بازدید 11889

ارائه صندوق تضمین اصل سرمایه توسط کارگزاری مفید

برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه ایران با اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، اصل مبلغ سرمایه گذاران با استفاده از سازوکار صندوق‌های سرمایه‌گذاری تضمین خواهد شد. موافقت اصولی سازمان بورس با فعالیت این نوع صندوق صادر شده است تا زمینه قانونی برای عرضه محصولی جدید به بازار سرمایه ایران فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ 26 June 2022

ارائه صندوق تضمین اصل سرمایه توسط کارگزاری مفید

صندوق تضمین اصل سرمایه که در آینده‌ای نزدیک از سوی سبدگردان مفید پذیره‌نویسی خواهد شد، مهم‌ترین ریسک سرمایه‌گذاری در بورس یعنی حفظ اصل سرمایه را در شرایط مختلف بازار تضمین می‌کند.

طراحی این نوع جدید از صندوق در پاسخ به دغدغه سرمایه‌گذاران کم‌ریسک و همچنین سرمایه‌گذاران تازه‌وارد به بازار سرمایه مدنظر قرار گرفته تا بتوانند بدون نگرانی از اینکه اصل سرمایه شان در معرض ریسک قرار بگیرد، سرمایه گذاری نمایند.

مهم‌ترین وجه تمایز صندوق تضمین اصل سرمایه در مقایسه با سهامی و درآمد ثابت به نحوه سرمایه‌گذاری این صندوق ها باز می‌گردد. نوع فعالیت این صندوق، مختلط خواهد بود بنابراین هم در سهام و هم در اوراق درآمد ثابت سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این نوع فعالیت، این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا از نظر پذیرش ریسک مزایایی نظیر صندوق‌های درآمد ثابت داشته باشند و از نظر بهره‌مندی از بازدهی با شرایط نزدیک به صندوق‌های سهامی همراه شوند.

سبدگردان مفید هم اکنون دوازده صندوق سرمایه‌گذاری از انواع مختلفی نظیر سهامی، مختلط، طلا، بازارگردانی، درآمد ثابت و شاخصی دارد که به‌زودی با پذیره‌نویسی صندوق تضمین اصل سرمایه به تنوع این صندوق‌های سرمایه‌گذاری افزوده خواهد شد و سرمایه گذاران با اطمینان کامل می توانند در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند.

به زودی جزئیات بیشتری در ارتباط با نحوه پذیره نویسی این صندوق جدید منتشر خواهد شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۵
با تورم موجود ضمانت اصل سرمایه چه فایده ای دارد ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
حالا كه همه را اندختين تو افسايد تضمين ميدين؟
امروز سامانه ی کارگزاری مفید از کار افتاده و مشتریان کلی ضرر کردن بجای توسعه بهتر هست تعهدات قبلی رو انجام بدن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
دقیقا امروز نیم ساعت قطع بود
خسته نباشید!! سالی 200% تورمه انوقت این فقط اصل سرمایه ما رو تضمین میکنه!
بعضی ها در بورس سرمایه گذاری کردند و کلی ضرر کرده اند و الان می گویند ای کاش این کار را نمی کردیم و به جایش طلا می خریدیم. این طوری کارخانه های ایران با ضرر سرمایه گذران، رونق پیدا کرده است که جای تأسف دارد.
اونوقت خود این صندوق رو کی ضمانت میگنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
!!!!!!خرزو خان شب های برره
مسئولان مملکتی خواستند مانند برخی از کشورهای پیشرفته مرکز بورس براه بیاندازند و این شد آن نتیجه تقلیدکور کورانه - وحال آنکه بورس در ایران جواب نخواهد داد - چرا مانند بسیاری از اشتباهات دیگر خود در این مورد هم پافشاری و لجبازی میکنید -به صلاح است برای همیشه بورس را منحل کنید که هم خود راحت شوید و هم ملت
من از پارسال وارد بورس شدم البته با سرمایه کم بیشتر برای آموزش خودم کلا 6 درصد سود کرده ام اگر وقتی که گذاشته ام را حساب کنم خیلی خوشبین باشم فقط یر به یر شده
خسارتهایی که از بورس به ما زده اند کی جبران می شه؟ گیرم که تو این صندوق هم سرمایه گذاری کردم.بمونه با این تورم خاک بخوره؟ چه ارزشی داره؟ آقای رئیسی و رضایی در مناظرات دم از درست کردن بورس می زدند الان مثل اینکه یادشان رفته حرفهای گذشته شون را .
انگار پولت توبانک گذاشتی!!!!!!!!!!!چه خبر مسرت بخشی برای سهام داران ،این خبرهارو یکدفعه نگید چون همه سهامداران سکته میکنند.
اصل سرمایه یعنی چی ؟ یعنی سرمایه ای که چندی پیش میتونستی 5 کیلو روغن بخری آیا امروز هم میتونی باهاش 5 کیلو روغن بخری ؟ یا نه امروز فقط میتونی یه کیلو بخری . اصل قدرت خرید منظورتونه یا معادل همان پول ولی با ارزش به مراتب کمتر روز.
لطفا با اضافه کردن یک کلمه ( سوختن ) به ابتدای جمله تیتر خبر را تصحیح کنید
پول ما را برگردانید...ضرری که کردیم را برگردانید...این گفته خود نامزدان ریاست جمهوری بود که وعده وعید داده بودند بورس را چنین و چنان کنیم و الان خوابشون برده
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی