بازدید 3400

باهنر: درصورت نیاز باید در قانون اساسی بازنگری شود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: باید به یک سری از اصول نظام و انقلاب مانند استقلال، معارف و جمهوریت تا ابد پایبند باشیم. اگر نیاز است باید قوانین جدید مصوب کنیم و اگر نیاز بود در قانون اساسی بازنگری شود تا قدم‌های آینده را با صلابت بیشتر برداریم.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 23 June 2022

به گزارش «تابناک»، محمد رضا باهنر، دبیر کل جامعه مهندسین در پانزدهمین مجمع عمومی سراسری این تشکل سیاسی، گفت‌وگوی مفصلی با روزنامه خراسان و آخرین خبر داشته است.

وی در بخشی از این مصاحبه گفت: جامعه اسلامی مهندسین بیش از ۳۵ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است، بعد از تعطیلی حزب جمهوری اسلامی ما با تعدادی از دوستان این حزب را تاسیس کردیم. امروز پانزدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: کرونا بسیاری از مسائل را تحت الشعاع قرار داد و یک دوره نتوانستیم این کنگره را برگزار کنیم.

باهنر مطرح کرد: مشی جامعه اسلامی مهندسین این است که باید قدر خدمت خدمتگزاران را داشته باشد و قرار نباشد قبلی‌ها از یاد بروند. بسیاری از خدمات این انقلاب مانند دفاع مقدس و جهاد سازندگی به معجزه شبیه است.

دبیر کل جامعه مهندسین گفت: باید احترام خدمتگزارانی که بدون توقع کار کرده‌اند را بدانیم و نقاط ضعف را پیدا کنیم و در جهت تقویت آنها گام برداریم. بیانیه گام دوم بیانیه عمیقی بود و از معدود مواردی بود که رهبری گفتند بسیار برای آن زمان صرف کرده‌اند.

وی تصریح کرد: باید به یک سری از اصول نظام و انقلاب مانند استقلال، معارف و جمهوریت تا ابد پایبند باشیم. اگر نیاز است باید قوانین جدید مصوب کنیم و اگر نیاز بود در قانون اساسی بازنگری شود تا قدم‌های آینده را با صلابت بیشتر برداریم.

اگر به ١۴٠٠ برگردیم باز هم به رئیسی رای می دهم

باهنر در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته گفت: این که اگر برگردیم به انتخابات حتما به رئیسی رای می‌دادم یا خیر باید ببینیم اگر برگردیم به انتخابات چه کسانی ثبت نام می‌کنند. چه کسانی از فیلتر شورای نگهبان رد می‌شوند و چه کسانی حذف می‌شوند. در آن صحنه تصمیم می‌گیریم به چه کسی رای بدهیم. اگر همان صحنه‌ای که در انتخابات گذاشته داشتیم تکرار شود طبیعی است که من به آقای رئیسی رای می‌دهم

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر