بازدید 6712

گزارش توئیتری امیرعبداللهیان از ملاقات با لاوروف

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) دوم تیر ماه و پس از دیدار و گفتگو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در توئیتی نوشت: با سرگئی لاورولف وزیر خارجه روسیه گفت وگوهای پرمحتوایی داشتیم. تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰ 23 June 2022

به گزارش تابناک، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) دوم تیر ماه و پس از دیدار و گفتگو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در توئیتی نوشت: با سرگئی لاورولف وزیر خارجه روسیه گفت وگوهای پرمحتوایی داشتیم. تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه افزود: هر دو بر نامشروع بودن تحریم‌های خودسرانه و فراسرزمینی تأکید کردیم.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: توافق کردیم تا تلاش‌های مشترک جهت تسریع اجرای کامل توافقاتمان را شدت بخشیم.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که عصر چهارشنبه اول تیرماه به منظور انجام سفری دو روزه و در پاسخ به دعوت همتای ایرانی وارد تهران شد، پیش از ظهر امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان قرار گرفت. وزرای خارجه بلافاصله وارد محل مذاکرات شدند و بر سر یک میز به گفتگو نشستند.

لاوروف دیروز در بدو ورود به تهران با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.

این نخستین سفر لاوروف به تهران در دولت سیزدهم است. وزیر خارجه روسیه فروردین ۱۴۰۰ به تهران آمده و با محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه گفتگو کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار