بازدید 96196
با صد و بیست و هفتمین روز حمله روسیه به اوکراین

ادامه جنگ لفظی بر سر عکس لختی پوتین!/ خروج نیروهای روسیه از جزیره «مار»/ کنترل روسیه بر بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت اوکراین/ اعلام قطع روابط با سوریه از سوی اوکراین/ارزیابی اطلاعاتی آمریکا: جنگ اوکراین طولانی خواهد بود

صد و بیست و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ 30 June 2022

اعلام قطع روابط با سوریه از سوی اوکراین

بین الملل تابناک: صد و بیست و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ادامه جنگ لفظی بر سر عکس لختی پوتین!
۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۰۰:۴۰

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به لفاظی‌ها و شوخی‌های «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست‌های گروه ۷ و ناتو جواب داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» پوتین در واکنش به ادعای جنسیتی جانسون درباره اینکه اگر پوتین یک زن بود هرگز به اوکراین حمله نمی‌کرد، حمله انگلیس به جزایر فالکلند آرژانتین در زمان نخست‌وزیری «مارگارت تاچر» در انگلیس را یادآور شد.

پوتین گفت: «می‌خواهم رخدادهایی در تاریخ معاصر را یادآور شوم، زمانی که مارگارت تاچر تصمیم گرفت عملیات نظامی علیه آرژانتین در جزایر فالکلند به راه بیندازد. پس یک زن تصمیم گرفت عملیات نظامی انجام دهد».

رئیس جمهور روسیه افزود: «بنابراین ارجاعات نخست‌وزیر بریتانیا درباره آنچه امروزه در حال وقوع است خیلی دقیق نیست. جزایر فالکند کجا قرار دارد و بریتانیا در کدام قسمت جهان است؟ اقدامات تاچر چیزی نبود جز جاه‌طلبی امپریالیستی و میل به تأیید این جایگاه امپریالیستی».

از سوی دیگر، جانسون در نشست گروه ۷ در کوهستان‌های باواریا عکسی از پوتین در کوه‌های روسیه در حالی که پیراهن به تن نداشته و در حال اسب سواری است مورد تمسخر قرار داده بود.

جانسون در جمع سران گروه هفت گفته بود آن‌ها نیز می‌توانند در کوه‌های باواریا پیراهن‌های خود را درآورند تا «نشان دهند سرسخت تر از پوتین» هستند.

پوتین روز پنجشنبه در واکنش به این لفاظی جانسون گفت، رهبران کشورهای غربی برخلاف وی، اهل ورزش نبوده و در مقابل بیش از حد الکل مصرف می‌کنند.

رئیس جمهور روسیه گفت، اینکه سران کشورهای غربی پیراهن خود را دربیاورند، صحنه «مشمئز کننده‌ای» را رقم خواهد زد.

 

اردوغان: ناتو به طور کامل از اوکراین حمایت می‌کند
۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۲۲:۴۳

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه پس از پایان اجلاس سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مادرید اسپانیا گفت که ناتو به طور کامل از اوکراین حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان امروز (پنجشنبه) در سخنرانی خود در پس از پایان اجلاس سران ناتو افزود که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به طور کامل از اوکراین حمایت می‌کند و باید پشتیبانی خود را با چشم‌ اندازی صلح‌طلبانه ارائه کنیم و برای پایان فوری تراژدی انسانی در این کشور تمام تلاش خود را انجام دهیم.

وی ادامه داد که نشان دادن عزم ناتو برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن مهم است، اما این عزم نباید روی کاغذ بماند.

اردوغان اظهار کرد: آنچه در روند درخواست سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو رخ داد، خطوط قرمز ترکیه را در قبال تروریسم آشکار کرد.

رئیس جمهوری ترکیه گفت که اجرای موارد ثبت شده در تفاهم‌نامه سه جانبه امضا شده با سوئد و فنلاند به دقت دنبال شده و ما نیز بر اساس آن گام‌های آتی را برخواهیم داشت.

وی تفاهم‌نامه سه جانبه سوئد، ترکیه و فنلاند را یک پیروزی دیپلماتیک برای ترکیه دانست و افزود که این تفاهم نامه پس از یک روند دشوار مذاکره و گفت وگو حاصل شد.

رئیس جمهور ترکیه بیان کرد که سوئد وعده استرداد ۷۳ تروریست را به ترکیه داده است.

اردوغان گفت که سازوکاری تحت حمایت سازمان ملل متحد در استانبول راه اندازی می شود تا غلات از بنادر اوکراین از طریق دریای سیاه خارج شود.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم از ناتو و اعضای آن محافظت کنیم، باید با هر گونه خشونت و تروریسم مبارزه کنیم،

اردوغان اضافه کرد که نگرانی های ترکیه در مورد پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو پاسخ داده شده و در یادداشت تفاهم سه جانبه با آنها بر عدم حمایت از سازمان های تروریستی تاکید شده است.

مسکو: ارتش روسیه نیروهایش را از جزیره «مار» خارج کرد
۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۶:۳۳

وزارت دفاع روسیه پنجشنبه (۳۰ ژوئن) اعلام کرد که نیروهای این کشور جزیره اوکراینی «مار» در دریای سیاه را ترک کرده‌اند و تاکید کرد که این اقدام نشانه حسن نیت مسکو در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین است.

این وزارتخانه اعلام کرد: در ۳۰ ژوئن، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به نشانه حسن نیت، وظایف محوله خود را در جزیره Zmeiny به پایان رساندند و از پادگان مستقر در آنجا عقب‌نشینی کردند. بنابراین، به جامعه جهانی نشان داده شده که فدراسیون روسیه در تلاش‌های سازمان ملل برای سازماندهی یک کریدور بشردوستانه به منظور صادرات محصولات کشاورزی از خاک اوکراین مداخله نمی‌کند.

مسکو افزود که «اکنون برعهده کی‌یف است که محاصره در این منطقه را متوقف کند، زیرا اوکراین هنوز مین‌های دریایی را که مانع از خروج کشتی‌ها از بنادر دریای سیاه می‌شود، پاکسازی نکرده است».

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، Zmeiny موسوم به جزیره مار در شمال غربی دریای سیاه در ۴۰ کیلومتری رومانی که در حال حاضر یکی از اعضای ناتو است، قرار دارد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، این جزیره بخشی از اوکراین شد، اما بخارست روی آن ادعای ارضی دارد.

استقبال لهستان از حضور نظامی آمریکا در این کشور
۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۶:۲۹

رئیس‌جمهور لهستان از تعهد آمریکا به استقرار نیرو در این کشور به عنوان تحقق یک رویای دیرینه که با ارسال سیگنال روشنی از اراده به روسیه، امنیت کشورش را افزایش می‌دهد، استقبال کرد.

به گزارش رویترز، رئیس جمهور جو بایدن در نشست سران ناتو در مادرید گفت که ایالات متحده نیروها و تجهیزات خود را در سراسر اروپا افزایش خواهد داد و در پاسخ به تهدیدات جدید احتمالی روسیه پس از حمله روسیه به اوکراین، یک ستاد دائمی ارتش در لهستان ایجاد خواهد کرد. آندری دودا، رئیس جمهور لهستان در یک کنفرانس خبری گفت: این خبری است که ما مدت ها منتظر آن بودیم. این یک واقعیت است که امنیت ما را در شرایط سختی که در آن قرار داریم بسیار تقویت می کند.

از زمانی که روسیه در سال ۲۰۱۴ منطقه کریمه اوکراین را ضمیمه کرد، لهستان افزایش نیروهای ناتو در جناح شرقی ائتلاف غربی را برای امنیت اروپای مرکزی در مواجهه با قاطعیت فزاینده روسیه حیاتی ارزیابی کرده و مدتهاست که به دنبال پایگاه نظامی دائم ایالات متحده در خاک خود است.

مارسین پرزیداچ، معاون وزیر امور خارجه لهستان در توییتر نوشت: «چیزی که برای بسیاری غیرممکن به نظر می‌رسید، امروز در حال تبدیل شدن به واقعیت است. ما اکنون حضور دائمی ایالات متحده در لهستان را داریم... این یک سیگنال واضح برای مسکو است.

یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب حاکم لهستان، در ماه آوریل گفت که ورشو آماده حضور نیروها و سلاح‌های هسته‌ای در خاک خود است و از افزایش ۵۰ درصدی تعداد سربازان ایالات متحده در اروپا استقبال می کند. اظهارات او مورد انتقاد کرملین قرار گرفت.

زلنسکی: ناتو هر ماه ۵ میلیارد دلار به اوکراین بدهد
۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۶:۲۴

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت کشورش به هم کمک نظامی و هم کمک مالی نیاز دارد و برای تامین کسری بودجه خود سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید هر ماه ۵ میلیارد دلار به این کشور بدهد.

 تارنمای شبکه راشاتودی نوشت وی از کشورهای ناتو خواسته حمایت خود از این کشور را در بحبوحه جنگ با اوکراین افزایش دهند و مدعی شده که شکست کی یف منجر به جنگ «به تاخیر افتاده» بین مسکو و غرب خواهد شد.

زلنسکی چشم انداز باقی ماندن اوکراین در «منطقه خاکستری» بین روسیه و بلوک ناتو را رد و تاکید کرد: پس از پایان درگیری، اوکراین باید جایگاه مناسبی در معماری امنیتی غرب داشته باشد. ما به ضمانت های امنیتی نیاز داریم و شما باید جایی برای اوکراین در فضای امنیتی مشترک تان پیدا کنید.

کنترل روسیه بر بزرگترین پالایشگاه نفت اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۶:۰۷

رهبر جدایی طلبان در شرق اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه کنترل پالایشگاه نفت شهر «لیسیچانسک» را در دست گرفته‌اند.

خبرگزاری ریانووستی خبر داد که «رادیون میروشنیک» سفیر منطقه لوهانسک در مسکو گفته که نیروهای روس به همراه نیروهای این منطقه توانسته‌اند کنترل کامل پالایشگاه نفت لیسیچانسک را در دست بگیرند.

وی افزود: «قلمروی بزرگترین پالایشگاه نفت اوکراین به طور کامل تحت کنترل نیروهای متحد قرار گرفت».

وزارت دفاع روسیه نیز روز چهارشنبه خبر داده بود که نیروهای این کشور توانسته‌اند تا خط نبرد نیروهای اوکراینی در نزدیکی پالایشگاه نفت لیسیجانسک را شکست بدهند.

«سرحی هایدای» فرماندار بخش لوهانسک نیز گفته که حملات مستمر به لیسیچانسک باعث ویران شده ساختمان پلیس و ویرانی بخش‌هایی از پالایشگاه این شهر شده است.

وی در صفحه خود در تلگرام نوشت: «پیدا کردن مکانی امن در این شهر سخت بوده و مردم آرزوی فقط نیم ساعت سکوت را دارند اما اشغالگران شلیک از همه تسلیحاتی که دارند را متوقف نمی‌کنند».

این مقام اوکراینی بدون اشاره به سیطره روسیه بر پالایشگاه این شهر اذعان کرد که پالایشگاه لیسیچانسک تحت حملات شدید روسیه قرار دارد.

انگلیس مدعی پیشروی محدود روسیه در جنگ اوکراین شد
۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۶:۰۶

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از جنگ در اوکراین مدعی پیشروی محدود روسیه شد.

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای اوکراینی پس از عقب نشینی از "سیورودونتسک"، به حفظ مواضع خود در شهر "لیشانسک" ادامه می دهند.

این بیانیه می‌افزاید؛ نیروهای روسی هم به دنبال رویکرد پیشروی نامحسوس در جهت "پوپاسنا" هستند تا نیازی به عبور اجباری از رودخانه سیورسکی دونتس نباشد.

طبق ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، نبرد کنونی (نیروهای اوکراینی و روسی) احتمالاً در اطراف پالایشگاه نفت لیشانسک در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر متمرکز است.

در بیانیه صادر شده ادعا شده است: نیروهای روسی در سطح عملیاتی همچنان پیشروی محدودی داشته و تلاش می کنند نیروهای اوکراینی را در شمال استان دونتسک از طریق پیشروی از ایزیوم محاصره کنند.

این بیانیه می‌افزاید: توانایی نیروهای اوکراینی برای مبارزات با تاخیر و سپس عقب نشینی قبل از محاصره، همچنان یک عامل کلیدی در نتیجه جنگ باشد.

سوئیس به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه پیوست
۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۶:۰۵

دولت سوئیس با اعلام اجرای کامل بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه تا سال ۲۰۲۳ به طور رسمی به تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه پیوست.

به گزارش راشا تودی، دولت سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: با تصمیمی که در ۲۹ ژوئن (۸ تیر) اتخاذ شد، این کشور تدابیر جدیدی را که اتحادیه اروپا در ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) ۲۰۲۲ معرفی کرد، اجرایی می‌کند.

به گفته هیات حاکمه سوئیس، این تحریم‌ها شامل تحریم نفت خام و برخی فرآورده‌های نفتی کشور روسیه است.

در این بیانیه آمده است: همانند اقدام‌های اتحادیه اروپا، خرید، واردات، ترانزیت و حمل و نقل محصولات نفتی روسیه به داخل خاک سوئیس ممنوع است. بر اساس این بیانیه تحریم نفتی روسیه در سوئیس به تدریج در سوئیس اعمال خواهد شد و باید تا ابتدای سال ۲۰۲۳ به طور کامل اجرا شود.

علاوه بر تحریم نفتی، سوئیس شرکت‌های این کشور را از ارائه خدمات حسابرسی و مشاوره به شرکت‌های روسی منع کرده و آنها را از تبلیغات محصولات سوئیسی در رسانه‌های دولت روسیه مثل راشاتودی و اسپوتنیک منع کرده است.

آموزش نظامیان اوکراینی توسط ارتش انگلیس
۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۶:۰۳

رویترز خبر داد که نظامیان اوکراینی آموزش‌های نظامی برای استفاده از سامانه‌های موشکی پیشرفته را در انگلیس فرا می‌گیرند.

 رویترز روز پنجشنبه نوشت: حملات روسیه علیه اوکراین در منطقه لوهانسک(لوگانسک) ادامه دارد. نظامیان اوکراینی در بحبوحه این حملات در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۲، یک سامانه پرتاب چندگانه راکت BM-۲۱ Grad را در نزدیکی شهر لیسیچانسک در منطقه لوهانسک فعال کردند.

به نوشته رویترز، صدها نظامی اوکراینی آموزش‌های نظامی را از جمله سامانه‌های پرتاب موشک چندگانه (MLRS) که دولت انگلیس برای مقابله با تاکتیک‌های توپخانه‌ای روسیه ارائه می‌کند، در انگلیس به پایان رساندند.

اعلام قطع روابط با سوریه از سوی اوکراین

دولت اوکراین بامداد پنجشنبه از قطع کامل روابط خود با دولت سوریه خبر داد.

«ولودیمر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین گفت: کی‌یف در واکنش به تصمیم دمشق برای به‌ رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک، روابط با سوریه را قطع کرده است.

زلنسکی با انتشار پیامی ویدئویی در کانال تلگرامی رسمی خود گفت: «دیگر روابط بین اوکراین و سوریه وجود نخواهد داشت.»

شامگاه چهارشنبه بود که یک مقام وزارت خارجه سوریه به خبرگزاری «سانا» گفته بود: «سوریه تصمیم گرفته است استقلال و حاکمیت جمهوری خلق لوهانسک و جمهوری خلق دونتسک را به رسمیت بشناسد.»

این مقام سوری توضیح داد: «ما با هر دو کشور برای توافق بر سر چهارچوب‌هایی جهت تقویت روابط از جمله برقراری روابط دیپلماتیک بر اساس قوانین تعیین شده ارتباط برقرار خواهیم کرد.»

پیش از این نیز «بشار اسد»‌ رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیأت مشترک از روسیه و جمهوری خودخوانده دونتسک، گفته بود تروریست‌ها و نئونازی‌های اوکراین را آمریکا مدیریت می‌کند.

پوتین: به اهداف خود در عملیات دونباس می‌رسیم

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بامداد پنجشنبه گفت که عملیات نظامی ویژه این کشور در منطقه دونباس، به اهداف خود می‌رسد.

پوتین طی نشست خبری توضیح داد: «نیروهای روسیه در عملیات ویژه در اوکراین به اهداف خود دست می‌یابند. هدف نهایی عملیات ویژه حفاظت از دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.»

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با اشاره به درخواست فنلاند و سوئد برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اظهار داشت: «اگر نیروهای ناتو در سوئد و فنلاند مستقر شوند، روسیه باید پاسخ دهد. ما مشکلی که با اوکراین داریم را با سوئد و فنلاند نداریم.»

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه ناتو ابزار جنگ سرد است و سیاست خارجی آمریکا را منعکس می‌کند، تصریح کرد: «تمایل غرب برای ادامه جنگ در اوکراین ثابت می‌کند که هدف آنها دفاع از منافع اوکراین نیست بلکه حفاظت از منافع خود است.»

پوتین در واکنش به ادعای کی‌یف و متحدان غربی‌اش مبنی بر حمله موشکی به اهداف غیرنظامی، تاکید کرد: «ارتش روسیه غیرنظامیان را بمباران نمی‌کند، بلکه تأسیسات نظامی و تسلیحاتی را با دقت هدف قرار می‌دهد.»

ارزیابی اطلاعاتی آمریکا: جنگ اوکراین طولانی خواهد بود

مدیر اطلاعات ملی آمریکا با تشریح ارزیابی کنونی اطلاعات کشورش از بیش از چهار ماه جنگ اوکراین گفت، جمع‌بندی نهادهای جاسوسی آمریکا این است که این اوضاع برای یک دوره نسبتا طولانی ادامه خواهد یافت.

به گزارش رویترز، «آوریل هینز» مدیر اطلاعات ملی آمریکا در یک کنفرانس وزارت تجارت آمریکا گفت: در کوتاه‌مدت، اوضاع تقریبا تیره و تار می‌ماند و رویکرد روسیه در قبال غرب در حال سخت‌تر شدن است.

او مدعی شد، رئیس‌جمهوری روسیه هنوز هم می‌خواهد بیشتر اوکراین را تصرف کند، اما نیروهایش به حدی در نبرد تنزل یافته‌اند که در آینده نزدیک تنها می‌تواند پیشرفت اندک با حرکت رو به جلو داشته باشند.

طی روزهای گذشته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دیگر رهبران گروه هفت گفت که می‌خواهد این جنگ تا پایان امسال به پایان برسد.

اما سخنان خانم آوریل هینز این اشاره را دارد که میلیاردها دلار تسلیحات مدرن که از سوی ایالات متحده و دیگر کشورها به دست نیروهای زلنسکی می‌رسد، احتمالا این توانایی را به آنها نمی‌دهد که در آینده نزدیک اوضاع را علیه روسیه کنند.

این مقام گفت که پوتین همچنان قصد تصرف بیشتر اوکراین را دارد؛ با اینکه نیروهای اوکراینی تلاش روسیه برای تصرف کی‌یف، پایتخت اوکراین را در فوریه به شکست کشاندند و مسکو را مجبور کردند که هدف خود را به تصرف کل منطقه دونباس در شرق اوکراین کاهش دهد.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا افزود: گمان می‌کنیم او عملا همان اهداف سیاسی گذشته را داشته باشد که از تمایل او برای تصرف بیشتر قسمت‌های اوکراین حکایت داشت. با این حال نیروهای روسیه با بیش از چهار ماه جنگ به حدی تنزل یافته‌اند که بعید به نظر می‌رسد بتوانند در آینده نزدیک به هدف پوتین برسند.

او در اولین ارزیابی علنی خود از جنگ اوکراین از ماه می گفت: ما بین اهداف نظامی کوتاه‌مدت پوتین در این زمینه و ظرفیت نظامی او، نوعی عدم تطابق بین جاه‌طلبی‌های او و آنچه ارتش او قادر به انجام آن است، می‌بینیم. آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده سه سناریو ممکن را می‌بینند که محتمل‌ترین آن‌ها یک درگیری شدید است که در آن نیروهای روسی به‌ دستاوردهای تدریجی می‌رسند، بدون پیشرفت غیر منتظره.

آوریل هینز گفت: سناریوهای دیگر شامل یک پیشرفت بزرگ روسیه و موفقیت اوکراین در تثبیت خطوط مقدم و در عین حال دستیابی به دستاوردهای کوچک، شاید در نزدیکی شهر خرسون تحت کنترل روسیه و سایر مناطق جنوب اوکراین است. سال‌ها زمان می‌برد که روسیه نیروهایش را بازسازی کند. در طول این دوره، پیش‌بینی می‌کنیم که آنها بیشتر به ابزارهای نامتقارنی که دارند، مانند حملات سایبری، تلاش‌ها برای کنترل انرژی، حتی سلاح‌های هسته‌ای برای تلاش برای مدیریت و فرافکنی قدرت و نفوذ در سطح جهانی متکی باشند. در این بین، بعید است نیروهای روسیه بتوانند عملیات همزمان چندگانه اجرا کنند.

استولتنبرگ: ناتو از سال ۲۰۱۴ برای مقابله با روسیه آماده می‌شده است

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو چهارشنبه (۲۹ ژوئن) اذعان کرد که این ائتلاف نظامی غربی از سال ۲۰۱۴ برای رویارویی با روسیه آماده می‌شده است.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، او در کنفرانس خبری که در دومین روز از نشست ناتو در مادرید برگزار شد، گفت: ما در واقع برای مدت طولانی برای این امکان آماده بودیم. اینطور نیست که ناتو در ۲۴ فوریه ناگهان از خواب بیدار و متوجه شد که روسیه خطرناک است.

استولتنبرگ ادامه داد: واقعیت این است که ما نیز از سال ۲۰۱۴ برای این کار آماده شده‌ایم و به همین دلیل است که حضور خود را در بخش شرقی ائتلاف افزایش داده‌ایم و متحدان ناتو شروع به سرمایه‌گذاری بیشتر در دفاع کرده‌اند.

وی سپس مدعی شد که غرب قبل از اقدام نظامی روسیه تلاش کرد با آن گفت‌وگو کند اما مسکو به برنامه‌های خود ادامه داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۵
پوتین صدام دوم
روسیه تا سه ماه دیگه چهل یا پنجاه درصد اوکراین میگیره
بد بخت تر از بشار اسد ندیدم روسیه خلاف همه قوانین بین المللی بخشی از خاک یک کشور را جدا کرده قطعا هیچ کشوری هم آنرا به رسمیت نخواهد شناخت به عضویت هیچ نهادی هم پذیرفته نخواهد شد آنوقت اسد بدبخت آنرا به رسمیت می شناسد
"کنترل روسیه بر بزرگترین پالایشگاه نفت اوکراین"... قابل توجه عزیزانی که هالیوودی فکر می کنند!
زلنسکی: ناتو هر ماه ۵ میلیارد دلار به اوکراین بدهد

کار دیگه ای نداری عزیزم سر راه واست انجام بدن؟
فاصله جزیره کوچک «مار» تا ساحل اوکراین 35 کیلومتر است و روسیه آن را در روز اول تجاوز نظامی به اوکراین تصرف کرد. پس از آن تلاش کرد که با انتقال نفرات و تعداد زیادی پدافند هوایی این جزیره را به یک مرکز کنترل هوایی و دریایی در شمال غربی دریای سیاه تبدیل کند. ولی به مرور زمان، ارتش اوکراین مجهز به آتشبارهای دوربردتر شد و توانست با هدایت هدفگیری پهپادی شبانه روز اشغالگران روس در این جزیره و هر کشتی روسی که اطراف آن بود را هدف قرار دهد و در این فرایند سامانه های پدافند، چندید قایق توپدار و کشتی و همچنین هلیکوپتر های روسیه را منهدم کند. حالا پس از چند هفته تلفات سنگین، روسها تصمیم به خروج از این جزیره اوکراینی گرفتند و آن را «نشانه حسن نیت» خود می خوانند، در حالی که در همین حال در حال تصرف و کشتار مردم اوکراین هستند. نشان می دهد که حکام روسیه فقط و فقط یک چیز حالی شان می شود و آن هم دفاع قوی و کوبنده. دیر یا زود، پس از از فدا کردن دهها هزار سرباز دیگر متجاوز، کرملین با یک «نشانه حسن نیت» دیگر از بقیه خاک اوکراین هم خارج خواهد شد به سر جای خود خواهد نشست. روسیاهی اش هم برای آنهایی می ماند که در این تجاوز از آن پشتیبانی کردند.
دم سوریه و روسیه گرم….
سلام ادمین عزیز برای ساخت قالب پلاستیک به وب‌سایت ما مراجعه کنید
ww
جهت تبادل لینک
کشورهای کمونیستی پاشیده شده واما سوریه هم نقش کمونیست جدیدرا بازی می کند
«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو چهارشنبه (۲۹ ژوئن) اذعان کرد که این ائتلاف نظامی غربی از سال ۲۰۱۴ برای رویارویی با روسیه آماده می‌شده است.

خوبه خودشونم اعتراف می کنن که از 2014 که کودتا کردن تو اکراین داشتن روسیه رو تحریک می کردن تا جنگ راه بیفته.
روباه پیر در هر روز سعی میکند یه خبر حتی الکی داشته باشد . پوتین باید حق اینها را کف دستشون بذاره
دلقک با امریکا هماهنگ کردی ؟
ناتو توسط 100 عراده موترسایکل از افغانستان فرار کرد ما فکر نميکنم که تاب جنګ داشته باشد روسيه پيروز است۔ واي به حال مردم اروپا که قربانی بي جا براي امريکا ميدهد
جنگهای نیابتی مقدمه ای برای شروع جنگ جهانی سوم
پوتین سابق و دمپایی پاره فعلی ، واقعا براتون متاسفم که

به یک همسایه و برای چندمین بار ظرف تنها ۷ سال حمله

نظامی و اشغال و نابود کرده و هزاران کشته و زخمی کردید

و میلیونها انسان بیگناه را از خانه و شهر و روستای پدری شان آواره و در به در کردید

واقعا که اصلا نام انسان را نمی توان بر تو و همفکرانتان نهاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل