بازدید 3153

سه کشته در تظاهرات ضد دولتی در اکوادور

اعتراض‌های ضد دولتی در اکوادور به دلیل افزایش هزینه سوخت، غذا و سایر نیازهای اولیه چند روز است ادامه دارد و تاکنون ۳ نفر در این اعتراض‌ها کشته و صدها نفر نیز بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 24 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از یو پی آی، تظاهرات علیه گیِرمو لاسو رئیس جمهور راست گرای اکوادور از ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) در پایتخت این کشور جریان داشته است.

نیویورک تایمز گزارش داد که کیتو دومین شهر پرجمعیت اکوادور و پایتخت این کشور به دلیل اعتراض‌ها فلج شده است. معترضان روز پنجشنبه خیابان‌های این شهر را مسدود کردند و انبوهی از لاستیک‌ها را به آتش کشیدند.

این روزنامه افزود که پلیس به سمت معترضان گاز اشک آور شلیک کرده است و آن‌ها نیز به سمت ماموران سنگ پرتاب کرده‌اند.

کنفدراسیون ملیت‌های بومی اکوادور رهبری اعتراض‌ها را برعهده داشته است و خواهان کنترل قیمت کالاهای کشاورزی و بودجه بیشتر به آموزش و پرورش بوده است.

اتحاد سازمان‌های حقوق بشر اعلام کرد که در این درگیری‌ها حداقل سه نفر کشته و نزدیک به ۱۰۰ نفر زخمی شده‌اند. این گروه از رئیس جمهور اکوادور خواست تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

دولت اکوادور اعلام کرده است که کنترل شهر پویو در آمازون را از دست داده است و در این شهر ۱۸ افسر پلیس مفقود شده‌اند.

به گزارش ایرنا، کاهش قیمت سوخت، حل مشکل بیکاری، تنظیم قیمت محصولات کشاورزی و مبارزه با جرم و جنایت از جمله مطالبه‌های شهروندان اکوادوری است که با هماهنگی «کنفدراسیون ملیت‌های بومی» مردم را از روز دوشنبه هفته گذشته در برخی شهرهای اکوادور به خیابان‌ها کشانده است.

سد معابر با لاستیک‌های آتش‌زده، درگیری بین معترضان و پلیس، خرابکاری و کمبود مواد غذایی در برخی شهرها، تصاویر و خبرهایی است که روزهای اخیر از این کشور آمریکای لاتین منتشر شده است.

اگر چه در طول هشت روز گذشته، دولت برخی اقدام‌ها را به منظور جلب رضایت و رسیدگی به مطالبات معترضان به کار بسته است اما گروه‌های بومی معتقدند قوه مجریه تنها به دنبال راه‌حلی برای تامین منافع خود و نه برای آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه بوده است.

دولت سرکوب اعتراض‌های مردمی را رد کرده و خواسته خود مبنی بر گفت‌ وگو با مخالفان را بارها تکرار کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار