نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان

مجلس انقلابی عذر وزرای ضعیف را خواهد خواست / وزیر جهاد کشاورزی چه جوابی برای مردم دارد؟ / سگ گردانی مردم را اذیت می‌کند / اجاره بهای بی ضابطه مسکن مردم را به سختی انداخته است / آثار گرانی حوزه بهداشت و درمان به آسانی برطرف نمی‌شود

ماجرای رتبه بندی معلمان در نوع خود، مدالی زرین در شیوه تصمیم گیری مسئولان بود، اما متاسفانه در اجرا متوقف شد. دولتیان بدانند، هر ریالی که خرج آموزش و پرورش بشود، چندین و چند برابر در فرهنگ و اقتصاد، بهداشت و درمان و حتی امنیت صرفه جویی خواهد شد و به جیب دولت برمی‌گردد.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ 29 June 2022

مجلس انقلابی عذر وزرای ضعیف را خواهد خواست / وزیر جهاد کشاورزی چه جوابی برای مردم دارد؟ / سگ گردانی مردم را اذیت می کند / اجاره بهای بی ضابطه مسکن مردم را به سختی انداخته است / آثار گرانی حوزه بهداشت و درمان به آسانی برطرف نمی شود

تابناک : جلسه علنی امروز مجلس (چهارشنبه هشتم تیرماه) به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۱۹۱ تن از نمایندگان مردم رأس ساعت ۸ و ۱۲ دقیقه آغاز شد و پیش از ورود به دستور کار اصلی مجلس، رئیس جلسه ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمد تقی (ع)، سالروز آزادسازی مهران را گرامی داشت.

تعیین تکلیف فرآیند عضویت نمایندگان میان دوره‌ای در کمیسیون‌های تخصصی

در ادامه مجلس، نمایندگان با الحاق یک تبصره به ماده ۳۷ قانون آیین نامه داخلی مجلس، فرآیند عضویت نمایندگان میان دوره‌ای در کمیسیون‌های تخصصی مجلس را مشخص کردند.
 
در متن ماده واحده اصلاحی آمده است؛

تبصره ۵ ـ پس از تعیین کمیسیون‌های تخصصی، چنانچه به هر دلیل در حین دوره نماینده جدیدی به مجلس راه یابد، برای تعیین کمیسیون تخصصی وی مطابق فرایند مذکور اقدام می‌شود، در صورتی که امتیاز نماینده جدید برای کمیسیون مورد درخواست، از امتیاز آخرین نماینده پذیرفته شده در همان کمیسیون بیشتر باشد، حداکثر دو نماینده می‌توانند به سقف اعضای کمیسیون اضافه گردد.

بند الحاقی- در صورت ایجاد ظرفیت جدید در کمیسیون‌ها به دلیل استعفا یا فوت یا امثال آن، تعیین عضویت فرد جدید در کمیسیون‌ها مطابق این ماده با کسب امتیازات لازمه صورت می‌گیرد.

بررسی تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد سرخس، دوغارون و مازندران مسکوت ماند

در ادامه مجلس وارد دستور کار تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزادتجاری-صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران شد، اما با تذکری که در حین بررسی این دستور کار از سوی علیرضا سلیمی مطرح شد، نایب رئیس مجلس بررسی این تقاضا را طبق آیین نامه داخلی مجلس، منوط به حضور وزیر مربوطه یا یکی از معاونان رئیس جمهور کرد.
 
ناطقان میان دستور

در ادامه نوبت به نطق ناطقان رسید. به همین منظور، علی کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اسامی ناطقان میان دستور را قرائت کرد.
 
اعظمی ساردویی : مجلس انقلابی عذر وزرای ضعیف را خواهد خواست/ کابینه هرچه سریع‌تر ترمیم شود

نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: دولت رئیسی باید برای برون‌رفت از بحران اقتصادی، راهکار عملی به مردم و نمایندگان ملت ارائه دهد؛ چیزی که به معنای واقعی اجرا شود و مردم نتیجه و اثر آن را در زندگی‌شان لمس کنند.

ذبیح الله اعظمی ساردویی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 8 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به ملت ایران گفت: همه مسئولان نظام اذعان دارند که نمایندگان مجلس به دلیل ارتباط با مردم در حوزه‌های انتخابیه، به‌ صورت روزانه از مشکلات موکلین خود با خبرند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان اذعان کرد: همانطور که اطلاع دارید، دولت تاکنون اقدامات مفیدی انجام داده؛ اما با وجود این‌، گرانی، فقر، بیکاری و فساد، مملکت را فراگرفته است. آستانه تحمل مردم پایین آمده و اکثر مردم فقیر و محتاج یارانه برای گذاران امورات خود هستند که این موضوع در شأن مردم که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان با منابع عظیم نفت، گاز و معادن متنوع هستند، نیست؛ پس ما با این ملت وفادار و بزرگ ایران چه کردیم؟

وی در ادامه با بیان اینکه شهید چمران می‌گوید مسئولی که تخصص ندارد اما پست قبول می‌کند، بی‌تقواست، اظهار داشت: دقیقاً یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور و دولت، در همین جمله ارزشمند و کلیدی نهفته است که کارهای بزرگ، به آدم‌های کوچک، بی تخصص، ضعیف، کارنابلد و بی‌لیاقت سپرده شده‌ و دولت بی‌برنامه است. وزرا نیز برنامه مدون و زمان‌بندی‌شده‌ای، برای اداره وزارتخانه متبوع خود ندارند.

اعظمی ساردویی در ادامه با تأکید بر اینکه دولت رئیسی باید برای برون رفت از این بحران اقتصادی، راهکار عملی به مردم و نمایندگان ملت ارائه دهد (چیزی که به معنای واقعی اجرا شود و مردم نتیجه و اثر آن را در زندگی‌شان لمس کنند) عنوان کرد: قرار بود یک کابینه قوی و فراجناحی تشکیل شود که مشکلات اساسی مملکت به خصوص بخش معیشت، مسکن و اشتغال فرزندان ایران‌زمین را حل کند اما کارنامه دولت بعد از ده ماه غیرقابل ‌قبول بوده و بسیاری از وعده‌ها انجام نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه سخنرانی خود خطاب به هیات وزیران ابراز کرد: مملکت را نمی‌شود با شعار و گفتاردرمانی اداره کرد و در راستای حل مشکلات کشور و مردم، چنانچه وزرای ضعیف استعفا ندهند و دولت، کابینه را ترمیم نکند، قطعاً مجلس انقلابی عذر چند وزیر را خواهد خواست.

وی در ادامه خطاب به ملت شریف ایران با بیان اینکه سیاست خارجی توسط نظام تعیین می‌شود و هیچ ربطی به این و یا آن دولت ندارد، اظهار کرد: آنچه دائمی است، منافع ملی و نظام بوده و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو نیز جزو اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود، به معنای تسلیم در مقابل آن نیست، همچنان که تاکنون تسلیم نشده و ازاین‌پس نیز نخواهیم شد.»

اعظمی ساردویی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا از سیاست نظام و دولت، در گره نزدن اقتصاد کشور و نیز سیاست خارجی، به برجام حمایت می‌کنیم، ولی این سیاست، نافی تلاش برای حل‌وفصل یکی از مهم‌ترین پرونده‌های تاریخ ایران نیست. مذاکرات مربوط به احیای برجام، به مرحله حساسی رسیده و به نظر می‌رسد که اکثر موارد حل‌وفصل شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم قبلاً تأکید فرمودند که مذاکرات برجام نباید فرسایشی شود، اما متأسفانه شده است. هرچند فرصت‌ها در حال از دست رفتن است، باید از شرایط به وجود آمده در سطح بین‌المللی برای رسیدن به توافق و تنش‌زدایی حداکثر استفاده را داشته باشیم و فراموش نکنیم که رژیم جعلی و غاصب اسراییل، بزرگ‌ترین مخالف به نتیجه رسیدن برجام است.

چنارانی : رتبه بندی معلمان مدالی زرین در تصمیم گیری مسئولان بود/ وزیر جهاد کشاورزی چه جوابی برای مردم دارد؟

نماینده مردم نیشابور در مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به رتبه بندی معلمان گفت: ماجرای رتبه بندی معلمان در نوع خود مدالی زرین در شیوه تصمیم گیری مسئولان بود، اما متاسفانه در اجرا متوقف شد، دولتیان بدانند؛هر ریالی که خرج آموزش و پرورش بشود چندین و چند برابر در فرهنگ و اقتصاد، بهداشت و درمان و حتی امنیت صرفه جویی خواهد شد و به جیب دولت برمی‌گردد.

هاجر چنارانی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه، هشتم تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام و درود خدمت ملت ایران گفت: نیشابور و نیشابوران یاد که نیشابور شهر عشق و فریاد، کلِمَةُ لا اِلهَ اِلَّا الله حِصنِیٖ فَمَن قالَهَا دَخَلَ حِصنِیٖ وَ مَن دَخَلَ حِصنِیٖ اَمِنَ مِن عَذَابیٖ به شرطها و شروطها، این روزها یادآور روزهایی است که امام رضا(ع) وارد خاک پاک خراسان شده ، دهم تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان سالروز ورود علی ابن موسی الرضا(ع) به خراسان است که در مرحله ثبت قرار دارد؛ از تریبون خانه ملت امروز با پدر امت سخن می‌گویم؛ تمام مقصد ما مکتب ماست.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به رهبر و پیشوایم سید علی خراسانی امروز با زبان متفاوت و لحن و کلام مختلف، فرزند شهیدی که از خاندان خود پنج شهید تقدیم درخت انقلاب نمود و الباقی خانواده آماده‌اند تا در رکابتان سربازی و علمداری و جان فداهای رهبر و مردم و دیار و عقیده خویش باشیم، سخن می‌گویم. امروز در کنار فراخوان دهه نودی‌ها ما هم با همین خانوار، دیار، تبار و خاک پاک و نیشابور فیروزه و زبرخان اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در روزهای قبل از انقلاب نیشابور بزرگ میزبان شما بود امروز با تاریخ کهن خود و افتخار ولایتمداری شمس الشموس علی ابن موسی الرضا(ع) مقرو جایگاه دوم شیعیان اعلام آمادگی می‌کنیم، برای حضور رهبر انقلاب به خاک پاک نیشابور. چندین سال است که دولتمردان روزهای ملی و قهرمانان افتخارات سرزمین‌ها را به فراموشی سپرده‌اند. در هیچ یک از برنامه‌ها و روزهای ملی نیشابور که در تقویم ملی به نام نیشابور بزرگ ثبت شده است هیچ مسئولی حضور پیدا نکرد و هیچ یک از برنامه‌هایی که به مناسبت این روزها برنامه ریزی شده رنگی از حضور مسئولان را به خود نگرفته است.

چنارانی عنوان کرد: در راستای امید آفرینی جوانان به آینده‌ کمترین توقع است چطور مسئولان فرهنگی در این روزها و سرزمین‌های خاص کمرنگ است. معلمی هستم فرزند شهید که با انتخاب مردم خادمی آنان را بر صندلی‌های بهارستان در ماموریت به دوش می کشم و هم و غمی برای حل برخی مشکلات نیست، بزرگترین پتانسیل خاورمیانه به گفته یونسکو سال‌ها منتظر فقط نقشه جامع است، اردوگاه شهید رجایی باغرود با ۱۳۰۰ هکتار هنوز نقشه جامعی ندارد.

وی در ادامه یادآور شد: وزارتی که می‌توانست خودش تامین مالی کند و افتخار تامین مالی را در کارنامه خود داشته باشد همیشه آویزان بودجه‌های دولت است و همه قشرها در آموزش و پرورش معترض هستند؛ این نه تنها شامل آموزش و پرورش بلکه شامل بسیاری از وزارتخانه ها می‌شود.

چنارانی خطاب به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما آموزگاران و معلمانی را داریم که کیلومتر‌ها فاصله‌ها را طی می‌کنند، اما متاسفانه هیچ حقی در هیچ کجا برای آنان در نظر گرفته نشده است. ما در خواست داشتیم پیوستی برای تک تک وزارتخانه‌ها و برای وزارت آموزش و پرورش داشتیم باشید. عزیزی در آموزش و پرورش این مطلب را برای ما فرستاد. این روز‌ها دولت و مجلس گل به خودی زیاد می‌زنند، اما پنالتی به دروازه خودی ندیده بودیم.

وی با اشاره به رتبه بندی معلمان تاکید کرد: با ماجرای رتبه بندی معلمان دیدیم که در نوع خود مدالی زرین در شیوه تصمیم گیری مسئولان بود، ولی متاسفانه در اجرا متوقف شد. دولتیان بدانند؛ هر ریالی که خرج آموزش و پرورش بشود چندین و چند برابر در فرهنگ و اقتصاد، بهداشت و درمان و حتی امنیت صرفه جویی خواهد شد و به جیب دولت برمی گردد، کاش بدانیم جامعه‌ای که فرهنگ بالای معلمی را قدر بداند جنگ فرهنگی اقتصادی را برده است.


وی ادامه داد: چه روزهای سختی است؛ معلمان به معیشت خود، بازنشستگان تامین اجتماعی ناراضی از اوضاع و بازاریان یک جور در فشار شدید هستند و چند برابر شدن اجاره بها و خرج زندگی مردم، جدا از اوضاع اقتصادی فشار را بر مردم بیشتر کرده است. کشاورزان به دلیل کمبود آب سخت برای نجات محصولاتشان در تلاش هستند و کشاورزان و دامداران چشم هایشان اول به رحمت خداوندی و سپس تدبیر مسئولان است.

چنارانی خطاب به کمیسیون اقتصادی و وزیر اقتصاد گفت: قرار بود طرح بازنگری استخدامی وارد صحن مجلس شود، اما سال هاست در کمیسیون اقتصادی معطل مانده، یکی از بزرگترین چالش‌ها ودغدغه‌های اقتصادی جامعه همین بانک‌ها و سود‌های ربوی، سود‌های پلکانی و سود‌های مرکب است، امروز بانک‌ها از رسالت خود فاصله گرفته اند و با سرمایه گذاری در بورس، خرید و فروش ملک، ورود به بحث ساخت و ساز، نه تنها مشکلی را حل نکرده‌اند، بلکه همه پول‌ها را شبه‌ناک کرده و وارد مسیر زندگی مردم کرده اند. امروز حتی در حوزه‌های انتخابیه همان مبالغ اندک وام هم داده نمی‌شود. باید تشکر کرد از کسانی که اندیشه سلیمانی دارند و به دنبال احیای بانک‌های اسلامی هستند.

وی خطاب به وزارت کار اظهار داشت: از شستا، هکتا و هزاران هیات مدیره و مدیران عامل که محیط کارشان سال‌ها نه فقط در این دولت که در همه دولت‌ها حیات خلوتی برای تک تک آنها شده است، مردم فریاد دارند؛ این خاک زرخیز با معادن فراوان، امروز مردم محروم مناطق کمترین درصدی از هزاران میلیارد گردش مالی این معادن و صنایع ندارند و فقط به قول بچگی‌هایمان بوی کبابشان قسمت مردم ما شده است. امروز فولاد خراسان، نیروگاه سیکل ترکیبی، ایران خودرو خراسان، اگزوز خراسان و نیروگاه سیکل ترکیبی ۳۰۰ هزار لیتر در ساعت سوخت دارد تا بتواند برق را به مجموعه وارد کند. مصرف گازوئیل، توده هوای سیاه رنگی در آسمان نیشابور ایجاد کرده است؛ به قول شاعر؛ سهم ما فرزندان نیشابور، صبح نیشابور فقط نامی برایمان مانده؛۱ درصد سهم آلایندگی صنایع در کجاست؟

چنارانی در پایان خطاب به وزیر کشاورزی خاطرنشان کرد: در گزارش بازرسی قوه قضائیه سازمان تعاون روستایی که با اعتماد تک تک روستاییان برنامه ریزی شد مردم پول واریز کردند، متاسفانه نهاده به هیچ عنوان خریداری نشد ولی در بازارها همه اینها ثبت شد. ۴۰ روز گذشته جواب ملت را چه می دهید؟

بیانیه مجلس در خصوص ضرورت اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس در بیانیه‌ای مجلس در خصوص اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار قرائت کرد و در این بیانیه تأکید شد که مجلس از داوطلبان پذیرفته شده در آزمون فوق‌العاده مرکز وکلا حمایت می‌کند.

تذکرات شفاهی نمایندگان

نجابت: دولت طرح تفکیک وزارت صمت و بازرگانی را هرچه سریع‌تر ارائه کند
 
نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس خواستار تعیین تکلیف دو وزارت صمت و بازرگانی از سوی دولت شد و گفت: دولت می‌تواند در این راستا طرح کمیسیون اجتماعی را بررسی کند.
 
روح‌اله نجابت در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، گفت: روز گذشته در جریان موضوع استیضاح وزیر صمت مطرح شد که دولت درصدد ارائه لایحه برای تفکیک دو وزارتخانه و معرفی دو وزیر است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور و ضرورت گره گشایی از مردم پیشنهاد می‌شود، طرحی که قبلا در کمیسیون اجتماعی در راستای تفکیک دو وزارتخانه صمت و بازرگانی مورد بررسی قرار گرفته و حتی شورای نگهبان آن را تایید کرده بود، مورد موافقت قرار بگیرد تا نهایتا ظرف ۲ هفته این مساله تعیین تکلیف و نهایی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر نمایندگان به وزیر صمت رأی اعتماد داده بودند، می‌توان با معرفی یک وزیر و ادامه کار وزیر کنونی امور هرچه سریع‌تر پیش برود.

نجابت تصریح کرد: روز گذشته مشخص شد ماده ۲۲۱ آئین نامه دارای ابهاماتی است که سبب تفسیرپذیری می‌شود لذا باید این موضوع در کمیسیون مربوطه بررسی و نهایتا به صحن ارائه  و در مواردی که مربوط به استیضاح است مسیر بدون ابهام طی شود.
 
لارگانی: آقای قالیباف عمل شما چیزی جز تضعیف مجلس به دنبال نداشت
 
سید ناصر موسوی لارگانی جلسه علنی امروز (چهارشنبه 8 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر ماه و تسلیت سالروز شهادت امام محمدتقی (ع) خطاب به هیأت رئیسه و شخص رئیس مجلس گفت: طبق قسمی که خورده‌اید باید بر اساس آیین‌نامه عمل کنید که باید گفت در کدام تبصره آن آمده که استیضاح وزیر صمت از دستور خارج شود و بهانه اینکه دولت لایحه ایجاد وزارت بازرگانی قرار است ارائه کند دلیل قانع‌کننده‌ای نیست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت قبل سه بار لایحه احیای وزارت بازرگانی را به مجلس داد که تصویب نشد لذا از کجا معلوم است که لایحه این دولت در مجلس تصویب شود.

وی در ادامه تأکید کرد: از آنجا که استیضاح به کمیسیون مربوطه ارجاع شده بود، یا باید نمایندگان استیضاح کننده قانع می‌شدند و یا شما در صحن علنی آن را اعلام وصول می‌کردید؛ لذا باید مجلس طبق آیین‌نامه اداره شود که این عمل شما چیزی جز تضعیف مجلس به دنبال نداشت.

موسوی لارگانی در ادامه طی تذکری خطاب به رئیس جمهور ضمن تشکر از وی برای سفر به اصفهان عنوان کرد: بودجه‌های در نظر گرفته شده، عادلانه تقسیم نشده و برخی شهرها نادیده گرفته شده و یا کم بوده که لازم است به معاون اجرایی خود و استاندار دستور تجدیدنظر و رعایت عدالت بدهید.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در تذکری خطاب به وزیر ورزش، با بیان اینکه کشتی ورزش اول کشور بوده و همه آن را به نام ایران می‌شناسند و بیشترین مدال‌های جهانی و المپیک را کسب کرده است، اظهار داشت: وزیر ورزش باید از برخورد معاون خود با رئیس فدراسیون کشتی عذرخواهی کند و با حضور در این فدراسیون، فعالیت‌های آنها را از نزدیک دیده و بودجه‌های مربوط به آن را اختصاص دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کمر مردم زیر بار تورم شکسته که یکی از آنها مشکلاتی است که در این حوزه به وجود آمده و هر که هرگونه که بخواهد در حق مردم اجحاف می‌کند.

ذوالنوری: سگ گردانی مردم را اذیت می کند

نماینده مردم قم در مجلس خواستار ضرورت توجه قوه قضائیه به حقوق عمومی در جامعه شد.

مجتبی ذوالنوری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 8 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، گفت: رهبر انقلاب روز گذشته تاکید کردند قوه قضائیه به حقوق عمومی به صورت جدی بپردازد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز مقوله بی حجابی برای مردم آزاردهنده است البته این موضوع گاهی ریشه در جهل به احکام و معارف دارد و گاهی نیز غفلت و ناآگاهی و بی توجهی محسوب می شود ولی نباید دست های بیگانه را نادیده گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سگ گردانی مردم را اذیت می کند لذا باید قوه قضائیه و دستگاه های ذیربط برای تحقق حقوق عامه جدی به این موضوعات بپردازند

محمدبیگی: اجاره بهای بی ضابطه مسکن مردم را به سختی انداخته است

نماینده مردم قزوین در مجلس از عدم نظارت بر افزایش اجاره بهای مسکن انتقاد کرد.

فاطمه محمدبیگی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: اجاره بهای بی ضابطه مردم به خصوص زنان سرپرست خانوار را به شدت به سختی انداخته است، برخی دستورالعمل‌های تدوین شده توسط دولت ضمانت اجرایی ندارد، دولت توضیح دهد نظارت بر افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی اجاره بها چطور و توسط چه کسانی انجام خواهد شد.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن متقاضیان باید هر ۴ ماه ۴۰ میلیون تومان قسط پرداخت کنند، این در حالی است که اغلب آن‌ها امکان مالی ندارند و نیازمند تسهیلات بانکی کم بهره هستند، انتظار می‌رود بانک‌ها به نفع مردم به میدان بیایند. چرا دولت از تجربیات گذشته در مسکن مهر استفاده نمی‌کند.

وی تاکید کرد: توسعه راه‌های روستایی استان قزوین با وجود قول‌های وزیر مربوطه انجام نشده است، ۴۰ درصد راه‌های روستایی این استان بدون آسفالت است.

گودرزی : قیمت مسکن کمر مردم را شکسته است

نماینده مردم بروجرد در مجلس خطاب به رئیس جمهور و وزیر راه گفت: اجاره بها در یک شهرستان بیش از ده برابر افزایش یافته است، مردم توان خرید و اجاره مسکن را ندارند، لذا لازم است تدبیری اندیشیده شود.

عباس گودرزی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۸ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: مسائلی که در شهرستان برای مردم مبتلابه است، بحث مسکن است، از رئیس جمهور محترم و وزیر راه و شهرسازی علی رغم زحماتی که می کشند، درخواست دارم به این موضوع رسیدگی کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم ادامه داد: اجاره بها در یک شهرستان بیش از ده برابر افزایش یافته است، مردم توان خرید و اجاره مسکن را ندارند، لذا لازم است تدبیری اندیشیده شود. همچنین درخصوص مسکن مهر بروجرد حدود سه هزار واحد در حال تکمیل است، دولت تمام توان خود را برای اجرای این پروژه به کار گیرد.

روح الامینی: دولت سهم حوزه بهداشت را از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند/آثار گرانی حوزه بهداشت و درمان به آسانی برطرف نمی شود

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آثار گرانی حوزه بهداشت و درمان به آسانی برطرف نمی شود، گفت: دولت سهم حوزه بهداشت را از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند.

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: برای بار چندم از این تریبون و از خبرگزاری خانه ملت در رابطه با مشکلات بهداشت، درمان و دارو و صنایع مرتبط تذکر می دهم از جمله مشکلات مربوط به قطع برق که مشکلاتی را برای این صنایع به وجود آورده و علیرغم توصیه های وزارت نیرو هنوز برطرف نشده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات ناشی از گرانی ها و فشار به مردم در همه عرصه ها وجود دارد اما در حوزه بهداشت و درمان، آثار آن ناگهانی و تجمعی است و هفته ها و ماه های آینده موجب بروز مشکلات متعددی می شود.

وی ادامه داد: بهداشت، درمان و دارو مسئله‌ای نیست که به این آسانی بتوان آثار آن را جمع کرد، چندین بار تذکر دادیم بهداشت و درمان حق خود و قانون مصوب خود را می‌خواهد از محل ۹ درصد ارزش افزوده باید اواسط هر ماه سهم وزارت بهداشت پرداخت شود و پیچ و خم‌های اداری در این موضوع غیرقانونی، غیرشرعی و غیر عقلایی بوده و موجب تجمع مشکلات می‌شود.

روح الامینی تصریح کرد: مشکلات مربوط به حقوق کارکنان حوزه بهداشت و درمان هم بماند، اما برای مشکلات جاری حوزه دارو استان‌ها باید بدانند که شکایات‌ بسیاری وجود دارد و روز گذشته هم رئیس مجلس در این خصوص قول دادند.

نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: پیرو مراجعاتی که به بنده در خصوص منابع مالی شهرداری‌ها و بهیاری‌ها شد، جلسه‌ای با رئیس مالیاتی کشور و مسئول خزانه داری کل و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار کردیم. یک درصد از ۹ درصد منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده باید به حوزه بهداشت و ۴ درصد به دولت و ۴ درصد به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شود که این موضوع برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صورت نگرفته بود؛ از این روی، با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شد سازمان امور مالیاتی بخشنامه‌ای به استان‌ها در این خصوص ارسال کرده و رونوشتی به وزارت کشور و مجلس دهد و این کار انجام شود. با توجه به اینکه قرار است این موضوع ساماندهی شود امیدواریم سهم یک درصدی حوزه بهداشت که حق مسلم و قانونی آن‌هاست، پرداخت شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۵۶
به هرچیزوازهرچیزگله وشکایت دارید میتوانید ابرازکنید ولی به سگ گردانی ونگهداری سگ کثیف درآپارتمانهای یک وجبی هیچکس حق توهین واعتراض ندارد چون گروه های حامی جانوران و حیوانات پارتی های زیادی دارندبخصوص در
کانلهای ماهواره ای خارج ازکشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
شما در کاخ خود سگ نگه ندار
بگذار مردم در آپارتمان یک وجبی خود آزاد باشند
به تو چه آخه ؟
این همه گربه ولگرد مدام در باغچه ها کثافتکاری می کنند و کیسه زباله ها را پاره می کنند مشکلی نیست ؟
فقط سگ ها کثیف هستند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
دولت و مجلس محترم واردات کالای خارجی را ممنوع اعلام کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
سگ های یک وجبی در آپارتمان های یک وجبیه صاحبشان قرار دارند . با داخل خانه ی مردم هم کار داری؟؟
این مردم که شما میگین اقلیت هستند
وزرای ضعیف شما یک وزیر قوی نشان بده بقیه ان پیش کش؟؟این وزرا به این مجلس می اید این مجلس بی خاصیت ترین مجلس تاریخ است؟؟؟؟!!یک کار مفید و اساسی که مجلس برای این ملت انجام داده چی است؟
وضعیت گشتن فرزندان مسئولین (آقا زاده ها و خانم زاده ها و دامادها و جدیدا نوه ها) موجب اذیت مردم است
گودرزی : قیمت مسکن کمر مردم را شکسته است. چیزی که کمر مردم را شکسته نا توانی در حکمرانی اقتصادی است.که فقط با سپردن امور حکمرانی به افراد شایسته و کاردان بهبود می یابد. این مشکلات نتیجه حکمرانی شماست.
حقوق عمومی فقط سگ گردانیه؟ این همه الودگی هوا، الودگی صوتی، پارازیت، ترافیک، وانت های دستفروش کنار خیابان، الودگی مواد غذایی، تقلب و کم فروشی، ….. این ها حقوق عمومی نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
دقیقا !
فقط موی زنها و سگ و گربه خانگی این حضرات را اذیت می کند
وگرنه با سگ و گربه ولگرد کاری ندارند
بفرمائیدوقتی کسانی کارنمیکنند وهیچوقت هم کارنکرده اندکه حداقل امروزمستمری داشته باشند و اگرهم احیاناًزمان کوتاهی کارکرده اندپول انرا ببادداده اند واکنون خانه ندارند بفرمایند اقای گودرزی برای این افراد که هیچ درآمدی ندارندچه کسی یا سازمانی باید اقدامی بکندمردم عادی وزحمتکش که باوجودچنین تورمی بشدت تحت فشارند وهشتشان گرو نو‌شان است وامکان کمک ندارند واگرخانه ای هم برای روزپیری واستفاده ازاجاره آن پس ازسالها تهیه کرده اندنمیتوانند به رایگان دراختیارکس دیگری بگذارندبرمصداق چراغی که بخانه رواست به مسجد حرام است پس دولت باید اقدام کند دولت هم که هیچ چیزرایگان بکسی نمیدهد شاید میشودزمینی درمکانی به آنهاداده شودکه برای خوداطاقی بسازندکه سرپناهشان باشد
درضمن بهتراست تقاضاکنید جاذبه روستاها وشهرهای کوچک رازیادکنند که همه مجبوربه رفتن به تهران وزندگی درآنشهر نفس گیرنشوند بااین شعارهای دهان پرکن کارهاخرابترمیشود
فقط اجاره خانه نیست ارزش پول ملی هر روز در حال کاهش است و با افزایش مالیات ها سرعت رشد قیمت کالاها و خدمات بیشتر شده است افزایش هم زمان تورم و مالیات ها یعنی انفجار قیمت ها
مثل قارچ در هر خیابانی صد تا آژانس مسکن درست شده نه ریسکی دارد نه زحمتی از هر معامله کلی پول به چیب می زنند دولت فشل و بی تخصص و مجلس فرمایشی هم که هر روز پا روی گلوی مردم می گذارند هنوز عرضه نداشته اند مالیات سنگین و تصاعدی بر اجاره های نجومی ببندند چرا کسی که اجاره نجومی می گیرد معاف از هر مالیاتی است اما دارایی و بیمه پدر یک شرکت فنی و مهندسی را در میاورند و کلی مالیات به آنها می بندند؟؟؟؟؟
همین اواخر کلی مالیات به کاسب ها بستند اما مشخص نیست پشت این قضیه اجاره مسکن و مالیات از خانه های خالی چه کسانی هستند که هیچ کاری با آنها ندارند.
پاسخ ها
!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
نه اینکه در دولتهای سوسولی شما ، با این زالو ها برخورد میشد !!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
میفهمیدچه میکوئیداکربقول شمامالیات نجومی به اجاره ببندند بایدآنرامستاجربدهد وقتی درآمدی جز اجاره ندارد پس باید آنکه پول میدهد بمالک بیشتربدهدکه مالیات بیشتربپردازد اگرحرف نزنیم نمیگویند زبان نداریم
زبان دردهان ای خردمند‌چیست کلیددرگنج‌صاحب سخن
جودربسته باشد کسی چه داند که گوهرفروش است یاپیله ور
گشت و گذار فرزندان شما ما را اذیت می‌کند نه سگ گردانی
هر کاری می خوان بکنن میگن مردم از ما می خوان! ۵۰ میلیون نفر تو تلگرام بودن گرفتن فیلترش کردند!

البه بهتر شد، چون وقتی فیلترشکن رو فعال می کنند، صفحه اولی که باز میشه، اخبار صحیح و سالم هست
جناب ذوالنوری برای مردم هیچ چیزی آزاردهنده تر از وجود افرادی مثل شما در مجلس نیست..باور بفرمایید
والا این همه بازنشسته و کارگر و معلم و ... اعتراضشان از گرانی های کمرشکن به عرش رسیده نماینده ... نمی شنود اما معلوم نیست چطور نظر ۸۵ میلیون ایران را در مورد سگ فهمیده است !!!!!
بیش و بیشتر از همه چیز گرانی مردم را اذیت می کند تا سگ و بی حجابی لطفا اگر راست می گویید براساس اهمیت موضو ع ااقدام کنید
شورای نگهبان ، مجلس ودولت سه ضلع ناتوانی وناتوان کننده
مجلس انقلابی 4 ماه از سال گذشته و دولت مثل خودت انقلابی در مورد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قانون شکنی کرده چرا با این قضیه برخورد نمیکنی ؟ چون خودی هیچی نمیگی؟
اقایون مسئول سگ گردانی ما رو اذیت نمی کنه ،بی خیالی شما نسبت به گرانی کمر شکن ما رو اذیت می کنه،اجاره خونه ها ما رو اذیت می کنه، آقا زاده های خارج نشین با پول مردم ما رو اذیت و ناراحت می کنه ...
تشکیل دوباره وزارت بازرگانی اشتباه محض است.بهترین راهکارآن است که سازمان بازرگانی که رییسش معاون وزیرصمت باشد تشکیل شود ودرسطح استانها ادارات کل بازرگانی ایجاد شود.(مثل سازمان مالیاتی که معاون وزیراقتصاداست ولی دراستانها اداره کل مالیات مستقل از اداره کل اقتصادهستند) صنعت وتجارت چنان درهم آمیخنگی دارند که تفکیک آنها در سطح دو وزارت مستقل مشکلات فراوان ایجادمیکند.
اصل سگ گردانی یک طرف >مشکلاتی که درترافیک ایجاد میکند یکطرف. همانطورکه یک عده عادت کرده اند موقع رانندگی بچه بغلشان باشد یا درحال بازی با موبایل باشند یک عده هم عادتشان دربغل داشتن سگ و گربه وهرحیوان دیگر موقع رانندگی است.ولی پلیس اراده کندمیتواندبدون نیازبه قانون جدید هم با اعمال جریمه وعندالزوم توقیف خودرو مشکل را حل کند تا یک عده بیفرهنگ و بی اعتنابه امنیت جامعه هرکاردلشان میخواهدنکنندو خیابان را ملک شخصی خود فرض نکنند.
با حوا حوا کردن دهن شیرین نمیشه
آقایان نماینده
گفتار پیش از دستور ، پس از دستور ، جمع خودمانی تان و........ دردی از وضعیت نابسامان را درست نمی کنه عملگرا باشید
تابی مگر قرارنشد آگهی های چندش آورنذاری.خرج داری میدونیم ولی ماشالله انقدردوستدار داری که با آگهی های دیگه نیازبه اینا نداشته باشی.خودت یه لحظه به این عکس کله طرف نیگا کن ببین چه حالی میشی.دوست داریملطف کن به خواسته مخاطبات احترام بذار.
مجلس فرمایشی ,نه چیزی بیشتر
این مجلس؟؟؟؟ اینا که به درخواست دولت استیضاح رو کنسل میکنن؟؟ اینا اجازه آب خوردنم ندارن چه برسه به استیضاح وزرا
بنام انقلابیگری انقلابی در سفره های مردم و اقتصاد کشور کردند که تاریخ کشور به خود ندیده بود شاید صدها سال طول بکشد تا آثار این اقدامات مخرب برطرف شود
مقصر اصلی اوضاع مسکن املاکی های کلاشند ولی مسئولان هیچ عزم اراده ای برای برخورد و جمع آوری این کلاشان ندارند! این کلاشان برای رسیدن به منافع خود به هر ترفندی دست می زنند تا هر دو طرف معامله را چه در فروش و چه در اجاره سر کسیه نمایند.
تا وقتی املاکی های کلاش وجود دارند وضع مسکن بدتر هم خواهد شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
مقصر دولت و مجلس انقلابی است که دستور می‌دهند
ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
من مشاور املاک نیستم ولی می دونم مشاور املاک قیمت فروشنده‌ها منعکس می کنند وقتی بازار میره تو رکود وقیمت املاک ارزون می شه بازم میگید املاکی ها قیمت را پایین آوردند
کاش یک نهادی هم بود عذر بعضی از نمایندگان بدرد نخور را می خواست
در کشورهای غربی هم ضوابط و قوانینی برای گردانی وجود دارد از جمله اینکه هیچ سگی نباید بدون قلاده گردانده شود. در بسیاری از مجتمع های مسکونی هم ممنوعیت ورود حیوان اهلی وجود دارد و واقعا اجرا می شود. اما اینجا چون با اصل قضیه مشکل وجود دارد هیچ قانونی هم وجود ندارد در نتیجه سگ گردانها ازاد ازاد ازاد هستند. البته واقعا حیف وقت انسان و شرافت انسان است که صرف گرداندن سگ شود. سگ گردانی یعنی انسانی به نوکر سگ تبدیل شود و در خدمت سگ باشد.
بعضی افراد هستند که وقتی واژه های خوب را به خودشان می چسبانند باعث می شود آن واژه و یا موضوع با ارزش از اساس خراب شود
یکی از این موضوعات مجلس انقلابی است و یا چفیه ای است که یادگار دوران جنگ است که بعضی افراد وقتی آنها را یدک می کشند آنرا خراب می کنند
این افراد باید مورد امر به معروف قرار بگیرند و اجازه نداد که کسانی که چهره موجهی در جامعه ندارند و یا عملکرد خوبی ندارند باعث بی ارزش شدن واژه ها و موضوعات مقدس شوند
چادر و عبا و عمامه و چفیه و انقلاب و ... اینها حرمت دارند و قبل از اینکه کسی بخواهد آنها را یدک بکشد باید خودساخته و صاحب کرامات باشد و گرنه استفاده بی جا و غیر متعارف از آن جز خراب کردن ارزش ها نتیجه ای دیگر ندارد
آقا من نمیفهمم، رییس جمهور اعتراض میکنه، نماینده اعتراض میکنه، استاندار اعتراض میکنه، رییس قوه قضاییه اعتراض میکنه، علما اعتراض میکنن، مردم اعتراض میکنن
دقیقا به چه کسی اعتراض میکنن، این واقعا برام سواله
سالروز آزاد سازی مهران را تبریک می گویید ولی چه کردید با حقوق رزمندگان سابق و بازنشستگان فعلی شرکت کننده در دفاع مقدس
سگهای ولگرد توی خوزستان داغون کردن مردم رو
کسی کاری باسگ گردانی نداره سگهای ولگرد رو جمع کنین
آنچه ما را اذیت می کند وقت شما به اصطلاح نمایندگان اقلیت است
مجلس انقلابی عذر وزرای ضعیف را خواهد خواست
حتی اگر رئیس مجلس و رئس جمهور بگویند فعلا دست نگهدارید
مجلس و دولت هردو ضعیف و درفکر سفره و جیب مردم نیستند
تنها چیزی که اصلا مشکل مردم نیست سگ گردانی است.
واقعا لازم است یکی عذر خود این مجلس بیعرضه و بی سواد را بخواهد!
سلام مجلس شورای اسلامی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران، وزیر ایران خواهشمند است که با رئیس جمهور محترم همکاری کنند جلوی مشکل اقتصادی، گرانی را بگیرند مردم خسته شدند الان جنگ اقتصادی، بدحجابی شده در ایران ،،،،قبل انقلاب نداشتند بعضی ها بخورند اما الان اندازه دارند باز به خاطر گرانی بیش از حد نمیتونن بخورند و بپوشند ،ازدواج کنند جوانان ،یارانه ها به صورت نقدی بدهند بهتر هست با تشکر فراوان، خواهشن طوری کار کنید رضای خدا باشد مردم به خاطر گرانی به شهدا وامام توهین میکنند،،گناه آنها چیست،
آیا همه کابینه در معرض استیضاح است!!؟؟
ای کاش مجلس انقلابی پیگیر پروژهای نیم تمام نیز می شد ومسئولان شهری را جوابگو می کرد از جمله پروژه بازار جدید میوه وتره بار شهریار است که 4 سال است بلا تکلیف است.
اعظمی ساردویی : مجلس انقلابی عذر وزرای ضعیف را خواهد خواست/ کابینه هرچه سریع‌تر ترمیم شود
تکلیف نمایندگان ضعیف چیست
ما هرچی می کشیم از بی ارزش شدن پول ملی هستش اولین اولویت دولت باید این باشه که حداقل اگر ارزش پول ملی را بالا نمی بره نگذاره کاهش پیدا کنه
ساده ترین کاری که برای با ارزش تر کردن پول ملی می تونه انجام بده اینه که از این وام های ۳۰ درصدی که به مردم میده که از سود صنعت بالاتره نادیده بگیره و ۲ درصد از سود ۳۰ درصد رو دود کنه و بسوزونه تا حجم نقدینگی کم بشه و مردم به جای اینکه پولشون رو ببرند تو خودرو ومسکن تبدیل به پول ملی کنند تا وارد تولید بشه
مگه ما چه چیز کمتر از حتی کشورهای عربی داریم که ارزش پول ملی شون نه تنها تکون نخورده بلکه بیشتر هم شده
من سگ و هیچ حیوان خانگی ندارم ولی آقای ذالنور آیا مهمترین مشکل مردم ما اینه؟ آیا نماینگان مجلس باید دنبال حل کردن این مشکلات باشن ؟ آیا با مطرح کردن این مشکلات ساده در مجلس، جایگاه و شان مجلس و شما بعنوان نماینده مردم پایین نمیاد؟
واقعا کی شما میخواین بیدار بشین.
دولت واردات را ممنوع کند
مجلس انقلابی ؟!
چنان قلمبه سلمبه میگه انقلابی که انگار چه خبره ؟
جناب مجلس انقلابی به دور و اطراف خودت نگاه کن از این مجلس در این یکی دو ماه چیزی دیده ای ؟!!
اینهمه خرج هر دقیقه مجلس اما در این شرایط خاص که همه باید شبانه روز کار کنند مجلس ما شده مثل قبرستان و خبری در جهت رفع مشکلات مردم و مملکت از آنها نمی‌شنویم.
مجلس بی خاصیت این هفته هم گذشت پانزدهمین هفته سال هم گذشت و در خصوص احقاق حق و قانون افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ کاری نکردید قانون مصوب مجلس را مجری قانون نقض میکند فریاد بازنشسته ها بلند میشود کمیسیون مجلس به نفع قانون رای صادر میکند ولی در مقام اجرا رئیس مجلس رفته گل بچیند !
عذر وزرای ضعیف ؟! مگه میشه مگه داریم . شوخی بامزه ائی بود
ازیک طرف ادعا می شود مالکیت شخصی محترمه ،وازطرف دیگر برای اجاره خونه های مردم تکلیف اجباری تعین می شود ،حال انکه دولت در بخش های مربوط به خودش هرچه دلش می خواهد به بهانه جراحی اقتصادی در قیمت کالارها وخدمات را با چند برابر تحمیل میکند واین یعنیریک بام وچند اب وهوا ،واین هم نشدنیه
نمايندهاي مجلسي كه با چند هزار راي نماينده يك شهر ميليوني ميشه چطور نماينده مردم هست ؟مردم انهاي هايي هم هستند كه راي ندادن و تعداشان خيلي زياد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان