بازدید 51463
با صد و بیست و یکمین روز حمله روسیه به اوکراین

ترور حمل کننده کیف هسته ای پوتین/سقوط هواپیمای نظامی ایلوشین روسیه/مسکو: اگر اوکراین شرایط روسیه را بپذیرد، صلح برقرار می‌شود

صد و بیست و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 24 June 2022

ترور حمل کننده کیف هسته ای پوتین/سقوط هواپیمای نظامی ایلوشین روسیه

بین الملل تابناک: صد و بیست و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

نیروهای اوکراینی در حال دور شدن از شهر سورودوینسک
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۲۲:۴۵

به دنبال اعلام ستاد کل ارتش اوکراین مبنی بر اینکه نظامیان روس روز پنجشنبه کنترل شهر «سورودوینسک» در شرق این کشور را به دست گرفته اند، یک مقام آمریکایی امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در حال دور شدن از این شهر هستند.

 رویترز به نقل از این مقام خبر داد که نیروهای اوکراینی در حال دور شدن از شهر به سمت مکان‌هایی هستند که به آنها برای دفاع بهتر از خود کمک می‌کند.

ستاد کل ارتش اوکراین روز گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسیه دو شهر در جنوب «لیسیچانسک» و «سورودوینسک» در شرق این کشور را به کنترل خود درآورده اند.

به گفته این مقام، نیروهای اوکراینی قرار بود به دنبال هفته‌ها بمباران شدید و درگیری‌های خیابانی از این شهر عقب نشینی کنند چر ا که پیشروی روس‌ها ترس نظامیان اوکراینی از به محاصره درآمدن را افزایش داده بود.

مقامات اوکراینی می‌گویند که نیروهای روس یک شهر در جنوب لیسیچانسک را به طور کامل اشغال کرده اند که در آن سوی رودخانه سورودوینسک واقع شده است.

مسکو مدعی است ارتش روسیه حدود دو هزار نظامی اوکراینی را در این منطقه محاصره کرده است.

اسکای نیوز عربی هم روز جمعه گزارش کرد: مقامات اوکراینی امروز اعلام کردند که نیروهای روسیه کنترل کامل منطقه هرکسی در استان لوگانسک را به دست گرفته اند.

پیشتر نیز مقامات جدایی طلب لوگانسک اعلام کرده بودند که نیروهای روسی کنترل تنها مسیر پشتیبانی نیروهای اوکراینی در شهر لیسیچانسک را تحت کنترل خود درآورده اند.

 

گفت‌وگوی پوتین و لوکاشنکو برای شروع فرایند ادغام دو کشور
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۲۲:۴۴

براساس گزارش رسانه های روسی، روسای جمهوری روسیه و بلاروس، قرار است روز شنبه درباره افزایش همکاری‌های راهبردی و شروع فرایند ادغام دو کشور دیدار و گفت و گو کنند.

خبرگزاری روسی تاس در گزارشی از دیدار غیررسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در اقامتگاه ریاست جمهوری روسیه در زاویدوو در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته خبر داد.

این رسانه به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین نوشت: پوتین و لوکاشنکو روز شنبه نیز در سنت پترزبورگ دیدار می کنند.

در اطلاعیه کاخ کرملین آمده است: مذاکرات پوتین و لوکاشنکو بخشی از گفت و گوهای دوره ای معمول بین دو کشور است. رهبران دو کشور قصد دارند راه های ارتقای همکاری‌های راهبردی و انجام فرایند ادغام را بررسی کنند.

بلاروس از متحدان اصلی روسیه است. اوکراین، مینسک را به مشارکت در جنگ علیه این کشور و همراهی با مسکو متهم کرد.

کمک نظامی 6 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین از آغاز جنگ
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۹:۱۳

«جک دچ» گزارشگر و تحلیلگر اخبار نظامی و امنیتی نشریه «فارن پالیسی» در توییتی رقم کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین از آغاز درگیری‌ها در این کشور را اعلام کرد.

وی در این خصوص نوشت: «ایالات متحده بیش از شش میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین از زمان تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین داده است».

او در ادامه رقم کم نظامی آمریکا به اوکراین را تا ۲۳ ژوئن (دوم تیرماه) به این شرح اعلام کرد: ۲۵ فوریه، ۳۵۰ میلیون دلار؛ ۱۲ مارس، ۵۵۰ میلیون دلار؛ ۱۶ مارس، ۱.۳۵ میلیارد دلار؛ اول آوریل، ۱.۶۵ میلیارد دلار؛ ۵ آوریل، ۱.۷۵ میلیارد دلار؛ ۱۳ آوریل، ۲.۵۵ میلیارد دلار؛ ۲۱ آوریل، ۳.۳۵ میلیارد دلار؛ ۲۴ آوریل، ۳.۶۷ میلیارد دلار؛ ۶ مه، ۳.۷۷ میلیارد دلار؛ ۱۹ مه، ۳.۸۷ میلیارد دلار؛ ۳۱ مه، ۴.۵۷ میلیارد دلار؛ ۱۵ ژوئن، ۵.۵۷ میلیارد دلار؛ و ۲۳ ژوئن، ۶.۰۲ میلیارد دلار.

آلمان: روسیه از گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می‌کند
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۹:۱۲

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان، روسیه را به استفاده از «گرسنگی به عنوان سلاح جنگی» و «گروگان گرفتن کل جهان» پیش از گردهمایی روز جمعه در برلین متهم کرد.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا هم از جمله کسانی است که در کنفرانس مربوط به «بحران غذایی قریب‌الوقوع ناشی از جنگ در اوکراین» شرکت کرده است.

بائربوک به خبرنگاران در برلین گفت که این رویداد با عنوان «اتحاد برای امنیت غذایی جهانی» به کمبود عرضه ناشی از جنگ می‌پردازد، در حالی که هدف آن «تثبیت منابع غذایی در سراسر جهان» است. وزیر خارجه آلمان افزود این کنفرانس به سرعت آغاز شد و ۵۰ هیأت و ۴۰ وزیر از سراسر جهان در آن شرکت خواهند کرد.

او درباره کنفرانس امنیت غذایی گفت که اولویت اصلی، ایجاد مسیرهای حمل و نقل قابل اطمینان است تا غلات از اوکراین صادر شود و افزود: هرکسی که در کنفرانس بحران گرسنگی شرکت نمی‌کند باید از خود بپرسد که چگونه می‌تواند کمک کند.

سی‌ان‌ان: ارتش روسیه هماهنگ‌تر از اوایل جنگ اوکراین است
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۹:۱۰

خبرگزاری آمریکایی سی‌ان‌ان با یادآوری ضعف های ارتش روسیه در ابتدای جنگ اوکراین که منجر به عقب‌نشینی از حومه کی‌یف شد، ارتش روسیه را اکنون هماهنگ‌تر از گذشته ارزیابی کرد.

 یک منبع اطلاعاتی آمریکا در گفت و گو با سی ان ان اعلام کرد: نظامیان روس با درس گرفتن از اشتباهات روزهای ابتدایی جنگ، اکنون در انجام هماهنگ حملات هوایی و زمینی و زنجیره تامین و پشتیبانی موفق عمل می کنند.

وی با اشاره به نابودی بخشی از سامانه های هویتزر ارسالی آمریکا به اوکراین توسط ارتش روسیه، گفت: تعداد راکت های هویتزر ارائه شده به کی یف و برد آنها محدود است و انتظار نمی رود شرایط جنگ را به زودی تغییر دهند.

سی ان ان، ‌ هدف حملات موشکی و توپخانه ای گسترده روسیه به شرق اوکراین را از هم پاشیدن ارتش اوکراین و تحلیل بردن اراده ناتو در طول زمان عنوان کرد.

این رسانه آمریکایی با اشاره به این موضوع که نظامیان و زیرساخت های اوکراین برای استفاده از تسلیحات مدرن غربی آمادگی ندارند و برای استفاده از سلاح های ساخت اتحاد جماهیر شوروی سابق، برنامه ریزی شده اند، نوشت: نمایندگان پارلمان اوکراین به همتایان آمریکایی خود گفته اند که روسیه منتظر پایان ذخایر این سلاح ها در اوکراین و کشورهای کمک کننده به کی یف است.

کرملین: اگر کی‌یف شرایط مسکو را بپذیرد، صلح برقرار می‌شود
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۴:۵۱

کرملین اعلام کرد، اگر کی‌یف تمامی شروط روسیه را بپذیرد، طرح صلح اوکراین ممکن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به اینکه شرایطی که اوکراین باید بپذیرد، کدام است، گفت: اوکراین خودش همگی این شروط را به خوبی و کاملا می‌داند.

پسکوف در واکنش به اتهامات از سوی کی‌یف درباره سرقت غلات از اوکراین نیز تاکید کرد: هیچ چیزی به سرقت نرفته است.

اخیرا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پس از آنکه کی‌یف دولت روسیه را به فروش غلات به سرقت رفته به آنکارا متهم کرد، گفته بود: دولت ترکیه در این باره تحقیقاتی انجام داده و متوجه شده که این اتهامات، نادرست است.

ارسال محموله جدید تسلیحاتی ۴۵۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۴:۴۷

کاخ سفید همزمان با درخواست اوکراین برای دریافت تسلیحات سنگین و مهمات بیشتر اعلام کرد آمریکا بسته جدید نظامی ۴۵۰ میلیون دلاری به کی‌یف ارسال می‌کند که شامل سیستم‌های راکتی، قایق‌های گشتی و مهمات می‌شود.

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که بسته نظامی جدید ۴۵۰ میلیون دلاری آمریکا برای اوکراین شامل سیستم‌های راکتی موسوم به هیمارس (HIMARS)، ده‌ها هزار گلوله و مهمات اضافی و همچنین قایق‌های گشتی است.

کربی در نشستی خبری در کاخ سفید گفت: آمریکا یک کمک امنیتی دیگر به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار برای اوکراین اعلام کرده است. این کمک نظامی بخشی از تعهد ما برای کمک به اوکراین برای دفاع از دموکراسی خود در برابر تهاجم بی‌دلیل روسیه است

وی ادامه داد: این بسته شامل تسلیحات و تجهیزات، از جمله سامانه‌های راکتی (هیمارس)، ده‌ها هزار گلوله اضافی برای سیستم های توپخانه‌ای و قایق‌های گشتی برای کمک به اوکراین در دفاع از سواحل و مسیر های آبی خود است.

مسکو: ۱۹ تانک و ۲ جنگنده اوکراینی در یک روز منهدم شدند
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۴:۴۶

همزمان با تشدید درگیری‌های بین نیروهای روس و اوکراینی در منطقه سیوِرودونتسک و تلاش روسیه برای عبور از رودخانه مهم منطقه، مسکو نیز آمار جدیدی از خسارات و تلفات ارتش اوکراین منتشر کرد.

«ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد: «۱۹ دستگاه تانک و حدود ۶۲۰ افراط‌گرای اوکراینی بر اثر گلوله‌باران هوایی و توپخانه‌ای روسیه طی یک روز از بین رفتند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کُناشنکوف طی نشست خبری در مسکو توضیح داد: «نیروهای پدافند هوایی روسیه دو جنگنده سوخو-۲۵ اوکراینی را در مناطق خارکیف و نیکولایف سرنگون کردند».

وی با اشاره به آزادسازی ۱۰ منطقه مسکونی در محور لوهانسک طی ده روز اخیر، گفت: «نیروهای روسیه ۴ گردان ارتش اوکراین شامل ۲ هزار نظامی را در مناطق زولوتویه و گورسکویه محاصره کردند».

شلیک به شخص حامل کیف هسته ای پوتین

"وادیم زیمین" سرهنگ بازنشسته سرویس امنیت فدرال روسیه که زمانی مسئول حمل کیف اتمی پوتین بود، در منزلش در حالی که گلوله‌ای به سرش شلیک شده بود، پیدا شد.

به گزارش پایگاه خبری میرور، این سرهنگ بازنشسته که بابت همکاری و دستیاری بوریس یلتسین، رئیس جمهوری سابق روسیه و در نهایت حمل کننده کیف اتمی این کشور معروف بود، با روی کار آمدن ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهوری روسیه نیز این مسئولیت را ادامه داد.

ترور حمل کننده کیف هسته ای پوتین/سقوط هواپیمای نظامی ایلوشین روسیه

پلیس منطقه مسکو اعلام کرد، این سرهنگ بازنشسته با جراحات ناشی از اصابت گلوله به سرش در آشپزخانه منزل مسکونی‌اش در کراسنوگورسک غرق خون پیدا شد و هم‌اکنون در شرایطی وخیم در بیمارستان بستری است.

همسر وی که یک پزشک است در زمان این حادثه خارج از کشور و مشغول درمان مجروحان ناشی از جنگ روسیه در اوکراین بوده است.

این رویداد درست زمانی رخ داده که زیمین با تحقیقات جنایی بابت اتهام دریافت رشوه در زمانی که به خدمات سرویس دهی گمرکی پیوسته بود مواجه بود و بابت این پرونده در حصر خانگی به سر می‌برد اما خودش تمامی این اتهامات را رد می‌کرد.

مجارستان: اروپا بازنده این جنگ خواهد بود

یکی از دستیاران ارشد نخست وزیر مجارستان گفت که اتحادیه اروپا باید تحریم‌ها علیه روسیه را متوقف کند و به جای آن روی مساله آتش‌بس و آغاز مذاکرات صلح متمرکز شود.

به گزارش رویترز، بالاز اوربان، دستیار ارشد ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که صرفا تشابه فامیلی دارند، در حاشیه نشست رهبران اتحادیه اروپا که طی آن وضعیت نامزدی به اوکراین اعطا شد، گفت: «هر چقدر تحریم‌ها علیه روسیه بیشتر شود، اتحادیه اروپا به خودش بیشتر ضربه می‌زند و این در حالی است که روسیه زنده می‌ماند.»

وی افزود: «در نهایت به دلیل مشکلات اقتصادی، اروپا بازنده این جنگ خواهد بود. پیشنهاد ما این است که تحریم‌ها علیه روسیه متوقف شود. در حال حاضر چیزی که ما تجربه می‌کنیم این است که هر چقدر بیشتر تحریم اعمال می‌کنیم، خودمان در وضعیت بدتری قرار می‌گیریم. روس‌ها چطور؟ بله ما با این کار به آن‌ها ضربه می‌زنیم اما در نهایت آن‌ها نجات پیدا می‌کنند و زنده می‌مانند و بدتر این که آن‌ها (روسیه) به پیشروی خود در اوکراین ادامه می‌دهند.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در ۲۴ فوریه، حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مساله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند.

برخی مقامات غربی استدلال می‌کنند که الیگارش‌های روسی می‌توانند بدون کشتی‌های تفریحی و ویلاهایی که در غرب دارند، زندگی کنند و می‌گویند که احتمالا از پیش دارایی‌های خود را به خارج از اروپا منتقل کرده‌اند. در حالی که برخی مقامات دیگر ادعا می کنند که تحریم‌ها علیه روسیه کارساز است و تا تاثیر آن کامل مشاهده شود، زمان می‌برد.

با این حال، این دستیار ارشد نخست وزیر مجارستان تاکید کرد: «اتحادیه اروپا باید تاکتیک‌های خود را تغییر دهد. مذاکرات،‌ آتش‌بس، صلح و دیپلماسی از راهکارهای ما هستند.»

مجارستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و به دلیل اینکه به گاز و نفت روسیه متکی است، از طرفداران این کشور (روسیه) به حساب می‌آید.

سقوط هواپیمای نظامی ایلوشین روسیه

به دنبال سقوط یک فروند هواپیمای ترابری نظامی ارتش روسیه در جنوب شهر مسکو حداقل ۴ تن کشته و ۵ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش مسکو تایمز، این هواپیمای ایلوشن-۷۶ روز جمعه در شهر ریازان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرق مسکو سقوط کرده است و قصد داشته از شهر اورالز-اورنبورگ به منطقه بلگورود در مرز اوکراین برود.

خبرگزاری تاس گزارش داده است که تا کنون ۴ جسد از هواپیمای در حال سوخت خارج کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای علت سقوط این هواپیما را نقص فنی در موتور آن اعلام کرده است.

ارتش روسیه در جنوب و شرق اوکراین در حال انجام یک عملیات ویژه نظامی است و ده‌ها هزار تن از نظامیان خود را در مناطق مرزی و داخل اوکراین مستقر کرده است.

مسکو تایمز افزود، مشخص نیست، آیا این هواپیما در حال انتقال سربازان روسیه به اوکراین بوده است یا نه، اما گفته می شود مقصد این هواپیما، نزدیکی مرز اوکراین بوده است.

بسیاری از کارشناسان دفاعی از پرواز این هواپیما‌ها که متعلق به دوره شوروی سابق بوده و معتقدند بیش از ۳۰ سال از عمر مفید آن‌ها می‌گذرد، انتقاد می‌کنند.

 

بیانیه «بریکس» درباره مذاکرات روسیه و اوکراین

سران گروه «بریکس» شامل اقتصادهای نوظهور، پنجشنبه شب در بیانیه پایانی نشست خود از برگزاری مذاکره میان روسیه و اوکراین حمایت کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «وضعیت در اوکراین را به بحث گذاشتیم و بر مواضع خود که در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل اعلام شده تأکید کردیم.»

سران بریکس شامل کشورهای برزیل، روسیه، چین، آفریقای جنوبی و هند پس از اتمام چهاردهمین نشست خود به میزبانی پکن اعلام کردند: «درباره تعمیق همکاری درباره رقابت‌ها میان کشورهای بریکس و ایجاد شرایطی برای رقابت عادلانه در زمینه تجارت جهانی و همکاری‌های اقتصادی توافق کردیم.»

این بیانیه می‌افزاید، کشورهای بریکس همچنین بر تعهد خود به جهان عاری از سلاح اتمی تأکید کرده و خواستار مشارکت معنادار کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است:‌ «نتیجه نشست جهانی سال ۲۰۰۵ را یادآور شده و بر نیاز به اصلاح سازمان ملل از جمله شورای امنیت تأکید داریم تا فراگیرتر، موثرتر و کارامدتر شده و نمایندگی بهتری از جانب کشورهای در حال توسعه داشته باشد تا به میزان مناسبی به چالش‌های جهانی پاسخ دهد.»

اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به اوکراین

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه رسماً به دو کشور اوکراین و مولداوی وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را اعطا کردند.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا روز پنجشنبه گفت، سران اتحادیه اروپا نامزدی دو کشور اوکراین و مولداوی برای عضویت در اتحادیه اروپا را پذیرفته‌اند.

نمایندگان پارلمان اروپا روز گذشته (چهارشنبه) با تصویب قطعنامه‌ای خواستار آن شده بودند که سران اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه خود با اعطای وضعیت نامزدی به این دو کشور موافقت کنند.

آنها در آن قطعنامه انجام این اقدام را با توجه به حمله روسیه به اوکراین به منزله «نمایش عزم، آینده‌نگری و رهبری» توصیف کرده بودند.

با وجود این، نمایندگان اروپایی خاطرنشان کرده بودند که هیچ مسیر سریع‌السیری برای عضویت کشورها در اتحادیه اروپا وجود ندارد و پیوستن به این اتحادیه پس از محقق شدن الزامات مربوط به عضویت در این اتحادیه میسر خواهد شد.

زلنسکی: اعطای وضعیت نامزدی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا تاریخی است

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پنجشنبه‌ شب در توییتی نوشت که اعطای وضعیت نامزدی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا تاریخی است.

به گزارش سی ان ان، وی در پیام خود افزود: از تصمیم رهبران اتحادیه اروپا برای اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین صمیمانه قدردانی می‌کنم. این یک لحظه منحصربفرد و تاریخی در روابط اوکراین و اتحادیه اروپاست.

دیمیترو کولبا، وزیر امورخارجه اوکراین نیز در توئیتی نوشت: «اوکراین پیروز خواهد شد. اروپا پیروز خواهد شد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۳۸
رییسی را برای نشست پایانی بریکس دعوت کرده بودند؟؟!!
مجارستان: اروپا بازنده این جنگ خواهد بود
اروپا با دنباله روی کورکورانه از بایدن سرنوشت تاریک خود را رقم زد
یعنی خبرگزاری تاس هم این جوری از روسیه در جمگ حمایت نمی کنه که شما از روسیه حمایت می کنید
با ترور این سرهنگ کیلویی پوتین میتوان به این نتیجه رسید که مرگ از رگ گردن به پوتین نزدیکتر شده
اگر هیچ سر نخی و رد پایی از این ترور پیدا نشه ؛ قطعا کار کار اسرائیل بوده .
و یک دنیا حرف پشت این ترور هست .
آخه جدیدا روسیه برای ایراییل رجز خونده بود
پوتین باید از این به بعد کیف اتمی رو بندازه روی کول لاوروف .
هیکلش گُنده هم هست مثل ...
سیستم اتمی پوتین هم سوراخه .
سوراخ امنیتی
ترور جناب سرهنگ آبروریزی جدید برای تمساح بی دندون :-)
مرگ بر پوتین جنایتکار
پوتین فقط الکی زر زر میکنه . هیچ عرضه ای نداره .
مقر سازمان ملل باید در ایران باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
یه سری به روانپزشک بزن تا اوضاعت بدتر نشده
سرویس امنیت فدرال پوتین هم سوراخه
اوکراین پیروز است
پوتین نابود است
چون پوتین قادر به تامین امنیت جانی شخص جدید حمل
کننده کیف نیست از این به بعد باید کیف اتمی رو ببنده به خودش و الا در مواقع لزوم کیف بعد از برگزاری چهلم حمال کیف به دستش میرسه :-)
تمساح دیکتاتور
تسلیت
با ترور این سرهنگ پدر مرده ، دیگه پوتین با ترس و لرز میره مستراح
"4 جسد از هواپیمای در حال سوخت خارج کرده‌اند" و بقیه را هم بعدا خارج می کنند.
چقدر گزارش دادنشون شبیه رسانه میلی خودمونه.
توی این کیف به جای کد امنیتی باید عنبر نساء بریزن و بندازن روی کول شخص پوتین
پوتین دیکتاتور الکی هارت و پورت میکنه .
این موجود بدبخت حتی قادر به تامین امنیت جانی برای اطرافیان خودش هم نیست
پوتین دیده با ترور این بابا آبروش داره میره توی دنیا گفته : این شخص قبلا نیز قصد خود کشی داشت .
میخواد بگه یعنی این شخص خودش خودش رو کشته
این دیکتاتور دروغگو بدبخت
دیگه از ترس کسی حاضر نیست اون کیف بی خاصیت رو حمل کنه .
پوتین داره نفسای آخرش رو میکشه علی برکت الله
از شناختی که توی این ۴ ناه از ارتش به درد نخور و فشل روسیه و شخص پوتین بی عرضه پیدا کردیم به گمانم درون این کیف هم پر است از هسته آلبالو
تا زمانی که روسیه منافع آمریکا را دچار خطر نکند برای زلنسکی و آمریکا مهم نیست در این جنگ چند صد نفر و چقدر طول می کشد.
بوی الرحمان پوتین به مشام میرسد
قطعا دنیا با حذف اشخاصی چون پوتین دیکتاتور ، امن تر و زیباتر خواهد بود
تسلیت به عالیجناب ! پوتین
خخخخخخخخخخخخخخخ
به امید نابودی روسیه
پوتین دیوانه جنک را آغاز کرد وپایان آن دیگر در اختیارش نیست خیلی راحت در چاه افتاد
نفهم متکبر خود شیفته
پوتین با این اقدام احمقانه حمله به اوکراین آبروی کشور روسیه رو برد
پوتین برای جبران این آبروریزی امنیتی باید چشمای ۵ نفر رو ببنده و از پس کله ازشون فیلم بگیره و بذاره توی شبکه راشا تودی روسیه و بگه ضاربان سرهنگ و تروریست ها رو گرفتیم
با مرگ پوتین این جنگ تموم میشه
صرف احمق ها از اوکراین طرفداری می کنند
یعنی اوکراین نامزد شده؟
چه عروسی ای شود
زنده باد پوتین
تابحال هیچ کشوری نتوانسته پیروز بشود با اشغال کشور دیگری روسیه هم زور زیادی می زند
پوتین عشقه خدایا اصلاح طلبای وطن فروش رو نابود کن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس