بازدید 6671

قصاص قاتلی که دوستش را کشته بود

کد خبر: ۱۱۲۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ 23 June 2022

مرد جوانی که دو سال قبل در جریان اختلاف مالی با دوستش بر سر فروش یک قطعه زمین سناریوی قتل او را طراحی و اجرا کرده و پس از محاکمه به قصاص محکوم شده بود سحرگاه دیروز در ندامتگاه مرکزی کرج به دار آویخته شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده ازاردیبهشت سال 99 با پیدا شدن جنازه مردی 32ساله در خانه مجردی اش واقع در مشکین دشت کرج شروع شد.

وقتی دوستان فرید به خانه مقتول رفتند کسی در را باز نکرد بنابراین مشکوک شده و موضوع را به برادرش اطلاع دادند. دقایقی بعد برادر فرید به محل رسید و به محض باز کردن در خانه با صحنه هولناکی رو‌به‌رو شد جسد برادرش در حالی که سرش را بریده بودند در اتاق پذیرایی مشاهده شد. با اعلام موضوع به پلیس چند دقیقه بعد مأموران گشت نزدیک‌ترین کلانتری در محل جنایت حضور یافته و بازپرس محمد عنبری رئیس شعبه یکم دادسرای جنایی کرج خودش را به این خانه رساند.

پس از بررسی‌های اولیه کارآگاهان به یکی از دوستان مقتول ظنین شدند و به تحقیق و بازجویی از وی پرداختند. در حالی که تحقیقات ادامه داشت نتیجه کالبد شکافی جسد نشان داد قبل از قتل به وی داروی بیهوشی تزریق کرده بودند.

در ادامه مرد جوان که از دوستان مقتول بود لب به اعتراف گشود و گفت: من و فرید از دوستان قدیمی بودیم و چند سالی از رفاقت ما می‌گذشت من زمینی را از او به قیمت دویست میلیون تومان خریدم بعد از مدتی به خاطر گران شدن زمین فرید از من خواست که در قبال پس دادن پولم زمین را به او بازگردانم اما من قبول نکردم و همین موضوع باعث کینه و اختلاف بین ما شد تا اینکه روز حادثه متوجه شدم سرما خورده است او از من خواست تا به خانه‌اش بروم و آمپولی را که برای سرماخوردگی بود به او تزریق کنم من هم از این فرصت استفاده کردم و با خریدن داروی بیهوشی به خانه او رفتم و به جای آمپول سرماخوردگی به او آمپول بیهوشی تزریق کردم. خیلی زود بیهوش شد بعد من با چاقویی که از قبل آماده کرده بودم گردن او را بریدم. بعد با پاک کردن اثر انگشت از خانه گریختم...

با اعتراف‌های تکان دهنده این متهم بود که راز این جنایت مرموز کشف شد.این پرونده پس از تکمیل شدن به دادگاه کیفری استان البرز فرستاده شد، متهم درحالی که اظهار ندامت و پشیمانی می‌کرد اما قضات دادگاه متهم را به خاطر قتل عمد به قصاص عمد محکوم کردند.

با تأیید حکم قصاص نفس از سوی قضات دیوانعالی کشور متهم در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت و سرانجام سحرگاه چهارشنبه وی در ندامتگاه مرکزی کرج پای چوبه دار رفت، با اینکه کمیته صلح و سازش دادگستری استان البرز تلاش خود را برای جلب رضایت اولیای دم به کار بسته بودند اما خانواده مقتول حاضر به گذشت نشدند و در نهایت مرد 44 ساله پس از خواندن حکم مجازات از سوی نماینده دادستان و حضور مسئولان ندامتگاه مرکزی و اولیای دم قصاص شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل