بازدید 6240

کمک مالی طالبان به آسیب دیدگان زمین لرزه

وزارت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی دولت طالبان اعلام کرد که یک میلیارد افغانی برای کمک به آسیب دیدگان زلزله اخیر در کشور اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴ 23 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از طلوع نیوز، وزارت امور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کرد به هر جان باخته زلزله اخیر ۱۰۰ هزار افغانی و به هر خانواده‌ افراد مجروح ۵۰ هزار افغانی داده خواهد شد.

"مولوی شرف الدین مسلم" معاون وزارت دولت در امور رسیدگی به حوداث طبیعی گفت: براساس حکم رهبر کابینه توافق شد که به خانواده هر شهید صد هزار افغانی و به زخمی پنجاه هزار افغانی کمک اختصاص داده شود.

این وزارت از نهادهای کمک رسان داخلی و خارجی نیز همچنین خواست که برای آسیب دیدگان زلزله مرگبار اخیر کمک‌های فوری فراهم سازند.

به دنبال وقوع زلزله مرگبار در افغانستان، رهبر طالبان در پیامی با خانواده‌های آسیب دیده ابراز همدردی کرد و به مقام‌های محلی دستور داد تا هرچه زودتر به خانواده‌های آسیب دیده کمک کنند.

قاری یوسف احمدی رییس مرکز رسانه‌های دولت طالبان گفت: از جامعه جهانی، نهادهای خیریه و تمامی نهادهای بشردوستانه می‌خواهیم که با افغان‌ها همکاری کنند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۶ ریشتر بامداد امروز (چهارشنبه) حوالی شهر «خوست» در جنوب شرق افغانستان را لرزاند.

براساس اعلام مقام‌های رسمی افغانستان، این زمین لرزه منجر به جان باختن ۹۲۰ نفر و نیز مجروح شدن ۶۲۰ نفر شده است.

سفارت ایران در توئیتی ضمن ابراز همدردی با ملت شریف افغانستان اعلام کرد که اقدامات کمکی لازم از جمله اعزام دو هواپیمای حامل کمکهای اولیه به عمل آمده است

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار