بازدید 3681

تعیین قهرمان سری‌آ ایتالیا در یک مسابقه فینال!

کد خبر: ۱۱۲۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 29 June 2022

فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد که از فصل پیش رو (23-2022) امکان تعیین قهرمان سری A‌ از طریق برگزاری بازی پلی‌‌آف وجود خواهد داشت.

گابریله گراوینا رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا از مدت‌ها پیش در پی تصویب این قانون بود و سرانجام به خواسته خود رسید چرا که این طرح امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای فدرال فوتبال ایتالیا به تصویب رسید.

بر طبق این مصوبه از این پس در صورتی که در پایان یک فصل از لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا دو تیم هم‌امتیاز شوند دیگر نتایج بازی‌های رودرروی آنها یا تفاضل گل‌‌شان معیار برتری یکی از آنها بر دیگری نخواهد بود و در عوض یک بازی پلی‌آف 90 دقیقه بدون وقت‌های اضافه میان دو تیم، برنده را تعیین خواهد کرد. در صورتی که این بازی هم در پایان 90 دقیقه مساوی شود، کار مستقیماً به ضربات پنالتی کشیده خواهد شد.

این قانون صرفاً در مورد سری A و تنها برای تعیین قهرمان اعمال خواهد شد و تعیین تیم‌های کسب کننده سهمیه رقابت‌های اروپایی طبق روال فصول گذشته تعیین خواهند شد.

استفاده از بازی پلی‌آف برای تعیین دو مدعی قهرمانی هم امتیاز در پایان فصل، اتفاقی جدید در فوتبال ایتالیا نیست. سال 1964 نیز زمانی که تیم‌های اینتر و بولونیا لیگ را با امتیازات یکسان به پایان رساندند کار آنها به بازی پلی‌آف کشیده شد، جایی که بولونیا با نتیجه 2 بر صفر اینتر را شکست داد و برنده اسکودتو شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر