «در مجموع از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، این تجهیزات تخریب و منهدم شده است: ۲۲۶ هواپیما، ۱۳۴ بالگرد، یکهزار و ۴۱۱ پهپاد، ۳۵۳ سامانه موشک ضدهوایی، سه هزار و ۸۷۳ تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۶۹۹ سامانه راکت‌انداز چندگانه، سه هزار و ۹۴۸ دستگاه خودروی ویژه نظامی».

با ورود جنگ اوکراین به ماه پنجم، تمرکز نیروهای روس همچنان بر روی منطقه دونباس بوده و به نوشته رویترز در ناحیه «لیسیچانسک» در حال پیشروی است. به گفته فرماندار این ناحیه، توپخانه روسیه از چند جهت در حال گشودن آتش بوده و سربازان روس نیز از جهات مختلف در حال پیشروی هستند.

یک مقام اوکراینی صبح جمعه اعلام کرد در اثر حمله موشکی روسیه به مواضعی در شهر اودسا ۱۷ غیرنظامی کشته و ده‌ها نفر مجروح شده‌اند.

خبرگزاری «رویترز» با اشاره به اینکه نمی‌تواند این اظهارات را تأیید کند به نقل از سخنگوی دولت محلی اودسا نوشت، در حمله روسیه به این شهر، یک موشک به ساختمان مسکونی ۹ طبقه‌ای اصابت کرده و امدادگران در حال بیرون آوردن افراد از زیر آوار هستند.

رویترز به نقل از این مقام اوکراینی افزود، موشک دیگری به یک مکان عمومی برخورد کرده که سه کشته و یک زخمی بر جای گذاشته است.

۳ سناریوی کیسینجر درباره جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۱۴:۲۸

وزیر امور خارجه سابق آمریکا سه سناریوی احتمالی برای جنگ اوکراین ارائه داد.

هنری کیسینجری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گفت‌وگو با مجله انگلیسی «اسپکتیتور» گفت: اگر روسیه تا همینجا که پیش آمده متوقف شود، ۲۰ در صد از خاک اوکراین را گرفته است، یعنی مناطق صنعتی و بخش اساسی کشاورزی و بخشی از قلمرو این کشور در ساحل دریای سیاه.

وی افزود: نقش ناتو (در این صورت) از اهمیت سابق برخوردار نخواهد بود.

کیسینجر گفت که دومین سنارو عقب راندن روسیه از مناطقی است که در عملیات‌های نظامی خود به دست آورده، از جمله شبه‌جزیره کریمه که در ۲۰۱۴ به روسیه الحاق شد.

به گفته کیسینجر، اگر اقدامات نظامی ادامه یابد، احتمال «جنگ مستقیم میان روسیه و غرب» افزایش می‌یابد.

سناریوی سوم کیسینجر بازگشت به مرزهای پیش از آغاز حمله در ۲۴ فوریه است. او گفت، در این صورت، اوکراین مجددا تسلیح شده و همکاری‌هایش با ناتو نزدیک‌تر می‌شود، حتی شاید روزی عضو ناتو شود.

این دیپلمات بازنشسته آمریکایی افزود، این سناریو نیازمند آن است که مناقشه برای مدت مشخصی متوقف شود.

ادامه حمایت آمریکا از اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۱۴:۲۶

رئیس جمهور آمریکا گفت، حمایت غرب از اوکراین تا زمانی که لازم باشد حفظ خواهد شد و مدعی شد روسیه در این جنگ پیروز نخواهد شد.

به گزارش پایگاه ان.دی.تی.وی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در خاتمه اجلاس سران ائتلاف ناتو در شهر مادرید،‌ پایتخت اسپانیا از یک کمک تسلیحاتی ۸۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین خبر داد و گفت که آمریکا "تا زمانی که لازم باشد" از کی یف در جنگ با روسیه حمایت خواهد کرد.

وی در جریان نشست سران ناتو در مادرید به خبرنگاران گفت: ما قصد داریم بیش از ۸۰۰ میلیون دلار کمک دیگر را برای زمینه های دفاع هوایی، توپخانه، سیستم های ضد آتشبار و سایر تسلیحات اعلام کنیم.

بایدن در ادامه این صحبت‌هایش عنوان کرد که حمایت غرب از اوکراین تا زمانی که لازم باشد حفظ خواهد شد و روسیه به پیروزی نخواهد رسید.

او ادامه داد: ما به اوکراین پایبند می‌مانیم و همه ائتلاف به اوکراین تا هر زمان که لازم باشد پایبند خواهد بود؛ تا زمانی که مطمئن شوند از روسیه شکست نخواهند خورد.

بایدن گفت:" اوکراین تاکنون ضربه سختی به روسیه وارد کرده است. نمی‌دانم چگونه این جنگ قرار است پایان یابد، اما با شکست اوکراین توسط روسیه پایان نخواهد یافت."

بایدن به خبرنگاران گفت: پوتین فکر می‌کرد که می‌تواند ائتلاف ترانس آتلانتیک را بشکند. او سعی کرد ما را ضعیف کند. او انتظار داشت عزم ما شکسته شود. اما او دقیقاً همان چیزی را که نمی‌خواست به دست می آورد. او خواهان این بود که ناتو شبیه به فنلاند شود اما او ناتویی شدن فنلاند را دریافت کرد.

بایدن بیان داشت که رانندگان آمریکایی مجبور خواهند بود "تا هر زمان که طول بکشد" مساله افزایش قیمت بنزین ناشی از حمله روسیه را متحمل شوند. وی افزود: روسیه در واقع نمی تواند اوکراین را شکست دهد و فراتر از اوکراین برود. این یک موقعیت حساس و حیاتی برای جهان است.

پوتین: غرب خودش را به تله انداخت
۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۱۴:۲۵

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که غرب "خود را به دام انداخته" و نمی‌تواند جهت‌گیری‌هایی را که هژمونی آن را تضعیف می‌کند، پیش بینی کند.

به گزارش نووستی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در مقر سرویس اطلاعات خارجی روسیه به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس آن، گفت: غرب خود را در تله گرفتار کرده، زیرا قادر به تجزیه و تحلیل تحولات جهان که هژمونی آن را تضعیف می‌کند، نیست.

پوتین تاکید کرد که یکی از اولویت‌های کمیسیون پیش بینی استراتژیک برای توسعه رویدادها و تغییرات در عرصه بین المللی است.

وی گفت غرب همچنان واقعیت ظهور نظم جهانی چندقطبی را نادیده می‌گیرد و در رویه‌های خود دنبال دستیابی به یک هدف است و آن حفظ هژمونی خود به هر وسیله‌ای است.

پوتین با یادآوری سرنوشت کشورها و مردم خاورمیانه تاکید کرد که غرب امروز نیز همین کار را با اوکراینی ها انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد که تلاش کشورهای غربی تنها برای مهار روسیه نیست، بلکه "جنگ با روسیه" است.

رئیس جمهور روسیه عنوان داشت: غرب در تلاش است تا واقعیت ناراحت کننده‌ای را نادیده بگیرد که نظم جهانی چند قطبی را تشکیل می‌دهد. آنها در سیاست خود به دنبال رسیدن به یک هدف هستند و آن حفظ هژمونی خود به هر وسیله‌ای است. چنین رفتاری از سوی غرب حاکی از عدم تمایل به "نگاه به حقیقت" و برداشتن گام های بی پروا است.

مدودف: تحریم‌ها علیه روسیه توجیهی برای جنگ است
۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۱۴:۲۴

رئیس‌جمهوری سابق روسیه گفت، تحت شرایطی خاص، تحریم‌ها علیه غرب ممکن است به عنوان "اقدامی تهاجمی" و توجیه جنگ در نظر گرفته شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری پیشین روسیه و معاون شورای امنیت این کشور با بیان اینکه روسیه حق دفاع از خود را دارد، گفت: می‌خواهم بار دیگر اشاره کنم که تحت شرایطی بخصوص، چنین اقدامات خصومت‌آمیزی می‌تواند همچنین می‌تواند به عنوان یک تهاجم بین‌المللی تعریف شود و حتی توجیهی برای جنگ.

از ۲۴ فوریه سال جاری و در پی حمله روسیه به اوکراین - که کرملین آن را «عملیات ویژه نظامی» می‌نامد - مسکو با تحریم‌های اقتصادی شدیدی مواجه شده است.

مدودف که زمانی لیبرال به حساب می‌آمد، اکنون به عنوان یکی از جنگ‌طلب‌ترین حامیان این نبرد ظاهر شده و غرب را به شدت محکوم می‌کند

انتقال پیام زلنسکی به پوتین توسط رئیس جمهور اندونزی

«جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی روز پنجشنبه با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در کاخ کرملین دیدار کرد.

به نوشته روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست»، ویدودو که روز چهارشنبه با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار کرده بود، گفت، پیام او را به پوتین منتقل کرده است.

ویدودو که در کشورش به «جوکووی» معروف است افزود، اندونزی آمادگی دارد به شروع تعامل میان پوتین و زلنسکی برای رسیدن به صلح کمک کند.

رئیس جمهور پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان گفت: «با وجود دشواری‌های پیش آمده در اوضاع بین‌المللی، همچنان حرکت به سمت سازش و گفت‌وگوی باز حائز اهمیت است».

او با بیان اینکه اندونزی خواهان پایان هرچه سریع‌تر جنگ اوکراین است گفت: «از تمام سران کشورهای جهان دعوت می‌کنم روحیه همکاری را احیا کنند».

از سوی دیگر پوتین نیز دیدار با ویدودو را «سازنده» ارزیابی کرد و گفت: «معتقدم توافقاتی که امروز حاصل شد، موجب تقویت هرچه بیشتر همکاری روسیه و اندونزی خواهد شد».

ادعای انگلیس درباره عقب نشینی روسیه از جزیره مار

وزارت دفاع انگلیس حملات گسترده موشکی و پهپادی اوکراین را عامل عقب‌نشینی روسیه از جزیره مار(Snake Island) دانست و ادعا کرد که این تحول ارتباطی به حسن نیت مسکو ندارد.

 رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهایش از جزیره مار در شمال غربی دریای سیاه عقب نشینی کرده اند. این جزیره در روز اول تهاجم توسط روسیه تصرف شد و در امتداد خطوط اصلی کشتیرانی به اودسا و بنادر مجاور آن قرار دارد.

این بیانیه می‌افزاید: نیروهای مسلح اوکراین طی چند هفته گذشته حملات موشکی و پهپادی علیه قرارگاه روسیه در این جزیره انجام داده و علاوه بر این، از موشک‌های ضد کشتی برای ممانعت از تردد کشتی‌های روس که تلاش می‌کردند قرارگاه را تجدید قوا کنند، استفاده کرد.

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که روسیه به احتمال زیاد به دلیل انزوای پادگانش در این جزیره و آسیب پذیری فزاینده آن در برابر حملات اوکراین، عقب نشینی کرده است؛ نه به عنوان "حسن نیت" که ادعا می کند.

 وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام که نیروهای خود را از این جزیره خارج کرده تا ثابت کند مانع خروج کشتی‌های غلات از بنادر اوکراین نمی‌شود. این درحالیست که به گفته روسیه، اوکراین سواحل دریای سیاه را برای خروج غلات از مین‌های خود پاک نمی‌کند.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است که روسیه روستای پریویلا، در شمال غربی شهر مورد مناقشه لیشانسک دونباس را تصرف کرده و درگیری‌های شدید احتمالا در اطراف پالایشگاه نفت لیشانسک ادامه دارد.

مکرون: فرانسه توپخانه هویتزر به اوکراین تحویل می‌دهد

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه گفت: پاریس ۶ توپخانه هویتزر و خودروی زرهی سزار را به اوکراین تحویل خواهد داد.

به گزارش نشریه کی‌یف ایندیپندنت، مکرون پنجشنبه شب گفت: نشست متحدان ناتو در مادرید به اتفاق آرا تصمیم گرفت تا کمک‌های بشردوستانه و نظامی به اوکراین را افزایش دهد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در حاشیه نشست سران ناتو در مادرید از ارسال کمک‌های نظامی تکمیلی به اوکراین خبر داد.

بایدن در سخنانی از کمک‌های تکمیلی واشنگتن برای تجهیز تسلیحاتی اوکراین به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار خبر داد که قرار است در روزهای آینده به این کشور ارسال شود.

از موشک های ضد تانک گرفته تا توپخانه سنگین در فهرست تجهیزات ارسالی نظامی آمریکاست که پنتاگون فهرستی از این تجهیزات را اعلام کرده است.

آمریکا تاکنون بیش از ۷۰۰ فروند پهپاد انفجاری موسوم به سویچ بلید را در بسته های نظامی ارائه شده به نیروهای اوکراینی قرار داده است.

 

خشم شدید روسیه از اظهارات جانسون درباره پوتین

وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه شب سفیر لندن در مسکو را به دلیل سخنان بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در مورد ولادیمیر پوتین را احضار کرد.

به گزارش مسکو تایمز، براساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، با احضار دبورا برونرت سفر انگلیس، مسکو قاطعانه با اظهارات توهین آمیز مقامات بریتانیا نسبت به روسیه، رهبر آن، مقامات و همچنین مردم روسیه مخالفت کرد.

روسیه با انتقاد از لفاظی توهین آمیز غیرقابل قبول اعلام کرد که در جامعه مؤدب رسم بر این است که از این قبیل سخنان عذرخواهی کنند.

واکنش تند روسیه در حالی عنوان می شود که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز سه‌شنبه گفت که پوتین اگر زن بود که نیست، من واقعاً فکر نمی‌کنم که او دست به یک جنگ تهاجم و خشونت دیوانه‌وار می‌زد.

رئیس جمهور روسیه در واکنش به سخنان سخیف جانسون آنان را نادرست خواند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۶
رژیم صهیونیستی نابود باید گردد
پوتین: غرب خودش را به تله انداخت
حرفی که من سه ماه پیش زدم الان پوتین گفته
نخیر جناب پوتین!!!: آمریکا شما خرس بیچاره را به تله انداخت و بدبخت اوکراین را هم گوشت قربونی کرد.
بیشتر کشته های جنگ مردم روسی زبان هستن.
اوکراین هم الان راضی به صلح باشه آمریکا و انگلیس نمیذارن
این غربی هاهمه فاسق ودروغگویند تازه این کمکهای به قول خودشان دهها میلیاردی که اینها هر از چند گاهی لیست می کنند که به اکراین تسلیهات می دهند یا کمک خواهند کرد همه دور از واقعیت است وهر دلاری یکصد دلار حساب می کنند .اول دولت باحساب وکتابی که در اکراین سر پا نیست که با حسابرسی دقیق این کمکها را دریافت کند دوم این غربی هابرای بلوف زدن ومثلا تخریب روحیه روسیه دم از این کمکهای چند ده میلیاردی می زنند که نشان دهند که اول در ثروت غرب حرف اول را در جهان مثلا می زند ودوم اینکه روسیه رابترسانند .وسوم اینکه با این لیستهای کاذب در فرداها ی دور برای وابسته وبدهکار کردن اکراین به خودشان دفتر حساب وبستانکاری وبدهکاری را پیش حاکمان احتمالی اکراین باز کنند واکراین را همیشه بدهکار ووابسته به خودشان نگه دارند.
مقصر اصلی تهاجم اوکراین به روسیه هست بمباران مسکو و تجزیه روسیه محکوم هست
پوتین واقعا یک آدم روانی وزورگو هست
‌‌بلاخره‌این‌جانسون‌‌فشار‌زیادی‌بهش‌امده‌ودست‌به‌لفاضی‌‌وبی‌ادبی‌
میزند‌
پوتین جنایتکار و حقیر روسیه ورشکسته و عقب افتاده ناشی از دوران حاکمیت کمونیسم را خیلی بزرگ می بیند در حالی که در مقابل ارتش کوچک و کم سلاح اوکراین هم قادر به عرض اندام نیست و فقط با حمله به شهرها مردم عادی رل میکشد .
کسی با تزار جنایتکار اشغالگر روس کاری نداشت که به بهانه های بیشرمانه به کشور همسایه خود با تمام قوا حمله کرده
الانم حرف مفت می زند که در خود روسیه خریداری ندارد
روسیه کم آورده
اینکه در خوش بینانه ترین حالت نیروهای روسیه در نبرد زمینی موفق عمل نکرده و دلیل آن هم این که روسیه امروز تمام افسران و ژنرالهای خود را در نبرد از دست داده و امروز دست به دامن بازنشسته هایی شده که دیگر نمیتوان روی عملکرد آنها در جنگهای نوین که امروز تعقییرات استراتژیکی فروانه با جنگهای حتی دو دهه گذاشته کرده است و همین امر باعث شده تا امروز روسیه نتواند در این گونه نبردها موفق عمل کند و در نتیجه موفقیت‌های کوچکی بدست آورد در نبرد هوایی هم با وجود داشتن موشکهای و تسلیحات به روز نتوانسته آنچنان که کارشناسان روس فکر میکردند موفق شوند و گاهی در جنگهای صورت گرفته حتی مجبور به عوض کردن تاکتیک‌های جنگی خود شده و گاهی عقب نشینی هم کرده آند که این نشان از ضعف ارتش روسیه و قدرت دفاعیه اکراین دارد و اینکه اگر این جنگ فرسایشی شود حتما روسیه بازنده میدان خواهد بود از آنجایی که این کشور تحت بدترین شرایط تحریم اقتصادی قرار گرفته میتواند به نوعی باعث ایجاد یک بحران در روسیه شود و دیگر نتواند کنترل جنگ را در دست داشته باشد همین امر میتواند به بیکاری و اعتراض مردم در روسیه دامن بزند و اینکه کمکهای اقتصادی و نظامی که به اکراین میشود میتواند موازنه ی قدرت را به نفع اکراین تعقییر خواهد داد .و حتما در دراز مدت نشانهای عقب نشینی در ارتش روسیه را خواهیم دید .
پوتین با عربده کشی روسیه را نابود کرد
خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو.
روسیه غلط کرد
اینهم خیلی جالبه که پوتین خودش ... تو گل گیر کرده، اونوقت میگه اروپا توی تله افتاده ! انگار مخش تکون خورده
«مسکو: 1411 پهپاد اوکراینی منهدم شده است!» در زمان آغاز تجاوز روسیه به اوکراین، نیروهای مسلح اوکراین حدود 20 فروند پهپاد بیرقدار تی‌بی۲ در اختیار داشتند. تعداد کم دیگری هم در دوران جنگ دریافت کرده اند. از اینور آنور هم تعدادی پهپادهای دیگر تهیه کرده اند. ولی به هیچ روشی اصلا نزدیک به 1411 فروند نمی شود. ساندیسی های ما به زلنسکی میگن دلقک، ولی با این چرندیات مسخره معلوم است که دلقک های واقعی در حاکمیت مسکو هستند.
جانسون اگر زن بود چكار مي كرد؟ باز هم به دنبال شعله ورتر ساختن جنگ اوكراين بود؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل