بازدید 6638

زنان در برابر سندرم کووید طولانی مدت آسیب پذیرترند

بر اساس یک بررسی گسترده جدید، زنان بسیار بیشتر از مردان در معرض ابتلا به کووید طولانی مدت هستند.
کد خبر: ۱۱۲۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ 24 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، این بررسی شامل ۱.۳ میلیون بیمار بود و نشان داد که زنان ۲۲ درصد بیشتر در معرض علائم پایدار پس از عفونت کووید هستند.

برای زنان، علائم ماندگار پس از عفونت کووید شامل خستگی، مشکلات گوش، حلق و بینی؛ و همچنین اختلالات خلقی مانند افسردگی؛ و علائم تنفسی و اختلالات عصبی، پوستی، گوارشی و روماتیسمی بود.

در مقابل، مردان مبتلا به کووید طولانی مدت بیشتر در معرض اختلالات غدد درون ریز، از جمله دیابت و مشکلات کلیوی بودند.

«شرلی سیلوستر»، سرپرست تیم تحقیق و مدیر شرکت جانسون اند جانسون در نیوجرزی، خاطرنشان کرد: «تفاوت در نحوه عملکرد سیستم ایمنی مردان و زنان می‌تواند عامل مهمی باشد.»

وی افزود: «زنان پاسخ‌های ایمنی ذاتی و سازگاری سریع‌تر و قوی‌تری دارند که می‌تواند آنها را از عفونت اولیه و شدت محافظت کند. با این حال، همین تفاوت می‌تواند زنان را در برابر بیماری‌های طولانی مدت مرتبط با خودایمنی آسیب پذیرتر کند.»

محققان می‌گویند: «تفاوت‌های جنسیتی در بروز عوارض در طول شیوع‌های قبلی کروناویروس گزارش شده است. بنابراین، تفاوت در نتایج بین زنان و مردان آلوده به کروناویروس را می‌توان پیش‌بینی کرد.»

محققان خاطرنشان کردند که زنان در مشاغلی مانند پرستاری و آموزش ممکن است در معرض خطر بیشتر کروناویروس باشند. همچنین ممکن است تفاوت‌های جنسیتی در دسترسی به مراقبت وجود داشته باشد که می‌تواند بر درمان تأثیر بگذارد و منجر به عوارض بیشتری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر